כזה ניסיתי: Roborock S6 MaxV

למי מאיתנו זה לא קרה: הפעלתם את השואב הרובוטי, יצאתם לעיסוקיכם, וכששבתם הביתה גיליתם אותו תקוע איפשהו בבית, מובס, מושפל, ע"י גרב או כבל טעינה תועה שנשכח על הרצפה. זה אולי לא קורה למי שטורח לסדר את הבית לפני השאיבה, אבל הצורך לעבוד כדי לאפשר לשואב הרובוטי לעבוד, קצת מפספס את המטרה לשמה נולדו השואבים האלו. השואבים הראשונים ידעו לבצע את פעולתם בהסתמך על התרוצצות אקראית בחלל החדר והתנגשויות בקירות. המתקדמים יותר כבר ידעו לבנות מפה, להתחיל מהגבולות של כל חדר ולכסות את כל השטח באופן שיטתי ומסודר. ה- S6 MaxV של רובורוק לוקח את האינטליגנציה לשלב הבא ומשתמש באמצעי חדש כדי לדעת איך להתמודד עם מכשולים: זוג עיניים.


Roborock S6 MaxV (צילום: גד גניר)



השואב הרובוטי המתקדם ביותר בקטלוג של רובורוק משתמש בזוג מצלמות כדי לייצר תמונה תלת ממדית ולדעת לזהות טוב יותר את המכשולים הנקרים בדרכו. המידע המגיע מהמצלמות מעובד ע"י ערכת שבבים APQ8053 של קוואלקום, ושם נקבע מהו סוג המכשול ומהי הסכנה הנשקפת ממנו. לטענת רובורוק, השואב ידע אפילו לזהות, להתרחק ולא לדרוס ולפזר בכל רחבי הבית צואת חיות מחמד. 




אז כן, אם קודם נחרדתם מעצם המחשבה על רובוט שמתרוצץ בבית שלכם, ממפה אותו ושולח לכאורה את הקואורדינטות של האסלה שלכם לשרתיה של חברה הנתונה למרותו של שלטון אוטוריטרי קומוניסטי, מה תגידו על אותו רובוט שעושה את אותם דברים וגם מצלם את הבית שלכם תוך כדי? את החשש הזה מנסה רובורוק לפוגג באמצעות המון הצהרות, במדבקה על השואב עצמו, באפליקציה, בהוראות ההפעולה,  על כך שהמידע המצולם נמחק מיד בסיום פעולת השאיבה. מעבר לכך, גם הגישה אל צילום הוידאו החי מאובטחת: כדי שבכלל תהיה לכם, כמשתמשים, אפשרות לצפות בוידאו שמצלם השואב, עליכם לאפשר זאת בהגדרות השואב. לאחר מכן, בכל פעם שתרצו לגשת אל מה שרואות המצלמות בחזית השואב, יהיה עליכם לשרטט על המסך את הצורה שהגדרתם מראש. בנוסף, לרובורוק היה כל כך חשוב להוכיח שכל המנגנון הזה לא משמש לריגול אחר משתמשים, שפנתה אל TÜV Rheinland, מכון תקנים גרמני-אוסטרי, שאישר שהמידע המצולם ע"י S6 MaxV לא משוכפל, לא מועתק ולא מועבר לאף מקום או גורם אחר.


Roborock S6 MaxV (צילום: גד גניר)

Roborock S6 MaxV (צילום: גד גניר)



מי צריך שידור חי בוידאו מהשואב הרובוטי שלו? תורידו מהטייטל את "שואב רובוטי" ותקבלו מצלמת אבטחה ניידת שניתן לשלוח לאיזורים שונים בבית כשאינכם שם, לשלוט בה מרחוק ולהסיע אותה לאן שתרצו, ואפילו לדבר דרכה אל החתול או הכלב כשאינכם בבית, באמצעות הרמקול שלו. האפשרות לצפות בוידאו שמצלם S6 MaxV בכלל לא היתה קיימת כשהשואב הגיע לחנויות, ונוספה במסגרת עדכון גרסה באוגוסט האחרון. העדכון הזה שיפר משמעותית את האלגוריתם לזיהוי מכשולים שלו והפך אותו ליעיל בהרבה בהתמודדות עם אתגרי מכשולים בבית: נעלי ספורט שזרוקות באמצע חלל החדר עם שרוכים פרושים על הרצפה זה מוקש שמעטים השואבים שיודעים להתמודד איתו, וה-S6 MaxV פשוט עקף אותן בלי בעיה. הוא עשה זאת גם עם כבלים שפיזרתי על הרצפה, גרבי פעוטות ומכשולים אחרים שמשביתים לרוב שואבים רובוטיים. 




מכשול נוסף ש-S6 MaxV הצליח להתמודד איתו הוא שטיח בגובה ס"מ אחד בסלון שלנו, ש-Mi Robot Vacuum הביתי נכשל בכל פעם בניסיון לעלות אליו. ה- S6 MaxV פשוט טיפס מעליו ושאב אותו בלי בעיה. באופן כללי, ביצועי שאיבת האבק של רובורוק מעולים. עוצמת היניקה שלו עומדת על 2500Pa3, ובדר"כ מספיק מעבר אחד שלו כדי לנקות איזור מלוכלך. מה שפחות מרשים זה יכולות הניגוב שלו. נהוג אמנם להתייחס לשואבים מסוגו כ"שואב שוטף" אבל מדובר בטייטל מאוד יומרני למכשיר שבמקרה הטוב יבצע פעולה מקבילה לניגוב באמצעות מטלית חד פעמית. במקרה של S6 MaxV, כדי לבצע את פעולת הניגוב עליכם לחבר את מיכל המים אל חלקו האחורי התחתון של השואב. המיכל הגדול יחסית לז'אנר, מטפטף באופן קבוע על מטלית בחלקו התחתון, והמטלית הלחה מנגבת את האיזורים בהם מבקר השואב. כל זה עובד יפה מאוד בתיאוריה. במציאות, אצלי, השואב השאיר ברוב הזמן שני פסים לחים דקים על הרצפה, כנראה האיזורים שהיו ממש מתחת לפתחי יציאת המים. לא הייתי קורא לזה ניגוב ובטח לא שטיפה.


Roborock S6 MaxV (צילום: גד גניר)



האפליקציה של רובורוק היא כל מה שהייתם רוצים מאפליקציה של שואב רובוטי: ברורה ופשוטה לתפעול, אמינה ונותנת למשתמש לא מעט אפשרויות. ניתן למשל לשמור דרכה שרטוט של הבית ולסמן לאן רוצים לשלוח את השואב לבצע ניקוי, או מהיכן להתרחק. ניתן גם לסמן על המפה איזורים בהם אינכם מעוניינים בביצוע פעולת הניגוב. כאמור, אם מעוניינים לשלוט בו ידנית, הדבר אפשרי מתפריט צילום הוידאו. אגב, רובורוק הוסיפה לתפריט ההתראות הקוליות של S6 MaxV גם התראות בשפה העברית.


הסוללה של S6 MaxV, בקיבול של 5200mAh אמורה להספיק לניקוי של בית בשטח של 200 מ"ר. מאחר שהוא די יעיל באופן שבו הוא מכסה את כל השטח, הנתון שמתקבל בפועל קרוב מאוד ל-200 מ"ר האלו.


(+)
  • שואב חזק ויעיל
  • חכם, מתחמק ממכשולים
  • מאפשר צפייה בשידור חי בוידאו

(-)
  • יקר קצת
  • פונקציית הניגוב לא מאוד מרשימה

מחירו של S6 MaxV ברשת באג היבואנית הרשמית עומד על 2264 ש"ח, יקר משמעותית ממה שהתרגלתם לראות במותגי שואבים סיניים. מצד שני, גם מה שמקבלים תמורת הסכום הזה באמת מצדיק אותו: שואב חזק, חכם ויעיל שיודע לחמוק ממכשולים ולסיים את המסלול שלו בהצלחה. 

5 תגובות

  1. תודה רבה כמו תמיד על עוד סקירה מעולה גד.
    אם אפשר - מי אתה דווקא כן זוכר שהיה שואב-שוטף מוצלח (יחסית) מהסוג העגול והמסתובב הזה?...

    השבמחק
    תשובות
    1. באופן כללי אין לי אמון בשיטה הזאת. כל מה שקשור למים ואוטומציה נשמע לי הרפתקני מדי בשלב זה ואני לא מכיר משהו שמציג ביצועים יוצאי דופן.

      מחק
  2. יש לי אותו שלושה חודשים, מרוצה - ממש לא : לגבי שאיבה- שואב ישן בן 10 היה יותר טוב, אך גם רובורוק סביר. השטיפה שלו לא רעה בכלל(ניגוב ליתר דיוק). הבעיה שהוא עושה את שתי הפעלות בו זמנית והתוצאה - שהוא מורח את השאריות שלא שאב עדיין, ולא ניתן בלחיתה להפריד בין שתי הפעולות. הפתרון - להוציא מגש שטיפה בזמן השאיבה ואחר כך להחזיר. לגבי מכשולים - הוא בוחר איזה מכשולים לעבור ואיזה לא, את שתי קערות של כלב שרואים אותם מרחוק הוא הופך כל פעם ולא משנה שניסיתי להזיז אותם מטר לפה או לשם.
    עוד דבר - בגלל שהוא שואב , שוטף וחוזר לאותו המקום עוד פעם, אותו לכלוך שעוד לא אסף נהיה רטוב ואז הוא שואף אותו והרובוט נתקע ואומר שהמסנן רטוב יש לנקות. כל הזמן יש באגים, מודיע על כל מיני שגיאות ונעצר בלי שום סיבה נראת לעין, בקיצור הרובוט הכי מטומטם שראיתי. לא היה לי רובוט שואב ושוטף בו זמנית , אבל אם זה הכי טוב - אז מה זה גרוע?
    מה שטוב בו- שליטה מרחוק, מעבודה אני מפעיל אותו ואפילו במצלמה אפשר לראות מה הוא עושה. אפשר גם לקבוע אזור ניקוי ושטחים אסורים

    השבמחק
    תשובות
    1. גם לי יש אותו ואני מרוצה מאוד !
      לכן קודם שואבים פעמיים את כל הבית , זה גם רשום בהוראות הפעלה לפי מה שראיתי אחרי שכל הבית נקי מלכלוך נותנים לו לשטוף , שגם לזה מצאתי פטנט איך לתת.לו לשטוף עם חומר ניקוי בלי להכניס לו חומר ניקוי ;) מרוצה ממנו מאוד

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר