כזה ניסיתי: Dell Inspiron 7590

אחד המשתנים העיקריים בהחלטה של מבקר חפיצים האם לקחת מוצר כלשהו לביקורת הוא האם הוא מעניין. זה לא רק העניין האגואיסטי האישי שלי במוצר שעליו אני כותב. בסופו של דבר ישנם גם קוראים במשוואה, ועליי לחשוב איך אני מייצר עניין בהררי המילים שאני שופך כאן. במחשבים ניידים, העניין הזה הוא בדר"כ משהו ייחודי או טרנד אופנתי: מסך מגע בתוך משטח העכבר, טאצ' באר, תצורת 2 ב-1, מערכת הפעלה שונה, אפילו עיצוב דקיק או גימור ייחודי, כל אלו הם אטרקציות עבור קונים פוטנציאלים, ואחד התפקידים שלי כמבקר  הוא לנסות ולקבוע האם אכן מדובר בחידוש ממשי שישנה את הדרך שבה אנחנו עובדים עם המחשבים האלו, או לחילופין, מחלקת שיווק היתה יעילה יותר ממחלקת הפיתוח.

Dell Inspiron 7590 (צילום: גד גניר)


העניין הוא שמתחת לגימיקים האלו יש מחשב, מכשיר עבודה שצריך לספק חויית שימוש נאותה למשימות יומיומיות, מה שמוביל ביקורות רבות לתהייה המסכמת האם ניתן היה לוותר על הגימיק הזה, האם זה היה תורם לחויית השימוש, והאם אין אופציות פחות נוצצות בשוק שמציעות את אותה חוייה בסיסית במחיר נמוך יותר. ה-Dell Inspiron 7590 שבדקתי לאחרונה הוא בדיוק האופציה הלא נוצצת שעליה אני מדבר.



כשאני כותב "לא נוצצת", אני מתכוון להכי לא נוצצת שאפשר: לכו לרשימה בפסקה הראשונה, המחשב הזה לא מסמן וי באף אחד מהפריטים שציינתי בה. אינספירון היא הסדרה הבסיסית של דל, והמחשב הזה בהחלט בסיסי. הוא לא 2 ב-1, אין לו מסך מגע, אין לו משטחי מגע אחרים ומשטח העכבר שלו רגיל לחלוטין. ומה לגבי העיצוב? הוא דק (19.9 מ"מ בחלקו העבה) וקל (1.6 ק"ג) יחסית, אבל לא דקיק וקל בצורה קיצונית. העניין הוא שפרט לזה, המחשב הזה אפילו לא מנסה. הגימור כאן כאילו צועק: "היי, תסתכלו איזה יפים המחשבים מכל הסדרות האחרות שלנו!". בדל טוענים שהמחשב עשוי מסגסוגת מגנזיום שאיפשרה את המשקל הנמוך שציינתי קודם. הבעיה שכשמסתכלים ונוגעים בסגסוגת הזאת, התחושה היא של פלסטיק מהסוג שיצרניות סיניות מתפדחות להשתמש בו בסמארטפונים שלהן.

Dell Inspiron 7590. עשוי מסגסוגת מגנזיום שנראית, ובכן, משעממת (צילום: גד גניר)


מה שמסתתר מתחת לפלסטיקה הזאת זה כבר סיפור שונה לחלוטין: היחידה שהגיעה אליי לבדיקה מתבססת על מעבד Core i5 עדכני יחסית, מהדור התשיעי של מעבדי הניידים של אינטל (דגם 9300H), זכרון RAM בנפח נאה של 8 גיגה, ואחסון בטכנולוגיית SSD בנפח מרווח ונוח של 512 גיגה. הדובדבן שבקצפת כאן הוא מעבד גרפי של NVIDIA, מדגם GTX 1650 עם 4 גיגה RAM מובנה. מיותר לציין שהמחשב הזה לועס פעולות יומיומיות כמו שימוש באופיס ועבודה רוויית טאבים בדפדפן כרום בלי שום בעיה. בעבודה כזאת רעש המאורר וההתחממות הכללית של המחשב סבירים בהחלט, ואת רוב כתיבת הביקורת העברתי כשהמחשב מונח על הרגליים שלי. עבור מצבים בהם המחשב מתאמץ יותר ומתחמם יותר, המעצבים של דל תכננו את מנגנון הפתיחה של המסך באופן שדוחף את חלקו האחורי של המחשב מספר מילימטרים למעלה בצורה שמאפשרת זרימת אויר תחתיו. הכרטיס הגרפי הופך את המחשב הזה מסתם המחשב הביתי המשעמם למחשב שמסוגל להריץ כותרי גיימינג מהשנים האחרונות, מבלי להתפשר על הגדרות גרפיות נמוכות. עם זאת, לא מדובר במכונת גיימינג (ולמען ההגינות יש לציין שאף אחד לא משווק את המחשב הזה ככזאת), ולכן נסיונות להריץ עליו משחקים כבדים כמו Battlefield V ו-Dirt Rally 2 התאפיינו בהתחממות מוגברת ובשאון מאווררים שקשה להתעלם ממנו. זה לא אומר שהאפשרות לשחק משחקים על המחשב הזה לא קיימת, זה רק אומר שכדי לעשות בלי החשש לקצר את אורך החיים של המחשב, עדיף להצטייד גם במשטח קירור ראוי, ואולי גם להתפשר מעט על ההגדרות הגרפיות.

עוד מקום שבו Dell Inspiron 7590 עושה את הדברים נכון זה בכל הקשור לשליטה בו: העובדה שהמחשב הזה מגיע עם מסך 15.6 אינטש, איפשרה את שילובה של מקלדת מלאה. זו מקלדת נוחה מאוד לשימוש, מרווחת, והמקשים מחזירים פידבק טוב. המקלדת אפילו מוארת, אם תרצו לעבוד במחשב בחושך. משטח העכבר יכול היה להיות גדול קצת יותר, אבל גם עם מה שיש הסתדרתי נהדר ולא חשתי צורך עז מדי להכיר למחשב את העכבר שלי. המשטח מזהה מגע בצורה טובה ומדוייקת מאוד. סט החיבורים שמציע המחשב הזה הוא סטנדרטי: שלושה חיבורי USB רגילים, חיבור אחד מסוג USB Type C (שאינו משמש למרבה הצער לטעינת המחשב) חיבור HDMI סטנדרטי וקורא כרטיסי זכרון מסוג MicroSD.

Dell Inspiron 7590. מקלדת מוארת (צילום: גד גניר)

Dell Inspiron 7590. סט חיבורים סטנדרטי (צילום: גד גניר)

משטח העכבר של Dell Inspiron 7590 (צילום: גד גניר)

Dell Inspiron 7590, זוית פתיחת מסך רחבה (צילום: גד גניר)


המסך כאן הוא בגודל 15.6 אינטש, עם פאנל IPS, גימור מט וביחידה שקיבלתי לבדיקה עם רזולוציית FHD, אם כי ניתן להשיג אותו גם ברזולוציה גבוהה יותר. המסך מואר היטב ועושה באופן כללי את העבודה, גם אם לא משאיר רושם יוצא דופן. ייתכן שהאשם נעוץ בגימור המט, ועדיין, הייתי שמח לראות צבעוניות עזה קצת יותר במסך, אם כי אפשר בהחלט לחיות בשלום עם רמת הצבע הנוכחית. הצד החיובי של גימור המט הוא כמובן היכולת להתמודד בצורה יפה מאוד עם השתקפויות. זוית הפתיחה של המסך בהחלט מספקת ולא נוצרו מצבים בהם הרגשתי צורך לפתוח אותו מעבר לכך. הרמקולים, כצפוי סבירים ובעלי עוצמה מספקת אך הצליל נטול עומק או זכר לבאסים.

ל-inspiron 7590 סוללה בעלת שלושה תאים בקיבול כולל של 56Wh. בממוצע, בשימוש סטנדרטי שכלל שילוב של גלישה באינטרנט, כתיבה וצפייה בסרטוני יוטיוב, הצלחתי לסחוט ממנה כ-8 שעות, נתון מרשים מאוד עבור מחשב עם מפרט שכזה ומסך בגודל שכזה.

(+)
  • מפרט טכני חזק וביצועים טובים
  • סוללה שמספיקה ל-8 שעות שימוש
  • מקלדת ומשטח עכבר נוחים לשימוש

(-)
  • עיצוב משעמם בצורה קיצונית
  • נוטה להתחמם ולהרעיש כשמנסים להריץ עליו משחקים כבדים או בכל פעילות אינטנסיבית אחרת
  • רמקולים בינוניים באיכותם

Dell Inspiron 7590 (צילום: גד גניר)


השורה התחתונה על המחשב הזה אמורה היתה להוביל אתכם למסקנה הבנאלית שאם מתפשרים על מראה חיצוני וגימיקים, אפשר לקבל מחשב מעולה במחיר טוב. ואכן, ה-Dell Inspiron 7590 הוא מחשב מעולה, וביחס למחירם של מחשבים מסדרות יוקרתיות יותר של דל, הוא פחות יקר: 4489 ש"ח הוא מחירו הרשמי. עם זאת, כשמשווים אותו למחשבים של יצרניות אחרות עם מפרט טכני זהה (כולם אגב ממותגים כמחשבי גיימינג), הפרש המחירים זניח, כך שקצת קשה לראות בו מציאה של ממש. למה בכלל לצפות כאן למציאה? כי כפי שציינתי, המחשב הזה כאילו מתאמץ לא להרשים, לפחות בכל הקשור למראה החיצוני שלו. כשהמתחרים הישירים הם מחשבי גיימינג שעולים כמעט אותו הדבר, יש סיכוי לא רע שחלק מהאנשים יעדיפו את האופציות הצבעוניות והמעוצבות יותר. ועדיין, מי שמעדיף את המחשב שלו שחור ומשעמם, בהחלט ימצא כאן 100% מחשב ו-0% בלינג, עם מפרט טכני מכובד מאוד, מסך יעיל, סוללה אימתנית ומקלדת ומשטח עכבר נוחים מאוד לשימוש.

5 תגובות

  1. אחלה סריקה, אני מאד אוהב את המחשבים מהסוג המשעמם יותר, הם בדר"כ נותנים הרבה יותר ערך לכסף ומחזיקים יותר זמן מעמד

    השבמחק
  2. האם ניתן לחבר את המחשב לטלויזיה ולצפות ברזולוציה של 4k דרך כבל hdmi?
    תודה.

    השבמחק
  3. היכן משווק בישראל? אהבתי את הסקירה ורוצה לרכוש אבל לא מוצא אותו בשומקום

    השבמחק
  4. בגלל שפנו אליי רבים ושאלו היכן ניתן לרכוש אותו: המלאי נכון לכרגע אזל, צפוי להגיע משלוח נוסף בתחילת פברואר

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר