כאלו כדאי לכם: ארבעה כלים שיעזרו לכם להעביר את הבידוד יותר בקלות

האמת שלא צריך את הסטטיסטיקות הרשמיות כדי לדעת שהאוכלוסיות שחוות את המצוקה הקשה ביותר כתוצאה מוירוס הקורונה הן אוכלוסיית ההורים לילדים ואוכלוסיית העובדים מהבית, שלא לדבר על אלו שמשתייכים לשתיהן. לרגל ההסגר, אספתי עבורכם כמה כלים שיעזרו לכם לצלוח את השבועות הקרובים טיפה יותר בקלות


StreamCam של לוג'יטק (צילום: יח"צ)


פתאום כולם עושים שיחות וידאו
הצורך בבידוד חברתי פיזי, הפך את האפליקציות המאפשרות שיחות וידאו לפופולריות מתמיד. ללא ספק כוכבת התקופה היא Zoom אפליקציית שיחות ועידה עסקית בימי שגרה, שלפתע הפכה לספוטיפיי של שיחות הוידאו גם בקרב המשתמשים הפרטיים. היא הפכה לסיפור הצלחה בשוק הארגוני מסיבות ארגוניות: היא קלה להטמעה, זולה יחסית, והיא בין הבודדות שמאפשרת שיתוף מסך במקביל לשיחת וידאו. מה שהפך אותה לכה פופולרית בשוק הפרטי זו היכולת לייצר שיחות ועידה המוניות וכך להמשיך באופן וירטואלי חוגים, סדנאות ומפגשים משפחתיים. יתרון נוסף הוא העובדה שאין צורך להרשם ל-Zoom כדי להצטרף לשיחה שהוזמנתם אליה, ואפילו אין הכרח להתקין את האפליקציה עצמה על המחשב או על הטלפון, וניתן להתחבר אליה דרך הדפדפן. ועדיין, העובדה ש-Zoom מתחרה בויראליות שלה בקורונה, לא אומרת שחייבים לזנוח את הפתרונות האחרים: גם וואטסאפ מאפשרת שיחות ועידה (לכמות מצומצמת יותר של משתתפים) וכך גם Facetime ו-Google Duo. הקאמבק של שיחות הוידאו בישר על קאמבק של קטגוריית חפיצים שהיתה די מנומנמת ב-20 שנה האחרונות, מצלמות רשת. למי בוחר שלא להסתפק במצלמת הוידאו המובנית במחשב הנייד, השוק מציע מצלמות שמסוגלות לצלם ברזולוציות של 1080p ו-4K, הקלטת שמע בסטריאו, ועוד. למי שזומם להציב תחרות לחולה 74, לוג'יטק מציעה את StreamCam, מצלמת רשת שהיא מייעדת ליוצרי תוכן. מה עושה מצלמת רשת ליוצרי תוכן שלא עושה מצלמת רשת רגילה? מתממשקת ישירות לתוכנות המשמשות לשידור חי בפלטפורמות כמו Youtube ו-Twitch, יודעת לשמור על פוקוס וחשיפה מדוייקת באמצעות AI, ואפילו ניתן לסובב אותה הצידה כדי לקבל פורמט צילום לאורך המותאם לפייסבוק ואינסטגרם.





עוד מסך כשאין מסך
מתגעגעים לעמדה שלכם בעבודה על שני מסכיה? אין בעיה: הטאבלט הביתי יכול להפוך למסך משני. למשתמשי מק ואייפד מדובר בפריבילגיה המגיעה כחלק מובנה ממערכת ההפעלה MacOS Catalina (אם כי ישנה רשימה של דגמים מחשבים ודורות ספציפיים של אייפד שנתמכים) והוא אפילו תומך בחיבור אלחוטי, בלי צורך בכבל. כל צירוף אחר, דהיינו, אייפד עם מחשב PC, טאבלט אנדרואיד עם מחשב PC או טאבלט אנדרואיד עם מק, דורש התערבות אפליקציות צד ג' שרובן בתשלום ודורשות חיבור באמצעות כבל. האפליקציות הבולטות בהקשר הזה הן Splashtop ו-Duet שאמנם לא מצטיינות בתנועה מאוד חלקה, אבל הן יעשו את העבודה.

אפליקציית Duet (צילום: יח"צ)


להכניס את האזניים לבידוד
הן נולדו כדי לעזור לכם להתגבר על הרעש בטיסות, אבל ייתכן שבימים האלו הן יצילו לכם את שגרת העבודה מהבית. אזניות ביטול רעשים לא מתיימרות לבטל לחלוטין רעשי דיבור בסביבתכם, אבל הן בהחלט יכולות לסייע להנמיך משמעותית את הרעש שעושים הילדים, או השכנים שלכם שמשום מה מתחברים לכל יוזמת מחיאות כפיים קולקטיבית במרפסת. האזניות שמציעות את ביטול הרעשים האפקטיבי ביותר הן ה-Bose ANC 700 וה-Sony wh-1000xm3, אבל תג מחיר של כמעט 1500 ש"ח הופך אותן לתענוג יקר מאוד. חלופות יותר נגישות כלכלית הן ה-Jabra Elite 85h שעולות 879 ש"ח ומצטיינות בשימוש בשיחות טלפון וה-Venue של Skullcandy שמציעות איכות שמע וביטול רעשים מפתיעים לטובה ביחס למחיר הלא יקר שלהן, 576 ש"ח. 

Jabra Elite 85h (צילום: גד גניר)


להלחם בהתמכרות במסכים כאילו אין קורונה, ולהלחם בקורונה כאילו אין התמכרות למסכים

טענה שקל להתחבר אליה היא שבתקופה הזאת אפשר להיות פחות קפדניים עם זמני המסכים של הילדים, לטובת המלחמה בשעמום שלהם והשקט הנפשי שלכם. הטענה הזאת אחראית בערך כמו שר ביטחון שקורא לעובדי המדינה לכופף את הכללים בגלל שזהו מצב חירום לאומי. אז לא חייבים לצמצם את זמני המסכים וניתן אף להגדיל אותם, אבל עדיין חייבים להציב גבולות. גם גוגל וגם אפל מציעות כלים להגבלת השימוש בסמארטפונים/טאבלטים.
Screen Time של אפל (צילום: אתר אפל)
האפליקציה של גוגל, Family Link מאפשרת בקרה על אילו אפליקציות מתקינים הילדים שלכם, להגדיר מראש את הזמן שמותר להם לעשות שימוש בכל אפליקציה במכשיר ולנעול אותו מרחוק לשימוש אם הגיע הזמן לארוחה, אם אתם מרגישים שהגזימו, או ניסו לממש את הרוב הדמוקרטי שלהם, ולהדיח את אבא מתפקיד יו"ר הבית. Screen Time של אפל מציעה דברים דומים, ואף מאפשרת להגדיר הגבלות בחלק מהאפליקציות עם מי ניתן לתקשר ובאילו שעות של היממה. לא רק ילדים זקוקים לגבולות, גם אנחנו: אם אתם מכורים לעדכונים בערוץ הטלגרם של משרד הבריאות וצורכים עדכונים מפיד הטוויטר שלכם ברמה שמפריעה לכם לעבוד, גם iOS וגם אנדרואיד מציעות כלים אישיים להגבלת השימוש באפליקציות וקביעת טיימרים לכמות השימוש היומי באפליקציות מועדות לפורענות. 

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר