כזה ניסיתי: Nokia 5.3

לאחר מספר חודשים של אי ודאות בשוק בעקבות הקורונה, יותר מותגי סמארטפונים חוזרים למדפים. אחד המותגים האלו הוא נוקיה, עם ה-5.3, מכשיר מהדרג הנמוך של מכשירי הביניים של החברה, הוכרז בחו"ל כבר בחודש מרץ, אך הגיע ארצה לפני כחודש. מצויד בתג מחיר אטקרטיבי, הוא מסתער על טריטוריה שנשלטת ע"י מכשירים של סמסונג ושיאומי.


Nokia 5.3 (צילום: גד גניר)


ערכת השבבים עליה מבוסס המכשיר היא Snapdragon 665. על הנייר, היא מציגה נתונים קרובים מאוד לאלו של סדרה 7XX של החברה מבחינת מהירות עיבוד של שמונה הליבות שלה. כאן, כשהיא משודכת לזכרון RAM בנפח של 4 גיגה בלבד, המכשיר מציע חויה די מגומגמת. עם עיכוב מסוים בפתיחת אפליקציות ניתן לחיות בשלום. הבעיה היא בעיקר בחוייה הכללית. למשל, במשהו איזוטרי בסיבוב המסך: זה לא תמיד ככה, אבל לעיתים ההמתנה שהמסך ישנה את האוריינטציה שלו בהתאם לזוית שבה אוחזים במכשיר, נמשכת מספר שניות, משהו בלתי נסלח כשרוצים לבצע פעולה מהירה בטלפון כמו לפתוח את אפליקציית המצלמה או לצפות בהודעה נכנסת. אגב מצלמה, עוד סימן לחולשה הכללית של המכשיר, הצילום עצמו מתבצע בצורה זריזה אמנם, אבל עיבוד התמונה איטי באופן מייגע ולוקח גם הוא מספר שניות. קרו לי אף מקרים בהם צילמתי מספר תמונות בעוד אני סבור שהמכשיר עוסק בעיבוד התמונה. כשניגשתי לגלריה גיליתי לתדהמתי שחלק מהתמונות כלל לא נשמרו בסופו של דבר. נפח האחסון עומד על 64 גיגה, וניתן להרחיבו באמצעות כרטיס זכרון מסוג MicroSD. 



Nokia 5.3 (צילום: גד גניר)



מערכת ההפעלה כאן, כמו בכל שאר המכשירים של נוקיה בגלגול הנוכחי של המותג היא אנדרואיד בגרסה 10 העדכנית ביותר, כחלק מתכנית Android One, מה שאומר שמקבלים עדכוני אבטחה פחות או יותר מתי שגוגל מוציאה אותם, וגם עדכוני תוכנה גדולים אמורים להגיע אל המכשיר באופן זריז למדי. הממשק נקי כמעט לחלוטין מתוספות כלשהן של נוקיה, למעט אפליקציית תמיכה טכנית ואפליקציית המצלמה. המכשיר תומך ב-Ambient Mode, הצגת נתונים מגוגל אסיסטנט על מסך הנעילה (כשהמכשיר מחובר למטען) כמו מזג אויר, פגישות קרובות, שעונים מעוררים וקיצורי דרך לשליטה על מוצרי בית חכם. 


Ambient Mode בנוקיה 5.3 (צילום: גד גניר)

בשנים האחרונות רואים יצרניות שיודעות, במסגרת מגבלות התקציב, לעשות פלאים עם פלסטיקה של מכשירים ולשוות להם מראה אטרקטיבי. המכשיר שהגיע אליי הוא לא חלק מהמגמה הזאת ותמונות היח"צ של המכשיר עושות עימו חסד גדול. במציאות, במיוחד בצבע השחור של היחידה שהגיעה אליי לבדיקה, למרות מעין גימור של קוים עדינים בגב המכשיר, התחושה הכללית היא של מכשיר בסיסי מאוד. בטווח המחיר הזה אגב, זה לא נורא ובהחלט לא הייתי פוסל על סמך העניין הזה את הנוקיה 5.3, אבל כבר ראיתי מכשירים, בטווח המחיר שלו, שמציעים נראות יותר אלגנטית.


נורית ההתראות זו נקודה שאני בדר"כ לא מתעכב עליה אבל אני מודע לזה שיש אנשים שהיא חשובה להם מאוד. הפעם בחרתי להתייחס אליה כי החבר'ה בשולחן השרטוטים של נוקיה עשו כאן משהו קצת ביזארי, ומיקמו את נורית ההתראות על לחצן ההדלקה והכיבוי. למה זה ביזארי? כי נורית ההתראות בדר"כ ממוקמת בחלקו הקדמי של המכשיר, ובצדק. כשהמכשיר שוכב על השולחן ונורית ההתראות נמצאת בחזית המכשיר, מספיק מבט קצר כדי לראות אם ישנן התראות חדשות. במקרה של נוקיה 5.3 צריך להעיף מבט אל הצד שלו, וקצת קשה יותר להבחין אם יש או אין התראות ככה. קורא טביעות האצבעות ממוקם בגב המכשיר ומתפקד בצורה מספקת.


נורית ההתראות בנוקיה 5.3 (צילום: גד גניר)


מסך המכשיר, בגודל 6.55 אינטש מציג רזולוציה של 720 על 1600 פיקסלים, כלומר, לא ניתן להגדיר אותו אפילו כ-FullHD. איכשהו, עד לרגע הכתיבה של הביקורת, לא הייתי מודע לכך שהרזולוציה כה נמוכה ובניגוד

נניח ל-Mi A3, כאן הסוגיה הזאת בכלל לא מפריעה בשימוש היומיומי. המסך, בטכנולוגיית LCD מציע צבעים לא רעים בכלל ותאורה שמאפשרת שימוש סביר גם באור יום. מגרעת המסך כאן היא מינימליסטית, בצורת טיפה היוצאת מתוך מסגרת המסך העליונה.


מערך המצלמות בגב המכשיר ומתחתיו קורא טביעות האצבעות (צילום: גד גניר)

ל-Nokia 5.3 מערך צילום ראשי בן ארבע מצלמות. זה נשמע מפוצץ אבל מדובר ברביעיית מצלמות מאוד בסיסיות: מצלמה ראשית ברזולוציית 13 מגה פיקסל עם עדשה רחבה וצמצם f/1.8, מצלמת 5 מגה פיקסל עם עדשה אולטרה רחבה, ושתי מצלמות 2 מגה פיקסל, האחת מתפקדת כחיישן נפח והשניה כמצלמת מאקרו. אין כאן זום אופטי, ובממשק של אפליקציית המצלמה יש עניין מבלבל: בורר המצבים כולל את המעבר לצילום מאקרו במקום שבו בדר"כ בוחרים בצילום בזום, מה שיצר בכל פעם מחדש שניות בודדות של תהייה מדוע המצלמה לא מצליחה להתמקד, אבל בשלב מסוים התרגלתי לזה. בגדול, בתנאי תאורה טובים, המצלמה של נוקיה 5.3 תצליח להפיק תוצאות נאות, עם טווח דינאמי לא רע, תמונות חדות, ממוקדות כהלכה וצבעוניות. בתאורה פחות אידיאלית, תקבלו תמונות קצת יותר רועשות, עם גרעון וגוונים פחות צבעוניים, אבל זה לא מפתיע ביחס למצלמה של מכשיר ברמה הזאת. 


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


הסוללה בנוקיה 5.3 היא בקיבול של 4000mAh, והיא מציגה ביצועים מספקים, כ-5.5 שעות מסך. זה לא מדהים אבל זה גם לא רע. ראיתי מכשירים עם ביצועים טובים יותר ומסכים חדים יותר שידעו לעשות יותר עם סוללה בקיבול דומה, אבל ברמה הפרקטית עדיין מקבלים כאן בערך יום שלם של שימוש סביר לפני שצריך לחבר אותו למטען. בגזרת השמע אין בשורות מפתיעות: הרמקול היחיד מייצר שמע בעוצמה לא רעה,  אבל צליל צורם למדי, ואם אתם מעוניינים לשמוע מוזיקה עם המכשיר, עדיף לעשות זאת באמצעות אזניות שאפילו תוכלו לחבר אליו דרך שקע אזניות סטנדרטי שעדיין קיים כאן.


(+)
  • לא יקר
  • מסך מואר היטב
  • מיקום משונה לנורית ההתראות

(-)
  • לא מהיר
  • סוללה בינונית בביצועיה
  • עיצוב חיצוני משעמם

הנוקיה 5.3 עולה 850 ש"ח. לא יקר, ובמחיר כזה ברור שישנן פשרות. הפשרות שניתן לחיות איתן הן במקומות שבהן ממילא אין ציפיות גדולות ממכשיר ברמה הזאת כמו במצלמה או בעיצוב החיצוני. הבעיה האמיתית היחידה שלי איתו היא בנושא התפקוד עצמו: המכשיר הזה נוטה לעיתים להיות איטי יותר ממה שהייתי מצפה שיהיה, אפילו עם המפרט הצנוע שלו. אם זה לא מרתיע אתכם, מכל בחינה אחרת מדובר באופציה שבהחלט ניתן לשקול.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר