כזאת יש לי: Philips OneBlade Pro QP6520

לפני קצת יותר מחודש השיקה פיליפס בישראל את OneBlade, מכשיר לקיצור, עיצוב וגילוח הזקן ושיער הגוף. למי מכם שחווה כרגע תחושה מבלבלת של דה-ז'ה וו, הרשו לי להרגיע אתכם, יש לכך סיבה טובה: הדגם שפיליפס השיקה בישראל זהה לחלוטין לדגם הבסיסי ביותר שהושק בישראל כבר לפני למעלה משנה, ונמכר היטב גם בקבוצות הדילים בפייסבוק. ההבדל הוא בערכה, שכוללת כעת גם אביזר מיוחד לגילוח שיער הגוף, תוספת שלא היתה כלולה בערכות שנמכרו כאן באופן רשמי עד כה. סדרת OneBlade כוללת למעשה 4 דגמים עיקריים, כשכל אחד מהדגמים האלו מגיע במספר רמות אבזור שונות. לפני כשנה רכשתי לעצמי את הדגם הבסיסי ביותר בסדרה, ולאחרונה החלטתי להתחדש בדגם המתקדם והיקר ביותר, ה-OneBlade Pro QP6520.


Philips OneBlade Pro QP6520 (צילום: גד גניר)


לפני שנגיע לסנטר שלי, קצת אוריינטציה: מכשירי OneBlade מורכבים מידית ומלהבים מתחלפים. בעוד הלהבים עצמם זהים, הידיות נבדלות זו מזו בעיקר בעיצוב, בעוצמת הסוללה ובמשך זמן הטעינה שלה. הבדל נוסף בין שתי ידיות ה-OneBlade הסטנדרטיות לשתי הידיות המתקדמות יותר בסדרה, ידיות ה-OneBlade Pro הוא אביזר המצורף לשתיים האחרונות המאפשר שליטה על גובה חיתוך הזקן ב-14 רמות שונות. הדגם היקר ביותר כולל גם צג דיגיטלי שמציג את אחוזי הסוללה הנותרים עד שתצטרכו לחבר אותו שוב למטען.



אז למה פיליפס התחילה בכלל לייצר מכונות עם להבים מתחלפים? קודם כל כי זה אחלה כסף: מכונות הגילוח ועיצוב הזקן הסטנדרטיות שלה אמנם עולות בדר"כ יותר ממחיר הרכישה של מכשיר ה-OneBlade היקר ביותר. מצד שני, את הלהבים יש להחליף פעם בארבעה חודשים (אם אתם מתגלחים כפעמיים בשבוע), מה שאומר שפיליפס מייצרת לה כאן הכנסה שוטפת. מעבר לזה, כל מי שהתחיל להתגלח עם מכונת גילוח רגילה, ועבר להשתמש בסכיני גילוח, יודע שאין דרך חזרה. מכשיר כזה הוא מספיק אוונגרדי כדי לנטרל התגדויות גם אצל אנשים שמכשירי גילוח לא נגעו בעור שלהם עשורים, כמוני.

להב ה-OneBlade מקרוב (צילום: גד גניר)


אני מטפח זקן צרפתי מאז 2004 בערך. שיטת הטיפוח שלו עברה שינויים נרחבים במהלך השנים. עד לפני שנה נהגתי לעשות שימוש במכונה לעיצוב זקן כדי לטפל בזקן עצמו, ובסכין גילוח כדי לגלח את האיזורים שמסביבו. מעבר לכך, שילוב של עצלנות ומחסור בזמן פנוי מורידים את תדירות הגילוח שלי דראסטית, מה שמביא אותי למצב שבו אני מתגלח פעם בשבועיים-שלוש לכל הפחות, פרק זמן שמאפשר לזקן שלי לצמוח די פרא. לפני שנה התחלתי להשתמש ב-QP2520, כאמור, הדגם הבסיסי ביותר בסדרת OneBlade. מבחינת פעולת הגילוח עצמה, מאחר שמדובר באותם להבים, אין הבדל ממשי בחויה או באפקטיביות. הפרט שהכי חשוב להבין לגבי OneBlade הוא שאפילו הלהבים הייחודיים שלו, לא מגלחים את הזקן גילוח קרוב כמו סכין גילוח סטנדרטית, אבל זה לא בהכרח דבר רע: התחושה בסיום הגילוח אמנם פחות חלקה מאשר עם סכין. מצד שני, העור נשאר לא מגורה בכלל, וללא חתכים, בלי קשר למשך זמן הגילוח. בכל מקרה, פעולת הגילוח מהירה למדי בשל העובדה שהלהבים הם דו כיווניים: המשיכה של הידית מתבצעת לשני הכיוונים, בצורה נוחה מאוד ויעילה מאוד. המכונות בסדרה עמידות במים ואף ניתן לעשות איתן שימוש בג'ל גילוח, אם כי מההתנסות האישית שלי אין בכך באמת צורך.

Philips OneBlade Pro QP6520 מהצד, עם המסרק עם הגובה המשתנה (צילום: גד גניר)

14 דרגות גובה שונות של גילוח (צילום: גד גניר)


בכל הקשור לקיצוץ זקן,QP2520 הגיעה עם שלושה מסרקים בגבהים שונים. ב-QP6520 זה כבר עובד יותר אלגנטי: אל ערכת המכשיר מצורף אביזר עם מסרק בגובה משתנה, שנותן מגוון רחב הרבה יותר של גבהים. הבחירה בגובה הרצוי מתבצעת ע"י בורר, בגבהים שבין 0.4 ל-10 מ"מ. בשום שלב לא הרגשתי שהזקן שלי מצליח לאתגר את המכונה. היא לא נתקעה ולא נתפסה לי בשיער. הדבר היחיד שאיכשהו מפריע הוא העובדה ש-QP6520, כנראה בשל תכנון שונה מזה של QP2520, מייצרת קצת יותר רעש כשהיא עובדת. QP6520 גם קיבלה עיצוב יוקרתי יותר בשילוב של צבע כסף ושחור, אבל התמונות קצת עושות לה חסד. במציאות המכונה משדרת פלסטיקיות לא מאוד מרשימה, אם כי איכות הבנייה עדיין טובה והמכונה נראית עמידה למדי.

Philips OneBlade Pro QP6520. הצילומים עושים חסד עם הפלסטיקה שנראית במציאות פחות מרשימה (צילום: גד גניר)

Philips OneBlade Pro QP6520 (צילום: גד גניר)


המסרק המשתנה והסוללה הן הסיבות העיקריות שבגללן כדאי להשקיע ולרכוש את הדגמים היקרים יותר בסדרה. בעוד ב-QP2520 אתם מקבלים כ-45 דקות שימוש, אחרי טעינה של כ-8 שעות, ב-QP6520 זמן השימוש הוא 90, וזמן הטעינה קצר בהרבה, כשעה בלבד.  ה-QP6520 היא היחידה בסדרה שמגיעה עם צג דיגיטלי שמציג את אחוזי הסוללה הנותרים. הצג הזה לא רק גורם למכונה להראות יוקרתית יותר, הוא גם שימושי להפתיע: ידע הוא כוח, וכשאתם יודעים כמה סוללה נותרה לכם, אתם לא צריכים (כפי שעשיתי בשנה האחרונה) לזכור לטעון את המכשיר שעות ארוכות לפני השימוש גם אם אין בכך צורך, ולו רק כדי לא להקלע למצב הנורא ביותר הידוע לאדם, כיבוי המכשיר באמצע הגילוח.


(+)
  • פעולת גילוח וקיצוץ זקן נוחה ומהירה
  • משך זמן שימוש ממושך, טעינה מהירה (ב-QP6520)
  • בחירה בין 14 רמות גובה של קיצוץ זקן (ב-QP6520)

(-)
  • הלהבים המתחלפים לא זולים במיוחד
  • מעט רועשת
  • הגילוח אינו קרוב וחלק כמו גילוח עם סכין

מכשירי OneBlade אינם יקרים במיוחד. את ה-QP6520 שלי רכשתי באיביי בסכום של כ-249 ש"ח, כ-100 ש"ח פחות ממחירה בישראל. המכונה הזאת ומכונות נוספות בסדרה מככבות לעיתים קרובות בקבוצות הדילים בפייסבוק וניתן להשיג אותן לעיתים גם במחירים מעט נמוכים יותר באיביי ובאמזון. העניין הוא שהמחיר הזה הוא כאמור לא סוף הסיפור. כדי להמשיך ולעשות שימוש במכונה תצטרכו לרכוש עבורה להבים: מחירו של להב בודד עומד על כ-44 ש"ח בהזמנה מחו"ל (פחות מחצי ממחירו בישראל). מה אתם מקבלים עבור הסכום הזה? מכונה שאמנם לא מתחרה בגילוח החלק והקרוב של סכין גילוח, אבל עושה עבודה לא רעה בכלל בגילוח, ועבודה מצויינת בקיצוץ ועיצוב הזקן.

9 תגובות

  1. גד, לא עמדת על 2 ההבדלים אולי העיקריים בין 2 המכשירים :-)
    ה- Norelco OneBlade QP2520/70 אוחזת בסוללת Ni-MH נחותה יותר:
    https://www.usa.philips.com/shop/personal-care/face-stylers-and-grooming-kits/norelco-oneblade-face/p/QP2520_70?_ref=ca-wtb&_refv=076874d8-82df-416e-8e36-518cdbba86d2

    ה- Norelco OneBlade Pro QP6520/70 לעומתה, אוחזת בסוללת Lithium-ion שנחשבת כטובה ונחשקת יותר:
    https://www.usa.philips.com/shop/personal-care/face-stylers-and-grooming-kits/norelco-oneblade-pro-face/p/QP6520_70?_ref=ca-wtb&_refv=af50668f-b264-40fa-9d33-3866b5f4012f

    אגב, המטען הארכאי הזה של ה- 2 פינים הוא פשוט מביך... לא מבין למה לא יכלו לתקוע שם כניסת microUSB או USB-C ולעשות לנו את החיים קלים יותר.

    שווה למי שלא לחוץ לרכוש, לחכות למבצעים של בלאק פריידיי על המכונות הללו - הן מגיעות למחירים מאוד טובים.
    תודה על סקירה מעוילה!

    השבמחק
  2. היי ביולוג ירושלמי! :)

    דווקא כן דיברתי על ההבדלים בסוללות, אבל רק על איך הם באים לידי ביטוי בזמן השימוש והטעינה. פשוט לא טרחתי להכנס להסברים טכניים על סוגי הסוללה השונים :)

    מסכים איתך לגמרי לגבי שקע הטעינה. מניח שהשקע הארכאי קל וזול יותר למיגון בפני מים ולכן בחרו להשתמש בו. לא יודע לגבי Micro USB אבל אם היו בוחרים ב-USB Type C אני בטוח כמעט בוודאות שהיתה לזה השפעה על מחיר המכונה.

    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. אם זה יכול לעניין מישהו, בארץ ניתן להשיג את ה- QP6510 ב- 250 ש"ח כולל משלוח (אין לי קשר לחנות, רק מנסה לעזור):
      https://store.dailysale.co.il/%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%98/%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%AA_%D7%92%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%97_%D7%A0%D7%98%D7%A2%D7%A0%D7%AA_OneBlade_%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%A1_QP6510_%D7%A2%D7%9D_%D7%9E%D7%A1%D7%A8%D7%A7

      ההבדלים שבין ה- QP6520 ל- QP6510 מוסברים בקישור הבא:
      https://www.philips.co.uk/etc/philips/b2c/compareproducts.html/?locale=en_GB&catalog=CONSUMER&ctn=QP6520/30,QP6510/30,QP2530/30

      מחק
  3. תודה רבה על הביקורת
    הקישור לרכישה לא מביא למוכר ספציפי,יש מצב לקבל קישור למוכר ממנו קנית?

    השבמחק
  4. הי גד, תודה על הפוסט המעניין!
    נשמע לי שאני בסירה דומה לשלך מבחינת העצלנות, הזמן הפנוי ותכיפות הגילוח.
    רציתי לשאול אם אתה מכיר מכונות גילוח אחרות שמציעות את אותה התחושה החלקה של סכין גילוח (או קרוב מאוד לזה) עם הנוחות של מכונת גילוח? אפילו בטווח מחירים גבוה הרבה יותר

    השבמחק
  5. מעוניין לדעת עם הלהבים של הqp6520 זהים לכל שאר הדגמים?

    השבמחק
  6. בגילוח יש הבדל בין הדגמים?

    השבמחק
  7. היי,
    עברו שנתיים מהסקירה.
    אתה יכול לעדכן איך זה?
    האם אתה עדיין מרוצה?
    וחשוב לי לדעת - האם זה עושה פצעים או חס וחלילה צלקות בפנים?
    תודה :) :) :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר