כאלו ניסיתי: Bowers & Wilkins PX7 S2

ביולי האחרון חשפה Bowers & Wilkins את PX7 S2, מעין מהדורה חדשה של PX7, דגם הדגל בקטלוג אוזניות ה-Over The Ear של החברה מאז 2019. PX7 S2 מהוות דגם ביניים עד להשקת הדור הבא, PX8 (שהוכרז בתחילת החודש הנוכחי). גבות רבות רבות הורמו במהלך ההשקה כאשר לצד הצגת ה-S2, בחרה Bowers & Wilkins לציין משום מה שההכרזה על הדגם הבא היא ממש מעבר לפינה. אז נכון, האסטרטגיה של להשיק אוזניות חדשות ואז לתת ללקוחות פונטציאלים סיבה להמתין לדגם שיבוא אחריהן, אינה ברורה. מצד שני, ניסיון העבר מלמד ש-B&W בהחלט יודעת לייצר אוזניות טובות, אז החלטתי לא לוותר על ההתנסות גם בדגם הזה.

Bowers & Wilkins PX7 S2 (צילום: גד גניר)



בעוד קטלוג הרמקולים של B&W מכוון לרוכשים שיוקר המחייה פחות מטריד את מנוחתם, סדרת PX יקרה רק במעט מדגמי הדגל של סוני ושל Bose, ומתחרה בהן באופן ישיר. עם זאת, Bowers & Wilkins מקפידה על עיצוב יוקרתי גם בקטגוריה הזאת וזה ניכר בעבר בעיצוב של PX7. למרות שלכאורה שלא מדובר בדור חדש של אוזניות, ב-PX7 S2 העיצוב עבר שינוי מהותי והאוזניות מתהדרות במראה מכובד ואלגנטי יותר: הקווים הכלליים מעודנים יותר, הצבע שלהן אחיד עכשיו בכל חלקיהן, נוספה מסגרת ניקל שמפרידה בין גוף האוזניה לכריות, והאוזניות עצמן מעט קטנות יותר בשל המעבר לדרייברים קטנים יותר. ב-B&W ממשיכים לא לתת אמון בשליטה על האוזניות באמצעות מגע, ובמקום זאת מסגרות האוזניות מעוטרות בלחצנים פיזיים דקיקים אבל נוחים לשימוש. עבורי ועבור הראש הגדול יחסית שלי, PX7 S2 היו נהדרות. הקשת לא לוחצת בצורה חזקה מדי אבל גם אינה רופפת, ואפילו לא נדרשתי לפתוח אותה במלואה. איכות הבניה מעולה: הכריות והריפוד הפנימי עשויים עור מלאכותי נעים מאוד למגע גם בשימוש ממושך, והזרועות והצירים נעים בצורה חלקה שמשדרת אמינות ועמידות.


כאמור, הדרייברים של האוזניות הוקטנו: ב-PX7 הם היו בקוטר 43.6 מ"מ, מהגדולים בקטגוריה, וב-PX7 S2 בחרו לעבור לשימוש בדרייברים בקוטר 40 מ"מ. הסאונד הטוב גם ככה של PX7 רק השתפר וכעת הבאסים עמוקים אך מדויקים, והביצועים בטווח המיד והתדר הגבוה מעולים גם הם, מה שמייצר צליל פתוח, צלול, מפורט ומאוזן, מהטובים בקטגוריה. PX7 S2 תומכות בבלוטות' 5.2 ובמקודדי האודיו האלחוטי SBC ו-AAC, כמו גם במקודדים המתקדמים יותר aptX Adaptive ו-aptX HD להזרמת אודיו באופן אלחוטי באיכות גבוהה. מוכרח להודות שלמרות שאין תמיכה בשניים האחרונים באייפון, גם באזנה בשימוש במקודד AAC קיבלתי איכות שמע מעולה, מבלי שאחוש בנחיתות כלשהי בסאונד לעומת מכשירי אנדרואיד שתומכים גם בתקנים המתקדמים יותר. 


Bowers & Wilkins PX7 S2 (צילום: גד גניר)

Bowers & Wilkins PX7 S2 (צילום: גד גניר)

Bowers & Wilkins PX7 S2 (צילום: גד גניר)



גם התפקוד בשיחות טלפון מציג שיפור נאה. זוג המיקרופונים היעודיים לשיחות טלפון מוקמו בזוית שונה מעט מזו של PX7 וזה כנראה עשה את העבודה: הצד השני בשיחה דיווח על איכות שמע גבוהה מאוד, עם צליל ברור ונקי, ללא הפרעות וכמעט ללא ירידה באיכות גם אל מול משבי רוח קלים. בכל הקשור לביטול רעשים התחרות קשה יותר: ביטול הרעשים של PX7 S2 מצוין ומצליח לנטרל באמצעות ארבעה מיקרופונים יעודיים חלק ניכר מהרעשים בתדרים נמוכים ובינוניים בצורה אפקטיבית, באופן משמעותי יותר טוב מהדגם הקודם. ולמרות זאת, ההבדל בין ביטול הרעשים כאן בהשוואה לאלו של הדגמים החדשים ביותר של Sony ושל Bose, גם אם אינו גדול, עדיין מורגש פה ושם. 


בגזרת התכונות המיוחדות, PX7 S2 מספקת את החבילה הסטנדרטית, פחות או יותר: החיבור של האוזניות למכשירי אנדרואיד הוא דרך Android Fast Pair המאפשר הצמדה מהירה וקלה של אוזניות בלוטות' למכשיר חדש. בנוסף, הן יודעות לעצור את הנגינה כשמורידים אותן מהראש, ולהמשיך אותה כששמים אותן עליו שוב. התגובה שלהן לפעולה הזאת איטית משהו והנגינה מפסיקה (וגם מתחדשת) רק שלוש שניות אחרי שהסרתם אותן מהראש, פרק זמן שהוא כמעט נצח כשאתם שומעים שירים של אמנים שאולי אתם פחות רוצים לשתף את הסביבה בחיבתכם אליהם.


Bowers & Wilkins PX7 S2 (צילום: גד גניר)

Bowers & Wilkins PX7 S2 (צילום: גד גניר)

Bowers & Wilkins PX7 S2 (צילום: גד גניר)



הגדרות השמע באפליקציה בסיסיות להפליא: ניתן לשלוט על רק על הטרבל והבאס, אין אקולייזרים מוגדרים מראש לסוגי מוזיקה שונים ולא ניתן ליצור ולשמור כאלו משלכם. מזל שהשמע כל כך טוב כברירת מחדל. האוזניות לא מתיימרות לנסות לשנות את מצב ההאזנה (שקיפות, ביטול רעשים מופעל או כבוי) בעצמן, וגם לא ידעו לעצור את הנגינה אם תתחילו לדבר (כפי שזה באוזניות של סוני). מה שכן יש, זה Multipoint (אפשרות להתחבר לשני מכשירים במקביל), וגם את היכולת לקבוע היררכיה לסדר החיבור של האוזניות למכשירים: אם נניח הכרתם את PX7 S2 למחשב שלכם, לטאבלט ולטלפון, תוכלו לקבוע דרך האפליקציה אל מי הן יתחברו קודם כברירת מחדל כששלושתם בסביבה עם בלוטות' פתוח. זה עדיין לא הניהול המופלא של אפל לחיבור אוזניות בין מכשירים בתוך האקוסיסטם, אבל זה גם משהו נחמד.


ב-Bowers & Wilkins טוענים שהסוללה ב-PX7 S2 אמורה להספיק לכ-30 שעות האזנה, אך לא מציינים האם מדובר בהאזנה כשביטול הרעשים מופעל או שלא. מההתנסות שלי עולה שכשביטול הרעשים מופעל, מקבלים כ-25 שעות האזנה רצופות על טעינה אחת שזה יפה מאוד. השקע לחיבור כבל אוזניות בוטל בדגם הזה, ובמקומו B&W מספקת כבל שבצידו האחד חיבור 3.5 מ"מ, ובצידו השני חיבור USB Type C שמתחבר לשקע הטעינה של האוזניות. אמנם זה לא פתרון לשימוש באוזניות במצב חירום כשהסוללה שלהן פרוקה כי הן אינן תומכות בהאזנה פאסיבית, אך במקום זאת, טעינה של 15 דקות בלבד ממצב פרוק לחלוטין אמורה לתת לכם כ-7 שעות האזנה. 


(+)
  • איכות שמע מעולה
  • איכות בנייה מצויינת
  • ביטול רעשים משופר משמעותית ביחס לדגם הקודם

(-)
  • ביטול הרעשים עדיין לא באותה רמה כמו אלו של Sony ו-Bose
  • אקולייזר בסיסי בלבד
  • מנגנון הפסקת השמע באוזניות כשמורידים אותן מהראש מגיב לאט


ה-Bowers & Wilkins PX7 S2 נמכרות בישראל ביבוא רשמי של טופ אודיו ב-1690 ש"ח, מה שממצב אותן כיקרות מעט לעומת Sony WH-1000XM5, אבל אופציה משתלמת בהשוואה ל-AirPods Max של אפל. מדובר באוזניות נהדרות, שהמיתוג שלהן כממלאות מקום עד להשקת PX8 קצת עושה להן עוול. הן שודרגו משמעותית בדיוק בדברים שדרשו שדרוג מהדגם הקודם: ביטול הרעשים (גם אם לא הגיע לרמה של מה שיש ל-Bose ול-Sony להציע בדגמי הדגל שלהן) השתפר משמעותית כמו גם הביצועים בשיחות, העיצוב החדש מכובד ואטרקטיבי יותר, והכי חשוב, הן נשמעות נפלא.

1 תגובות

  1. יש לי את הדגם הקטן יותר, 5, וגם ישן שקניתי משומש מאיביי והאושר שהן מספקות לי יום יום, אלוהים, לא יכול לדמיין לעבור לאוזניות אחרות.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר