כזה ניסיתי: Roborock Dyad

כשכתבתי כאן לפני כשנה וחצי על Bissell Croswave Max, שוק מכשירי שטיפת הרצפות האלחוטיים בישראל עדיין היה בחיתוליו, וכלל דגמים בודדים. לקראת סוף 2022, השוק כבר כולל שחקניות נוספות כמו טינקו, שיאומי וגם רובורוק, שהתרכזה עד כה בעיקר בשואבים רובוטיים ובשואבים אלחוטיים. Dyad, שוטף הרצפות האלחוטי הוא המוצר הראשון שלה בקטגוריה הצעירה.



Roborock Dyad (קרדיט תמונה: יח"צ Roborock)




ברמה הבסיסית, הוא בנוי כמו שוטפי רצפה אלחוטיים אחרים: מכשיר שואב עם מיכל למים נקיים וחומר ניקוי, מיכל למים מלוכלכים וראש שאיבה עם מברשות נעות. בשונה מרוב שוטפי הרצפות, הראש שלו כולל שלוש מברשות (שתיים מהן מסודרות זו לצד זו כך שמעשית מדובר בשתי מברשות) ולא אחת, מה שהופך את פעולת קרצוף הרצפות ליעילה יותר, והמברשות אף מנקות זו את זו תוך כדי הפעולה עצמה. Dyad מבצע את כל פעולת הניקוי שכוללת פיזור מים, קרצוף המשטח ושאיבת המים המלוכלכים חזרה בו זמנית. באופן לא כל כך אינטואיטיבי, כל הקסם הזה מתרחש כשאתם מזיזים את השואב קדימה. הזזה שלו אחורה סתם תשאיר את הרצפה לחה יותר אבל אין לה אפקט ממשי של ניקוי. לפני שידעתי זאת, השתמשתי בו כמו בשואב רגיל, אבל הרצפה התייבשה מהר מאוד גם ככה. תהליך הניקוי היה מרשים ביעילותו ובאמת ברוב המקרים הספיק מעבר אחד כדי להשאיר את הרצפה נקייה. איך יודעים שהרצפה נקייה באמת? ברובורוק שילבו מעל מיכל המים חיווי על מצב הניקיון של האיזור אותו אתם מנקים, דומה מאוד לזה שב-Tineco Floor One S3. אל תבנו על החיווי הזה יותר מדי. תפסתי אותו מזייף פה ושם, ולאחר מספר מעברים על אותה מרצפת במהלכם צבע החיווי השתנה מאדום (מלוכלך) לנקי (כחול), חזרתי לאותה מרצפת רק כדי לגלות ש-Dyad משוכנע שהיא עדיין מלוכלכת.


אחת התלונות החוזרות על מכשירים מהסוג הזה היא שמבנה המברשות וראש השאיבה יוצר מעין איזורים מתים, שוליים מסביב למברשת שאליהם היא אינה מסוגלת להגיע. במקרה של Dyad, זוג המברשות האחוריות מגיעות כמעט "עד הסוף" וכך ניתן לרוץ איתו לאורך הקיר והמברשות לא ישאירו איזורים מוזנחים. סוגיה בעייתית אחת בעניין זה היא גובה ראש השאיבה. הראש של Dyad פשוט גבוה מדי וכשניסיתי לשאוב בתוך המגרעת שמתחת לארונות המטבח, הראש נתקע שם ונדרשתי להפעיל כוח כדי לחלץ אותו משם, משהו שלא קרה לי בעבר עם שואבים אחרים. הראש עצמו מתמרן היטב בזמן השאיבה והתנועה איתו נוחה וכמעט ואינה מוגבלת.


Roborock Dyad (קרדיט תמונה: יח"צ Roborock)




Roborock Dyad (קרדיט תמונה: יח"צ Roborock)



שוטפי רצפות אלחוטיים הם תמיד מכשירים כבדים, ו-Dyad השוקל 5 ק"ג לא שונה מהבחינה הזאת. לזכותו יאמר שבזמן פעולת הניקוי עצמה, המברשות מושכות אותו קדימה, כך שהמשקל הזה כמעט ואינו מורגש. מה שחשוב לקחת בחשבון זה את העובדה שהוא מנקה כאמור רק בתנועה קדימה, מה שאומר שצריך להרים אותו לא מעט במעבר ממקום למקום, ומדובר במאמץ פיזי. רוצים להעמיד אותו רגע ולנוח? אי אפשר. הוא לא מסוגל לעמוד ביציבות בכוחות עצמו. מאחר שגם אסור להשכיב אותו, הוסיפו לו גם רגלית נשלפת שעליה ניתן להניח אותו בתנוחה שקרובה לשכיבה.


Roborock Dyad (קרדיט תמונה: יח"צ Roborock)



משך זמן הניקוי של מכשירים כדוגמת Dyad נגזר משני גורמים עיקריים: עוצמת הסוללה ונפח מיכלי המים. לפי הצהרת היצרן, הסוללה מספיקה לכ-35 דקות, נתון סטנדרטי למדי. האם בפועל תוכלו לנקות במשך 35 דקות? לא ממש. במצב אוטומטי, נדרשתי למלא מחדש את מיכל המים הנקיים  אחרי ניקיון של 15 מ"ר, ולרוקן את מיכל המים המלוכלכים אחרי שטח כפול מזה בגודלו. זה נתון סטנדרטי לקטגוריה, אבל זה אומר שבדירת ארבעה חדרים ממוצעת תידרשו להפסיק את פעולת הניקוי לפחות כ-5-6 פעמים למילוי וריקון מיכלים, מעיק משהו. 




פעולת השאיבה עצמה רועשת, אז קחו בחשבון שלא תוכלו לשטוף איתו את הבית אחרי שהילדים הלכו לישון. מה שאפילו יותר רועש זו פעולת הניקוי העצמי אותה מפעילים אחרי שסיימתם לנקות את האיזור הרצוי. מדובר בכ-5 דקות של הפעלת מנוע השאיבה בעוצמה החזקה ביותר שלו אבל לא רק: לצד הרעש הזה תקבלו פעם בכמה שניות חיווי קולי שמכריז על השלב הספציפי בתהליך הניקוי, מידע שללא ספק נחוץ למשתמש ההדיוט ב-Dyad. 


Roborock Dyad (קרדיט תמונה: יח"צ Roborock)



תחזוקת Dyad דומה לזו של מכשירים אחרים בקטגוריה, ופירוק החלקים קל ואינטואיטיבי. מיכל המים הנקיים הממוקם בחלקו העליון נשלף בקלות, כמו גם מיכל המים המלוכלכים שמתחתיו. האחרון כולל בתוכו חלקי פלסטיק שתפקידם להפריד בין הפסולת המוצקה ושערות, לנוזלים המלוכלכים שנשאבו כך שלא תסתמו את הכיור שלכם בכל ריקון של המיכל, וזה עובד נהדר. בחלקו העליון של מיכל המים המלוכלכים יש מסנן, ורובורוק מספקת מסנן זהה נוסף באריזה. מה שחסר באריזה זה חומר ניקוי מתאים, ובאג, היבואנית הרשמית אינה משווקת חומר שכזה גם לא בנפרד. חוברת ההוראות רק מנחה את המשתמשים לעשות שימוש בחומר ניקוי המומלץ ע"י היבואנית. בהעדר המלצה כזאת, מומלץ ללכת על בטוח ולבחור בחומר ניקוי שאינו מקציף, כמו במכשירים אחרים מהסוג הזה.


(+)
  • מנקה היטב
  • נוח לתמרון
  • מגיע קרוב יותר לפינות הודות למבנה מברשות כפול

(-)
  • רועש ודברן באופן מעיק
  • ראש השאיבה גבוה ועשוי להתקע במגרעות מתחת לארונות
  • לא מצורף חומר ניקוי לאריזה

את Dyad תוכלו לרכוש אצל באג בכ-1679 ש"ח, מחיר שלא מביא איתו בשורה יוצאת דופן לקטגוריה. למעשה, למעט אולי השימוש ביותר ממברשת אחת, המכשיר הזה לא מנסה לאתגר את הקטגוריה בשום צורה: הוא כבד, התחזוקה שלו היא עסק מלוכלך, הוא רועש וצריך למלא ולרוקן את המיכלים שלו פעמים תכופות בזמן פעולת הניקוי. זה לא אומר שלא מדובר בשוטף רצפות טוב. להיפך, פעולת הניקוי שלו יעילה והוא לא נופל מהמתחרים בשום דבר משמעותי. מצד שני מדובר ברובורוק, מותג מכשירי ניקוי ביתיים שמפגיז בשואבים רובוטיים עם מצלמות, משטחי ניגוב רוטטים שיודעים גם להתרומם כדי להמנע מלהרטיב שטיחים ושלל חידושים אחרים. ציפיתי לראות חלק מהחדשנות הזאת גם במכשיר הראשון שלהם בקטגוריה, נקווה שבמכשיר הבא זה אכן יקרה.



3 תגובות

  1. תודה על סקירה מצויינת נוספת. שא ברכה

    השבמחק
  2. אחלה סקירה
    יש מצב לסקירה של ההייזרו החדש ?

    השבמחק
  3. אחלה סקירה גד.
    תודה.
    השואב/שוטף עולה עכשיו ב- Shopping IL כ- 1,099 ש"ח ב- BigDeal (יבואן לא רשמי - גט סל).
    מחיר מעולה.
    במחיר הזה ה- VFM שלו מטורף.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר