כאלו ניסיתי: Bose Sleepbuds

לפני מספר חודשים חשפה Bose, יצרנית שעשתה לעצמה בשנים האחרונות שם של מומחית בביטול רעשים, מוצר חדש: אזניות, אבל כאלו שלא תוכלו לשמוע בהן מוזיקה. ה-Bose Sleepbuds אמורות לעזור לכם להרדם יותר בקלות ע"י מיסוך רעשים מהסביבה. מה עושה הפתרון המתקדם והיקר של Bose שלא עושים זוג אטמי אזניים במספר שקלים? ישנתי איתן מספר פעמים כדי לברר.


Bose Sleepbuds בתוך קייס הטעינה שלהן (צילום: גד גניר)


ה-Sleepbubds הן אזניות אלחוטיות לחלוטין (Truly Wireless). אזניות רגילות מהסוג הזה צריכות להתגבר על מספר אתגרים טכניים שרובם נובעים מהצורך שאזניות מהסוג הזה יהיו קטנות וקלות. כל אזניה מכילה סוללה משלה, ובמקום המועט שנותר צריך לדחוף חומרת אודיו ברמה סבירה וגם מקלטים ומשדרים שייקשרו בין האזניות עצמן ובינן לבין הטלפון שלכם. בגלל שאתם הולכים לישון עם ה-Sleepbuds, הן צריכות להיות קטנות וקלות מתמיד, על מנת שלא יציקו לכם באוזן ויפריעו לכם להרדם. מהבחינה הזאת, המעצבים של Bose עשו עבודה מצויינת: ה-Sleepbuds הן זעירות והמשקל שלהן כמעט ואינו מורגש. הן לא בולטות החוצה מהאוזן כך שניתן להניח את הראש על הכרית מבלי לחשוש שיידחפו פנימה. לערכת האזניות מצורפים שלושה זוגות מתאמים בגדלים שונים, מתאמים הכוללים ראש שנכנס ואוטם את תעלת האוזן, וסנפיר המייצב את האזניה בתוכה. המתאמים רכים ולא מציקים גם אחרי מספר שעות של שימוש, ומצליחים לאטום בצורה יעילה למדי את האוזן לרעשים מבחוץ. אם בחרתם במתאמים בגודל הנכון, אין חשש שה-Sleepbuds ינשרו במהלך הלילה. למען האמת, בגלל שהן כה קטנות, השליפה שלהן מהאוזן טיפה מאתגרת יותר משליפה של אזניות סטנדרטיות, אבל זה עדיין לא משהו ברמה שאמורה להטריד אתכם.




כאמור, Bose Sleepbuds אינן מיועדות להאזנה למוזיקה. האפשרות להאזין איתן למוזיקה או לקיים באמצעותן שיחות טלפון כלל אינה קיימת. הן עוצבו לצורך מטרה אחת בלבד, למסך רעשים מהסביבה שעשויים להפריע לכם לישון: רעשי תנועת מכוניות ברחוב, נביחות כלבים, נחירות של בן/בת הזוג וכו'. השימוש במילה "מיסוך" על הטיותיה השונות כאן הוא לא במקרה: בניגוד למה שהייתם מצפים למצוא אצל Bose, אין כאן ביטול רעשים אקטיבי, יש רק מיסוך שלהם. מה ההבדל? ביטול רעשים אקטיבי הוא מנגנון מתוחכם שקולט באמצעות מיקרופונים את רעשי הסביבה, אלגוריתם מנתח אותם ומשדר צלילים בתדר הפוך ובכך מנטרל את ההפרעות. לעומת זאת, מיסוך פועל, סלחו לי על ההשוואה, בצורה דומה למטהר האויר: הוא משמיע נעימות ורעשים שאמורים פשוט להתגבר על רעשי הרקע מבחוץ.






האזניות מגיעות כשעל הזכרון הפנימי שלהן ישנו אוסף של עשרה צלילי מיסוך שונים: גשם, גלים, מנוע סילון (חרישי!), מפל, רעש לבן, מדורה ועוד. ניתן להוריד באמצעות אפליקציית Bose Sleep צלילי מיסוך נוספים אם אתם ממצים את הקיימים. הצלילים עצמם מחולקים לשתי קטגוריות, צלילים מרגיעים וצלילי מיסוך. תהליך העברת הצלילים אל האזניות איטי ותובעני להדהים: העברת קובץ של צליל אחד לוקחת קצת יותר משעה, האזניות חייבות להיות טעונות ברמה של לפחות 80%, ומחוץ לקייס הטעינה שלהן. ניתן אמנם לבצע את התהליך הזה ברקע כשאתם משתמשים באזניות בזמן השינה, אבל זה עדיין אומר שאם נתקלתם בצליל מבטיח בקטלוג הצלילים של Bose, כנראה שתוכלו להנות ממנו רק בלילה שלמחרת. העובדה שהקבצים מאוכסנים על האזניות עצמן אומרת שרמת הקרינה שהן מפיצות נמוכה מאוד, לאור העובדה שבמשך רוב הזמן אין תקשורת ביניהן לבין הסמארטפון שלכם.

מגיעות עם שלוש זוגות מתאמים בגדלים שונים (צילום: גד גניר)


קשה להתייחס לאיכויות אודיו באזניות שאינן מיועדות להאזנה למוזיקה, ובכל זאת, חייבים להתייחס לסוגיה הזאת. חלק מהצלילים ב-Sleepbuds נשמעים פחות טוב ממה שהייתי רוצה שיישמעו, במיוחד בעוצמות שמע גבוהות יותר. הצליל קצת שטוח ולא מפורט, בייחוד בצלילים שמדמים רעשי מים. בצלילים שיש בהם נוכחות רבה יותר של תדר גבוה, ה-Sleepbuds נשמעות טוב יותר משמעותית והצליל מדויק ונקי יותר. בעוצמה נמוכה יותר, כל הצלילים נשמעים נהדר והודות לאטימה הטובה, לרוב, לא נדרשת עוצמה גבוהה במיוחד. בלילות האחרונים האזניות מיסכו נהדר את רעש הסערה בחוץ: משבי רוח, גשם זלעפות וגג וחיפוי הפרספקס של הפרגולה של השכנים שאינו מחוזק דיו ונחבט ברעש בכל פעם שיש רוח חזקה, את כל אלו לא שמעתי בכלל ובמקומם ישנתי (לפחות לפי ההתרשמות של אזניי) ליד מדורה קטנה. עם זאת, למיסוך יש את המגבלות שלו. ה-Sleebuds אינן מיועדות לשימוש בטיסה, נסיעה, או בכל סיטואציה שיש סביבכם רעשי רקע חזקים במיוחד. הן מיועדות לנטרל את הרעשים הטורדניים בסביבה שקטה יחסית ולא מעבר לכך.



ה-Sleepbuds לא רק יסייעו לכם להרדם בקלות, הן גם יסייעו לכם להתעורר מבלי להפריע לסביבה. הפיצ'ר השימושי ביותר בעיני באזניות האלו הוא השעון המעורר: דרך האפליקציה תוכלו לתזמן מראש את השעה שבה תרצו להתעורר. האזניות יפסיקו להשמיע את הצליל שבחרתם לישון איתו וישמיעו במקומו צלצול שרק אתם תשמעו.

כמו כל אזניות מסוג Truly wireless, גם Bose Sleepbuds מגיעות עם קייס טעינה. טעינה מלאה של האזניות עצמן תספיק לכם לכ-16 שעות שימוש, או במילים אחרות שני לילות בממוצע, במידה ובחרתם שישמיעו את הצלילים לאורך כל הלילה. הקייס מגיע עם סוללה מובנית שמאפשרת טעינה אחת מלאה של האזניות. טעינה מלאה של האזניות נמשכת כ-8 שעות, זמן שנשמע כמו נצח במונחי אזניות סטנדרטיות, אבל קחו בחשבון שממילא אין לכם מה לעשות איתן כשאינכם ישנים.

(+)
  • לא מפריעות באוזן בזמן שינה
  • עושות עבודה טובה באטימת האוזן לרעשים מבחוץ
  • אופציית שעון מעורר שימושית ומתחשבת בסביבה

(-)
  • טעינת סוללה איטית
  • תהליך העברת צלילים אל האזניות איטי ומסורבל
  • יקרות מאוד

קטנטנות וקלות להפליא (צילום: גד גניר)

ה-Sleepbuds עוצבו ותוכננו כדי לסייע לכם להתנתק מהסביבה ולהרדם בקלות. הן לא מיועדות ולא יודעות לעשות דבר אחר. במחיר של 1088 ש"ח, מדובר בפתרון יקר מאוד שכנראה רק מי שניסה והתייאש מכל פתרון אחר, אכן יחשיב אותו כאופציה ששווה לשקול. המחיר נשמע לכם סביר? תשמחו לשמוע שעל הצורך לשמו נוצרו הן בהחלט עונות ועושות זאת בצורה נהדרת: הן יחליפו את הרעשים המרגיזים בסביבה שלכם בקולות רקע מרגיעים, לא יציקו באוזן בזמן השינה ואפילו יעירו אתכם בבוקר מבלי להפריע לסביבה.

5 תגובות

  1. קניתי אותן כדי להפסיק להתעורר מהרעש מחוץ לחלון. אכן כבר הייתי מוכן לשלם כל סכום.

    למזלם, כנראה שעשית את הביקורת לאחרונה, כי עד לפני מס' שבועות כל תהליך הקישוריות של הטלפון עם האוזניות היה מייגע, במיוחד כאשר אתה רק רוצה להפעיל ולישון. לאחרונה עדכון תוכנה שיפר את המצב בהרבה.

    לגבי עצמת השמע, הרי שאין ממש צורך בעצמה גבוהה (יתכן שזה בכלל קצת מזיק לאזניים) כי האיטום שלהן די טוב. אני מוצא את עצמי הולך לישון עם עצמה בינונית ובשלב כלשהו בלילה מנמיך מעט בהיסח הדעת.

    אכן מעט מאכזב לגלות שאין בהן סינון רעשים אקטיבי ושרוב הכסף הולך על עצם הטכנולוגיה של ליצור מוצר כזה קומפקטי, אבל אם זה עובד זה עובד.

    השבמחק
  2. WTH???
    1100 שח בשביל ההזיה הזו?

    השבמחק
  3. לא הבנתי אם האוזניות מפיקות צליל רק כבתגובה על כל רעש מבחוץ או שיש בהם צליל רציף של רעש לבן?

    השבמחק
  4. שימו אטמי אוזניים ותהנו משינה טובה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר