כזה ניסיתי: Honor Magic 4 Pro

איבחת צו נשיאותי אחד של דונאלד טראמפ הספיקה כדי להוריד את Huawei, פעם היצרנית השנייה בטבלת מכירות הסמארטפונים העולמית, על ברכיה. הצו האוסר על חברות אמריקאיות לשתף פעולה עם היצרנית בעלת הקשרים המפוקפקים עם השלטון הסיני חרץ את דינה בין לילה בשוק העולמי, ובשנים האחרונות היא צוללת לאט לאט במכירותיה. אחד מצעדי החירום בהם נקטה היתה מכירת מותג המשנה שלה, Honor, בסוף שנת 2020 בניסיון להציל אותו מגורל דומה. המותג הופרד לחלוטין מחברת האם, שויתרה על כל אחזקותיה בו, ויצא לדרך חדשה, כשחרב הסנקציות, אינה מונפת עוד מעליו.

Honor Magic 4 Pro (צילום: גד גניר)



ביולי האחרון הכריזה היבואנית סל נאו כי קיבלה את הזכיון למכור באופן רשמי את מכשירי Honor בישראל. Magic 4 Pro הוא מכשיר הדגל של החברה לשוק הגלובאלי ובתוכו גם הישראלי. למרות שחלפו כבר שנתיים מרגע הפיצול בין שני המותגים, חובבי המותג הסיני המוקצה עשויים לחוש תחושה מוכרת, אבל יש למכשיר הזה ולמותג Honor באופן כללי עוד כברת דרך עד שיוכל באמת לאיים על מעמדם של מותגים אחרים בשוק.


הניתוק מוואווי בא לידי ביטוי בהחלטה להתנתק גם ממפעל השבבים של החברה, HiSilicon ומערכת השבבים Kirin של החברה עליהן היו מבוססים מכשירי שני המותגים. בתוך Honor Magic 4 Pro פועם Snapdragon 8 Gen 1 של קוואלקום, כמו רוב מכשירי הדגל של שנת 2022 ממותגים סיניים ומערביים גם יחד. המכשיר שהגיע אליי לבדיקה הוא הגרסה הבסיסית בה ניתן להשיג את המכשיר, עם זכרון RAM בנפח 8 גיגה, ואחסון בנפח 256 גיגה שאינו ניתן להרחבה. זה מפרט חזק, של מכשיר דגל לכל דבר, אבל למרבה ההפתעה, יש לו נטיה לעשות בושות. זה לא קורה לעיתים קרובות מדי, אבל חויתי מצבים, פעם בכמה ימים, בהם המכשיר קופא לכמה רגעים או מגיב לאט מאוד. איתחול מסדר את זה, וסביר להניח שעדכוני גרסה עתידיים ישפרו את ההתנהגות הזאת, אבל זה עדיין משהו תמוה במכשיר עם מפרט טכני כה נדיב.


Honor Magic 4 Pro (צילום: גד גניר)

Honor Magic 4 Pro (צילום: גד גניר)



מי שחווה בעבר מכשיר של וואווי ירגיש כאן בבית. הממשק של Honor למערכת ההפעלה אנדרואיד, Magic UI, דומה באופן קסום ל-EMUI, הממשק של וואווי. הדמיון לא רק בא לידי ביטוי בכמות ה-Bloatware המכובדת ובעיצוב התפריטים, כי אם אפילו במסכי ההסכמה לתנאי השימוש בכניסה לאפליקציות המותקנות מראש. סוגיה שנוגעת ספציפית למשתמשים מישראל: במסך בחירת האיזור של המכשיר, בהגדרה הראשונית, מדינת ישראל טרם התווספה לרשימה. בסל נאו התחייבו שהנושא יטופל בקרוב אבל בינתיים מדובר במטרד. אם בניתם על לפתוח חשבון משתמש ב-Honor, לא תוכלו לעשות זאת משום שתהליך הרישום כולל אימות ב-SMS והדבר לא אפשרי כי העדר ישראל מהרשימה מונע רישום באמצעות טלפון עם הקידומת הבינלאומית 972+. איפה המטרד הזה פוגש אתכם כמשתמשים? בהגדרת Google Pay שאינה אפשרית כשמדינת המכשיר אינה תואמת את המיקום הגיאוגרפי שלכם בפועל. מעבר לכך, ללא חשבון Honor, לא תוכלו להתחבר לאביזרים משלימים של Honor כמו השעון החכם שהגיע איתו לארץ. סביר להניח שיש אלתורים שיאפשרו לכם להתגבר על הקשיים, אבל מדובר במכשיר ביבוא רשמי לישראל והייתי מצפה שהסוגיה הזאת תיפתר מזמן.


יש לי רגשות מעורבים באשר לעיצוב של Honor Magic 4 Pro. מצד אחד אין ספק שאיכות הבניה כאן מצויינת: המכשיר מורכב כהלכה, ואפילו תקן העמידות שלו במים, IP68 מיישר קו עם מכשירי הדגל של אפל וסמסונג, ומאפשר לו, תיאורטית, לשרוד גם טבילה קלה במים. מצד שני, הוא כבד להפליא (215 גרם) ומגושם. בגב המכשיר מערך צילום הכולל שלוש מצלמות, חיישן נפח ומבזק המסודרים בתוך עיגול שחור גדול ובולט, אבל כאן נגמר החלק המעניין. מכל בחינה אחרת, עיצוב המכשיר הזה משלב את כל הטרנדים של שנת 2019 ולא מביא עימו איזשהו משהו מיוחד מרענן או יוצא דופן.


Honor Magic 4 Pro (צילום: גד גניר)


Honor Magic 4 Pro (צילום: גד גניר)


Honor Magic 4 Pro (צילום: גד גניר)


Honor Magic 4 Pro (צילום: גד גניר)




אחד הטרנדים עליהם אני מדבר הוא המסך הקמור בצדדיו, שטיק עיצובי מרהיב, מיותר ולא פרקטי שאפיין מכשירי דגל של יצרניות רבות החל מאמצע העשור הקודם עד שהתפכחו והחלו להיגמל ממנו. במקרה של Honor Magic 4 Pro המסך עם השוליים הקמורים עדיין כאן ומעיק על משתמשים שחלק מהכיתובים באתרים ואפליקציות, גולש מדי פעם אל צידי המסך. להוציא את הסוגיה הזאת, המסך, בגודל 6.81 אינטש עם פאנל OLED ורזולוציית 1312 על 2848 פיקסלים נראה מעולה והודות לקצב רענון גבוה (120 הרץ) מציג אנימציות ותנועה חלקה מאוד. הייתי שמח אם הוא היה מואר קצת יותר אבל הוא עדיין שמיש באור יום.


כיאה למכשיר דגל, Honor ציידה את Magic 4 Pro במערך צילום של מכשיר דגל, והתוצאות בהתאם: למכשיר מצלמה ראשית ברזולוציית 50 מגה פיקסל עם צמצם f/1.8, מצלמת 50 מגה פיקסל נוספת עם עדשה רחבה וצמצם f/2.2, ומצלמת 64 מגה פיקסל בתצורת פריסקופ, עם זום אופטי X3.5, צמצם f/3.5 ומייצב תמונה אופטי, כשאליהם מצטרף חיישן נפח. באור יום מתקבלות תמונות חדות ומפורטות מאוד, עם חשיפות מדויקות טווח דינאמי יפה וגוונים חיים ושמחים באופן כללי, אבל לא ברמה מוגזמת. גם בצילומי לילה המצלמות בהחלט מספקות את התמונה. למעשה, המצלמה מתפקדת כל כך טוב בתנאי תאורה פחות אידיאליים, שמצאתי את עצמי מעדיף לצלם במצב רגיל ולא במצב הלילה היעודי שמאיר את התמונה באופן מעט מודגש מדי. למצלמה ארבעה מצבי זום: מצב תמונה רחבה, מצב רגיל, זום כפול 3.5 וזום כפול 10 שמשלב זום אופטי ודיגיטלי יחד. באור יום הצלחתי לייצר תמונות חדות ומפורטות להפליא, של עצמים שעד לפני זמן לא הייתי טורח לנסות לצלם אותם ממרחק כזה. פה ושם, בתנאים יותר מאתגרים, יש למצלמה נטייה לייצר תמונות מעט "רכות" יותר ופחות מחודדות, אבל באופן כללי, מדובר במכשיר עם יכולות צילום משובחות.


מערך הצילום הקדמי כולל מצלמת 12 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4, וחיישן נפח 3D, סידור שלא רואים הרבה בשוק מחוץ לקטלוג של אפל. גם המצלמה הקדמית בהחלט מספקת את הסחורה, עם תמונות פורטרט איכותיות ואפילו אפשרות לצילום בזוית רחבה, אבל חיישן הנפח לא מוסיף להתרשמותי משהו שלא נראה בעבר מבחינת איכות תמונה, או במילים אחרות, פגשתי לא מעט מכשירי דגל עם מצלמה קדמית שמייצרת תמונות לא פחות טובות מזו.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



הסוללה של Honor Magic 4 Pro מקבלת מבחינתי ציון "עובר". הצלחתי לסחוט ממנה כ-6 שעות מסך, אבל זה היה רק כשביטלתי את אפשרות פתיחת המכשיר באמצעות זיהוי פנים (. באופן כללי, לא נתקלתי ביותר מדי מכשירים עם ערכת השבבים Snapdragon 8 Gen 1 שהצליחו להבריק מבחינת חיי סוללה, אבל כאמור אפשר לחיות עם זה. בשונה מסמסונג ואפל, Honor מספקת בערכת המכשיר מטען, ואיזה מטען זה: הספק של 100W, שמסוגל לטעון את סוללת ה-4600mAh ממצב פרוק לחלוטין למצב מלא בתוך כחצי שעה. המכשיר גם תומך בטעינה אלחוטית מהירה, באמצעות מטען של Honor שלא סופק יחד עם המכשיר, והמכשיר גם יודע לשמש כמטען בפני עצמו ולטעון על גבו מכשירים אחרים אם כי כרגיל, בקצב איטי למדי.


העוצמה של הרמקולים אינה מחרישת אוזניים אבל היא בסה"כ בסדר. הם מייצרים שמע סטריאופוני באיכות נאה מאוד ביחס לסמארטפון עם תחושה מסוימת של עומק ולא נופלים בעיניי מאלו של מכשירי הדגל של אפל וסמסונג. שקע אוזניות, כצפוי, אין כאן.


(+)
  • יכולות צילום מצויינות
  • טעינה מהירה להפליא
  • איכות שמע נהדרת
(-)
  • המכשיר נוטה לקפוא לעיתים
  • הגיע הזמן להפסיק עם המסכים הקמורים
  • אין את ישראל ברשימת המיקומים הגיאוגרפיים בהגדרות המכשיר

מחירו של Honor Magic 4 Pro עומד על 3890 ש"ח ביבוא רשמי של סל נאו. מאוד רציתי למצוא כאן מכשיר ברמה של המכשירים שווואוי שיווקה כאן עד לפני כמה שנים. מעבר לתחושה המוכרת בממשק, יכולות הצילום של המכשיר בהחלט הולמות מכשיר דגל, כמו גם הביצועים ברוב הזמן, איכות הבניה ומהירות הטעינה. ועדיין יש כאן על מה לעבוד: אחרי 74 שנה, הגיע הזמן ש-Honor תכיר במדינת ישראל כאיזור גיאוגרפי בממשק שלה כדי לאפשר למשתמשים מארץ הקודש חויה מלאה. ויתור על קימורים מיותרים במסך, שיפור היציבות וזמן הסוללה במכשירים הבאים יהפכו אותה בוודאות ליורשת באמת ראויה.

4 תגובות

  1. סיני נשאר סיני. גם אם הפרידו מהוואוויי, התכנון והייצור נותרו בסין. ולכן יש להם נציג של הוועדה השולטת במפעל שלהם שמעורב בכל שלב של הייצור החל מהתכנון. לכן, אין מה להתלהב מהתרגיל המסחרי שהם עשו. ואם לביידן יש שכל, הוא יכניס גם אותם לרשימה השחורה.

    השבמחק
  2. אורן ביביסט, שחרר אותנו מתובנות עומק של טראמפ. שני האלילים שלך בדרכם לכלא. לענייננו, וואווי ייצרה מכשירים נפלאים עם מרכי צילום נפלאים ופורצי דרך, ומחיקתה האימפוסיבית חסרה בשוק העולמי ולי אישית. תודה על סקירה מעניינת נוספת. אביב

    השבמחק
  3. אני ההיפך מביביסט טמבלון. סע לך לסין ותקנה מכשיר אם זה כל כך חשוב לך

    השבמחק
  4. סע אתה לסין ואל תחזור. אתה תאהב את זה, יש להם שם דיקטטור

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר