כזה ניסיתי: Apple Watch Series 4 עם eSIM

אם פעם, החסם העיקרי לאימוץ טכנולוגיות ומוצרים חדשים היה הקושי וחוסר הכדאיות ביבוא אישי, הרי שבשנים האחרונות מלאכת הזמנת המוצרים מחו"ל הפכה לפשוטה ומשתלמת יותר. המעצור היחיד שנותר הוא תמיכת התשתיות בישראל, כמו במקרה של מכשירים עם eSIM ומפעילות הסלולר שלא הזדרזו לתמוך בטכנולוגיה. ביוני האחרון, אחרי תקופה ארוכה של בדיקות והתאמות, פלאפון היתה הראשונה להכריז על השקת שעונים חכמים עם תמיכה ב- eSIM, כשאליה הצטרפה מספר ימים לאחר מכן גם פרטנר.


Apple Watch Series 4. המסך מתפקד נהדר גם באור יום (צילום: גד גניר)


ה-eSIM, למי שטרם יצא להכיר מקרוב, הוא רכיב המוטבע (ה-e ב-eSIM מייצגת את המלה Embedded) בתוך טאבלטים, שעונים חכמים ומוצרים אחרים המסוגלים להתחבר לאינטרנט, ומאפשר את החיבור הזה באמצעות קישורית סלולרית. ההבדל בין eSIM ל-SIM רגיל הוא ש-eSIM יכול לשמש אתכם בחיבור לכל רשת שתבחרו, וגם לעבור בין רשתות, בכפוף כמובן לתמיכתן בטכנולוגיה. הקלות היחסית שבה ניתן לעבור בין רשתות, בלי צורך בהמתנה לשליח שימסור לכם כרטיס SIM (ובינתיים להפעיל את מחלקת שימור הלקוחות של החברה הננטשת) היא ככל הנראה הסיבה בגללה המפעילות לא הזדרזו במיוחד לאמץ את הטכנולוגיה החדשה, אבל בסופו של דבר כשהבינו איך בכל זאת ניתן להרויח מהסיפור, החלו בפלאפון להציע את Apple Watch Series 4 עם eSIM ללקוחותיה, עם הבטחה ששעונים חכמים נוספים, כאלו שגם ציבור משתמשי האנדרואיד בישראל יוכלו להנות מהם, יגיעו בהמשך.



ה-Watch Series 4 הוא השעון החכם החדש ביותר של אפל. הוא הוכרז בספטמבר 2018 ומגיע בשני גדלים, 40 ו-44 מ"מ. בנוסף, ניתן להשיג את השעון בשני הגדלים האלו במהדורה מיוחדת של השעון בשיתוף עם Nike. השעון עצמו עמיד במים בעומק של עד 50 מטר, וניתן לצאת איתו לשחיה בים ללא חשש. העיצוב נשאר דומה מאוד לזה של הדורות הקודמים, אך למי שחושש שלא יבחינו שיש לו את השעון החדש ביותר ביותר, הפעם הכינה אפל הפתעה: המסכים בשעונים החדשים גדולים יותר בכ-30% ממסכי הדור הקודם, הודות לצמצום דראסטי בגודל מסגרות המסך, בעוד הגודל החיצוני שלהם נשאר כמעט זהה. כך למשל, במקום מסך בגודל 1.65 על גוף בגודל 42 מ"מ, ל-Watch Series 4 יש מסך בגודל 1.78 אינטש על גוף בגודל 44 מ"מ. מעבר לעובדה שכעת מקבלים הרבה יותר מסך לתמרן עליו עם האצבעות, מסך ה-OLED של השעון נראה נפלא צבעוני וחד, ומתפקד נהדר גם באור יום.

Apple Watch Series 4 עם eSIM: ניתן לעבור בקלות יחסית בין רשתות (צילום: גד גניר)
Apple Watch Series 4 (צילום: גד גניר)


יחד עם ה-Watch Series 4 חשפה אפל מגוון יכולות ייחודיות שנוספו לשעון יחד עם חיישן אק"ג. החיישן יודע למדוד דרך האצבע את הפעילות החשמלית של הלב ולהתריע על אי סדרים בדופק, אבל אל תתרגשו יותר מדי: נכון להיום היכולות האלו אינן זמינות בישראל (וגם ברוב המדינות בהן נמכר השעון). גם בלעדיו, אפליקציית הבריאות של אפל היא מהאינטואיטיביות, האינפורמטיביות והנוחות לשימוש בשוק.

אז מה נותן eSIM בשעון? בגדול, הוא הופך אותו ליותר אוטונמי. בגדול, שעון כזה יכול לשחרר אתכם בעת הצורך מההכרח להיות בסמוך לטלפון. ניתן לקבל ולהוציא ממנו שיחות, ניתן לחבר אליו אזניות בלוטות' ולהאזין למוזיקה ממנו, ניתן לקבל אליו התראות מאפליקציות המותקנות על הטלפון וניתן לענות דרכו להודעות בחלק מתוכנות המסרים המיידיים. למעשה, כל מה שתיארתי עד כה אלו דברים שניתן לבצע בחלק לא קטן מהשעונים החכמים שכבר קיימים בשוק, אם כי כאן כאמור, אין צורך שהטלפון יהיה צמוד אליכם. ועדיין, לפורמט יש מגבלות: האייפון שלכם אמנם לא חייב להיות בסביבה, אבל הוא כן חייב להיות מופעל ומחובר לרשת כדי שהכל בשעון יעבוד. מעבר לכך, יש דברים שגם אם הטלפון מחובר, לא ניתן לבצע. למשל, לא ניתן ליזום שיחה או לשלוח הודעה שאינה תגובה להודעה אחרת דרך Whatsapp. כמו כן, בניגוד ל-Galaxy Watch, לא ניתן להאזין למוזיקה מספוטיפיי היישר מהשעון. השעון למעשה מתפקד רק כשלט רחוק עבור האפליקציה המותקנת באייפון. מה עושים? משתמשים בשירותים מבית אפל: ב-iMessage דווקא תוכלו לשלוח הודעה חדשה שאינה כמענה להודעה אחרת, ואם תשתמשו באפל מיוזיק, תוכלו לשמוע מוזיקה דרך השעון. מי אשם שלא ניתן להנות כראוי מוואטסאפ וספוטיפיי בשעון של אפל? אפל או מפתחות האפליקציות? כך או כך זה לא משנה, ומי שקונה את השעון הזה צריך לדעת מה הוא מקבל, וחשוב לא פחות, מה הוא לא מקבל.

Apple Watch Series 4. מסגרות המסך צומצמו (צילום: גד גניר)

Apple Watch Series 4 (צילום: גד גניר)
Apple Watch Series 4 (צילום: גד גניר)

באופן כללי, השעון לא יכול להחליף לאורך זמן סמארטפון. המסך הקטן, ומגבלות כמו אלו שציינתי, הופכים את השימוש בו ללא טלפון למשהו שמתאים לסיטואציות מאוד ספציפיות: אימון כושר, הליכה לים וכל מצב אחר שבו תעדיפו להשאיר את האייפון בבית, הם המקומות שבהם כוח העל הסלולרי של השעון הזה הופך לשימושי.

היכולת להתחבר לרשת הסלולרית מגיעה עם תג מחיר בכל הקשור לצריכת סוללה: השעון ישרוד לכם בשימוש ממוצע כיממה אחת בלבד, משמעותית פחות מאותם שעונים ללא eSIM. טעינה לילית תבטיח שתוכלו להשתמש בשעון במשך כל היום, אולם תאלצו לוותר על ניטור שינה.

Apple Watch Series 4 (צילום: גד גניר)


(+)
  • מסך גדול ואיכותי
  • ניתן להשאיר את האייפון בבית
  • ממשק נוח, אפליקציות בריאות ומעקב פעילות מהטובות בשוק

(-)
  • זמן סוללה של יום לכל היותר
  • האייפון שהשארתם בבית חייב להשאר פועל ומחובר לרשת
  • לא זול

מחירו של Apple Watch Series 4 ברשת פלאפון עם eSIM עומד על 2499 ש"ח לגרסת ה-40 מ"מ, ו-2699 ש"ח לגרסת ה-44 מ"מ שבדקתי. אל המחיר הזה צריך להוסיף גם תשלום חודשי קבוע של כ-9.90 ש"ח לחודש עבור חיבור ה-eSIM לקו הטלפון שלכם, אך במסגרת מבצע ההשקה, במשך חצי השנה הראשונה לא תצרכו לשלם את התשלום החודשי. קניתם Apple Watch Series 4 עם eSIM בחו"ל? אם הוא נתמך בתדרים של פלאפון תוכלו לחבר אותו לשירות בלי בעיה. האם זה שווה את המחיר? התשובה כאן קצת מורכבת: כדי להנות באמת מכל היכולות של השעון, אתם צריכים להיות מושקעים מאוד באקוסיסטם של אפל, לשמוע מוזיקה בעיקר דרך Apple Music, ולתקשר עם סביבתכם בעיקר דרך iMessage. אנשים כמוני, ששומעים מוזיקה דרך ספוטיפיי ושולחים הודעות בוואטסאפ, לא מקבלים כאן את האוטונומיה שהובטחה. מעבר לכך, צריך לקחת בחשבון ש-Apple Watch הוא אמנם לא השעון היחיד שמתחבר לאייפונים, אך הוא בהחלט השעון היחיד שמתחבר אליו בצורה מלאה, כך שהברירות מבחינת משתמשי אייפון הן פחות אטרקטיביות. לפיכך, התשובה לשאלה אם כדאי או לא לרכוש את השעון הזה צריכה להשען על התשובה שלכם לשאלה מתי לאחרונה רציתם לצאת החוצה מהבית בלי הטלפון אך נאלצתם לקחת אותו איתכם. אם אתם מוצאים את עצמכם שואלים את השאלה הזאת לעיתים קרובות, אז שווה לשקול אותו. אם אינכם מסוגלים לעזוב ממילא את הטלפון והוא נמצא בהישג יד משך רוב שעות היום, השעון הזה בהחלט לא ישנה את חייכם.

4 תגובות

  1. "עומק של עד 50 מ"מ" זה לא משהו.. קצת קשה לצלול ככה...

    השבמחק
  2. אני רכשתי דגם מאמירים הפצה ויישום האקג כן פועל ��

    השבמחק
  3. סקירה מצויינת לבוקר יום ראשון, תודה!
    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר