כאלו השויתי: אזניות True Wireless 2020

בתוך שש שנים, הפכו אזניות True Wireless מקמפיין מימון המונים מוצלח לאזניות בתצורה חדשה  של חברה אנונימית משבדיה, למיינסטרים של התחום. זה לא הלך חלק לכולן: ב-2016, סמסונג היתה הראשונה מבין היצרניות הגדולות להכנס לקטגוריה החדשה, והציגה אזניות משלה שלא רק שהיו ללא חוטים, הן התיימרו לעקוב אחר הפעילות הספורטיבית שלכם ולמדוד את הדופק שלכם. ה-IconX היו למעשה מקטגוריה שנקראה גם Hearables, שהעדר החוטים אינו בהכרח השוס העיקרי בה, כי אם החיישנים שהן מכילות. התוצאה היתה מוצר שלא הצטיין ממש בשום תחום והחזיר אותה, כמו גם יצרניות אחרות, אל שולחנות השרטוט בדרך אל הדורות הבאים שהיו פחות יומרניים אבל יותר שימושיים. כניסתה של אפל אל שוק אזניות ה-True Wireless, מספר חודשים אחרי סמסונג, סימנה כבר את הפיכת הקטגוריה ממשהו איזוטרי לנחלת הכלל. כולם רצו להסתובב עם המוטות הלבנים המוזרים של אפל שיוצאים מהאזניים, ומעבר להיותן הצהרה אופנתית, הן היו פשוט מוצר מלוטש יותר שהצליח להתגבר על מחלות הילדות האופייניות לאזניות מהסוג הזה: זמן סוללה קצר והפרעות בחיבור לטלפון.


כל האזניות בהשוואה (צילום: גד גניר)


אזניות ה-True Wireless של 2020 נפרדו מחזון ה-Hearables. הן ממוקדות אמנם בשימוש בעיקר להאזנה למוזיקה (או פודקאסטים) ולשיחות טלפון, אבל מציעות פינוקים: היקרות יותר מגיעות עם תכונות כמו טעינה אלחוטית, סינון רעשים אקטיבי, הגברת רעשי רקע (כשדווקא רוצים כן לשמוע מה קורה סביבכם), אפליקציות מתקדמות ועוד. עם זאת, היה לי חשוב להכניס להשוואה אזניות זולות ופשוטות יותר כדי לראות האם הפערים באיכות אכן מצדיקים את ההפרשים במחירים, כאשר האזניות היקרות ביותר בהשוואה עולות כמעט פי 6 מהזולות ביותר.


האזניות בתוך הקייסים שלהן (צילום: גד גניר)


הקוראים הקבועים יתפלאו לראות כאן משהו שאני לא נוהג לעשות בו שימוש ביום יום, ציונים, עם מספרים והכל. אי אפשר לערוך השוואה בלי לנקוב בציונים ספציפיים. יחד עם זאת, הציונים לא בהכרח מספרים את כל הסיפור, והמנצחות בהשוואה אינן בהכרח בעלות הממוצע הפשוט של כל הסעיפים יחד. אל תוך הבחירה במנצחות שוקללו מחיר האזניות, וכמו גם חויית השימוש הכללית בהן. חויית השימוש כוללת בתוכה את משקלים שונים לכל סעיף, כמו גם דברים שאינם בהכרח ניתנים לשקלול כמו איכות הגימור של האזניות, סוג חיבור הטעינה, ו"פטורים" שונים שקשורים לרמת הציפיות ברמת המחיר של האזניות (אי אפשר להוריד באמת ציון לאזניות ב-300 ש"ח שאינן כוללות מנגנון ביטול רעשים). מעבר לכך, אי אפשר להתעלם מהעובדה שמה שחשוב לי, לא בהכרח חשוב למשתמש כזה או אחר ולהיפך. חיבור טעינה מסוג MicroUSB  (ולא USB Type C) הוא תועבה בעיני באזניות בשנת 2020, אך טעינה אלחוטית מהווה מבחינתי פינוק שבהחלט ניתן לחיות בלעדיו. בסופו של דבר בחרתי שלוש מנצחות בהשוואה: זוג אחד שניצח בזכות תמורה מצויינת למחיר, זוג אחד שמנצח בעיקר בזכות איכות השמע, וזוג נוסף שמספק חויית שימוש (לפלח ספציפי באוכלוסיה) שכרגע אף זוג אחר לא יכול להתחרות בו.



Philips UpBeat SHB2505 

אלמלא הלוגו הקטן והמואר של פיליפס על האזניות, היה קל לחשוב שמדובר באזניות זולות של יצרן סיני עלום שם. מדובר ללא ספק באזניות הכי פחות אטרקטיביות למראה בהשוואה. כל האזניות ברשימה עשויות פלסטיק, אבל איכשהו הפלסטיק שפיליפס בחרה נראה הכי זול והכי פשוט. הייתי שמח לגלות שמדובר במקרה של "אל תסתכלו בקנקנן" אבל זה לא המקרה כאן: ה-UpBeat SHB2505 לא מרשימות בכלל בשימוש בשיחות טלפון, זמן הסוללה שלהן עומד על 3 שעות רצופות של האזנה למוזיקה בלבד ואפילו האטימה הפאסיבית לרעשים (אין ביטול רעשים אקטיבי אבל קשה לצפות לכזה בטווח המחיר שלהן) אינה הרמטית.


Philips UpBeat SHB2505 (צילום: גד גניר)

Philips UpBeat SHB2505 (צילום: גד גניר)


מצד שני, איכות השמע כאן לא רעה (ביחס למחיר), הן בין האזניות הקלות והנוחות בהשוואה בתוך האוזניים, ואפילו כוללות שרוולוני גומי עם סנפירי ייצוב למי שמעוניין לצאת איתן לריצות. מצד שלישי, השוורלונים האלו הם כנראה הסיבה שהקייס הטעינה שלהן לא נסגר תמיד עד הסוף, מה שגרם לא פעם במהלך הסקירה לכך שאגלה שהשמע בטלפון עדיין מוזרם אליהן למרות שהן בכלל בתוך התיק.

איכות שמע בהאזנה: 8 | שיחות טלפון: 6.5 | נוחות שימוש: 5.5 | סוללה: סוללה: 6 (3 שעות) | מחיר: 260 ש"ח



Miracase MTWS50

האזניות הזולות בהשוואה, ודי מפתיעות לטובה מבחינת איכות שמע, בשימוש בשיחות ונוחות באוזן. מצד שני, הן גם נראות זולות: הפלסטיקה בגימור מאוד פשוט, הן באזניות עצמן והן בקייס הטעינה שלהן, שקע החיבור שלהן לטעינה הוא MicroUSB הארכאי, וזמן הסוללה שלהן לא מרשים במיוחד ועומד על כ-3 שעות בלבד.


Miracase MTWS50 (צילום: גד גניר)

Miracase MTWS50 (צילום: גד גניר)


לנוכח מחירן, לא מפתיע לגלות שאין כאן ביטול רעשים אקטיבי, מצב הגברת רעשי רקע, אפליקציה או כל תכונה מתקדמת אחרת. בשיחות טלפון השמע הוא בשתי האזניות, אבל הן יודעות להתחבר לטלפון רק כששתיהן מחוץ לקייס הטעינה, ולא ניתן להשתמש רק באחת מהן. השמע כאמור לא רע בכלל וזאת למרות שאין תמיכה רשמית בפורמטים מתקדמים של אודיו.

איכות שמע בהאזנה: 7 | שיחות טלפון: 8 | נוחות שימוש: 7.5 | סוללה: 6 (3 שעות) | מחיר: 199 ש"ח



Cowin KY02

אחד הדברים ש-Cowin אוהבים להתגאות בו הוא ההופעה של המותג ברשימת רבי המכר של אזניות באמזון. ה-KY02, אזניות ה-True Wireless הזולות ביותר של החברה הן לא מהדגמים שמופיעים ברשימה הזאת ויש סיבות טובות לכך: הן כנראה האזניות הכי פחות טובות בהשוואה בשיחות טלפון ומתקשות להתמודד גם עם שיחה באיזורים שקטים לחלוטין. מעבר לכך, משטחי המגע באמצעותן שולטים בהן הם מהגרועים בהם יצא לי להשתמש באזניות מהסוג הזה, והפלסטיקה מהן הן עשויות נראית זולה ובסיסית.


Cowin KY02 (צילום: גד גניר)
Cowin KY02 (צילום: גד גניר)


עם זאת, הן מציעות איכות שמע סבירה, זמן הסוללה שלהן נאה ועומד על 6 שעות של האזנה רצופה, והן קלות קטנות ויציבות באוזן, אם בוחרים לעשות שימוש בשרוולוני הגומי שכוללים סנפירי ייצוב. כמו במקרה של UpBeat SHB2505, גם כאן נראה שהשרוולונים האלו מפריעים לקייס להיסגר כראוי, מה שהציב אותי לא פעם במצבים בהם מצאתי את האזניות עם סוללה פרוקה לחלוטין לאחר שנשארו פועלות במשך שעות מבלי שהתכוונתי לכך.

איכות שמע בהאזנה: 8 | שיחות טלפון: 5 | נוחות שימוש: 5.5 | סוללה: 8 (6 שעות) | מחיר: 269 ש"ח



Jlab Jbuds Air Executive

אזניות המנהלים היחידות בהשוואה. אני לא סתם זורם עם המיתוג ש-Jlab בחרה עבורן. כשבדקתי אותן לפני מספר חודשים התחלתי בגישה די ספקנית לגביהן, אבל סיימתי את הביקורת משוכנע שזה אכן קהל היעד הטוב ביותר עבורן הודות לשני יתרונות חשובים: זמן סוללה ארוך, כמעט 6 שעות האזנה למוזיקה, והתמודדות מפתיעה מאוד לטובה עם רעשי רוח, משהו שאזניות יקרות מהן בהרבה עושות פחות טוב. בנוסף, הערכה כוללת ראשי ספוג, תוספת שלא רואים לרוב באזניות ברמת המחיר הזאת.


Jlab Jbuds Air Executive (צילום: גד גניר)

Jlab Jbuds Air Executive (צילום: גד גניר)



ל-Jlab Jbuds Air Executive אין אפליקציה, אבל ניתן לבחור באחד משלושה מצבי אקולייזר מוגדרים מראש, אם כי אף אחד מהם לא סיפק חתימת אודיו שהייתי רוצה להאזין לה באופן ממושך. אין תמיכה בפורמטים מתקדמים של אודיו אלחוטי, אבל כן יש מצב הגברת רעשי רקע. 

איכות שמע בהאזנה: 6.5 | שיחות טלפון: 9.5 | נוחות שימוש: 7 | סוללה: 8.5 (6 שעות) | תכונות מיוחדות: הגברת רעשי רקע | מחיר: 388 ש"ח



Xiaomi Air2

כמו קטלוג הסמארטפונים של היצרנית הסינית, גם קטלוג האזניות של שיאומי מכיל גלריה שלמה של דגמי אזניות שלא ברור מה ההבדל ביניהן. ה-Air2 הן מהדגמים החדשים יותר של שיאומי והן מציעות תמיכה בסייעת קולית, אבל רק לזו של שיאומי, וגם זה רק בסין. למעשה, האפליקציה של האזניות הללו אינה זמינה בכלל למשתמשים במערב, מה שאומר שמקבלים כאן חויה מעט מסורסת של האזניות הללו שיכולות היו בהחלט להיות אלטרנטיבה מעניינת לאזניות של אפל.


Xiaomi Air2 (צילום: גד גניר)

Xiaomi Air2 (צילום: גד גניר)



אז מה בכל זאת מקבלים? אזניות בתצורת "Half In Ear", דומה מאוד לזו של ה-AirPods, מה שאומר שכמעט ולא מרגישים באסים משום אין אטימה מלאה של האוזן לרעשים מבחוץ. הודות לתמיכה בתקן LHDC, הן כן עושות עבודה לא רעה בתחום המיד ובתדרים הגבוהים, אבל חסרונם של הבאסים פוגע משמעותית בחויית השמע. היתרון של התצורה הזאת, כמו ב-AirPods, הוא הקלות היחסית שבה שמים אותן ומוציאים אותן מהאוזן וכמו ה-AirPods ניתן להשתמש בכל אחת מהאזניות בנפרד. ייתכן ונתקלתם פה ושם בפרסומים על כך שהן מציעות ביטול רעשים, מדובר בפייק ניוז: מי שנהנה מביטול הרעשים הוא הצד השני בשיחה שכן ביטול הרעשים הוא רק עבור המיקרופון שלכם בביצוע שיחות, מנגנון שקיים באזניות רבות אחרות. אין לאזניות מצב הגברת רעשי רקע, אבל זה לא אסון גדול כי ממילא האטימה שלהן כאמור אינה הרמטית. הסוללה שלהן מספיקה לכ-4 שעות רצופות של האזנה למוזיקה שזה בערך הממוצע בקטגוריה, והקייס שלהן אינו תומך בטעינה אלחוטית. הן לא יקרות במיוחד, אבל מצד שני המחיר די מתאים לתמורה שמקבלים כאן.

איכות שמע בהאזנה: 6 | שיחות טלפון: 8 | נוחות שימוש: 7.5 | סוללה: 7 (4 שעות) | תכונות מיוחדות: שימוש בכל אזניה בנפרד | מחיר: 388 ש"ח



SkullCandy Sesh

מהאזניות הזולות בהשוואה, ובהחלט מפתיעות לטובה: ה-Sesh מציעות שמע איכותי למדי ביחס למחירן, גם במוזיקה וגם בשימוש לשיחות טלפון, והתאמה נוחה מאוד באוזן. לא תמצאו כאן אפליקציה או תכונות מתקדמות כמו הגברת רעשי רקע (שלא לדבר על ביטול רעשים), אקולייזר או כל דבר אחר, והכל נסלח וסטנדרטי ברמת המחיר הזאת. מה פחות נסלח? זמן הסוללה, שעומד על שעתיים וחצי לכל היותר בהאזנה רצופה למוזיקה, ושקע טעינה מסוג Micro USB המיושן.


SkullCandy Sesh (צילום: גד גניר)

SkullCandy Sesh (צילום: גד גניר)



איכות שמע בהאזנה: 8 | שיחות טלפון: 8 | נוחות שימוש: 7 | סוללה: 5 (2.5 שעות) | מחיר: 207 ש"ח



House of Marely Redemption ANC

הדור השני של אזניות True Wireless של House of Marley מכוון גבוה ומגיע עם מנגנון ביטול רעשים שעושה עבודה לא רעה, השמע איכותי למדי, זמן סוללה לא רע (5 שעות עם ביטול רעשים עובד, 7 בלעדיו) וכמו תמיד, החברה משלבת במוצריה חומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה בעיצוב ייחודי. 


House of Marley Redemption ANC (צילום: גד גניר)

House of Marley Redemption ANC (צילום: גד גניר)



מה פחות מלהיב? הן לא מצטיינות בשיחות טלפון, השליטה באמצעות מגע לא מאוד נוחה, הקייס מגושם מאוד ואינו תומך בטעינה אלחוטית, ואין אפליקציה באמצעותה ניתן לשנות את הגדרות השמע, לעדכן קושחה באזניות או כל פעולה אחרת שנהוג לבצע באמצעותה. עם זאת, מחירן צנח מאז ההשקה שלהן בארץ בערך ב-50% ועומד כעת על 572 ש"ח, מה שהופך אותן לאזניות הזולות ביותר בהשוואה שכוללות מנגנון ביטול רעשים, הישג לא מבוטל.

איכות שמע בהאזנה: 8 | שיחות טלפון: 7 | נוחות שימוש: 6 | סוללה: 8 (5 שעות עם ביטול רעשים אקטיבי פועל, 7 שעות בלעדיו) | תכונות מיוחדות: ביטול רעשים אקטיבי | מחיר: 579 ש"ח



B&O E8 3.0

הדור השלישי של אזניות True Wireless מבית B&O, שממשיך להציע איכות שמע משובחת. כמו יצרניות אחרות, B&O עברה תהליך של הפקת לקחים מפידבקים של משתמשים בדורות הקודמים של האזניות שלה, ויישמה אותם באזניות האלו. ה-B&O E8 3.0 קטנות יותר מהדורות הקודמים, אם כי זה עדיין לא שיפר את היציבות שלהן בתוך האזניים. הן מציעות זמן סוללה מרשים של כ-6 שעות האזנה רצופה וקייס הטעינה, כמו בדור הקודם, התברך בטעינה אלחוטית. מעבר לכך, הן התברכו בזוג מיקרופון נוסף (ארבעה בסה"כ) לטובת שיפור הביצועים בשיחות, והשיפור הזה אכן ניכר בשימוש בהן.


B&O E8 3.0 (צילום: גד גניר)

B&O E8 3.0 (צילום: גד גניר)


ובכל זאת, מדובר באזניות היקרות ביותר בהשוואה, ומתוקף כך, רף הציפיות מהן גבוה במיוחד. מעבר לעניין היציבות באזניים, הן נשמעות נהדר, אבל ישנן בהשוואה אזניות שנשמעות לא פחות טוב. בנוסף, ברמת המחיר הזאת לגיטימי לצפות שיהיה להן סינון רעשים אקטיבי, אבל אין כאן כזה. 

איכות שמע בהאזנה: 9.5 | שיחות טלפון: 9 | נוחות שימוש: 8 | סוללה: 8.5 (6 שעות) | תכונות מיוחדות: טעינה אלחוטית, הגברת רעשי רקע | מחיר: 1390 ש"ח



JBL Reflect Flow

מבין 13 האזניות בהשוואה, אלו האזניות שהייתי רוצה לצאת איתן לריצה. המבנה שלהן, הכולל סנפירי ייצוב, גורם להן להיתפס באוזן בצורה אסרטיבית להפתיע. גם הבחירה של JBL בלחצנים פיזיים ולא במשטחי מגע מוצלחת מאוד בעיני ומתאימה יותר לאזניות המיועדות לפעילות גופנית. תכונות נוספות ההופכות אותן לאידיאליות לספורטאים: זמן סוללה ארוך מאוד (כ-9 שעות שימוש רצופות) ומצב הגברת רעשי רקע, תכונה קריטית למי שעושה בהן שימוש בעת פעילות גופנית בחוץ.


JBL Reflect Flow (צילום: גד גניר)
JBL Reflect Flow (צילום: גד גניר)


ומה לגבי השאר? ובכן, איכות השמע של JBL Reflect Flow לא רעה אבל הייתי שמח לצליל יותר מפורט ומדויק, וגם הביצועים בשימוש לשיחות טלפון לא בולטים לטובה. הקייס נראה טוב, אבל מגושם מעט, ונטען דרך שקע MicroUSB המיושן.

איכות שמע בהאזנה: 7 | שיחות טלפון: 7 | נוחות שימוש: 8.5 | סוללה: 9.5 (9 שעות) | תכונות מיוחדות: הגברת רעשי רקע | מחיר: 479 ש"ח אצל היבואנית הרשמית באג



+Samsung Galaxy Buds

סמסונג היתה כאמור המותג הגדול הראשון להכנס לשוק אזניות ה-True Wireless עם ה-IconX בשנת 2016 והספיקה להשיק שלושה דורות של אזניות מהסוג הזה. העדכני ביותר מגיע עם שיפור משמעותי באיכות השמע בשיחות וסוללה שמספיקה כעת ללא פחות מ-11 שעות שימוש רצוף, נתון שמעטות האזניות שמתקרבות אליו. אם זה לא מספיק לכם, ניתן להשתמש בכל אזניה בנפרד לשיחות טלפון, תכונה נדירה יחסית באזניות מהסוג הזה.


+Samsung Galaxy Buds (צילום: גד גניר)

+Samsung Galaxy Buds (צילום: גד גניר)


+Galaxy Buds שייכות לאקוסיסטם של סמסונג והן נשלטות ע"י אפליקציה שהיא מהטובות מסוגה בשוק ומעבר לדברים הרגילים (מיפוי כפתורים, חיווי מצב סוללה, שליטה על אקולייזר ועדכוני גרסה), מציעה גם תכונות שלא נהוג למצוא באזניות ברמת המחיר הזאת: שליטה על רמת הגברת רעשי הרקע (סמסונג, בהברקת שימושיות מפעילה את המצב הזה כברירת מחדל), חיבור ישיר עם Spotify, והתאמה מהירה עם הטלפון ומוצרים אחרים של סמסונג שמחוברים לחשבון המשתמש שלכם. 


מה שמונע מהאזניות האלו להפוך לעסקה המשתלמת ביותר בהשוואה זה בעיקר איכות השמע. יש אזניות שנשמעות פחות טוב מהן, אבל מכאלו שמגיעות מבעלת הבית של יצרנית האודיו המוערכת AKG הייתי מצפה לצליל איכותי ומרשים יותר.

איכות שמע בהאזנה: 7.5 | שיחות טלפון: 8.5 | נוחות שימוש: 8.5 | סוללה: 10 (11 שעות) | תכונות מיוחדות: שימוש בכל אזניה בנפרד, טעינה אלחוטית, שליטה על רמת הגברת רעשי הרקע, חיבור ישיר עם Spotify, התאמה מהירה עם הטלפון ומוצרים אחרים של סמסונג | מחיר: 449 ש"ח 



מקום שלישי: Apple AirPods Pro

לאחר שכבשה בסערה את שוק אזניות ה-True Wireless עם הדגם ה"עממי" (עד כמה שמוצר של אפל יכול להחשב כעממי) שלה, השיקה אפל דגם מתקדם ויקר יותר. ה-AirPods Pro מציעות עיצוב שונה שאוטם יותר טוב את האוזן לרעשים מבחוץ ומאפשר לקבל באסים חזקים יותר, מנגנון שמנתח את מבנה האוזן ומבצע התאמות בצליל, ביטול רעשים אקטיבי ותפעול באמצעות סירי. כל זה בנוסף לאפשרות המעבר הפשוט בין מכשירים שונים באקוסיסטם של אפל. עבור משתמשי אפל מדובר באזניות ה-True Wireless הטובות בשוק. עבור מי שמתכוון לחבר אותן למכשיר האנדרואיד שלו צפויה אכזבה: התפעול הקולי לא יעבוד, המנגנון להתאמת הצליל גם לא, וכמובן, מן הסתם, הן לא יודעות לבצע את המעבר הנוח בין מכשירים שאינם של אפל. במחיר הנוכחי שלהן יש עבור משתמשי אנדרואיד לא מעט אופציות עדיפות.


Apple AirPods Pro (צילום: גד גניר)

Apple AirPods Pro (צילום: גד גניר)


איכות שמע בהאזנה: 8 | שיחות טלפון: 9.5 | נוחות שימוש: 10 (למשתמשי אפל) | סוללה: 7.5 (4.5 שעות עם ביטול רעשים אקטיבי מופעל, 5 שעות בלי) | תכונות מיוחדות: ביטול רעשים אקטיבי, הגברת רעשי רקע, מעבר קל בין מכשירים של אפל, התאמת השמע לצורת האוזן | מחיר: 1061 ש"ח (אצל היבואן הרשמי, iStore)



מקום שני: Sennheiser Momentum TW2

האזניות עם השמע האיכותי ביותר בהשוואה בלי התלבטות בכלל: שמע מפורט, מאוזן, עם באסים נהדרים, ביצועים מעולים גם בטווח המיד ובטווח הגבוה, תענוג לאזניים. הדור השני לאזניות ה-True Wireless של יצרנית האודיו הגרמנית מגיעות עם כמה בשורות: בעיית הסוללה בדגם הקודם, שגרמה לאזניות להיפרק לחלוטין בתוך זמן קצר נפתרה לחלוטין, זמן הסוללה קפץ מ-4.5 שעות לכ-6 שעות, ונוסף מנגנון לביטול רעשים, שגם אם הוא מעט חלש לטעמי, עדיין מצליח להפחית חלק ניכר מהרעשים מהסביבה. בנוסף, האפליקציה של Momentum TW2 מאפשרת להגדיר מה כל מספר הקשות על משטחי המגע שלהם יבצע.


Sennheiser Momentum TW2 (צילום: גד גניר)

Sennheiser Momentum TW2 (צילום: גד גניר)


מה בכל זאת חסר? אין חיווי על מצב הסוללה של הקייס (רק נורה בשלושה צבעים), הקייס עצמו די גדול ביחס לנהוג בקטגוריה, אין טעינה אלחוטית, אי אפשר להשתמש בכל אזניה בנפרד והעובדה שמדובר בתענוג יקר, לא פחות מ-1245 ש"ח. מצד שני, הן מצטיינות בכל תחום אפשרי: הן מצויינות בשיחות טלפון, הן נוחות באוזן (הן הוקטנו מעט ביחס לדגם הקודם), והשליטה בהן באמצעות מגע עובדת מעולה.

איכות שמע בהאזנה: 10 | שיחות טלפון: 9.5 | נוחות שימוש: 9 | סוללה: 8.5 (6 שעות בלי ביטול רעשים מופעל, 5 שעות עם) | תכונות מיוחדות: ביטול רעשים אקטיבי, הגדרה של מחוות השליטה באזניות באמצעות האפליקציה | מחיר: 1245 ש"ח



מקום ראשון: Jabra Elite 75t

העסקה הטובה ביותר בהשוואה והמנצחות בה. הדגם הקודם, 65t היה מעולה, וה-75t מצליח להתעלות עליו בכל הקשור לנוחות באזניים, הקייס הקומפקטי, וזמן הסוללה שגדל לכ-7.5 שעות. פרט לכך כמו הדגם הקודם הן התברכו בסאונד מצוין עם באסים חזקים אך כאלו שאינם מאפילים על טווחי צליל אחרים, ובביצועים נהדרים בשיחות טלפון. מעבר לכך, האפליקציה שלהן מצויינת ומאפשר בחירה בין פרופילים שונים של האזנה, עם הגדרות שמע שונות, עם אפשרות להפעיל ולכבות מודעות לרעשי רקע ואפילו גלריה קטנה של קולות טבע, במידה ואתם מעוניינים להתרכז אבל בלי מוזיקה. 


Jabra Elite 75t (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 75t (צילום: גד גניר)


מה חסר? היכולת לעשות שימוש בכל אזניה בנפרד, טעינה אלחוטית לקייס ומנגנון ביטול רעשים, אם כי האיטום הפאסיבי של האזניות מצוין גם ככה. המחיר 666 ש"ח לא הכי זול בהשוואה, אבל התמורה שמקבלים עבורו כאן היא לטעמי הטובה ביותר מבין כל האזניות בהשוואה.

איכות שמע בהאזנה: 9 | שיחות טלפון: 9.5 | נוחות שימוש: 9 | סוללה: 9.5 (7.5 שעות) | תכונות מיוחדות: פרופילי שמע שונים באפליקציה, גלריית קולות רקע, הגברת רעשי רקע | מחיר: 666 ש"ח

36 תגובות

  1. תשובות
    1. לא חסרה. ניסיתי לשלב, לצערי מגבלות הפלטפורמה לא מאפשרות תצוגה נורמלית של טבלה כזאת באתר המובייל אז נשארתי עם סימון ציונים בכל פסקה בנפרד. לא אידיאלי, מסכים, אבל זה מה שיש כרגע לצערי :(

      מחק
  2. תודה כרגיל! חפשתי גם את אוזניות Anker ברשימה ולא מצאתי, אבל אי אפשר לקבל הכל :)

    השבמחק
    תשובות
    1. ההשוואה הזאת התחילה באוקטובר 2019 עם רשימת דגמים שונה לחלוטין, בשלב מסוים נאלצתי לשים קאט ולהיסגר על רשימה. בהשוואה הבאה, מבטיח :)

      מחק
  3. Tronsmart לא מופיע בכלל חבל היה שווה להכניס לפחות דגם אחד שלהם
    לי אישית יש 3 דגמים שווה כל שקל כמובן ביחס למחיר

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכים איתך במאה אחוז, טרונסמארט מותג שיש לו מקום בהשוואה כזאת, אבל כפי שציינתי בתגובה אחרת, ההשוואה הזאת התחילה באוקטובר 2019 עם רשימת דגמים שונה לחלוטין והשתנתה כל פעם בגלל כניסה של דגמים חדשים ויציאה של דגמים לא עדכניים, בשלב מסוים נאלצתי לשים קאט ולהיסגר על רשימה סופית.

      מחק
  4. מוזרה לי קצת השוואה כזו בלי הסוני wf-1000xm3

    השבמחק
    תשובות
    1. גם לי חסר הסוני כי לפחות בחו"ל הן זוכות לאהדה. יש לבת שלי (מזה יומיים, יש להודות), שעשתה קצת חקר והיא מרוצה, אבל באמת הייתי שמח להשוואה רצינית.

      מחק
    2. צודק לגמרי. גם לי הן חסרו. לצערי קשה מאוד להשיג אזניות כאלו לביקורת, ובמקרה הספציפי הזה של סוני האופציה היחידה מבחינתי כדי שיכללו בהשוואה היתה לרכוש אותן, משהו שההכנסות שיש לי מהבלוג הזה לא מצדיקות.

      מחק
    3. חחחח.
      לפי ההגיון שלי, צריך להיות להם אינטרס לתת לך בארץ לבדיקה חינם. או שאני טועה ולפי איזה משחק סכום אפס ישראלי, הם יכולים להרויח מעט יחסית בביקורת מצויינת ולהפסיד הרבה בקטילה.

      מחק
  5. אני מבסוט גם כי יש לי את המנצחת במבחן וגם כי Sennheiser ו b&o נמצאות פה, כרגיל הסקירה תענוג גד, תודה.

    השבמחק
  6. קניתי לאחרונה את האוזניות של jabra 75t והן פשוט מעולות, אני מתענג על הסאונד הנוחות וזמן הסוללה. הקייס קטן ונכנס בקלות לכל חור. בקיצור מעולו.

    השבמחק
  7. קניתי בשוק רחוב בהונג קונג זוג noname שפשוט ישב לי באוזן מצויין, עם איכות מוזיקה לא רעה בכלל, אטימה מוחלטת מהסביבה, טעינה שמספיקה ל 4-5 שעות האזנה אם כי מעולם לא הגעתי למצב בו הסוללות נגמרו.
    מאה (100) שקל לאחר התמקחות.

    השבמחק
  8. כאן כתוב שב-75t ניתן להשתמש באוזניה אחת בלבד:
    https://www.mea.jabra.com/supportpages/jabra-elite-75t/100-99090000-60/faq/can-i-use-just-one-of-my-jabra-true-wireless-earbuds#/

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון . התצורה היא מאסטר -סלייב . רק הימנית ניתנת לשימוש בנפרד . לא ניתן להשתמש בשמאלית בנפרד

      מחק
  9. מה לגבי הgoogle pixel buds 2020?

    השבמחק
  10. המלצת בעבר על alfawise, מה שגרם לי לרכוש ולהיות דיי מרוצה. השאלה אם כיום יש אוזניות ברמת המחיר הזו (כ100 ש"ח) שעולות עליהן מבחינת איכות השמע, ומציעות תכונות נוספות

    השבמחק
  11. יש אוזניות שניתן להרדם איתן? שלא יכאבו באוזן גם אם שוכבים על הצד, על הכרית?

    השבמחק
    תשובות
    1. הרבה זמן חיפשתי אוזניות לשינה ומצאתי רק כאלה עם חוט שגם הייה קשה למצוא
      הדגם זה סנהייזר 1.00 בהצלחה

      מחק
  12. הי גד, רציתי לבקש דעתך מהן האלחוטיות הטבות ביותר לאנדרואיד, כמוהכמו גם האלחוטיות המתאימות ביותר לספורט. תודה רבה, יואל

    השבמחק
  13. מה לגבי אוזניות המתאימות לשחיה?

    השבמחק
  14. מה לגבי 1More True Wireless ANC האם יש כוונה לסקור אותן?

    השבמחק
  15. לפני כחודש קניתי את הג'ברה בעקבות ביקורות נהדרות בכל העולם ואו שהאוזנים שלי לא בנויות באופן מתאים לג'ברה (או לאוזניות אחרות בסגנון) או שיש בעיה במבנה האוזניות. הן פשוט נופלות לי כל הזמן גם כשאני רק יושב. הסאונד נהדר, בשיחות ועידה (ואני כל היום בשיחות) שומעים אותי נהדר רק לא יושבות לי טוב.
    מאוד מאכזב אותי, כי אני רציתי להשתמש בהם גם בקומיוט על האופניים בזכות ה'הייר טרו' רק שלא מתאים לי. אז לפני שקונים כדאי לחפש אפשרות להתנסות

    השבמחק
    תשובות
    1. קניתי אוזניות מעולות בשם sabbat E12 אחרי סקירות מעולות ביו טיוב .יש להם בסים עמוקים וצליל מעולה אפשר להשתמש בכל אוזניה בנפרד לשיחות טלפון .יש לו טעינה אלחותי וגם USB TYPE C.זמן סוללה 7 שעות .וכל זה במחיר 70 דולר.כדאי לקנות היה לי אפל סמסונג וגברה SABBAT הוא המנצח

      מחק
    2. קרה גם לי. החלפתי את חלקי הסיליקון לגדול וכעת זה מעולה. לא נופלות יותר

      מחק
  16. לפני 5 חודשים קניתי את ה-JABRA 65T במחיר של 260 ש"ח ב- Ebay והן מצויינות. המחיר כולל משלוח.

    השבמחק
  17. חסרה הערה שכל האוזניות הללו, בלי יוצא מן הכלל, נחותות משמעותית בהיבט הסאונד מאוזניות WIRED (חוטיות) מקבילות אפילו בחצי המחיר, ובטח בהשוואה לאוזניות ON EAR. היה לי את ה E8 הראשונות שעלו לי 1200 שח והיו טובות אבל בהשוואה לאוזניות במחיר של פחות מ 300 שח ׁKZ AS10 לדוגמה)הן נחותות משמעותית.
    הערה שניה היא שיש חשיבות קריטית לבחירת גומיות האוזניים, הדבר נכון לכל אוזניות ה IEM. מאוד חשוב להשתמש בכאלה שתואמות את האוזניים ושהאטימה תהיה מושלמת אחרת כל האוזניות ישמעו גרוע.

    השבמחק
  18. מדוע אוזניות Bose לא נכללו ?

    השבמחק
  19. יש לי את סאנהייזר, אתה כן יכול להשתמש באוזניה אחת, פשוט זו חייבת להיות ימין. אני מאמין שהשיקול שלהם נבע מכך ששם יש את המיקרופון לשיחות.

    השבמחק
  20. מה לגבי סוני...?

    השבמחק
  21. אחלה סיקור! והכי אני שמח שבחרתי באוזניות הטובות ביותר שהן מקום ראשון בצדק. ואפילו הן נגד מים כי הן יברו כביסה ושרדו את זה

    השבמחק
  22. תודה על הסקירה.
    אני מחפש אוזניות שיישבו נוח והדוק באוזן בריצה אבל איכות הצליל חשובה לי מאוד. לא הצלחתי להבין איזו כדאי לי לקנות. אשמח ואודה להמלצה(למעט סנהייזר).

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר