כאלו ניסיתי: Apple AirPods

אי שם בשנת 2015 החלו להופיע בקיקסטארטר מספר פרוייקטים המציעים אזניות אלחוטיות מזן חדש: אזניות המגיעות כשתי יחידות נפרדות, ללא כבל מקשר ביניהן, אזניות שזכו לכינוי Truly Wireless. סמסונג הבחינה בהצלחה הרבה לה זוכים הפרוייקטים האלו והחליטה לפתח אזניות כאלו בעצמה. התוצאה, Gear IconX הוצגה לפני שנה בדיוק יחד עם Gear Fit 2, צמיד פעילות חכם, כחלק ממהלך כולל שנועד להשיג דריסת רגל גדולה יותר של החברה הקוריאנית בתחום ה-Wearables, עם התמקדות בקהל הספורטאים. מי שהעדיף להמתין עם הקנייה עד שאפל תציג אזניות כאלו משלה, נאלץ להמתין לא מעט: את ה-AirPods החברה הציגה יחד עם האייפון 7 נטול שקע האזניות בחודש ספטמבר 2016. לאזניות לקח מספר חודשים עד שהגיעו לחנויות אפל בחו"ל במלאי מצומצם מאוד, עוד מספר חודשים עד שחזרו למלאי, ועוד מספר חודשים עד שעשו עלייה לישראל.

Apple AirPods (צילום: גד גניר)

ועכשיו הן סוף סוף הגיעו גם אליי, בתוך קייס לבן מלפסטיק שנושא דמיון מדהים לקופסה של חוט דנטלי. האזניות עצמן נראות כמו ה-EarPods המצורפות לאריזות הסמארטפונים של אפל מאז ימי ה-iPhone 5, למעט העובדה שהחלק הגלילי שלהן מוארך יותר, ובסופו כמובן חסר החוט. השילוב של הצבע הלבן עם הצורה הזאת של האזניות היא משהו שקשה להתעלם ממנו, ואכן, לא מעט אנשים זרים ברחוב בהו בי במהלך התקופה שבדקתי אותן.



אזניות מסוג EarPods הן לא ממש אזניות In Ear, וגם לא Ear Buds. אלו אזניות פלסטיק שהמבנה שלהן לא מאפשר להלביש עליהן כרית או כיסוי סיליקון. הן יושבות בתוך האוזן בצורה יציבה יחסית, אבל קשה להגיד שהתחושה נעימה. בנקודה הספציפית הזאת אין ספק שמהנדסיה של סמסונג עשו עבודה טובה יותר בתכנון אזניות שישבו בצורה בטוחה, יציבה ונעימה יותר בתוך האוזן. באפל העדיפו כנראה שלא להמציא את הגלגל מחדש ולדבוק בעיצוב האזניות המלווה את החברה כבר 4 שנים בלי יותר מדי תלונות מצד המשתמשים.

קייס שדומה לקופסה של חוט דנטלי (צילום: גד גניר)
AirPods בתוך הקייס שלהן (צילום: גד גניר)


החשש העיקרי בכל הקשור לאזניות Truly Wireless הוא שייפלו מהאוזן ויאבדו. לשמחתי, לי זה לא קרה, אפילו כשניסיתי לעודד אותן ללכת לאיבוד באמצעות נענוע הראש מצד לצד. לא ניסיתי לרוץ איתן ואני בספק אם הן יכולות להתאים לספורטאים. השילוב של זיעה, תנועה ואזניות עשויות פלסטיק לא שום סיליקון שיחצוץ ביניהם נשמע לי כמו מתכון בטוח לאבד אותן. ועדיין, הויתור על הכבל המקשר, זה שמציק בדר"כ בעורף, נותן להן המון נקודות זכות מבחינתי.

מעולם לא נתקלתי בתהליך כל כך קצר, כלכך קל וכל כך אפקטיבי לצימוד בין אזניות לסמארטפון. פתיחה של המכסה העליו של הקייס והאייפון/אייפד/מקבוק שלכם יזהה בתוך שבריר שנייה, שאיפשהו באיזור ישנן אזניות Airpods שרק ממתינות לשידוך. כל התהליך נמשך פחות מ-3 שניות ובסופו האזניות שלכם לא יזוהו רק ע"י המכשיר הספציפי אותו שידכתם אליהן, כי אם ע"י כל מכשיר אפל אחר שנכנסתם אליו עם אותו AppleID. מעצבי חויית המשתמש באפל פתרו במהלך השנים המון בעיות כאובות, אבל קשה להגדיר תהליך חיבור בין אזניות לסמארטפון כבעיה כאובה. שידוך בין אזניות בלוטות' לסמארפון זו פעולה שלוקחת בדר"כ בין 6 ל-7 שניות. אפל חסכו לכם בין 3 ל-4 שניות בתהליך החד פעמי הזה, חד פעמי לכל אחד מהמכשירים אליהם תצמידו את האזניות. לא הייתי קונה אזניות רק בגלל הסיבה הזאת אבל אין ספק שזה מוסיף לחויית השימוש. את ה-AirPods אגב אתם לא חייבים לחבר רק למכשירי אפל. אמנם לא תהנו מהשירותים והערך המוסף שנותן השידוך בתוך המשפחה הזה, אבל עדיין תוכלו לחבר אותן לסמארטפון האנדרואיד שלכם בלי בעיה, בתהליך הרגיל של חיפוש האזניות בתוך תפריט הבלוטות' בהגדרות המכשיר.






בנוסף לתהליך השידוך המהיר, בשימוש היומיומי יש עוד פינוקים: AirPods יודעות לזהות מתי הן בתוך האזניים שלכם ומתי הן לא. הוצאתם אותן מהאזניים? הנגינה תיפסק. מעבר לכך, אם נכנסת שיחה ואינכם רוצים לקבל אותה אל האזניות, פשוט הרימו את הטלפון, הוא יזהה כבר שאתם מדברים דרכו ולא דרך האזניות.

Apple AirPods (צילום: גד גניר)


איך הן נשמעות? כמו Ear Pods סטנדרטיות לכל דבר. מאוזנות יחסית, צליל נקי ומדויק למדי, אבל לא משהו שונה ממה שהכרתם עד כה באזניות של אפל. זו נקודת התורפה העיקרית שלהן בעיני, אם כי לא מדובר בשמע לא איכותי. הבעיה היא שהן לא קרובות להשמע כמו אזניות אלחוטיות (או לא אלחוטיות) סטנדרטיות אחרות שמתומחרות כמוהן. זה לא אומר שאי אפשר לחיות עם הסאונד הזה. אני, שכבר הספקתי להתקלקל אחרי בדיקה של עשרות זוגות אזניות, מצאתי את עצמי נהנה מהסאונד שלהן, על אף שאני יודע שאלטרנטיבות במחיר דומה מסוגלות לספק שמע איכותי בהרבה. מה שבאמת הפריע לי היתה העובדה שבשיחה אינני נשמע כראוי לצד השני. היו המון תלונות על הדים ועל עוצמת שמע נמוכה, וגם ניסיונות להזיז אותן או לשנות את הזוית שלהן בתוך האוזן בעדינות לא ממש שיפרה את המצב.

הבעיה העיקרית שלי אזניות ה-Truly Wireless של סמסונג היתה עם חיי הסוללה הקצרים שלהן, בין שעה לשעה וחצי של השמעת מוזיקה וזהו. כמו ב-Beats Studio Wireless, גם כאן אפל שילבה את W1, השבב הייחודי שלה לאזניות בלוטות'. בזכותו Airpods צורכות פחות אנרגיה מהסוללה ונשארות מחוברות, ללא הפרעות, אל הסמארטפון שלכם. את ה-AirPods תצטרכו לטעון רק פעם בחמש שעות, מה שהופך אותן לשימושיות הרבה יותר מהאזניות של סמסונג. תוסיפו לכך את העובדה שהקייס בתוכו מאחסנים אותן טוען אותן ומעניק להם כ-24 שעות שימוש במצטבר ותקבלו אזניות שהרבה יותר בטוח להסתמך עליהן בחיי היום יום. אין לכם זמן להמתין לסיום הטעינה? 15 דקות טעינה יספקו לכם 3 שעות שמע, פי 2 מזמן השימוש שמציעות ה-IconX לאחר טעינה מלאה.

Apple AirPods (צילום: גד גניר)


מחירן של Apple AirPods בישראל הוא 799 ש"ח. לא זול, אבל ממתי מוצר של אפל נמכר בזול? השוק מוצף באלטרנטיבות זולות יותר שנשמעות טוב יותר ונוחות יותר בתוך האוזן. מצד שני, בסגמנט המצומצם שלהן, אזניות Truly Wireless, המחיר שלהן דווקא ממוצע (הן עולות פחות מה-IconX של סמסונג), חויית השימוש בהן היא משהו שלא ראיתי קודם לכן באזניות בלוטות' , בייחוד עבור משתמשי המכשירים של אפל, והיכולת שלהן לשרוד כחמש שעות ללא הטענה היא משהו שהייתי שמח לראות יצרניות אחרות מעתיקות.

האזניות נמסרו לבדיקה באדיבות רשת דינמיקה

7 תגובות

  1. משתמש בהן כבר 3 חודשים.
    האוזניות האלחוטיות האהובות עלי.

    השבמחק
  2. כתוב נהדר, אינפורמטיבי ומעביר את ה FEEL כאילו אני עצמי התנסיתי באזניות.
    תודה!

    אביב

    השבמחק
  3. אביב,
    תרגיע...הערצה היא תכונה טובה כל עוד שלא מראים אותה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי, אתה תביע רגש איך שאתה מוצא לנכון,
      ואחרים יביעו באופן שהם רוצים.

      אף אחד לא שאל לדעתך ואל תחלק הוראות בימוי.

      אביב

      מחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  5. הצלחתי להשיג אותם מהחנות היחידה בישראל שיש לה במלאי תמיד :
    http://storemobile.co.il/אוזניות-אלחוטיות-אפל-Airpods.htm
    חנות מיוחדת עם חברה נהדרים...

    השבמחק
  6. גד, נתקלת פעם בבעיה מוזרה עם האיירפודס, שבהנחה רגילה באוזן הן נשמעות כמו טרנזיסטור, וכשמזיזים אותן או מסובבים אותן קדימה, פתאום מגיע כל הסאונד?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר