כאלו ניסיתי: Sennheiser Momentum TW

אם לשפוט לפי שידורי הטלוויזיה בסבב הלחימה הנוכחי ברצועת עזה, נראה שאנחנו במצב של קיבעון: למרות שישנן לא מעט אלטרנטיבות, זה נראה כאילו כולם מסתובבים עם AirPods בלי לשאול בכלל האם אפשר אולי אחרת. אז נכון, לאוזניות של אפל יש את היתרונות שלהן, אבל שלוש שנים אחרי שהוצגו לראשונה, שוק האוזניות שאין ביניהן כבל מקשר נראה כבר שונה לחלוטין. כמעט כל יצרניות האודיו הגדולות מציעות לפחות דגם אחד של אוזניות True Wireless, וה-Momentum TW הן הניסיון הראשון של Sennheiser למצוא את דרכה אל תוך האזניים שלכם, על חשבונן של האוזניות הלבנות.


Sennheiser Momentum TW (צילום: גד גניר)


בניגוד ליצרניות רבות אחרות, אנשי סנהייזר בכלל לא מנסים לאמץ את התצורה של אפל: ה-Momentum מעוצבות כמעין קונוסים שחורים קטומים בעלי ראש כסוף, בגימור מחורץ בצורה מעגלית. האוזניות לא קטנות במיוחד, אבל גם לא גדולות מדי. למרות שאין כאן סנפירי ייצוב או עיצוב ארגונומי מורכב שמנסה להתאים למבנה האוזן, בפועל זה בדיוק מה שהעיצוב הזה עושה: קל למקם את האוזניות בתוך האזניים, והן נתפסות בתוכן בצורה טובה, ולא מציקות שם בהאזנה ממושכת. 



לא תמצאו על Sennheiser Momentum TW כפתורים. ב-Sennheiser בחרו לצייד את האוזניות שלהן במשטחי מגע ומדובר בהימור מסוים. רוב היצרניות שבוחרות בשליטה באמצעות מגע מפשלות בזה: לפעמים המשטחים קטנים מדי, לפעמים הם לא מגיבים כראוי או לאט מדי, לפעמים המחוות עצמן מורכבות מדי ולפעמים מקבלים שילוב של כמה מפגעים כאלו יחד. איך זה באוזניות של סנהייזר? בכל הקשור לתפקוד עצמו, זה כמעט מושלם: ישנו דיליי מסוים מרגע ההקשה הראשונה על משטחי המגע, אבל בלחיצות הבאות התגובה כמעט מיידית, וכמעט לא נוצרו מצבים בהם לא זוהתה הקשה. יש לי השגות על הבחירה של סנהייזר לרכז את רוב מחוות המגע השולטות על ניגון שירים באזנייה השמאלית דווקא ולא בימנית (הקשה אחת מפעילה ומפסיקה ניגון של שיר, שתי הקשות לדילוג לשיר הבא ושלוש הקשות לדילוג לשיר הקודם), אבל מתרגלים לזה די במהירות.

איירפודס, איירפודס בכל מקום

Sennheiser Momentum TW (צילום: גד גניר)




איך הן נשמעות? ובכן, אני מחלק את חיי לשניים, לפני ואחרי שניסיתי את Sennheiser Momentum TW. ברצינות, אני שוקל לבנות בזכותן קטגוריה חדשה של כותרות לביקורות מוצרים אצלי בבלוג: "כאלו הקפיצו לי את הסטנדרטים". הן באמת נשמעות עד כדי כך טוב, היישר מהקופסה, בלי צורך בתיקוני אקולייזר שונים ומשונים. הצליל מאוזן, רחב, פתוח, מפורט וצלול יותר מכל זוג אוזניות אלחוטיות אחרות שיצא לי לנסות. הבאסים עמוקים אבל מרוסנים ומדוייקים, צלילי טווח המיד מציגים נוכחות מרשימה ומודגשת, והצלילים הגבוהים מדויקים. הן נשמעות נפלא ונטולות עיוותים אפילו בעוצמת השמע הגבוהה ביותר. בתקופת הבדיקה של Sennheiser Momentum TW היו אצלי עוד כמה זוגות אוזניות מהסוג הזה וכולן ללא יוצא מהכלל מחווירות בכל הקשור לאיכות השמע ביחס למה שיש לאוזניות של סנהייזר להציע.

ה-Sennheiser Momentum TW מציעו תמיכה בשני תקני הזרמת מידע אלחוטי: aptX, ונגזרת שלו, aptX Low Latency. את תקן aptX סביר להניח שאתם כבר מכירים, זהו תקן המאפשר דחיסה של כמויות גדולות של מידע לתוך רוחב פס צר יחסית, שמתורגם לשמע מפורט ואיכותי יותר, יחד עם חיבור אלחוטי אמין, ללא הפרעות וקיטועים. תקן aptX Low Latency בא לתקן בעיה כרונית של אוזניות True Wireless: כל זוג אוזניות אלחוטיות באשר הוא מתאפיין בדיליי מסוים של הסאונד, דיליי שמורגש בדר"כ רק בצפייה בסרטוני וידאו. אחת הסיבות האפשריות לכך היא שמעבר לשידוך בין האוזניות לסמארטפון, הן צריכות לתקשר ביניהן כדי ליצור חווית סטריאו טובה. כל מעגל השיח הזה יוצר עיכוב קל בהעברת השמע דרך האוזניות ובצפייה בסרטונים זה מורגש מאוד. הודות לתמיכה ב-aptX Low Latency, כאן פשוט אין את העיכוב הזה, ויש מתאם מוחלט בין הדוברים בסרטונים האלו לתנועות השפתיים שלהם.

Sennheiser Momentum TW (צילום: גד גניר)

Sennheiser Momentum TW (צילום: גד גניר)

Sennheiser Momentum TW (צילום: גד גניר)


גם בשיחות טלפון מצליחות Sennheiser Momentum TW להרשים: השמע איכותי, חזק וברור. אנשים ששוחחתי איתם במהלך הבדיקה, כלל לא שמו לב שאני מדבר באמצעות אוזניות אלחוטיות. האוזניות כוללות גם מצב הגברת קולות מהסביבה לרגעים בהם אתם מעוניינים להיות מודעים למה שקורה סביבכם ולהתגבר על האטימה הפאסיבית לרעשים מבחוץ. מצב Transparent Hearing מופעל כאן בהקשה כפולה על האזניה הימנית, וניתן דרך האפליקציה של האוזניות להגדיר אם אנחנו מעוניינים שהמצב הזה יופעל ואם כן - האם יהיה פעיל גם בהאזנה למוזיקה. באופן כללי זה כנראה הביצוע הטוב ביותר שראיתי עד כה לפיצ'ר הזה: לרוב, אוזניות המתהדרות ב-Transparency כלשהו, קולטות את הרעשים מבחוץ באמצעות מיקרופונים ומשדרות אות שמע מוגבר, שכולל גם הגברה של כל צלילי הרקע. אתם בהחלט שומעים יותר טוב מה שקורה סביבכם, אבל גם שומעים את רעשי המזגן, הרוח ורעשים מונוטוניים אחרים מהסביבה בצורה חזקה בהרבה. במקרה של Sennheiser Momentum TW, המצב הזה מגביר את רעשי הרקע בצורה מאוד טבעית ולא מוגזמת, כאילו הן באמת לא בתוך האזניים. האפליקציה אגב, Sennheiser Smart Control, יודעת לשלוט גם על אוזניות אלחוטיות אחרות של החברה, ודרכה ניתן  לשנות את הגדרות Transparent Hearing, לשנות את הגדרות האקולייזר (למרות שהשמע מדהים כמו שהוא) לעדכן גרסת קושחה לאוזניות ולא הרבה מעבר לכך.

Sennheiser Momentum TW (צילום: גד גניר)

Sennheiser Momentum TW (צילום: גד גניר)


בכל הקשור לסוללה, Sennheiser Momentum TW לא מבריקות. זה מתחיל מזמן סוללה מקסימלי של האוזניות עצמן שעומד על 4 שעות, שזה אמנם לא קצר באופן קיצוני, אבל ישנן כבר לא מעט אוזנית True Wirless בשוק שמציעות יותר מזה. הקייס המהודר והמצופה באריג אפור מסוגל לטעון אותן שתי טעינות מלאות, מה שנותן יחד כ-12 שעות האזנה למוזיקה. הסוגיה הבעייתית באמת כאן היא שמשום מה הסוללה שלהן ושל הקייס נפרקות לחלוטין אחרי מספר ימים של חוסר שימוש. ביום שבת כלשהו טענתי את האוזניות והקייס שלהן במלואו. בחמישי שהגיע אחריו, לאחר שלא עשיתי בהן שום שימוש, מצאתי את האוזניות עם סוללה מרוקנת לחלוטין. לא ברור לי למה זה קורה, אבל אם בניתם על לזרוק אותן בתיק שלכם ולעשות בהן שימוש מדי כמה שבועות בעת הצורך, האוזניות האלו יאכזבו אתכם בכל פעם מחדש. מן הסתם, אם תשתמשו בהן מדי יום, התופעה הזאת לא אמורה להפריע לכם כי ממילא תצטרכו לטעון אותן בתדירות גבוהה. 

(+)
  • נשמעות נפלא
  • יושבות בצורה נוחה ויציבה באוזן
  • אין דיליי בשמע בצפייה בסרטונים

(-)
  • 4 שעות סוללה זה מספיק, אבל רוב האזניות בשוק מציעות כיום יותר
  • הסוללה נפרקת מעצמה בתוך ימים בודדים
  • יקרות

מחירן של Sennheiser Momentum TW עומד על כ-1192 ש"ח. כן, זה כמעט כפול ממחירן של AirPods מהדור השני, וזה בערך כמה שיעלו לכם AirPods Pro. וכן, הן דורשות מחויבות מצד המשתמש לזכור לטעון אותן מדי מספר ימים, אחרת ייפרקו לחלוטין. בכל סיטואציה אחרת היה די בכך כדי לקטול אותן. העניין הוא שהן עושות את כל השאר נהדר: הן יושבות בצורה נוחה באוזן, אפשר לצפות באמצעותן בוידאו ללא דיליי, ומעל לכל, הן נשמעות טוב יותר מכל זוג אוזניות אחר שיצא לי לבדוק בשנים האחרונות. אם המחיר לא מרתיע אתכם, הן בהחלט שוות אותו.

3 תגובות

  1. שמח שהגעת גם אל הדגם הזה ואל סנהייזר בפרט. מעניין לראות איך הם מול ה air pods pro שמקבלות ביקורות אוהדות, הפעם גם בגזרת איכות הצליל.
    אם כבר בסנהייזר עסקינן, מה עם בדיקה של אוזניות over the ear שלהם?
    לי יש את הmomentum wireless 2.0 ואני חושב שהן מצוינות ולוקחות בהליכה את bose, sony מבחינת איכות הצליל אבל לא מבחינת ביטול הרעשים והתפעול. סנהייזר הוציאו לא מזמן את גרסא 3..... שווה בדיקה לאור ההתלהבות מסנהייזר

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על הסקירה!! יאללה להתחיל לחסוך :)

      מחק
  2. בתור אחד שהיו לו את האוזניות האלה תקופה, השדרוג לאירפודס דור 2 שעולות חצי מהם, היה נהדר.
    אומר את זה בתור בעל אנדרואיד בכלל

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר