כזה ניסיתי: Blitzwolf BW-VP13

נכון לכתיבת שורות אלו, למצוא מקרן ברזולוציית 1080p שעולה פחות מ-1000 ש"ח זה אתגר. אל החלל שמשאירות היצרניות המוכרות בתחום משתחלות כמו תמיד הסיניות ומציעות מפרטים טכניים דומים לאלו של מקרנים שמחירם גבוה בהרבה. בשבועות האחרונים התנסיתי באחד כזה, BW-VP13, מקרן FHD של בליצוולף, לא מותג מוכר במיוחד בעולם המקרנים, אבל בהחלט לא זר עבור אלו שמסתובבים בקבוצות הדילים השונות ברשת.

BlitzWolf BW-VP13 (צילום: גד גניר)



ה-BW-VP13 הוא מקרן בגודל בינוני עם חיבור חשמל וללא סוללה פנימית. אם בניתם על מקרן לקחת לקמפינג, תצטרכו לבחור במקרן אחר או להוסיף לרכישה תחנת כוח ניידת. העיצוב שלו בנאלי ומשעמם, אבל בואו, זה מקרן, העיצוב זה הדבר האחרון שצריך לשנות למשתמשים. ברמה הפרקטית העיצוב הזה בסדר גמור: הפלסטיקה אמנם לא מרשימה ויזואלית, אבל גם לא נראית מועדת לפורענות. הכפתורים בחלק העליון קשים ורועשים מעט, אבל זה נסבל וממילא רוב הזמן לא תשתמשו בהם. המקרן יושב רוב הזמן על ארבע כריות גומי קטנות, אבל לערכה מצורף גם בורג שניתן להחדיר לחלקו הקדמי ובכך להגביה אותו. כדי לתת פתרון לעובדה שגם זוית ההקרנה משתנה בעקבות כך, בבליצוולף הוסיפו למקרן מנגנון תיקון אופקי. המנגנון הזה עובד גרוע: הוא אמנם מפצה על שינוי הזוית (עד 15 מעלות) אבל חלק משמעותי מהתמונה מיטשטש ועדיף להמנע משימוש בפיצ'ר הזה. קצת מאחורי הבורג הזה, ישנו שקע הברגה סטנדרטי עבור חצובה. עשו לעצמכם טובה, וחלק מהכסף שחסכתם בקנייה של מקרן כל כך זול, תשקיעו בחצובה, רגילה או קומפקטית כדי להשיג שליטה טובה על גובה ההקרנה. המקרן מגיע עם שלט ויש לו גם בחזית וגם בחלקו האחורי עיניות אינפרה אדום, מה שמאפשר שליטה קלה מכל כיוון.


סט החיבורים מגוון למדי וכולל שני שקעי HDMI, שקע אוזניות, ואפילו שקע AV אם נחתתם כאן במכונת זמן היישר משנות ה-80 ויש ברשותכם מכשיר וידאו טייפ. בנוסף, יש לו גם קורא כרטיסי זכרון מסוג SD ושקע USB סטנדרטי. שקע ה-USB יודע להתמודד עם התקני אחסון חיצוניים, מכשירי אנדרואיד ואפילו אייפדים ואייפונים. מעבר לכך, אם אתם בעלי מכשיר אנדרואיד אתם נהנים על הנייר מפריבילגיה נוספת: המקרן תומך ב-Android Cast המאפשר לכם להזרים תכנים מהסמארטפון אל המקרן באופן אלחוטי. 


BlitzWolf BW-VP13 (צילום: גד גניר)

BlitzWolf BW-VP13 (צילום: גד גניר)



בשנים האחרונות החלו להופיע בשוק מקרנים שמריצים את מערכת ההפעלה Android TV, המאפשרים להתקין אפליקציות ולוותר על הצורך לחבר אליו מכשירים חיצוניים. BW-VP13 אינו אחד מהמקרנים האלו: אין לו אפליקציות, והוא מצויד בממשק די כעור שמזכיר מכשירי DVD ממותגים סיניים לא מוכרים מתחילת המילניום. למרות הכיעור, מדובר בממשק די יעיל ופשוט, ולא קשה להתרגל אליו. הייתי שמח אם היתה לו איזושהי יכולת זיהוי אוטומטי של מקור השידור שמחובר אליו במקום להפעיל אותו ולבחור ידנית בכל פעם את החיבור ממנו אני מעוניין לקבל את התוכן, אבל אפשר לחיות גם בלי זה. תופעה משונה שנתקלתי בה: BW-VP13 לא יודע להציג תכנים מנטפליקס. זה לא רק עניין של העדר אפליקציה יעודית במקרן. כשמחברים אליו אייפון ומנסים להפעיל סדרה או סרט בנטפליקס, ההפעלה נכשלת ומתקבלת הודעת שגיאה על תקלה בשידור. עוד יותר משונה לגלות שכשמחברים אליו מחשב באמצעות כבל HDMI, מקבלים תמונה רק על המחשב עצמו ועל מסך ההקרנה לא מוצג דבר.


BlitzWolf BW-VP13. ממשק כעור (צילום: גד גניר)



הנתונים הטכניים, למעט הרזולוציה, דומים לאלו של מקרנים מקבילים: זהו מקרן בטכנולוגיית LCD עם תאורת LED. יחס הניגודיות עומד על 1:3500, וניתן להציב אותו במרחק של מטר וחצי עד 5.5 מטרים ממשטח ההקרנה, לקבלת תמונה בגודל שבין 50 ל-180 אינטש. הנתון החריג כאן הוא עוצמת התאורה, 6000 לומנס, משהו שלא רואים בכל יום במקרנים ברמה הזאת. אני מוכרח להודות שלא הרגשתי שתאורת המסך חזקה במיוחד, אבל לזכות המקרן יאמר שגם אם עוצמת התאורה היא לא בדיוק מה שנכתב במפרט, היא עדיין לא רעה בכלל ולא מוכרחים להאפיל את החדר באופן מוחלט כדי לראות את התמונה כראוי.


BlitzWolf BW-VP13 בחושך (צילום: גד גניר)

BlitzWolf BW-VP13 באור יום (צילום: גד גניר)



כל זה מתורגם לאיכות תמונה מפתיעה לטובה: התמונה ברורה, חדה ומפורטת מאוד. הצבעים מעט אנמיים (אפילו במצב תמונה Vivid), והשחור כצפוי דומה יותר לאפור כהה אבל זה בדר"כ אופי התמונה במקרנים, ואין סיבה שמקרן בטווח המחיר הזה יתנהג אחרת. מה שחשוב לדעת זה שחויית הצפייה משתנה דראסטית בהתאם למקור התוכן, ספצפית בהקשר של קצב רענון המסך: התנועה חלקה ותקינה לחלוטין בחיבור לשקעי ה-HDMI של המכשיר, וגם בניגון של תכנים בחיבור של התקני אחסון חיצוניים לשקע ה-USB של BW VP13. הצרות מתחילות כשמתפנקים: בחיבור לאייפון (יכולת שמוצגת לראווה בתמונות היח"צ של המקרן) קצב הפריימים נוטה לצנוח לעיתים קרובות במהלך ההקרנה והתנועה נראית מקוטעת משהו. משתמשי אנדרואיד, אל תתנשאו, המצב בהזרמת תכנים באופן אלחוטי אפילו גרוע יותר. להערכתי הפיצ'רים האלו תובעניים יותר במשאבי עיבוד תמונה מהעברת התוכן בשיטות האחרות והמקרן מתקשה להתמיד בקצב רענון מסך גבוה. עניין נוסף שרלוונטי לכל שיטת העברת תוכן: קבצי FullHD נראים נהדר. מאחר ש-BW-VP13 לא ניחן ביכולות Upscaling (שיפור איכות של תכנים ברזולוציה נמוכה יותר), אז כל דבר שאינו ברזולוציית 1080p יראה משמעותית פחות טוב על התמונה המוקרנת בענק.


BlitzWolf BW-VP13 (צילום: גד גניר)



הרמקולים של BW-VP13 לא רעים בכלל. אל תצפו לחויית סאונד מטורפת אבל עם עוצמה של 3W לכל אחד בנפרד יש כאן שמע חזק יחסית עם טיפה עומק אפילו. מה שמקלקל את החגיגה זה השאון הקבוע של המאוורר שנשמע קצת חזק יותר ממחשב גיימינג בשעת מאמץ. ניתן להתרגל לזה, אבל זה תמיד יהיה שם כרעש רקע לבן וברגעי שקט בסרט, הרעש הזה ישמע היטב. לא חייבים להסתפק ברמקולים האלו: ניתן לחבר אחרים לשקע האוזניות או דרך קישורית בלוטות'.


(+)
  • תמונה חדה ומפורטת
  • תאורה לא רעה
  • זול

(-)
  • רועש
  • אין אפשרות לנגן תכנים של נטפליקס
  • ביצועים ירודים בהזרמת תכנים מסמארטפונים

ה-BW-VP13 הוא מהמקרנים הפופולריים בקבוצות הדילים השונות. מחירו בחו"ל עומד על 159 דולר ויחד עם תוספת תשלום עבור ביטוח מס, המחיר הסופי הוא קצת פחות מ-600 ש"ח. זה לא המקרן שהייתי מבסס עליו מערכת קולנוע ביתית: התמונה חדה וברורה, אבל לא מרהיבה ביופיה, המאווררים רועשים ויש כמובן את סוגיית נטפליקס. ועדיין, בשביל הקרנות מזדמנות של אירועי ספורט במרפסת או  אפילו בשביל חדרי ילדים, הוא בהחלט עושה את העבודה.

2 תגובות

  1. 6000 לומנס זה קשקוש גמור. למקרנים מתוצרות ידועות שעולים פי 5 אין 3000 לומנס.

    השבמחק
  2. מציע לזרוק אייפון ולקנות סמרטפון טוב והכל ינגן יפה. :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר