כזה לא כדאי לכם: WiFi UltraBoost

היה קשה לפספס בשבועות האחרונים את ההפניות למוצר שחברות האינטרנט לא רוצות שתדעו עליו. אם בכל זאת הצלחתם לפספס, ההפניות הללו צצו ללא הרף כמודעות ממומנות בטוויטר ובפייסבוק ובהצעות תוכן ממומנות באתרים הגדולים, וניסו לשכנע אתכם שהתגלה מכשיר בשם המחייב WiFi UltraBoost, שמסוגל לבצע לא פחות מנס: הוא מגביר את מהירות הגלישה באינטרנט. למה חברות האינטרנט לא מעוניינות שתדעו עליו? כי בזכותו תוכלו לכאורה להסתפק בחבילת אינטרנט במהירות נמוכה יותר, כן כן.




האם הוא באמת עושה זאת? הזהירות המשפטית מחייבת אותי להודות שאין לי דרך לקבוע בנחרצות שלא. ייתכן בהחלט שהמוצר הזה עושה את הלא יאמן וספקיות האינרנט צריכות להתחיל לחשוש. באותה מידה, ניתן להאמין לדיווחים על המפלצת מלוך נס, להאמין בקיומו של סנטה קלאוס ולחכות שהמשיח שאוטוטו מגיע אכן יחלץ את העם היהודי מהקורונה.



אז מה כל כך מעצבן אותי ב-UltraBoost? העובדה שלא מדובר כאן סתם בסופרלטיבים מוגזמים. מדובר על פניו בעסקה גרועה שמקודמת באופן אגרסיבי תוך שימוש באי דיוקים, מצגי שווא והגזמות שחורגות מהמקובל. לאור ההצפה בפרסומים על המוצר הזה באתרים השונים וברשתות החברתיות, ציפיתי למצוא איזשהו גוף מסודר שעומד מאחורי המוצר הזה ולפנות אליו כדי לקבל הסברים. מסתבר שאין כזה. יש אמנם מספר מפיצים עם אתרים דוברי עברית, אבל אין באמת דרך לתקשר איתם. האפשרות היחידה ליצור קשר עם מישהו שקשור למוצר הזה היא דרך שירות הלקוחות של היצרנית הממוקם בברזיל. למעשה, ההגדרה "מפיצים" אינה מדוייקת: Ultraboost נמכר במסגרת תכנית שותפים של חברה בשם M4TRIX Network. תכנית שותפים, למי מקוראיי שטרם יצא להכיר היא פרקטיקת מכירות שבה גוף מסחר אינטרנטי מציע לאתרים אחרים לקבל עמלה על כל מכירה שמגיעה מהם. באופן כללי אין שום דבר רע בפרקטיקה הזאת: גופים כמו ebay, אמזון ואחרים מציעים תכניות שותפים משלהם ומאפשרים לאתרי תוכן קטנים יותר לקושש כמה דולרים בתמורה לפרסום. 



הבעיה מתחילה כשהשותפים בתכנית השותפים הם גופים חד פעמיים ואנונימיים לחלוטין. אין להם מוניטין שהם צריכים לשמר, אין להם קהל קוראים, כל המטרה שלהם היא ללכוד משתמשים תמימים. אני לא טוען לרגע שמי שעומד מאחורי UltraBoost יגנוב את הכסף שלכם, הוא פשוט ישקר כל הדרך אל הארנק שלכם באופן שאתרים שיש להם מה להפסיד מזה לעולם לא יעשו. Ultraboost הוא מוצר כה מהפכני ומשובח, עד שהצליח להגיע לאתר הטכנולוגיה הנודע Top Tech Radar (לא לבלבל עם TechRadar, אתר טכנולוגיה לגיטימי וכשר). אם אינכם מכירים את Top Tech Radar אל תרגישו אשמים: מדובר בפלטפורמה לתכנים לקידום מכירות (בראש העמוד מתנוסס באותיות זעירות ואפרפרות המינוח Advetorial, תוכן שיווקי), שאפילו אין לה מבנה של אתר, רק אוסף של דפי אינטרנט, שאין דרך לנווט ביניהם, וה-Breadcrums שמופיעים בחלקו העליון של הדף "ראשי>טכנולוגיה>הכי פופולארי", אפילו אינם לחיצים. זה לא מפריע ל-Top Tech Radar לספר באחד מדפיו על שהצוות שלו יצא לבדוק "המכשיר המפכני שיגביר את עוצמת ה- WiFi שלך ב-93%", להציג מדי מהירות רשת של לפני ואחרי (איך אפשר לזייף דבר כזה?!?!?) להמציא שקרים על הנתבים שספקיות האינטרנט מוכרות ("הנתבים האלו מתאימים לחדר אחד, מכשיר אחד"), ולאחר "תגובות הגולשים" אותנטיות של "רונן ד." מתל אביב, ו, מיכל פ." מבאר שבע, ליידע את הקוראים על מבצע מיוחד של לא פחות מ-50% הנחה (!) על המכשיר באתר של המשווק הבלעדי בישראל.

אז נכון. ייתכן שאיתרע מזלו של המכשיר המהפכני לכאורה הזה ליפול לידיהם של משווקים באינטרנט שאינם מצטיינים בהקמת אתרים שמשדרים אמינות. בואו נבחן רגע את מה שמוכרים לנו כאן: מוצר ש"מבטיח לשדרג את חיבור האינטרנט שלנו כמעט פי 2, ללא שום תלות בספקית האינטרנט". זו הנקודה שבה כדאי להתחיל לדבר על העובדות: אין דבר כזה "ללא שום תלות בספקית האינטרנט". אפשר לעשות בבית מה שרוצים עם האינטרנט, אבל בסופו של דבר, גם אם תחברו לקיר את הראוטר המתקדם, המשוכלל והיקר ביותר, המהירות המקסימלית שתקבלו היא המהירות שהספקית החליטה שתקבלו בהתאם לתשלום ששילמתם לה. מכאן הדרך היא רק למטה: הספקיות אכן לא נחמדות במובן הזה שהן משווקות את חבילות האינטרנט שלהן תוך שהן נוקבות במהירות המקסימלית שניתן לקבל, למרות שהמהירות בפועל, רוב הזמן, נמוכה בהרבה. מעבר לכך, לרוב, המהירות שתקבלו בחיבור אלחוטי, נמוכה מהמהירות שתקבלו אם תתחברו באמצעות כבל לנתב בבית. 

על כל התמונות של Ultraboost לא מצאתי איזכור אחד למילה Ultraboost. במקום השם נוטף המגהבייטים הזה, מה שמופיע על Ultraboost זה הכיתוב WiFi Repeater. רפיטר זהו מוצר מאוד לא מהפכני, שמטרתו, אם תשאלו אנשים שאינם חלק מתכנית שותפים קיקיונית, היא לחזק אות WiFi ולהגדיל את הטווח של הנתב הביתי. הוא לא מגביר מהירות. למעשה, בגלל האופן שבו הוא פועל, הוא למעשה מנמיך את מהירות הרשת ב-50% ומייצר הפרעות. אם תרכשו את Ultraboost או כל רפיטר אחר, אולי תראו יותר קווים במד קליטת ה-WiFi שלכם, אבל אין סיכוי שמהירות הרשת שלכם תוכפל.

ובכל זאת, UltraBoost במבצע כרגע. אם נכנסים דרך "TopTech Radar" לאתר הרשמי של המוצר, מגלים שלא רק שהוא נמכר ב-50% הנחה, התמזל מזלכם ליפול על החצי שעה האחרונה של המבצע ואם לא תמהרו, תפספסו את המחיר המיוחד, 176 ש"ח. אם זה לא מספיק כדי להלחיץ אתכם, אז מדי פעם קופצות התראות על אנשים שרכשו בזה הרגע את Ultraboost, למה אתם מחכים? ובכן, יש לי שני טיפים מטורפים בשבילכם: הראשון הוא שבכל פעם שתכנסו לאתר, תגלו שנותרה לכם חצי שעה לרכוש, אז אל תילחצו באמת. הטיפ השני הוא ש-Ultraboost, המוצר שמקודם ע"י אתרים נכלוליים ומבטיח דברים שלא ניתן לקיימם, עולה, כאשר הוא במבצע, יותר מפי 4 ממוצרים זהים (עיצובית לפחות, וכנראה יותר מזה) באתרים כמו Aliexpress ו-ebay. ייתכן כמובן שאני טועה, ו-Ultraboost עוצב בכוונה כמו הרפיטרים הזולים, אולי כדי לחמוק מעיניו של טכנאי תועה של חברת אינטנרט שימצא את דרכו אל ביתכם. איכשהו, קשה לי להאמין שזו הסיבה.

37 תגובות

  1. מזכיר לי את הסרטון הבא על ה Escobar fold 2. הרבה שיווק ומעט אמת
    https://youtu.be/O8FJSjy3bXA

    השבמחק
    תשובות
    1. מישהו יכול להמליץ על מכשיר כזה רצוי כזה שאפשר לקנות בחנויות

      מחק
    2. אני קיבלתי מבזק. לדעתי זה משהו דומה אבל לפחות זה מטעמם, ויש גב ואמינות מסויימת ובעיקר למי לפנות אם יש בעיות. בהצלחה

      מחק
  2. טוב,
    עכשיו גם הבלוג של גד גניר וגם מרקוס בראוני (שעושה ביקורות ביוטיוב) אצלי במועדפים.

    השבמחק
  3. מסכים עם כל מילה.
    האם למישהו יש נסיון עם הפלא הזה?

    https://www.mizeusgroup.com/zeuspro?lang=he

    השבמחק
    תשובות
    1. "פלא". משחק עם האנטנה. אתה יכול לנסות למקד את האלומה כמעט בחינם עם פחית פרינגלס או חיתוך של פחית קולה (בזהירות). לא מאמין שזה משנה הרבה

      מחק
    2. אני נדהמתי מהביצועים ורכשתי 5 יחי. לא רק שהוא לא הגביר את מהירות הראוטר אלא היא ירדה!!! זא שללא הפלא הזה האינטרנט עבד יותר טוב ויש לי הרבה הרבה ניסיון..אכלתי אותה ובגדול!!
      כשפניתי אליהם הם שולחים לי קישור להתקנה (אלק) שלא עובד..היזהרו והישמרו!!!

      מחק
    3. אם יש לך נסיון - ברגע שאתה רואה שרשום repeater אתה צריך להבין ישר מה המוצר עושה.. אפילו בלי לקרא פרטים על המוצר.. חבל ליפול בפירסומים שקריים כאלו

      מחק
  4. שהאינטרנט הופך לפרנסה ודוחפים לך שיווקים ודרך לעשות כסף..
    אל תתלאו דתחפשו מכירה ישירה ואנושית

    השבמחק
  5. יש לי בדיוק כזה שקניתי באליאקספרס לפני 5 שנים ב 10$ בלי טובות. לא מגביר מהירות רק טווח. חיסרון ענק - הרשת האלחוטית מקבלת שם אחר (צריך להתחבר בנפרד). שימש אותי בעבר לוויפי בגינה שלי או כשהתארחתי בבתי מלון (בשנים עברו הרשת שם הייתה די מחורבנת). מי שיש לו בעיות טווח בבית ממליץ שיחפש לו באתרים MESH WiFi יקר אבל ממש שווה. בכל מקרה המוצר נשוא התגובה הוא בולשיט אחד גדול. זריקת כסף וכאמור הנסיון לפתות אותנו לרכישה מלא אי דיוקים עד שקרים.

    השבמחק
    תשובות
    1. הרפיטר אכן מקבל שם אחר. לפיכך הגדרתי בגלקסי שלי התחברות אוטומטית, והוא נודד ומתחבר למי שנותן לו אות חזק יותר, באופן עצמאי לחלוטין.

      הכתבה כאן - חשובה ומיחודת. תודה!

      מחק
    2. תוכל אולי לייעץ לי : הראוטר שלי מחובר בממד והחדר שלידו לא מקבל wifi. מה ניתן לעשות, אחרי שלא התפתיתי לקנות את המכשיר המדובר כאן?

      מחק
    3. לממד אות שתעביר כבל חוטי מהראוטר עד לממ"ד או שתתקין רשת אינטרנט על גבי החשמל
      יש 2 מכישירם אחד מתחבר בחשמל לראוטר והשני בממ"ד מהחשמל למחשב (או מכשיר אחר)

      מחק
  6. מוכרים כאן מוצר בתקן n שזה טכנולוגיה של לפני 10 שניםכאילו זה מוצר מהפכני והם המציאו את הטכנולוגיה..אז בתור מפתח מערכות וויפי בחברה גדולה כל מילה שניה שהם כותבים זה שקר גמור.חייבים לעצור באיזשהו דרך את הפירסומת השיקרית שפונה בימים אלו לאוכלוסייה הבוגרת שפחות מבינה וזקוק נואשות לתקשורת.
    דרך אגב מוצר זהה לחלוטין ניתן לקנייה באלי אקספרס ב8 דולר שם מעל 90 נותנים לו 5 כוכבים..(אמין לחלוטין...)באמזון זה נמכר ב20 דולר כאשר חצי נותנים 5 כוכבים שזה המוכרים וחצי כוכב אחד שאלו המשתמשים

    השבמחק
  7. ניסיתי להזמין. אך למזלי לא בוצעה העסקה עם כרטים אשראי. מקווה שלא מדובר באתר לגניבת פרטי אשראי.

    השבמחק
  8. תודה על העידכון.
    זה פוסט מאוד חשוב.
    זה מצער, אבל למען האמת, עם צורת שיווק כל כך שקופה בחשידותה, אני שמח שיש מוצרים שכאלו שיגרמו לאידיוטים להיפרד מהכסף שלהם.
    עדיף להפסיד 176 ש"ח על מוצר שכזה, באתרים שכאלו, להתעצבן אם מבינים ששילמת יקר פי 5 על מוצר שמשווק פיכסה, ואולי אולי להתחסן כנגד גזילות דעת וכיס גדולות יותר...
    לא שונה בהרבה מאותו מוצר שמכניסים לשקע המצת ברכב ו"חוסך לך דלק".
    מוצרים כאלו בצורת שיווק נכלולית שכזו תמיד יהיו.
    אני מניח שיש להם קיום עצמאי ונכון והגיוני משל עצמם (לא צוחק, חשוב שהם יהיו).

    השבמחק
  9. תודה על התובנות! בדיוק כמו שחשבתי, ניסיתי לבדוק מי עומד מאחורי הפירסום ומצאתי את ההסבר שלך.

    השבמחק
  10. אני עוקב אחר הבלוג שלך בקביעות. סקירות מצוינות. כיוון שאני לא ילד וגם לא פרייר מיד כשראיתי את המודעות האגרסיביות על מוצר "מהפכני" ש"לא רוצים שתדע עליו", הבנתי שציידי הטמבלים משחרים לצייד. לצערי, יש המון חסרי הבנה שחושיהם פחות מחודדים. אני בטוח שתמימים רבים נופלים ברשת הזו.

    השבמחק
  11. שלום ותודה על הבלוג
    האם שמעת על המוצר ויפיקס? האם הוא זהה למה שאתה כותב כאן על המוצר הראשון?
    תודה רבה

    השבמחק
  12. הונאה רמאות ושקר צרוף. לא לגעת מוצר זול ולא מגביר שום דבר...

    השבמחק
  13. שימו לב עד כמה זה הזוי וברור שמדובר בפרסום ושיווק מוטעה
    שני דפים, לכאורה זהים (אחד באנגלית והשני בעברית) אותו תוכן עם שמות שונים.

    באנגלית:
    https://get-wifi-x.com/

    בעברית:

    https://get-wifi-x.com/home/ILHE/x-08/?gclid=CjwKCAjw_-D3BRBIEiwAjVMy7N4wVB-kMhS839xe9B7nA1NbXX0cMDmdEeWAKfhSL-jHlmDJUWaFKxoCUWUQAvD_BwE

    השבמחק
  14. התלוננתי ל פייפאל זה לא שווה ותוך 4 שעות הודיעו לי שמזכים אותי מלה אפילו בלי שביקשו שאשלח חזרה

    השבמחק
  15. קניתי לא מזמן מוצר דומה ב50שח מבזקסטור, המטרה הייתה להגדיל טווח בין מפלסים בבית. אם ממקמים את הרפיטר עד 10מטר מהמודם הוא באמת מצליח לשפר קליטה ברדיוס של 10 מטר מהרפיטר, בתנאי שאין קירות בטון עבים בדרך.

    השבמחק
  16. תודה על הכתבה.
    נראה שהם אפילו אירגנו באנגלית (עד 200 שקל ) את המוצר שלהם בתור הטוב ביותר.כאשר הם מציינים כמגרעת.שהמוצר מידי פעם חסר בשוק.https://www.top10wifiboosters.com/il?adgrid=&campid=6669985404&adgroupid=93559196602&gclid=Cj0KCQjw0rr4BRCtARIsAB0_48OugjuFwjtsicyxihbHEe4k__BIU_kjsbiFTWlYEaU_rL5D2_w7B-YaAjRPEALw_wcB

    השבמחק
  17. אם כבר נפלתי בטיפשות למוצר שלהם אבל עדיין לא פתחתי אותו פיזית וכתוב באתר שיש 30 ימים בהתחייבות להחזר מלא. מה עליי לעשות? אני לא מצליח למצוא דרך לפנות אליהם או לבקש החזר.

    השבמחק
  18. מוצר חרטה. מגביר טווח אבל לא מהירות גלישה

    השבמחק
  19. אמנם במדור פרסומי אבל קראתי על מכשיר דומה שלכאורה פותח בישראל WIFI X שגם הוא מבטיח פלאות. מישהו בדק?

    השבמחק
  20. רשום שאם המוצר אתה מקבל את המהירות שעליו אתה משלם אבל הוא עד 300MB כלומר המהירות שתקבלו לא תעבור את ה 100 מגה (אם כבר 30+ מגה) אז איך מציגים מוצר כזה?
    זה מגביר את האות אבל לא יוטר אני כאיש טכני יכול לומר בוודאות שרוב מה שמציגים בסרטון שגוי לחלוטין. יש להיזהר מפרסומות כאלה - זה מכשיר לא זול בכלל שאותו מחיר אפשר להציג מוצר פי 10 (בלי להגזים) הרבה יותר טוב

    השבמחק
  21. נהנתי מהביקרות רק דבר אחד טעיתי....המשיח באמת יגיע בסוף... חכה ותראה

    השבמחק
  22. קניתי ואכן זה לא עושה את העבודה ואפילו מוריד את המהירות.
    איך אפשר לתת לעוד אנשים תמימים ליפול בזה? אין לאן לפנות? זה מופיע בלי סוף בפרסומות וכל רגע נופל עוד לקוח תמים?

    השבמחק
  23. מסכים עם כול מה שכתב המגיב הראשון , חבל שלא ראיתי את זה קודם הרכישה .
    גם אני רכשתי/נפלתי אם המכשיר "המהפכני" ,
    לא מעלה מהירות אלה מוריד מהירות . מכשיר שני לא מצליח לקבל כתובת IP .
    אין כתובת לפניות ולתמיכה .
    לצערי אנחנו נופלים לידיים של נוכלים ברשת האינטרנט .
    אפשר לקנות את המכשירים האלו בחנות ליד הבית .

    השבמחק
  24. אני מוכר תוסף למנועי בנזין שיצרני הרכב אינם רוצים שתדעו עליו. התוסף הזה גורם למנועי בנזין להכפיל את כוחות הסוס שלהם ובכך משפר את ביצועי הרכב כולל מהירות נסיעה ואחיזת כביש. איך אמר הנרי פורד "רק חמור יסתפק בכוח הסוס שיצרן הרכב נותן לו".

    השבמחק
  25. הזמנתי מהם מעולם לא הגיע בתכתובות מייל איתם טענו שיזכו את כרטיס האשראי
    זה לא קרה בינתיים
    אני פונה לחברת האשראי
    נראה מה יצא מזה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר