כאלו הוכרזו: Sonos Arc, Play Five ו-Sub Gen 3

יצרנית הרמקולים החכמים סונוס השיקה אמש (6/5) את הסאונד בר החדש שלה, Arc. זה לא הסאונד בר הראשון בקטלוג החברה האמריקאית: ה-PlayBar וה-Beam קדמו לו אך היו די שונים זה מזה במהותם: ה-PlayBar היה סאונד בר פרמיום, רחב, שמתחבר באמצעות כבל אופטי בלבד לטלויזיה, ואינו כולל תמיכה בשירותי סייענים קוליים. ה-Beam הגיע כבר עם חיבור HDMI ועם תמיכה מובנית ב-Google Assistant ו-Alexa, אבל הציע תצורת רמקולים של 3.1 בלבד. ה-ARC מביא איתו את היכולות המודרניות של Beam, בתוך סאונד בר גדול ורציני יותר, שאף מציע תמיכה בתקן  Dolby ATMOS.


Sonos Arc (צילום: יח"צ)
Sonos Arc (צילום: יח"צ)


ה-Arc מצויד ב-8 וופרים (המופנים קדימה, לצדדים ולמעלה) ו-3 טוויטרים המייצרים אפקט שמע תלת ממדי ב-5.0 ערוצים. כמו את ה-Beam, גם אל ה-Arc ניתן לחבר רמקולים נוספים, כמו זוג רמקולים מסוג One SL וסאב וופר, ולקבל שמע היקפי אמיתי. הודות לרוחבו הפיזי, כמות הרמקולים שיש בו ואופן הפיזור שלהם בגוף הסאונד בר, ה-Arc אמור לספק בימת צליל רחבה יותר מזו של ה-Beam, וניתן להתאים את הצליל בצורה טובה יותר לחדר בו הוא ממוקם באמצעות טכנולוגיית Trueplay (הנתמכת כרגע רק במכשירי אפל). 




Sonos Arc (צילום: יח"צ)
Sonos Arc (צילום: יח"צ)

Sonos Arc (צילום: יח"צ)


כרמקול חכם, ה-Arc מצויד בארבעה מיקרופונים המסוגלים לבטל הד לצורך זיהוי מהיר של המשתמש כאשר הוא קורא לגוגל אסיסטנט או לאלקסה. בהתאם להודעתה לפני מספר חודשים, הרמקולים של סונוס מהשנים האחרונות, ואלו שיושקו מעתה והלאה, יישלטו ע"י אפליקציה חדשה בשם S2, שתאפשר את שילובן של תכונות חדשות לרמקולים של החברה. האפליקציה תהיה זמינה להורדה למשתמשי Sonos ב-8/6.


אפליקציית S2 של סונוס (צילום: יח"צ)


לצד ה-Arc הוכרזו דורות חדשים של מוצרים קיימים: Sonos Five (שמחליף את Play:5), ודור שלישי ל-Sub, הסאבוופר של החברה. הרמקולים החדשים לא מציגים שינוי כלשהו באיכות השמע, והשדרוג העיקרי בהם הוא בכמות הזכרון ומעבד מהיר יותר שיאפשר להם להיתמך בצורה טובה יותר בפלטפורמה החדשה של סונוס.  


Sonos Play Five (צילום: יח"צ)




ה-Arc, ה-Play Five וה-Sub Gen 3 יהיו זמינים לרכישה בישראל החל מ-10/6 ברשת באג, היבואנית הרשמית של Sonos בישראל. ה-Arc יימכר בכ-3299 ש"ח, ה-Play Five בכ-2149 ש"ח, וה-Sub Gen 3 יעלה כ-2999 ש"ח.

13 תגובות

  1. תוכן שיווקי?

    השבמחק
  2. שתי שאלות דביליות:
    1. עד עכשיו תכננתי לקנות beam ושני one sl. בהינתן שהתקרה שלי גבוהה ומוזרה כך שדולבי אטמוס ככל הנראה לא יהיה אפקטיבי אצלי, כדאי לי לשקול את ה-arc? מרחק הישיבה מהטלוויזיה הוא בערך 4 מ'.

    2. אין רשמית תמיכה של עוזרות קוליות בישראל, אבל הבנתי שיש דרך לעקוף את זה. יש לך או לקוראים האחרים ניסיון עם זה? איך בכלל מפעילים כאן אלקסה אם אין את האפליקציה בגוגל פליי?

    השבמחק
  3. 1. בשלב הזה, כשכל מה שאני יודע על ה-Arc מגיע מהמידע שסונוס שיחררה רשמית למדיה, יהיה מוקדם מבחינתי להמליץ לך על מה ללכת. אני מקווה שה-Arc יגיע אליי לבדיקה בקרוב ואוכל לעדכן איך הוא. גם אצלי בבית התקרות גבוהות, וקניתי לעצמי לפני כמה שבועות Beam משלי, אז אני מקווה שתהיה לי תשובה קונקרטית בשבילך על השאלה הלא דבילית הזאת.

    2. שאלה לא דבילית בכלל: יום אחרי שסיימתי את הביקורת הקודמת על המוצרים של סונוס, בעזרתו של אחד מרוקאי הבלוג, הצלחתי להפעיל את גוגל אסיסטנט דרך סונוס, וזה קל מאוד: פשוט מגדירים בפרופיל שלך באתר סונוס את ארץ המגורים שלך כארה"ב, והאופציה תיפתח לך באפליקציה. לגבי אלקסה, מניח שצריך להוריד APK שלה וזה יעבוד.

    השבמחק
    תשובות
    1. תשובות מעולות, תודה רבה!

      לגבי 1 - יצא לך להתנסות באטמוס בחלל לא סימטרי? המצב אצלי הוא קטסטרופה אקוסטית - תקרה גבוהה ומשופעת, קיר אחד קרוב ומלא חלונות ואחד רחוק. לא חושב שיש סאונדבר בעולם שיצליח לייצר מזה החזרים שמדמים קולות שמגיעים מכל מיני כיוונים. ה-beam נשמע מעולה בעיניי, ואני בטוח שה-arc יישמע אפילו יותר טוב כי פיזיקה. אני גם לא מתכנן לקנות סאב וגם מהבחינה הזו אני מניח של-arc יש יתרון. אבל מצד שני אם אקנה אותו אני אשלם בין היתר עבור פיצ'ר שאני חושש שלא יהיה שמיש עבורי.

      בכל מקרה, תודה רבה על התשובות ואני אמתין לביקורת מסודרת.

      מחק
    2. לא יצא לי להתנסות בזה, אבל גם אצלי החלל לא אידיאלי ונשמע די זהה למה שאתה מתאר למעט עניין השיפוע של התקרה. ה-Beam לא מתיימר לייצר סראונד אמיתי כמו נניח המקרני קול היותר יקרים של ימהאה, אבל באופן כללי הוא נשמע מעולה, ועם תוספת של שני רמקולים נוספים לסראונד, מקבלים מערכת מעולה לצפייה בסרטים. סאונד ברים, באופן כללי, זה שם כולל לרמקולים במעטפת רחבה שאמורים לייצר חוויית שמע משופרת עם בימת צליל רחבה. חשוב להפריד בינם לבין מקרני קול שהם מכשירים שמצוידים בכמות גדולה הרבה יותר של רמקולים ובטכנולוגיה שמאפשרת החזרה אמיתית של השמע מהקירות. ה-Arc, כמו ה-Beam, הוא בסופו של דבר סאונד בר (למרות שהוא מצויד ביותר רמקולים) ומה שתקבל ממנו זה "סאונד תלת ממדי". אם אתה מעוניין לשמוע שריקות כדורים מאחורייך, לא יהיה מנוס אלא לשדרג איזה סאונד בר שתבחר, בתוספת של שני רמקולים נפרדים לפחות.

      מחק
    3. גד, התחלת לתייג אנשים?
      היה חושב לציין שהאו מרוקאי?.....

      מחק
    4. כן, התכנית היא בכל מקרה להוסיף שני one SL מאחורי הספה.

      מחק
    5. עוד דבר שלא שמתי לב אליו קודם - בשביל אטמוס צריך טלוויזיה עם חיבור HDMI eARC. היות שעדיין אין לי טלוויזיה זו עדיין לא בעיה, אבל זה גם שיקול ומי שמחכה ל-arc כדאי שייקח את זה בחשבון.

      מחק
    6. לא יודע לגבי eARC, אבל משהו שגיליתי שלא כל כל שילוב של טלויזיה + כבל + סאונד בר עובד טוב בתקן ARC. אצלי למשל, נתקלתי בקשיים לשלוט על ה-Beam מטלויזיית סמסונג 65RU8000 כשהם מחוברים בכבל HDMI 2.0. הייתי צריך לשלוף את הכבל מהתעלה בקיר, להחליף אותו בכבל קצר יותר (2 מטר במקום 3) בתקן 1.4 והכל הסתדר.

      מחק
  4. נפלתי לבור טעות ההקלדה בעצמי
    היה חשוב לציין שהוא מרוקאי?.....

    השבמחק
  5. קצת מבאס שלרמקולים היום יש תאריך תפוגה, אבל זה כנראה המצב בעולם הגדג׳טים.

    קראתי דברים טובים מאוד על PLAY:5 אבל לפי הנאמר בסקירה יכול להיות שכדאי לחכות לשדרוג?

    בכל מקרה, באתר סונוס כבר דחו את מועד ההשקה ל- 19/6, ובטח אין לדעת מתי יגיע לארץ ומה יהיה המחיר. את ה- PLAY:5 כבר אפשר היה להשיג כאן לפי זאפ ב- 1500 ₪ אבל זה משתנה כל הזמן.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר