כזה ניסיתי: Realme GT 5G

שוק מכשירי האנדרואיד מבוסס ברובו על חומרה דומה: רוב היצרניות עושות שימוש בערכות שבבים זהות עם שילובים פחות או יותר קבועים של זכרון RAM ונפח אחסון. כשמדובר במכשירי דגל, הגיוון המועט הזה אפילו פוחת: היצרניות משתמשות בדר"כ בערכת השבבים החזקה ביותר על המדף, ולמעשה היחידות שאיכשהו יש להן את הפוטנציאל הפתיע עם ביצועים יוצאי דופן הן אלו שמייצרות בעצמן את ערכות השבבים שלהן כמו אפל, וסמסונג (ועד לא מזמן גם וואווי). למי שמתבסס על ערכות השבבים של קוואלקום, נותר רק לנסות להשיג יתרון זניח על פני האחרות באמצעות קירור טוב יותר או אופטימיזציה של מערכת ההפעלה. 

Realme GT 5G (צילום: גד גניר)



זאת הסיבה שהמיתוג של מכשיר הדגל החדש של רילמי, ה- Realme GT 5G שהחל להימכר לאחרונה ע"י היבואנית הרשמית רשת באג, קצת יומרני בעיני: המותג הסיני מנסה להציג את המכשיר שלו כמפלצת ביצועים, מכונית מירוץ. נכון, כל מותג טוען שמכשירי הדגל שלו הכי חזקים בשוק, אבל כאן שמו את העוצמה של המכשיר בתור המאפיין העיקרי שלו. בפועל, במקרה הטוב הוא יצליח לנצח אולי בנקודות בודדות, במבחני ביצועים, מכשירים אחרים. זה לא יהיה הרפתקני מדי להמר שבחיים עצמם, לפחות ביחס למכשירים אחרים שמגיעים עם Snapdragon 888, המשתמשים כלל לא יחושו בהבדל הזה. ולמרות כל זאת, ה-Realme GT 5G מצליח לקבוע שיא מאוד משמעותי: זה המכשיר הזול ביותר בשוק כיום שמגיע עם ערכת השבבים החזקה ביותר של קוואלקום.


והאמת שהוא אכן מהיר. כפי שניחשתי לפני שקיבלתי אותו לבדיקה, קשה אמנם להרגיש כאן הבדל משמעותי בביצועים בינו לבין מכשירי Snapdragon 888 אחרים, אבל התחושה בשימוש בו אכן זריזה מאוד ויציבה, כפי שהייתי מצפה ממכשיר דגל. הגרסה שהגיעה לארץ היא הגרסה הבסיסית יותר, עם "רק" 8 גיגה RAM ו-128 גיגה נפח אחסון (שאינו ניתן להרחבה). החומרה הזאת מריצה את אנדרואיד בגרסה 11, עם ציפוי של Realme UX 2.0, הממשק של החברה שנראה זהה לחלוטין לזה של מכשירי Oppo. בדומה למכשירי Oppo ו-OnePlus שמגיעים מאותו תאגיד, גם כאן תוכלו למצוא את האפשרות לנצל חלק משטח האחסון כהרחבה לזכרון ה-RAM ב-2, 3 או 5 גיגה נוספים, בהתאם לבחירתכם. מוכרח להודות שלא הבחנתי בהבדל מהותי בביצועים, אבל כאמור, המכשיר באופן כללי מהיר ורספונסיבי מאוד. כפי שעולה משמו ומערכת השבבים בה הוא מצויד, המכשיר הזה תומך ברשתות 5G ואכן הצלחתי להשיג קליטת דור חמש באיזורים (עדיין מועטים) בהם היתה פריסה של הרשת.


Realme GT 5G (צילום: גד גניר)



העיצוב של Realme GT 5G ייחודי: באג הביאה לארץ את הגרסה האקצנטרית של המכשיר שכוללת גב בגימור דמוי עור בצבע צהוב זרחני, עם פס זכוכית שחורה שנמתח עד למערך הצילום האחורי. העיצוב הזה בהחלט שואב השראה ממכוניות ספורט, אבל לא בטוח שכולם יתחברו למראה הצעקני הזה. כהרגלה, כוללת Realme קייס למכשיר בערכה, קייס שקוף-כהה שקצת מעמעם את שילוב הצבעים הבוטה של גב המכשיר. Realme GT 5G שמנמן מעט וכבד, אבל מעוגל היכן שצריך ובסופו של דבר נוח לאחיזה. הסוגיה העיקרית שמטרידה אותי בהקשר הפיזי של המכשיר היא העדר מיגון כלשהו בפני מים ואבק, מיגון שניתן למצוא כיום ברוב מכשירי הדגל בשוק וגם בחלק לא מבוטל ממכשירי ביניים זולים יותר ממנו. 


Realme GT 5G (צילום: גד גניר)

Realme GT 5G (צילום: גד גניר)



המסך, בגודל 6.43 אינטש הוא מסך Super AMOLED המציג רזולוציית 1080 על 2400 פיקסלים. זה מסך נהדר שמצליח להתמודד מצוין עם אור יום, ומציג צבעוניות נאה לצד גוון שחור אפל במיוחד. Realme לא התפשרה על מנגנון החלקת תנועה במסך, ומאפשרת למשתמשים לבחור בין מצב סטנדרטי (60 הרץ), מצב רענון תמונה גבוה (120 הרץ) או לתת למכשיר לקבוע לבד מתי באמת נחוצה החלקת תנועה. באופן מפתיע, המצב האוטומטי עושה עבודה לא רעה בכלל ומצליח לאזן היטב בין חויית שימוש לחסכון בצריכת חשמל. המסך עצמו שטוח למרבה השמחה, בלי קצוות קמורים, אבל Realme עדיין משתמשת בקצוות המכשיר בהתראות: ניתן להגדיר כי שולי המסך יזהרו בצבעים כדי להתריע על הודעה נכנסת כשהמסך כבוי, או לחילופין להשתמש במצב Allways On שמגיע כאן עם שלל עיצובים. קורא טביעות האצבעות משולב בתוך המסך ועושה עבודה מצויינת רוב הזמן.


Realme GT 5G (צילום: גד גניר)


Realme GT 5G (צילום: גד גניר)



כלל אצבע ידוע בשוק הסלולר אומר שיצרנית שמציעה מכשיר דגל זול משמעותית מהמתחרים, חייבת לקצץ איפשהו באופן משמעותי ובדר"כ הקיצוץ הזה בא לידי ביטוי בחומרת הצילום. Realme GT 5G לא מאתגר את הכלל הזה: מערך הצילום הראשי כולל 3 מצלמות בלבד: מצלמה ראשית ברזולוציה של 64 מגה פיקסל עם צמצם ברוחב f/1.8, מצלמת 8 מגה פיקסל עם עדשה רחבה וצמצם f/2.3, ומצלמת מאקרו ברזולוציית 2 מגה פיקסל וצמצם f/2.4. אין כאן לא מייצב תמונה, לא מצלמת פריסקופ, ובאופן כללי מדובר במערך צילום של מכשיר ביניים אם לא פחות מזה. איך הוא מתפקד? האמת שהגעתי עם ציפיות נמוכות מאוד והופתעתי מאוד לטובה. Realme מצלם מאוד מהר, וברוב מוחלט מהמקרים התמונות חדות וממוקדות מאוד, גם בהעדרו של מייצב תמונה. כשמצב AI מופעל, יש למצלמה נטייה לייצר תמונות צבעוניות בצורה מעט מוגזמת, אבל התוצאה עדיין מרשימה. המכשיר יודע להתמודד יפה עם מצבי תאורה לא אידיאליים והצלחתי להוציא ממנו תמונות לילה מרשימות חדות וצבעוניות. איפה בכל זאת מבחינים בחולשה? בחלק מהמקרים ניתן להבחין בעיבוד יתר של התמונה , ברעש דיגיטלי וגרעון שלה, בעיקר באיזורים חשוכים בצילומים בתאורת חדר סטנדרטית. איך קורה שמצלמה עם נתונים כל כך לא מבטיחים מצליחה להפתיע כל כך ולספק תוצרים שכמעט מתקבלים על הדעת כשמתייחסים אל המכשיר הזה כאל מכשיר דגל? התשובה טמונה בערכת השבבים, שעיבוד התמונה שלה מצליח לפצות על חומרת הצילום הבינונית. המצלמה הקדמית מפתיעה גם היא לטובה. היא ברזולוציית 16 מגה פיקסל ועם צמצם f/2.5, אבל התמונות חדות ומפורטות, וכל עוד אינכם מצלמים איתה בחושך, היא עושה עבודה לא רעה בכלל.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

ל-Realme GT 5G זוג רמקולים המייצרים שמע סטריאופוני. השמע סטנדרטי למדי בעוצמתו ואיכותו, אבל בשיחה דרך הרמקולים בזמן נסיעה (בכביש מהיר, עם מזגן פתוח), הצד השני דיווח על שמע איכותי ביותר, הקול היה ברור ונטול הפרעות ורעשי רקע. עוד יותר הופתעתי לגלות שהמכשיר מגיע עם שקע אוזניות, רכיב שנעלם סופית ממכשירי דגל לפני כשנתיים וערכת המכשיר אף כוללת אוזניות חוטיות (!) כאילו השנה היא 2017. למרות שמדובר במכשיר כבד למדי ושמנמן, הסוללה המובנית היא בקיבול ממוצע, 4500mAh והביצועים שלה בהתאם: בשימוש רגיל, עם קצב רענון מסך גבוה, הצלחתי לסחוט ממנה בממוצע כ-6 שעות מסך. שימוש בקצב רענון נמוך או במצב האוטומטי הניב עוד משהו שנע לכל היותר בין חצי שעה לשעה נוספת של מסך. נאה, אבל לא יוצא מן הכלל. מה כן יוצא מהכלל? המטען: בזמן שסמסונג ואפל מסירות את המטענים מערכות המכשירים שלהן בשם האקולוגיה, Realme מצרפת למכשיריה מטען בטכנולוגיית SuperDart של החברה, בהספק של 65W שמסוגל לטעון את הסוללה במלואה בתוך פחות מ-40 דקות. טעינה אלחוטית לעומת זאת, אין כאן, עוד הקרבה מתקבלת על הדעת בעיני כדי להציג מחיר נמוך יותר.


(+)
  • ביצועים מעולים
  • מסך איכותי
  • המכשיר הזול ביותר בשוק נכון להיום, בפער, עם ערכת השבבים Snapdragon 888

(-)
  • אין מיגון בפני מים ואבק
  • אין טעינה אלחוטית
  • רעש וגרעון בחלק מהצילומים בתנאי תאורה לא אידיאליים

מחירו של Realme GT 5G אצל באג, היבואנית הרשמית עומד על 2099 ש"ח. זוכרים את ה-Pocophone, מכשיר הדגל הסופר משתלם של שיאומי משנת 2018? איכשהו, Realme הצליחה לשחזר ב-2021 את הנוסחה הזאת והוציאה תחת ידיה מכשיר דגל עם מינימום פשרות במחיר סופר תחרותי. המיתוג שלו כמפלצת ביצועים אכן יומרני, אבל במחיר בו הוא נמכר, בהחלט אפשר להחליק לו את זה.


5 תגובות

  1. מעולה, גד, המון תודה!
    אביב

    השבמחק
  2. אם אפשר, איך היית משווה בינו לבין הPOCO F3? שניהם בעלי מפרט דומה, כשהפוקו במחיר נמוך יותר

    השבמחק
  3. יש לו מתחרה עם 888 זיכרון 256/8 מסך גדול 6.7 עם 120 הרץ שעובד גם במשחקים ומצלמה 108 מגה פיקסל
    שיאומי MI11I נמכר כרגע ב2000 שקל בזאפ
    בקרוב הוא יכנס לשיווק רשמי בישראל ע"י המילטון
    הוא לא רואה את הREALME GT 5G ממטר

    השבמחק
  4. איך הוא ביחס לone plus nord ce שיצא לך גם כן לבחון אותו? בעיקר מבחינת סוללה ומצלמה.

    אם יש לך דעה עליו ביחס לone plus nord 2 אשמח גם.
    תודה:)

    השבמחק
    תשובות
    1. כשהפרמטרים המעניינים הם בעיקר סוללה ומצלמה

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר