כזה ניסיתי: Realme 7 Pro

בסיקור התקשורתי של סמארטפונים ישנה קלישאה שחוזרת על עצמה באופן קבוע: התהייה האם הדור החדש של מכשיר מסדרה מסויימת, מצדיק שדרוג מהדור הקודם. הלוגיקה מאחורי השאלה הזאת היא ההנחה האופטימית שכל דור חדש של מכשיר (שמיוצגת לרוב בהחלפה של מספר הדגם), מביא איתו מהפכות טכנולוגיות יוצאות דופן. ולמרות זאת התשובה הכמעט קבועה לתהייה הזאת, שעדיין אינה מרתיעה בלוגרים וכתבים מלהשתמש בה, היא "לא". המהדרין אף הופכים את הקלישאה הזאת לעמוד השידרה של הביקורת שלהם, ומשאירים את הקוראים במתח לאורך כל הביקורת עד לסוף ואז מספקים להם את התשובה הלא מפתיעה. ייתכן שגם אני השתמשתי בפרקטיקה הזאת בעבר ונותר לי רק להתנצל על כך. ככה עולם הסמארטפונים עובד בשנת 2020, במיוחד בשוק מכשירי הביניים שנותן חשיבות מוגברת לשורת המחיר: עבור רוב הצרכנים, אם מוציאים מהמשוואה תקלות ונזקים, החידושים והשינויים הטכנולוגיים לא מצדיקים שדרוג סמארטפון בכל פעם שיוצא דור חדש. זה נכון מתמיד גם במקרה של Realme 7 Pro, שמגיע כעת לחנויות בישראל ע"י היבואנית באג, חצי שנה בלבד אחרי קודמו, ה-Realme 6 Pro. אז למה בכלל להשיק מכשיר כזה?


Realme 7 Pro (צילום: גד גניר)




בטח לא בגלל המפרט הטכני, שנשאר זהה לחלוטין: ערכת השבבים סנאפדרגון 720G, ערכת שבבים של מכשירי ביניים שניתן למצוא גם במכשירים כדוגמת Redmi Note 9S ו-Redmi Note 9 Pro של שיאומי, זכרון RAM בנפח נדיב של 8 גיגה ואחסון בנפח 128, שניתן להרחבה באמצעות כרטיס זכרון. סה"כ מפרט סטנדרטי למכשיר ביניים בשנת 2020, שסיפק חויית שימוש מצויינת, בכל הקשור למהירות ויציבות, במכשיר הקודם ומספק חויית שימוש זהה גם בנוכחי, ושניהם באופן כללי עושים שימוש טוב יותר בערכת השבבים הזאת ממה שעשו איתה המכשירים של שיאומי. למקרה שתהיתם אז לא, המכשיר הזה לא תומך בדור חמישי.




גם הממשק, כצפוי, נשאר זהה וטוב שכך. הממשק של Realme נקי יחסית, לא עמוס מדי בפיצ'רים שספק אם תזדקקו להם, וקל להתמצאות למי שרגיל למכשירי אנדרואיד. למעשה, למעט האפליקציות הרגילות (מחשבון, גלריה, חייגן, אנשי קשר וכו') האפליקציה היחידה שאינה של גוגל שמגיעה מותקנת מראש היא עורך סרטוני וידאו. ולמרות שמדובר בממשק "רזה", יש בו המון תוספות קטנות ושימושיות כמו למשל האפשרות "למשוך" את כל האייקונים למטה כדי לקרב אותן לאגודל ולהפוך את השימוש ביד אחת במכשיר עם המסך הגדול הזה, לנוח יותר, וממשק צילום המסך כאן שהוא הנוח ביותר שיצא לי לראות במכשיר אנדרואיד עד כה.


אז מה בכל זאת שונה? בעיקר מה שמבחוץ: המסך טיפה קטן יותר אך זה בקושי מורגש (6.4 אינטש במקום 6.6) ובאותה רזולוציה, אבל במקום מסך LCD IPS יש כאן מסך AMOLED, ואיתו הגיעה כרגיל צבעוניות מוגברת ומחוזקת, שחור אפל יותר ובאופן כללי תמונה שנראית קצת יותר טוב. עוד שינוי - מנגנון החלקת התנועה שלפני חצי שנה היה פינוק שנדיר לראות במכשירים ברמת המחיר הזאת, ירד מרשימת התכונות של המכשיר הזה. מאחר שהיה מדובר במנגנון 90 הרץ (ולא 120 כמו ב-Galaxy S20 Ultra וב-Realme X3 Superzoom או 144 הרץ ב-Xiaomi Mi 10T), ה"שנמוך" הזה כמעט ואינו מורגש ובהחלט לא מפריע ביום יום. קורא טביעות האצבעות ב-Realme 7 Pro, עבר אל מתחת לזכוכית המסך ומתפקד יפה מאוד. זיהוי הפנים מתפקד גם יפה, אפילו יפה מדי ובאחת הפעמים הצליח לזהות אותי עם מסכה כירורגית. לא, זה לא אומר שרילמי הצליחה לעשות במכשיר הביניים שלה את מה שאפל וסמסונג לא הצליחו עדיין לעשות, זה רק אומר שהמנגנון מאוד לא מאובטח. שינוי משמעותי נוסף בא לידי ביטוי בעיצוב הכללי: המכשיר עדיין עשוי פלסטיק, אבל הגימור בגב נראה מתכתי ורציני יותר. מערך הצילום הראשי לא בולט מדי החוצה וצורתו מזכירה מאוד את זו של OnePlus 8t. כרגיל בקטגוריה, גם המכשיר הזה מגיע עם כיסוי פלסטיק שקוף בסיסי, ומדבקת מגן מסך רגילה (לא זכוכית). 


Realme 7 Pro (צילום: גד גניר)


Realme 7 Pro (צילום: גד גניר)


Realme 7 Pro (צילום: גד גניר)


Realme 7 Pro (צילום: גד גניר)




מערך הצילום של Realme 7 Pro דומה מאוד לזה של קודמו, למעט שינוי משמעותי אחד: רילמי ויתרה על עדשת הטלפוטו, מה שאומר שאין כאן זום אופטי "אמיתי". מה כן יש כאן? מצלמת 64 מגה פיקסל עם צמצם f/1.8, מצלמת 8 מגה פיקסל עם עדשה רחבה וצמצם f/2.3, ושתי מצלמות 2 מגה פיקסל המשמשות לצילומי מאקרו וכחיישן עומק. למרות שלא מדובר במצלמה ברמה של מכשירי דגל, ולמרות שאין כאן מייצב תמונה, רילמי עושה יופי של עבודה עם החומרה הזאת ועבור מי שרוב השימוש שלו בתמונות הוא במסגרת רשתות חברתיות ושיתוף תמונות בוואטסאפ (רובנו) - זה לגמרי יספיק. התמונות חדות ומפורטות, והתאורה וגווני הצבע מאוד ריאליסטיים. כמו בסמארטפונים רבים אחרים, התמונות במצב צילום רגיל הן ברזולוציית 16 מגה פיקסל, ואם אתם ממש רוצים לצלם ברזולוציה המקסימלית, 64 מגה פיקסל, עליכם לעבור באפליקציית המצלמה למצב צילום המיועד לכך ולהנות מתמונות ענקיות בנפחן. באופן הזה רילמי גם מפצה על העדרה של עדשת זום, ומציעה תמונה ברזולוציה זהה גם בזום כפול 2 דיגיטלי. בלילה, הצילומים שלה לא רעים אבל לא יוצאי דופן: הייתי שמח לתמונות מוארות יותר, אבל לפחות גווני הצבע נשארים טבעיים למדי, והתמונות לרוב חדות וממוקדות. גם בגזרת הסלפי ויתרה רילמי על מצלמה אחת והחליפה את מערך הצילום הכפול שהיה בדגם הקודם, למצלמה אחת ברזולוציה של 32 מגה פיקסל בדגם הנוכחי. בגדול התוצאות טובות ודומות למה שקיבלתי בדגם הקודם: תמונות מפורטות חדות וברורות, ולמרות העדרה של עדשה רחבה, האפשרות לצלם זוית רחבה יותר עדיין קיימת. מה שכבר לא קיים זה צילום HDR במצב פורטרט במצלמה הקדמית, אבל אפשר בהחלט לחיות גם בלי זה, בטח ברמת המחיר של המכשיר הזה.


Realme 7 Pro (צילום: גד גניר)



(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



הסוללה של Realme 7 Pro מעולה: הצלחתי לסחוט ממנה כ-9 שעות מסך, מה שאומר שאפשר בהחלט לטעון אותו לילה כן-לילה לא, אבל זה לא השוס כאן: המכשיר יודע להיטען בהספק גבוה מאוד של 65W, וסוללת ה-4500mAh שלו נטענת ממצב פרוק לחלוטין למצב מלא בתוך קצת פחות מ-40 דקות. אין לכם סבלנות? 10 דקות טעינה ייתנו לכם 42 אחוז סוללה. מכשירי ביניים מציעים בדר"כ ביצועי סוללה טובים, אבל המכשיר הזה מציב רף חדש בתחום הזה. עוד פינוק שמחלחל אל מכשירי הביניים וניתן למצוא כאן - זוג רמקולים ושמע סטריאופוני. השמע בעוצמה מספקת ובאיכות לא רעה בכלל.


(+)
  • מסך SuperAMOLED נאה
  • רמקולים סטריאופוניים
  • טעינה מהירה מאוד וביצועי סוללה נהדרים

(-)
  • זיהוי פנים קל מדי
  • קצב רענון מסך סטנדרטי בלבד

Realme 7 Pro קיבל אצל באג, היבואנית הרשמית, את אותו מחיר השקה של קודמו: 1299 ש"ח. מדובר שוב, בעוד מכשיר מעולה שנותן תמורה מעולה למחיר. אי אפשר באמת להתייחס אל המכשיר הזה כממשיך דרכו של ה-6 פרו. יש כאן משהו שניתן להגדיר אותו כגרסה עדכנית, מעט יותר מפנקת, באספקטים מאוד ספציפיים: מסך איכותי יותר, קורא טביעות אצבעות נוח יותר, רמקולים סטריאופוניים וטעינה מהירה יותר. האם זה שווה את ה-200 ש"ח הפרש מהדגם הקודם שממשיך להימכר במקביל? לדעתי כן.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר