כאלו ניסיתי: 1MORE ComfoBuds Pro

זה היה צפוי שזה יקרה מתישהו, אבל עדיין מפתיע שזה קרה כל כך מהר: טכנולוגיית ביטול הרעשים שהיתה עד לפני שלוש שנים בעיקר תכונה של אזניות Over The Ear גדולות ויקרות, חילחלה השנה עד לדגמי אזניות True Wireless של מתחת ל-500 ש"ח. אחד הדגמים האלו, 1MORE ComfoBuds Pro הגיע אליי לאחרונה לבדיקה באדיבות היבואנית הרשמית דוגית, ולמרות שאינו מושלם, הצליח בחלק מהמקומות להפתיע לטובה.

1MORE ComfoBuds Pro (צילום: גד גניר)



ה-ComfoBuds Pro מגיעות בתצורת Stems ("גבעולים" לפי גוגל טרנסלייט, "מוטות", "מקלונים" או "הדברים האלו שיוצאים מתוך האזניות ופונים מטה"). נכון, קל תמיד לתקוף יצרניות על עצלנות עיצובית ולטעון שכל דגם אזניות True Wireless בצבע לבן עם Stems הוא חיקוי של AirPods. ועדיין, חייבים לתת כאן קרדיט למעצבים של החברה הסינית שהצליחו לא רק ליצור תחת ידם אזניות שכאלו ששונות מספיק ויזואלית מאלו של אפל, למעשה העיצוב של האזניות מוצלח להפתיע מבחינה ארגונומית ובהחלט מצדיק את ה-"Comfo" בשמן: האזניות עצמן קלילות ולא מציקות באוזן, וקל מאוד להכניס אותן לאזניים ולשלוף אותן מתוכן. הגבעולים הארוכים יחסית איפשרו ל-1MORE לשלב כאן משטחי מגע גדולים יחסית וקלים לגישה, אבל מעצבי חויית השימוש של האזניות האלו עשו בחירה ביזארית משהו: האזניות האלו יודעות לזהות הקשה כפולה, משולשת ומגע ממושך של כמה שניות. מה ComfoBuds לא יודעות לעשות? לזהות הקשה בודדת. הלוגיקה כאן היא כנראה למנוע ממשתמשים לחיצה לא מכוונת, אבל יש לא מעט יצרניות בשוק, עם אזניות שכוללות משטחי מגע קטנים יותר, שכן עושות שימוש במחווה הבסיסית הזאת עם אחוז נמוך יחסית של לחיצות לא מכוונות. לזכותה של 1MORE יאמר שניתן למפות לכל אחת מהמחוות הקיימות, בכל אזניה בנפרד, איזה פעולה שתראו לנכון, דרך האפליקציה.


ל-ComfoBuds Pro דרייברים בקוטר 13.4 מ"מ, תקן החיבור החיבור שלהן הוא Bluetooth 5.0 והן תומכות בתקן AAC לדחיסה איכותית של אודיו בבלוטות'. סוגיית תקן הדחיסה מעניינת כאן: 1MORE השתמשה כבר בעבר, גם באזניות זולות יותר בתקן איכותי יותר, aptX, ולא ברור מדוע בחרה כאן ללכת על רק על AAC שנחשב על הנייר לפחות איכותי. הסאונד עצמו עוצב וכוונן ע"י לוקה ביגנארדי, מהנדס סאונד איטלקי זוכה 4 פרסי גראמי. אם לשפוט לפי ComfoBuds Pro, ביגנארדי והשופטים שנתנו לו את ארבעת פרסי הגראמי האלו אוהבים סאונד שטוח משהו. הצליל שקיבלתי מהאזניות האלו מפורט, אבל בד בבד גם משעמם, נטול עומק ונפח. יש באסים, אבל הם מרוסנים יותר מחברי ליכוד בעוצר ראיונות. להאזנה לפודקאסטים זה אולי מתאים אבל בטווח המחיר הלא מאוד גבוה של ComfoBuds Pro יש אזניות שמצליחות, בהיבט הספציפי הזה, לספק חויה מהנה יותר. בהתחלה הייתי בטוח שאולי מדובר בהגדרת ברירת המחדל של האוזניות ושניתן באמצעות שינוי האקולייזר באפליקציה שלהן לשפר את הסאונד. כבר קרו מקרים מעולם. ניגשתי לאפליקציה … הפתעה! ב-1MORE כל כך בטוחים במלאכתו של מר ביגנרדי, שלא טרחו כלל להוסיף אקולייזר לאפליקציה, זה מה שיש ועם זה ננצח. נבירה נוספת באפליקציה העלתה פיצ'ר מעניין: שריפת דרייברים חכמה.







"שריפת דרייברים", למקרה שאינכם מכירים, היא פעולה שנויה במחלוקת שאודיופילים נוטים לבצע עם רכישתן של אוזניות מקצועיות חדשות, הפעלה רציפה של האוזניות בווליום גבוה למשך מספר שעות. הרציונל מאחורי הפעולה הזאת הוא ההנחה שהדרייברים מגיעים לשיא האפקטיביות שלהם רק לאחר האזנה ממושכת, ושריפת הדרייברים אמורה לקצר את התהליך. הדיעות חלוקות לגבי האפקטיביות בפועל של התהליך, וישנם לא מעטים שטוענים שהתהליך הזה מיותר, אך האנשים ב-1MORE כנראה משתייכים דווקא לקבוצה הראשונה, והוסיפו תהליך רב שלבי לביצוע שריפה מבוקרת של הדרייברים ב-ComfoBuds Pro. ניגשתי לתהליך מלא במוטיבציה, הנחתי את הטלפון והאזניות בצד והנחתי לאפליקציה לעשות את הקסם שלה. השלב הראשון כלל רעש סטטי חלש יחסית למשך כ-24 שעות. כאן מתחילה הבעיה הראשונה עם התהליך: בשריפת דרייברים של אזניות רגילות, מחברים את כבל האזניות למקור האודיו ונותנים למוזיקה להתנגן כמה שצריך. במקרה של ComfoBuds Pro מדובר באזניות עם סוללה שבתרחיש הכי אופטימי לא תתקרב ליכולת לנגן במשך 24 שעות רצוף. תוסיפו לכך את העובדה ש-1MORE הוסיפו לתהליך הפסקות מובנות כדי שלא לגרום נזק לדרייברים, ותקבלו חתיכת מטלה מרגיזה. מחויב למקצוע, התמדתי לאורך כל השלב הראשון בתהליך, וחזרתי מדי פעם כדי לטעון את האוזניות מחדש ולהתחיל מחדש את התהליך רק לגלות שהשלב השני אורך כ-70 (!) שעות. זה היה השלב שבו נשברתי. אם מישהו מהקוראים קנה את האוזניות וצלח את התהליך הזה והרגיש שיפור, אשמח אם יכתוב לי זאת בתגובות.


1MORE ComfoBuds Pro (צילום: גד גניר)

1MORE ComfoBuds Pro (צילום: גד גניר)

1MORE ComfoBuds Pro (צילום: גד גניר)

1MORE ComfoBuds Pro (צילום: גד גניר)



בשיחה, 1MORE לא מבריקות בצורה יוצאת דופן אבל עושות את העבודה: הצד השני דיווח על רמה נמוכה יחסית של רעשי רקע, ורוב האנשים כלל לא זיהו שאני מדבר באמצעות אוזניות. ה-ComfoBuds Pro יודעות לזהות האם שלפתן אותן מהאוזניים ולעצור את נגינת המוזיקה, וניתן גם לעשות שימוש בכל אחת מהן בנפרד, אפילו בהאזנה למוזיקה (לא מבין למה שמישהו ירצה לעשות לעצמו את זה, אבל ניחא).


מנגנון ביטול הרעשים הפתיע לטובה: עפ"י 1MORE, הוא יודע להתמודד עם רעשים בעוצמה של עד 40 דציבל. במצב חזק (יש כמה מצבים), הוא מצליח לסנן את רוב רעשי הרקע הסטטיים, ולהחליש משמעותית רעשים חזקים יותר. החברה ב-Bose לא צריכים לחוש מאוימים מה-ComfoBuds Pro, אבל ביחס לכמה שהן עולות, ביטול הרעשים כאן עושה עבודה מצוינת.





זמני הסוללה של 1MORE ComfoBuds Pro נאים מאוד: עם מנגנון ביטול רעשים פועל, מקבלים מהן כמעט 6 שעות רציפות של נגינה וכ-20 שעות סה"כ עם הסוללה המובנית שבקייס. וותרו על מנגנון ביטול הרעשים ותקבלו כ-8 שעות נגינה רצופה וכ-28 שעות יחד עם הקייס. הקייס עצמו קומפקטי ומעוגל אבל כולל טעות עיצובית מעיקה: כדי לשלוף את האוזניות ממנו צריך משום מה ללחוץ פנימה (!) על הגבעולים כדי שהחלק הראשי של האזניה יבלוט מספיק החוצה ואז ניתן יהיה באמת להוציא אותן. אפשר להוציא אותן גם בלי הפעולה המשונה הזאת, אבל זה יותר קשה. הקייס עצמו לא נטען אלחוטית, אבל לא אוריד להן נקודות על כך משום שבטווח המחיר הזה אין ממילא הרבה אוזניות עם טעינה האלחוטית.


(+)
  • נוחות מאוד באוזן
  • חיי סוללה טובים
  • ביטול רעשים יעיל


(-)
  • סאונד שטוח ומשעמם
  • אין אקולייזר מובנה באפליקציה
  • אין את המחווה הבסיסית של נקישה אחת על האוזניות

מחירן הרשמי של 1MORE ComfoBuds Pro עומד על 449 ש"ח. למרות שלא ממש התחברתי לצליל שלהן, עדיין מדובר בעיני במחיר מצוין לאוזניות שבאות לעבוד: הן עושות עבודה טובה בסה"כ בשיחות טלפון, ביטול הרעשים שלהן טוב מאוד (בטח ביחס לאוזניות במחיר הזה), הן נוחות, וזמן הסוללה שלהן ארוך יחסית.

2 תגובות

  1. רק לעדכן שיש את הדגם הנ"ל בצבע כחול, עדכני ומשודרג שכולל אקולייזר. המחיר זהה לכל הצבעים.

    השבמחק
  2. לצערי מהרגע הראשון שקניתי אותן בשיחות הצד השני מתלונן שממש לא שומעים אותי... יש איזה טיפ לשיפור המצב?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר