כזה ניסיתי: Xiaomi 11T

לא רבים יודעים זאת, אבל בכל פעם ששיאומי מפגינה עקביות באחת מסדרות הסמארטפונים שלה, מלאך בגן עדן מקבל כנפיים. החברה הסינית פיתחה הרגל מגונה להתחיל סדרות חדשות של מכשירים ואז לשכוח מהן רק כדי לחזור אליהן כעבור כמה שנים ולשנות את יעודן. לסדרה T, כך נראה כרגע, צפוי גורל שונה. ב-2019 הציגה את מכשירי Mi 9T ו-Mi 9T Pro, שהיו הראשונים בסדרת מכשירים חדשה, שמגיעה עם בשורה חדשה-ישנה: מכשירי דגל מוזלים. עם הגעת רשתות הדור חמש, משבר השבבים העולמי והקורונה, מכשירי הדגל התייקרו, והסדרה הזאת הפכה לרלוונטית יותר. כך, מכשירי ה-Mi 10T, Mi 10T Pro, ו-Mi 10T Lite של שנה שעברה היו ללהיטי מכירות ונוצרה ציפיה לראות האם הסדרה הזאת תמשיך להתקיים גם השנה. בשבוע שעבר הגיעה התשובה בהכרזתו של הדור הבא בסדרה. הפעם עם שם מקוצר, ללא ה-"Mi", אבל באותו קונספט בדיוק: 11T Pro, 11T Lite, והמכשיר שהגיע אליי לבדיקה, ה-11T.

Xiaomi 11T (צילום: גד גניר)



כמו יצרניות אחרות השנה, גם שיאומי החליטה לשבור את הבלעדיות הכמעט מוחלטת שנתנה בשנים האחרונות לקוואלקום, והחליטה לבסס את 11T על ערכת שבבים של מדיהטק. מדובר בערכת השבבים החזקה ביותר של החברה, Dimensity 1200 5G שמציגה על הנייר נתונים דומים ל-Snapdragon 888 של היצרנית האמריקאית אם כי מבחני ביצועים מצביעים על פער של כ-25% בביצועים לטובת זו של קוואלקום. בשימוש יומיומי, קשה לי להאמין שתרגישו חולשה כלשהי: 11T הוא מהמכשירים הזריזים שיצא לי להתנסות בהם השנה. מהירות התגובה שלו יוצאת דופן, באמת. נתקלתי בשנים האחרונות במעט מאוד מכשירים שאני יכול להגדירם כ"לא מהירים" אבל פה ושם ישנם מכשירים שבולטים לטובה מבחינת מהירות ו-11T הוא בהחלט אחד כזה. מעבר לכך, הוא יציב ולא מתחמם יתר על המידה. היחידה שהגיעה אליי לבדיקה מצוידת ב-8 גיגה RAM ו-128 גיגה אחסון (שאינו ניתן להרחבה), וניתן להשיג את המכשיר גם עם 256 גיגה אם 128 זה צפוף לכם מדי. המכשיר תומך ברשתות דור 5 ואכן הצלחתי להתחבר איתו לרשתות כאלו ולהנות ממהירויות גלישה של 200 מגה ויותר, אם כי עדיין ברוב המקומות בישראל, נכון לכתיבת שורות אלו, יש בעיקר קליטת רשתות LTE.


המכשיר הגיע אליי עם הגרסה החדשה ביותר של מערכת ההפעלה של שיאומי, MIUI 12.5 שלטענת החברה עברה תהליך של ייעול ושדרוג שאמורים להפוך אותה לקלה וזריזה מאי פעם, וכפי שציינתי, זו אכן התחושה בשימוש במכשיר. התהליך הזה לא הסיר את הפרסומות המובנות במערכת ההפעלה (למשל במסך סיום התקנת אפליקציה), אבל אפשר לחיות עם זה. החייגן של המכשיר הוא זה של גוגל, והוא כולל מקליט שיחות מובנה. צריך להפעיל אותו ידנית בתחילת השיחה והשיחות נשמרות על אחסון המכשיר. MIUI 12.5 מבוססת על אנדרואיד בגרסה 11, והבשורה המשמעותית ש-11T ומשפחתו מביאים היא הבטחה של שיאומי ל-3 עדכוני מערכת ההפעלה וכ-4 שנים של עדכוני אבטחה. צריך להבין את גודל הבשורה: שיאומי אמנם הקפידה לעדכן את מכשיריה, גם כאלו שהושקו לפני זמן רב, לגרסאות ה-MIUI, גרסאות הממשק שלה לחדשות ביותר. הבעיה היתה שמתחת למעטפת הנוצצת הזאת, ברוב הזמן, שיאומי לא טרחה לשדרג את גרסת מערכת ההפעלה עצמה, וגרוע מכך גם המעיטה לשלוח עדכוני אבטחה למערכת ההפעלה. כעת, אם אכן תעמוד בהבטחותיה היא משווה ומעלה אפילו ביחס למכשירי הפיקסל של גוגל: גוגל מציעה 3 שנות עדכוני מערכת הפעלה ועדכוני אבטחה. שיאומי מתחייבת ל-3 עדכונים (מסנדלת את עצמה במצב שבו ייקח זמן עד שתתאים את העדכונים ל-MIUI, כלומר, תספק את העדכון השלישי גם אם זה ייקח לה מעבר ל-3 שנים) ומספקת עדכוני אבטחה לתקופה ארוכה יותר מזו שגוגל מספקת למכשירי הפיקסל שלה. אני יודע שרובכם לא מתרגשים מעדכוני אבטחה, אבל יש להם חשיבות גדולה למי שמעוניין לחבר את הסמארטפון שלו למערכת ארגונית עם דרישות אבטחה קשוחות.


Xiaomi 11T (צילום: גד גניר)



העיצוב של 11T סולידי בואכה פשטני. הדוגמה בגב היא של מתכת מוברשת, משהו שמזכיר את גב ה"פלסטיק מטאלי" של LG G3 משנת 2014 במראה והאמת שגם בתחושה, אבל בשיאומי טוענים שהגב של 11T הוא בציפוי זכוכית. המכשיר עצמו גדול, רחב, מגושם ושמנמן אבל לא כבד בצורה שמעיקה בכיס או ביד בשימוש ממושך. שיאומי החלה בשנה וחצי האחרונות למגן את מכשיריה בפני מים, וגם 11T זכה למיגון כזה, בתקן IP53. חשוב לזכור שמדובר בתקן בסיסי למדי, מה שאומר שהמכשיר ישרוד התזות מים אבל ציבור הקוראים הקתוליים של הבלוג מתבקש שלא לנסות להטביל אותו במים כי הוא לא מיועד לכך. אחת הדרכים הפופולריות לקצץ בעלויות ייצור של סמארטפונים בשנים האחרונות היא למקם את קורא טביעות האצבעות בלחצן ההפעלה בצד (ולא בתוך מסך המכשיר). הקורא של 11T מזהה מהר ובמדויק את האצבעות שתלמדו אותו לזהות אבל שיאומי עשתה כאן בחירה עיצובית משונה מעט: בדר"כ קוראים מהסוג הזה הם שטוחים ורחבים. במקרה של 11T הלחצן עצמו בולט ודק והתחושה במגע בו מוזרה קצת, אבל מתרגלים לזה במהירות.


Xiaomi 11T (צילום: גד גניר)

Xiaomi 11T (צילום: גד גניר)

Xiaomi 11T (צילום: גד גניר)



המסך ב-11T מצופה בזכוכית גורילה גלאס ויקטוס, הגרסה הכי חדשה והכי חזקה של הזכוכית של היצרנית קורנינג. המסך בטכנולוגיית AMOLED, בגודל 6.67 אינטש ורזולוציה של 1080 על 2400 פיקסלים נראה מצוין, צבעוני מאוד, עם שחור כהה מאוד ועוצמת תאורה מספקת. קצב רענון המסך שונמך ביחס ל-Mi 10T Pro של שנה שעברה מ-144 הרץ ל-120 הרץ ב-11T. האם יש סיכוי שהמשתמש הסביר יחוש בהבדל הזה? בהחלט לא. 


Xiaomi 11T (צילום: גד גניר)



מערך הצילום הראשי של ה-11T ושל הדגם הבכיר יותר שהוכרז יחד איתו, ה-11T Pro זהים לחלוטין:  מצלמת 108 מגה פיקסל עם צמצם f/1.8, מצלמת עם עדשה רחבה ברזולוציית 8 מגה פיקסל עם צמצם f/2.2, ומצלמת מאקרו/טלפוטו ברזולוציית 5 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4. מדובר במצלמה לא רעה, שלמרות העדר מייצב תמונה מצליחה לייצר תמונות ממוקדות רוב הזמן, אבל קשה לי להתייחס אליה כאל מצלמה של מכשיר דגל: צילומי הזום סובלים מירידה משמעותית בפירוט, גם בתאורה אידיאלית. מעבר לכך, נתקלתי במצבים בהם המצלמה מנסה לפצות על הבדלים חדים בין רמות אור בתמונה ע"י הגברה מוגזמת של התאורה הכללית בתמונה כולה. זה לא קורה תמיד, אבל כשזה קורה, התמונות בהירות מדי ולעיתים עם אזורים שרופים. ההגברה המוגזמת של התאורה מתרחשת גם בצילומי לילה, אם כי הביצועים של 11T בתאורה נמוכה טובים בסה"כ. המצלמה הקדמית, עם חיישן של 16 מגה פיקסל וצמצם f/2.5 מפתיעה לטובה ומצלמת תמונות חדות ומפורטות גם בתאורה נמוכה.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



התווספותם של קצבי רענון מסך גבוהים ותמיכה בדור 5 הביאה לצריכת סוללה מוגברת בסמארטפונים מהשנה וחצי האחרונות ומשך השימוש הממוצע במכשיר בין טעינה לטעינה התקבע על איזור ה-5.5-6 שעות. הסוללה של 11T עם קיבול גדול מהממוצע (5000mAh) מביאה איתה ביצועים גבוהים מהממוצע באופן ניכר: הצלחתי לסחוט ממנה במשך רוב ימי הבדיקה יותר מ-8 שעות מסך, עם קצב רענון מסך גבוה ועם קליטת דור חמש. 11T לא תומך בטעינה אלחוטית, אבל מגיע עם מטען בהספק של 67W שמאפשר לטעון את הסוללה במלואה ממצב פרוק לחלוטין בכ-40 דקות בלבד, תענוג.


שיאומי ציידה את ה-11T בזוג רמקולים מרשימים הן מבחינת עוצמה והן מבחינת איכות. הצלחתי לנהל באמצעותו שיחה ברכב נוסע עם מזגן בעוצמה חזקה, ללא תלונות מהצד השני ונהניתי משמע ברור צלול וחזק. הדבר היחיד שמעיק כאן הוא עוצמה נמוכה יחסית בהאזנה באמצעות אוזניות. זה לא נמוך בצורה קיצונית וזה לא הפריע לי לשמוע מוזיקה גם באיזורים רועשים יחסית, אבל אם אתם אוהבים עוצמה מחרישת אוזניים שווה לשקול אולי את דגם ה-Pro שבו אין את הבעיה הזאת. 


(+)
  • מכשיר זריז ויציב
  • הבטחה לעדכוני מערכת הפעלה לתקופה ארוכה מאי פעם
  • סוללה עוצמתית שנטענת במהירות
  • רמקולים משובחים

(-)
  • המצלמה לא עקבית באיכותה
  • עוצמת שמע נמוכה באוזניות
  • עיצוב בנאלי

ה-Xiaomi 11T מתחיל להימכר היום בחנות המותג בעליאקספרס במחיר של כ-499 דולר, כאשר למחיר זה צריך להוסיף מע"מ, מה שמביא את מחירו לכמעט 2000 ש"ח. הוא בהחלט ממשיך את הנוסחה שעבדה טוב במכשירים הקודמים בסדרה ומצליח להעניק חויית שימוש של מכשיר דגל במחיר מאוד נגיש. הייתי שמח לתגבור הווליום באוזניות וליכולות צילום מרשימות יותר, אבל עדיין יש המון מה לאהוב ב-11T: הוא זריז להפליא, הסוללה שלו אימתנית ונטענת במהירות, הרמקולים שלו משובחים, המסך נהדר והוא אפילו מגיע עם הבטחה לעדכונים שוטפים לתקופה ארוכה מאי פעם אצל שיאומי. 

9 תגובות

  1. מעולה!
    תודה גד,
    אביב

    השבמחק
  2. מה לגבי הבעיות הקבועות בשיאומי- החיישן קרבה הדפוק? ופתיחת מכשיר אוטומטי למכשירי בלוטות' מוגדרים?

    השבמחק
  3. לפעמים נראה שילד בן 15 מנהל את החברה ההזויה הזאת.
    מוציאים מכשירים מיותרים בלי הפסקה ומתעלמים מבאגים מרגיזים שיש כבר שנים במכשירים שלהם.

    השבמחק
  4. שאלה האם יש הקלטת שיחות מובנת.תודה..

    השבמחק
  5. היי
    מה ההבדלים בין 11T ל 11T PRo

    השבמחק
    תשובות
    1. הביצועים בפרו טובים יותר
      המצלמה בפרו טובה יותר
      והרמקולים של הפרו מכוונים על ידי HARMAN/KARDON, יש סימן למעלה שמוכיח

      מחק
    2. וגם הסוללה של 11T טובה יותר כי המעבד צורך פחות אנרגיה

      מחק
  6. שירות האיתותים והמידע למניות המוביל בישראל! רק בערוץ הטלגרם שלנו!
    https://t.me/itutim

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר