כזה ניסיתי: Realme 7 5G

נכון להיום, תמיכה ברשת דור חמש היא כבר חלק בלתי נפרד מרשימת המאפיינים של המכשירים המובילים אצל היצרניות הגדולות, ומי שירכוש מכשירים ברמה הזאת בישראל יקבל את הגרסאות  שלהם שתומכות ב-5G. במכשירי ביניים המצב קצת שונה: רוב מכשירי הביניים הנמכרים בישראל הם עדיין מכשירי דור 4. לא ערכתי סקר בנושא, אבל הגיוני לנחש שמי שמשקיע 1000-1500 ש"ח על סמארטפון, לא שם את היכולת התיאורטית (רוב הזמן, נכון לכתיבת שורות אלו) להתחבר לרשתות סלולר המהירות ביותר בראש מעיניו.

שאף אחד לא יטעה במקרה בשם המותג (צילום: גד גניר)



בינתיים, יצרניות סלולר מתחילות להשיק גם מכשירי ביניים עם תמיכה בדור 5, אבל הן בבעיה: ערכות השבבים של מכשירים תומכי דור 5 יקרות יותר, וזה אומר שמכשירים כאלו או יקרים יותר ביחס למכשירי LTE רגילים, או לחילופין שומרים על אותה רמת מחיר עם פשרה מסוימת בדברים אחרים: גימור, מצלמה, רמקולים, ועוד. מי שהתחילה בשבירת המשוואה הזאת היא מדיהטק, יצרנית ערכות השבבים מטיוואן שהחלה להציע ליצרניות ערכת שבבים חדשה וזולה יותר לשוק מכשירי הביניים, עם תמיכה בדור 5, ה-Dimensity 800U. המכשיר הראשון שמגיע לארץ עם ערכת השבבים הזאת הוא Relame 7 5G, המיובא רשמית לארץ ע"י רשת באג.




ערכות השבבים של מדיהטק היו נפוצות מאוד בעבר במכשירים של מותגים סיניים מוכרים יותר ומוכרים פחות כדוגמת Doogee, THL ואחרות, וגם של מותגים גדולים יותר כדוגמת HTC ושיאומי. כיום רואים אותן בעיקר בטאבלטים זולים, כאשר יצרניות הסמארטפונים הגדולות עושות שימוש בדר"כ בערכות שבבים של קוואלקום האמריקאית. ה-Dimensity 800U הפועמת בבטנו של Realme 7 5G פחות או יותר מקבילה, על הנייר, ל-Snapdragon 750G (אותה פגשתי ב-Mi 10T Lite). ה-800U היא ערכת שבבים למכשירי דרג הביניים ולה 8 ליבות: 2 ליבות במהירות 2.4 גיגהרץ ועוד 6 במהירות 2 גיגהרץ. הדגם המשווק רשמית בישראל מגיע עם זכרון RAM בנפח 8 גיגה, ונפח אחסון מובנה נדיב של 128 גיגה הניתן להרחבה. ברוב הזמן, Realme 7 5G תפקד מצוין: לא התחמם, עבד חלק, אפליקציות נטענו במהירות משביעת רצון וחויית השימוש היתה מספקת. פה ושם היו מקרים בהם דפדפן כרום (ולעיתים רחוקות גם אפליקציות אחרות) סירבו לפתע להגיב. זה אולי לא נשמע מבטיח, אבל זה קרה גם במכשירים המצוידים בערכות שבבים של היצרנית האמריקאית, ובכל אופן עדכון גרסה שיצא בימים האחרונים העלים את הבעיה הזאת. מה לגבי דור חמישי, הסיבה העיקרית להעדפה של המכשיר הספציפי הזה על פני מכשירי ביניים אחרים? התשובה כאן מורכבת יותר: במקומות בהם ישנה קליטה של רשתות דור חמישי, אכן מקבלים מהירויות גלישה נאות של 200-250 מגה, משהו שרוב הציבור בישראל לא רואה גם באינטרנט הביתי שלו. הבעיה שהפריסה של הרשתות הללו דלה להחריד. כדי לראות את הסימון "5G" בראש המסך, עליי לנסוע לנקודה מאוד ספציפית בשכונה, שהרדיוס שלה לא עולה על מטרים בודדים ולהריץ שם בדיקת מהירות. אם אתם יודעים בוודאות שבמקומות בהם אתם בדר"כ נמצאים יש כבר פריסה של אנטנות דור חמש, ומהירות הגלישה יכולה לשדרג את חייכם, לכו על זה. אם לא, לא תבחינו בהבדל משמעותי כרגע בין המכשיר הזה לבין מכשירים התומכים ברשתות דור 4 בלבד.


Realme 7 5G (צילום: גד גניר)

Realme 7 5G (צילום: גד גניר)


Realme 7 5G (צילום: גד גניר)




הממשק הייחודי של החברה, Realme UI משלב מצוין בין ניקיון וקלילות, להנגשת יכולות נוספות עבור המשתמשים, משהו שהייתי מגדיר כ"גוגל נקי עם תוספות": משגר האפליקציות עמוס ביכולות התאמה אישית, החל מהחלפת האייקונים, שינוי צורתם וגודלם, בחירה בין מסך בית עם מגירת אפליקציות או ללא, סרגל צד נשלף עם קיצורי דרך לאפליקציות שימושיות, ואפילו משגר משחקים שמאפשר לכם להמנע מלקבל הודעות מסיחות דעת בזמן המשחק. איפה פחות הצליח להם? כמו במכשירי שיאומי האחרונים, מצב ממשק כהה מנכס לעצמו את הסמכות להכהות באופן אוטומטי אפליקציות. כמו בשיאומי, גם כאן לפעמים הפעולה הזאת פוגעת בשימושיות של חלק מהאפליקציות. הבשורות הטובות הן שכמעט ולא נתקלתי באפליקציות שנפגעו מכך, למעט תמונות שהפכו לתמונות נגטיב פה ושם.




Realme 7 5G (צילום: גד גניר)


Realme 7 5G (צילום: גד גניר)




מבחוץ, Realme 7 5G מציע עיצוב סטדרטי לרמת המחיר שלו: מצלמת סלפי משולבת בתוך המסך בתצורת Punch Hole, מסגרת מתכת מסביב למכשיר עצמו, וגב פלסטיק. בניגוד למכשיריה הקודמים, ובדומה ל-Poco X3, החבר'ה ברילמי החליטו להשתמש במכשיר שקניתם במיטב כספכם כנדל"ן פרסומי, והטביעו על גב הגרסה הכסופה של המכשיר (בגרסה הכחולה שלו זה משום מה לא ככה) את שם המותג באותיות ענק, חרפה שגם הקייס השקוף המצורף לאריזה לא מטשטש. יש לקוות שהמיתוג הטריטוריאלי הזה לא הופך לטרנד, אבל גם אם כן, תמיד ניתן להלחם בו עם קייס שאינו שקוף. למרות השימוש בפלסטיק, Realme 7 5G אינו מכשיר קליל במיוחד (שוקל כ-195 גרם), אבל זה עדיין בגבולות הנסבל. קורא טביעת האצבע משולב בכפתור ההפעלה בצד והוא מדויק וזריז, ובשילוב עם זיהוי הפנים, אין השהיות מיותרות בפתיחת המכשיר מנעילה. אמנם אין למכשיר תקן מיגון בפני מים ואבק כלשהו, אבל ב-Realme טוענים שהוא מוגן בפני התזות מים, אם כי לא הייתי מנסה להעמיד זאת במבחן. המסך, בגודל 6.5 אינטש, הוא מסך IPS LCD, ברזולוציה של 1080 על 2400 פיקסלים. עוצמת התאורה המקסימלית שלו מעט חזקה יותר משל מכשירים אחרים ובאופן כללי מדובר במסך איכותי ביחס לקטגוריה. גולת הכותרת שלו היא מנגנון החלקת תנועה של 120 הרץ, משהו שרק לפני שנה ניתן היה למצוא בעיקר במכשירי פרימיום כמו Galaxy S20 Ultra והפך לכמעט סטנדרט במכשירי ביניים. 


Realme 7 5G (צילום: גד גניר)



ל-Realme 7 5G מצלמה סטנדרטית של מכשירי ביניים. מערך הצילום האחורי כולל מצלמת 48 מגה פיקסל עם עדשה רחבה וצמצם f/1.8, מצלמת 8 מגה פיקסל עם עדשה אולטרה-רחבה וצמצם f/2.3, ושתי מצלמות 2 מגה פיקסל וצמצם  f/2.4 המשמשות לצילומי מאקרו וכחיישן נפח. אמנם אין כאן הפתעות מרעישות אבל במסגרת הז'אנר, מדובר במצלמה לא רעה בכלל: למעט נטיה קלה "לשרוף" איזורים מוארים, התמונות עצמן מתאפיינות בפירוט נאה, חדות, וטווח דינאמי רחב, בעיקר בצילומים באור יום. בתאורה פחות אידיאלית הסיפור קצת שונה, אבל עדיין סטנדרטי למדי לקטגוריה: מצב לילה מפיק תמונות מוארות, אבל בגדול רמת הפירוט, החדות, והצבעוניות נפגעות קצת. מצב ה-AI של המצלמה מציג מה היא זיהתה בתמונה לפני הצילום, ומתאים את הגדרות הצילום בצורה האופטימלית לסיטואציה. אמנם הוא לא תמיד זיהה בצורה הכי מדויקת את מה שראה, אבל בסופו של דבר המנגנון הזה כן שיפר בדר"כ את מראה התמונות. המצלמה הקדמית, ברזולוציה של 16 מגה פיקסל וצמצם f/2.1 מייצרת תמונות חדות, וגם יודעת להפריד היטב בין הרקע המטושטש לראשו של המצולם. המצלמה הקדמית יודעת לצלם תמונות HDR, אבל רק במצב הצילום הרגיל. במצב צילום פורטרט למשל, האפשרות הזאת לא קיימת. 


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



שילוב של סוללה אימתנית (בקיבול של 5000mAh) וערכת שבבים שמנהלת נכון את צריכת החשמל הופכים את Realme 7 5G לאחד משיאני זמן הסוללה שאי פעם יצא לי לבדוק: כמעט 10 שעות מסך בין טעינה לטעינה. בלי מצב חסכון בסוללה, עם מנגנון החלקת תנועה 120 הרץ מופעל. בנוסף, המכשיר נטען במהירות: ממצב פרוק לחלוטין תוכלו לקבל כ-%50 סוללה בתוך קצת פחות מחצי שעה. פחות מרשים הוא הרמקול היחיד שמייצר עוצמת שמע סבירה בלבד, ואיכות סטנדרטית לקטגוריה בלבד.


(+)
  • תומך בדור 5
  • סוללה שאינה נגמרת
  • מנגנון החלקת תנועה 120 הרץ במסך

(-)
  • לוגו ענק בגב המכשיר (בגרסה הכסופה בלבד)
  • רמקול יחיד
  • פה ושם גמגומים של המכשיר, בהתאם לגרסת הקושחה שמותקנת עליו

מחירו של Realme 7 5G ברשת באג, היבואנית הרשמית עומד על 1299 ש"ח. נכון לכתיבת שורות אלו, תמיכה ברשתות דור 5 לא מצדיקה, ברוב איזורי המדינה, את תוספת התשלום עבור חבילת גלישה מיוחדת, וא תוספת התשלום עבור המכשיר עצמו כדי שיתמוך ברשתות האלו. הבשורות הטובות הן ש-Realme הצליחה לשמור על רמת המחיר של המכשיר זהה פחות או יותר לזו של מחירי ההשקה של מכשירי ביניים אחרים שלה (שגם ככה תחרותיים מאוד) וכך יוצא שכמו קודמיו הוא נותן תמורה מעולה למחיר, בלי להתפשר על משהו מהותי.


2 תגובות

  1. ביקורת מעולה למכשיר מסקרן,
    רוב תודות,
    אביב

    השבמחק
  2. איך אתה משווה את זה ל-Mi 10T Lite 5G של שיאומי שסקרת ממש לא מזמן? לשניהם יש מחיר דומה, והם טלפונים מדגם ביניים שכוללים 5G. אני קונה טלפון לכמה שנים, ולכן מעוניין לקנות טלפון שיש לו 5G, מתוך הנחה שעוד שנה וצפונה זה כבר יהיה רלוונטי. מי מביניהם עדיף?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר