כאלו ניסיתי: Cowin KY02

רגע לפני תקופת חגי המכירות בנובמבר ודצמבר, החלה רשת בסט מובייל הישראלית לייבא לארץ אזניות של מותג חדש בשוק הישראלי: Cowin. ה-KY02, שהגיעו אליי לבדיקה לאחרונה הן הזולות ביותר בקטלוג החברה בישראל, ופונות למי שחשקה נפשו באזניות True Wireless, אבל לא רוצה להיפרד מהסכומים ש-Apple, Jabra, Sennheiser ואחרות דורשות עבור האזניות שלהן.

Cowin KY02 (צילום: גד גניר)


כדי להגיע לקהלים האלו, יצרניות נאלצות לבצע פשרות, והפשרה הכי בולטת לעין במקרה של Cowin היא ללא ספק בנראות ובתחושה. ה-KY02 עשויות פלסטיק שנראה זול, גם האזניות עצמן וגם הקייס שלהן. מצד שני, הן קטנות למדי, קלות, ויושבות ביציבות יחסית בתוך האוזן. השליטה על האזניות מתבצעת באמצעות משטחי מגע. המשטחים האלו הם מהגרועים שיצא לי לנסות באזניות, ופעמים רבות הם פשוט לא קלטו את הלחיצות שלי.



מבחינת עמידות במים, ה-KY02 עומדות בתקן IPX5, כלומר, יכולת לשרוד סילון מים במשך כ-15 דקות. לא הייתי מנסה לטבול אותן במים, אבל זיעה וגשם לא יהוו בעיה עבורן. רוצים לרוץ איתן? ב-Cowin היו מספיק נחמדים כדי לספק עם האזניות מעין שרוולי גומי שמכסים כמעט את כל האזניה, וכוללים בתוכם גם סנפירי ייצוב לקיבוע טוב יותר בתוך האוזן. השילוב בין גומי שמכסה את רוב האזניה לסנפיר הייצוב אכן מקבעים היטב את KY02 בתוך האוזן ולא מציקים בתוכה. הבעיה היחידה עם הסידור הזה היא שהקייס כנראה לא תוכנן כדי לקלוט את האזניות כשהן "לבושות" בשרוולונים. יש אמנם גומה קטנה עליה אמורים לשבת הסנפירים, אבל אם מנסים לסגןר את הקייס ככה, הוא לא נסגר עד הסוף. זה משאיר את המשתמש הספורטיבי עם שתי ברירות גרועות: להתעקש להשאיר את הסנפירים על האזניות, ללחוץ חזק על מכסה הקייס ולקוות שהאזניות ימשיכו להיטען, או לחילופין, בכל פעם להסיר את השרוולונים הללו לפני שמחזירים את האזניות לקייס. ניסיתי את שתי הברירות, ולהשאר עם השרוולים זו האופציה הפחות טובה משום שברוב המקרים האזניות אכן לא נטענות ומצאתי את עצמי מספר פעמים מוציא את האזניות מהתיק ומגלה שהסוללה שלהן פרוקה לחלוטין. התחושה היא שכאילו התכנון הסתיים, האזניות כבר יצאו לייצור ופתאום מישהו נזכר שחייבים סנפירי ייצוב, אז הוסיפו את השרוולונים האלו לערכה ושהמשתמשים כבר ימצאו איך להסתדר איתם.




ל-KY02 אין מנגנון סינון רעשים אקטיבי, וברמת המחיר לא מצופה שיהיה להן כזה. האיטום הפאסיבי לא רע, אבל הוא לא מנתק לחלוטין את המשתמש מהסביבה וחלק קטן מהרעשים מבחוץ אכן מצליח לחדור דרכן לאזניים. איכות השמע של KY02 טובה, אבל לא מדהימה. הן תומכות בפרופיל השמע AAC שנחשב מתקדם ואיכותי יחסית, יש להן באסים נאים, אבל בכל הקשור לטווח המיד ולצלילים הגבוהים, יש עוד מקום לשיפור, בעיקר בכל הקשור לפירוט הצליל. ועדיין, ביחס למחיר שלהן, הן מספקות תמורה יפה מהבחינה הזאת. 

בשיחות לעומת זאת, הן מצליחות להציב רף שלילי חדש. בדקתי לא מעט אזניות, אבל ה-KY02 היו ללא ספק האזניות שבהן קיבלתי את מספר התלונות הרב ביותר מאנשים שניסיתי לדבר איתם באמצעותן. זה לא שלא היה נוח לאנשים לדבר איתי כשהשתמשתי בהן, זה היה פשוט בלתי אפשרי, משום שברוב הזמן, רעשי הרקע התגברו על הקול שלי והצד השני בשיחה בקושי הצליח לשמוע אותי. כמעט בכל סיטואציה, אפילו בשיחות שביצעתי בסביבה שקטה יחסית, הצד השני לא היה מוכן להמשיך בשיחה לפני שאפסיק להשתמש בהן, משהו שכאמור לא קרה לי בעבר. בצפייה בסרטוני וידאו קיים דיליי זניח בין השמע לוידאו, אבל הוא כמעט ואינו מורגש, ובהחלט ניתן לחיות איתו בשלום.

תקן הבלוטות' של KY02 הוא העדכני ביותר נכון לכתיבת שורות אלו, Bluetooth 5.0. לזכותן יאמר שהחיבור שלהן לטלפון יציב מאוד ולא סבלתי מניתוקים כלשהם. הן לא ממתינות שתוציאו אותן מהקייס כדי להתחבר לטלפון, ומתחברות כבר שפותחים את המכסה שלו. במפרט של KY02 מופיע "מצב מונו", כלומר ניתן לעשות שימוש באזניה אחת לקיום שיחות. מדובר רק באזניה ימין. אזניה שמאל תופעל כשתוציאו אותו מקייס הטעינה, אבל היא לא באמת תתחבר לטלפון.



הסוללות של KY02 בקיבול של 70mAh כל אחת, הספיקו לי לכ-5.5 שעות שימוש בממוצע, נתון יפה מאוד. קייס הטעינה מצויד בסוללת 700mAh המאפשרת כ-5 טעינות מלאות נוספות. טעינת הקייס מתבצעת דרך שקע USB Type C כיאה לאזניות משנת 2019. בנוסף לקייס הזה, מצורף באריזה גם מעין כיסוי נוסף שנראה כמו ארנק דיסקים מיניאטורי מתחילת שנות ה-2000. למה צירפו אותו? אולי כדי לעשות מקום לשרוולונים מחוץ לקייס הטעינה? אולי כדי למנוע מהמכסה שלו להיפתח בקלות יתר? אין לדעת.


(+)
  • איכות שמע טובה (ביחס למחיר)
  • זמן סוללה ארוך
  • חיבור איכותי ויציב, ללא ניתוקים והפרעות

(-)
  • לא ניתן לאחסן את האזניות עם השרוולוני ספורט שלהן בתוך קייס הטעינה
  • איומות בשיחות טלפון
  • משטחי המגע לא מגיבים כראוי


את Cowin KY02 תוכלו לרכוש בכ-269 ש"ח. לפני שנתיים, אזניות True Wireless במחיר כזה היו יכולות להחשב כסנסציה. כיום, עבור אזניות שרוכשים בארץ, ביבוא רשמי עם אחריות, זה עדיין מחיר אטרקטיבי, אבל קיימות בשוק בישראל אלטרנטיבות לא פחות טובות במחירים דומים. ועדיין, התמורה שמקבלים למחיר הזה במקרה של האזניות האלו לא רעה בכלל: הן נשמעות טוב, החיבור שלהן יציב, הסוללה שלהן תחזיק לכם לא מעט זמן ואפילו ניתן לעשות איתן ספורט בלי לחשוש שייפלו מהאוזן 

3 תגובות

  1. תודה על הסקירה, תוכל לפרט אילו אוזניות דומות ניסית בטווח המחירים הזה?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי מורן! כתבתי לפני מספר חודשים על Xiaomi Air dots, ובגדול גם שאר אזניות ה-True Wireless של החברה נותנות יופי של תמורה למחיר דומה

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר