כזה ניסיתי: Oppo Reno7 5G

לאחר שענקיות כמו LG, HTC, וואווי וסוני נעלמו או צמצמו משמעותית את חלקן בשוק, צרכנים ישראליים שחיפשו מכשיר ביניים נאלצו לפרק זמן מסוים לבחור בעיקר בין סמסונג לשיאומי. המצב הזה התחיל להשתנות לפני שנה וחצי: OnePlus החלה לשווק את סדרת ה-Nord שלה, Realme ו-Oppo נחתו בישראל ובשבועות האחרונים מותג נוסף עשה עליה, Vivo. ארבעת המותגים כידוע שייכים לתאגיד BBK הסיני, אך לישראל הם מגיעים באמצעות ארבעה יבואנים שונים שמנסים להדגיש את הייחוד שלהם. ועדיין, בגלל שבמקור החברות לא לחלוטין מנותקות זו מזו, אנחנו מקבלים מכשירים כמעט זהים זה לזה, לפחות על הנייר. Oppo Reno7 5G שהגיע אליי לפני מספר שבועות הוא התאום של OnePlus CE 2 5G עליו כתבתי כאן לאחרונה, אך המכשיר של Oppo יקר יותר בכ-700 ש"ח. האם יש משהו שיכול להצדיק את הפער במחיר למרות המפרט הזהה?

Oppo Reno7 5G (צילום: גד גניר)



בגזרת המפרט הטכני הוא מציג נתונים סטנדרטיים ביחס לקטגוריה: ערכת השבבים הפופולרית Dimensity 900 של מדיהטק הטיוואנית, אותה ניתן למצוא גם בקודמו, Reno6 5G וגם ב-OnePlus Nord CE 2 5G. בשונה מ-OnePlus CE 2 5G ה-Reno7 מגיע עם נפח כפול, של 256 גיגה, ובשונה מקודמו, ניתן אף להרחיב אותו באמצעות כרטיס זכרון. נפח זכרון ה-RAM עומד על 8 גיגה, וניתן להרחבה על חשבון נפח האחסון ב- 5 גיגה נוספים. הביצועים מצוינים: Reno7 זריז, יציב, מגיב מהר למגע, טוען אפליקציות במהירות ושומר על רמת הביצועים הזאת באופן קבוע ללא גמגומים. מערכת ההפעלה של Oppo נקראת ColorOS ומגיע כאן בגרסה 12, מה שלא משנה את העובדה שגרסת האנדרואיד עליה היא מבוססת היא אנדרואיד 11 הותיקה ולא אנדרואיד 12 שהוכרזה לפני כ-8 חודשים (!). מערכות ההפעלה של כל המותגים מבית BBK חולקות בסיס זהה, אבל כל אחת מציעה פינוקים ייחודיים משלה. במקרה של Color OS מדובר בחלונות צפים: במסך האפליקציות הפתוחות, ניתן לגרור למעלה אפליקציה פתוח ולהציג אותה בחלון מוקטן שנשאר פתוח ומעל לכל דבר אחר שתעשו עם הטלפון. למקרה שתהיתם, לא מדובר במערת ההפעלה Windows, ולא ניתן להשאיר יותר מחלון אחד פתוח באופן הזה. זה היה יכול להיות שימושי במיוחד לסרטוני יוטיוב ומאפשר למשתמשים שאינם מנויים לחבילת הפרימיום לשמוע שירים בעודם עושים פעולות אחרות עם הטלפון אבל גוגל דאגה לחסום את האפשרות הזאת. ColorOS מציעה גם אפשרות ליצור שטח עבודה נפרד במערכת ההפעלה, שכולל סיסמה וטביעת אצבע שונה כדי להפריד בין אפליקציות עבודה ואפליקציות בשימוש בזמן פנוי.


הקומוניקט שנשלח עם השקת המכשיר בישראל מדבר על "OPPO Glow Design, עם אפקט ה-LDI (Laser Direct Imaging) בפעם הראשונה בתעשיית הטלפונים החכמים, המקנה לו טקסטורה מעודנת יותר ומראה שמושך את העין". המראה באמת ייחודי, אבל רק אם ממש מתקרבים אל גב הפלסטיק של המכשיר ובוחנים אותו מקרוב: יש אפקט של שינוי צבע והחזרת אור מתונים שאכן יוצר אפקט מעניין אבל גם מאוד סולידי, ואם עושים שימוש בקייס המצורף לאריזה, בכלל לא ניתן להבחין באפקט הזה. בצד הפרקטי, גימור המט דוחה טביעות אצבעות ובניגוד לאחיו התאום OnePlus CE 2 5G, אין צורך לנגב את גב המכשיר באופן קבוע כדי שישאר נקי. המכשיר עצמו דק ובין הקלילים בקטגוריה (173 גרם בלבד). מסיבה לא ברורה, Oppo לא טורחת למגן את מכשירי Reno בפני מים ואבק, לפחות לא באופן רשמי וחבל. מכשירי ביניים רבים וזולים יותר של יצרניות כמו שיאומי וסמסונג מגיעים עם תקן עמידות רשמי מזה מספר שנים.




Oppo Reno7 5G (צילום: גד גניר)

Oppo Reno7 5G (צילום: גד גניר)

Oppo Reno7 5G (צילום: גד גניר)



קורא טביעות האצבעות של המכשיר משולב במסך. הייתי שמח אם היה קצת מהיר יותר אבל באופן כללי הוא מזהה כמעט תמיד את האצבע ולא מפריע לשימוש השוטף במכשיר. מסך ה-AMOLED בגודל 6.43 אינטש וברזולוציית 1080 על 2400 פיקסלים נראה מעולה ומציע מנגנון החלקת תנועה בקצב של 90 הרץ שפועל כראוי ולא מגמגם. בהירות המסך סטנדרטית והמכשיר שמיש גם תחת אור יום, אבל הוא לא מציע ביצועים יוצאי דופן מהבחינה הזאת.


Oppo Reno7 5G (צילום: גד גניר)



מערך הצילום הראשי של Reno7 כולל שלוש מצלמות: מצלמת 64 מגה פיקסל עם צמצם f/1.7, מצלמת 8 מגה פיקסל עם עדשה רחבה וצמצם f/2.2, ומצלמת מאקרו 2 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4. הביצועים טובים מאוד למרות העדרו של מייצב תמונה ולמרות שהמפרט הטכני של המצלמה נשאר זהה לזה של שנה שעברה: התמונות חדות ברובן, מפורטות, עם טווח דינאמי רחב וגם הביצועים בחושך לא רעים בכלל, בעיקר כשמשווים אותו למכשירים אחרים עם מפרט טכני דומה. הבעיה שבמחיר בו הוא נמכר הייתי מצפה לקבל קצת יותר. את הקצת הזה מקבלים במצלמה הקדמית, ברזולוציה של 32 מגה פיקסל (לעומת 16 בלבד ב-OnePlus Nord CE 2 5G), בעיקר במצב פורטרט שעושה עבודה יוצאת מהכלל בטשטוש רקע מדויק וביצועים מצוינים גם בתנאי תאורה לא אידיאליים.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



ביצועי הסוללה של Reno 7 מעולים: סוללת ה-4500mAh שלו סיפקה לי בממוצע 9 שעות מסך, משמעותית יותר מהדור הקודם של המכשיר, וגם הרבה יותר ממה שהצלחתי להוציא מהסוללה בקיבול הזהה של האח התאום מבית OnePlus וזהו למעשה ההבדל המוחשי ביותר בחויית השימוש בין שני המכשירים. לא ברור לי מדוע יש פער כזה בין שני מכשירים בעלי מפרט כמעט זהה ומערכות הפעלה שמפותחות ע"י צוותים מקבילים של אותה חברה, אבל בדקתי את שני המכשירים לאורך זמן והמכשיר של Oppo פשוט ידע להוציא יותר מהסוללה. מלבד זמן סוללה ארוך במיוחד, Reno7 בדומה למקביליו לבית BBK מגיע עם מטען בהספק של 65W המאפשר טעינה מהירה ממצב פרוק לחלוטין ל-100 בתוך כחצי שעה. הרמקול היחיד של המכשיר מייצר עוצמת שמע מספקת, אבל כצפוי צורם ולא מהנה במיוחד. שקע ה-3.5 מ"מ שנעדר מ-Reno6 עושה כאן קאמבק משמח עבור מי שעדיין משתמש באוזניות חוטיות.


(+)

  • זמן סוללה ארוך בצורה יוצאת דופן

  • טעינה מהירה מאוד

  • זריז ויציב


(-)

  • מערכת הפעלה לא מעודכנת

  • רמקול יחיד וצורם

  • יקר משמעותית ממכשירים מקבילים בקטגוריה


מחירו הרשמי של Oppo Reno7 עומד על 2199 ש"ח. בחלק מהחנויות כבר ניתן למצוא אותו במחיר נמוך יותר בכמה עשרות ש"ח אבל עדיין מדובר באחד ממכשירי הביניים היקרים ביותר בשוק. ההפרש במחיר מגלם בתוכו נפח אחסון פנימי גדול יותר, מצלמה קדמית קצת טובה יותר ובעיקר זמן שימוש ארוך במיוחד בין טעינה לטעינה. האם זה שווה את ההפרש במחיר? התשובה היא כן אם אתם מאלו שמוחקים באופן נואש סרטונים מקבוצות הגן בוואטסאפ כדי לא לחנוק את זכרון המכשיר, ומשתמשים בו באופן אינטנסיבי במהלך היום בלי שתהיה להם אפשרות לטעון אותו. עבור כל השאר יש מגוון אופציות משתלמות יותר.

1 תגובות

  1. מה עם האח הקטן (במחיר) שלו Oppo Reno7 Z 5G (עם Z באמצע)?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר