כאלו ניסיתי: Defunc HOME Small ו-Large

אם יש סוג חפיצים שמעורר בי חשד עוד משלב הקומוניקט, הרי אלו המוצרים המשווקים כפריט עיצובי. זה לא שיש לי משהו נגד עיצוב נאה או אפילו נגד אנשים שעיצוב מהווה חלק נכבד בהחלטת הרכישה שלהם, להיפך. הקוראים הקבועים של הבלוג הזה יודעים שאני לעיתים קרובות נשבה בקסמם של מוצרים שנראים טוב וזה חלק מכללי המשחק. הבעיה במוצרים שהעיצוב הוא החלק העיקרי באופן שבו משווקים אותם, הוא שזה לא פעם מגיע על חשבון הביצועים של המוצר בתפקוד הבסיסי שלו, או לחילופין מקפיץ את המחיר שלו. הרמקולים של Defunc השוודית שהגיעו לישראל באופן רשמי ע"י ביקונקט באוגוסט האחרון, ומשווקים כרמקולים עם "עיצוב על זמני" (אלו המילים הראשונות במייל, נשבע לכם) הדליקו אצלי את הנורות האדומות, אבל גם סיקרנו אותי: מעבר לעיצוב, הבשורה שלטענתם הם מביאים לשוק היא רמקולים חכמים עם חויית מולטי-רום ואיכות סאונד גבוהה, במחירים נגישים יותר מאלו של היצרניות הותיקות יותר בקטגוריה כמו Sonos. ב-Defunc מציעים נכון להיום שני רמקולים בלבד: HOME Small ו-HOME Large, ואת שניהם קיבלתי לבדיקה לפני מספר שבועות.

Defunc HOME Small ו-Home Large (צילום: גד גניר)



העיצוב העל זמני של Defunc הוא צורה של חצי כדור חצוי ופחוס הנשען על רגלית שמזכיר קצת את החלליות החוצניות מהסרט The Arrival. הרמקולים נאים, לא שגרתיים, אבל גם לא ממש ייחודיים במראה שלהם. ל-Harman Kardon, ל-B&O ולאחרות יש רמקולים שחולקים קוים כלליים דומים. הייחוד כאן הוא באפשרויות להתאמה אישית של העיצוב. הרמקולים מגיעים בשילובי צבעים של שחור ורגליות מוזהבות או לבן ורגליות בצבע כסף. את הסבכה הקדמית ניתן להחליף לסבכות בצבעים ודוגמאות אחרות וגם את הרגליות ניתן להחליף למעמד רצפה מתכוונן לגבהים שונים או למתלה קיר. כל האפשרויות האלו הן מן הסתם בתוספת תשלום, וזה לגיטימי ומובן אבל הייתי מצפה שהאריזה תכלול לפחות סבכה אחת נוספת כדי לאפשר למשתמשים להתנסות באפשרות ההחלפה.


שני הרמקולים, Defunc HOME Small ו-Defunc HOME Large כמעט זהים לחלוטין בצורתם כאשר מה שמבדיל ביניהם הוא בעיקר הגודל. בנוסף, ל-Large שנאי חשמל ענק שמזכיר בגודלו שנאים של מחשבי גיימינג. לא כל כך ברור איך יצרנית שמקפידה כל כך על עיצוב לא ניסתה למצוא דרך אלגנטית לשתול אותו בתוך גוף הרמקול אם כי הכבל ארוך דיו כדי להסתיר את השנאי הזה מאחורי מזנון או ריהוט אחר בבית. ב-Defunc HOME Small השנאי כולל בתוכו את התקע וגם הוא לא קטן במיוחד, אבל זה פחות מפריע. 

לשני הרמקולים שורת פקדי מגע בחלקם העליון המאפשרים לעצור ולהמשיך את הנגינה, להגביר ולהנמיך את עוצמת השמע, לפנות לאלכסה מבלי לקרוא לה בשמה או לכבות את המיקרופון. שני הרמקולים לא מפנקים בחיבורים פיזיים ולמעשה החיבור היחיד שיש כאן הוא כניסת 3.5 מ"מ סטנדרטית וזהו


Defunc HOME Large (צילום: גד גניר)

Defunc HOME Large (צילום: גד גניר)

Defunc HOME Small ו-Home Large (צילום: גד גניר)

Defunc HOME Small (צילום: גד גניר)



הרמקולים תומכים ב-AirPlay 2 של אפל, אבל הם לא מזוהים כבעלי כרומקאסט מובנה, מה שאומר שלא ניתן להזרים אליהם מוזיקה ישירות מתוך אפליקציות של חלק משירותי הזרמת המוזיקה כמו Youtube Music או TuneIn. הם כן תומכים ב-Spotify Connect כך שאם אתם מועניינים להזרים מוזיקה ישירות מהאפליקציה אל הרמקולים, אין בעיה לעשות זאת.








האפליקציה של Defunc מאפשרת גישה למגוון מצומצם למדי של שירותי הזרמת מוזיקה ידועים יותר וידועים פחות: Deezer, Amazon Music, Spotify, TIDAL, Qobuz, TuneIn ואפילו לגלגולה המודרני של Napster. בולטת בהעדרה ברשימה הזאת היא Youtube Music שבהעדר גם תמיכה בכרומקאסט, תוכלו להשמיע ממנה שירים ברמקולים של Defunc רק דרך חיבור בלוטות'. באפליקציה תמצאו תפריט קיצורי דרך אותם תוכלו להגדיר בעצמכם, קיצורי דרך אל פודקאסטים מועדפים, אלבומים, פלייליסטים ועוד. זה לא כיף כמו כפתורי קיצורי הדרך על הרמקול עצמו ב-Audio Pro ADDON C10 MK II וב-Denon HOME 250 אבל זה גם נחמד. 


האפליקציה תאפשר לכם לשלוט בכל רמקול בנפרד ואף לחבר כמה רמקולים ביחד כקבוצה שישמיעו את אותה מוזיקה. מעבר לכך, אם החלטתם לרכוש שני רמקולים של Defunc תוכלו להגדיר שאחד מהם ינגן את הערוץ הימני והשני את הערוץ השמאלי כך שתקבלו שמע סטריאופוני. אין צורך להקים יוזר. האפליקציה מאפשרת גישה מלאה לרמקולים אם הסמארטפון שלכם מחובר לאותה רשת אלחוטית אליה מחוברים הרמקולים, ותזכור את ההגדרות שלכם בכל מכשיר שמחובר לרשת הביתית ומותקנת עליו האפליקציה. פרט מידע מעניין שרק מבקרי חפיצים נחשפים אליו, הרמקולים של Defunc הופיעו לי משום מה גם באפליקציה של Audio Pro כשבדקתי את A28 וניתן היה לצרף אותם לקבוצה יחד עם הרמקולים של היצרנית הסקנדינבית במעין אחווה נורדית שכזאת. אם אתם משתמשי אלכסה, תשמחו לשמוע שהרמקול תומך בסייעת הקולית של אמזון באופן מלא בלי צורך בתרמיות, רישומים כוזבים ו-VPNים למיניהם.


Defunc HOME Large (צילום: גד גניר)




HOME Small ו-HOME Large מיועדים לחדרים בגדלים שונים. Defunc ממליצה על HOME Small לחדרים בגודל של 5 עד 30 מ"ר. יש לו וופר בקוטר 102 מ"מ וטוויטר בקוטר 19 מ"מ שמייצרים צליל בטווח תדרים שבין 50 ל-20000 הרץ, ומוגברים בהספק של 40 וואט. ה-HOME Large מיועד לחללים גדולים יותר, בין 10 ל-80 מ"ר, ויש לו טוויטר בגודל זהה אך וופר בקוטר 178 מ"ר. שניהם מייצרים צליל בטווח תדרים שבין 30 ל-20000 הרץ, ומוגברים בהספק של 100 וואט. איך הם נשמעים? מעולה. לא נדרשתי לגעת אפילו באקולייזר, הם הגיעו כשהם מכוילים נהדר עם סאונד מאוזן מפורט ומדויק, ועם זאת בעל נפח ועומק מרשימים ואינם נופלים בשום צורה מהמתחרים הגדולים בקטגוריה. ההבדל בין הגדול לקטן הוא בעיקר בעוצמה, אבל חתימת הצליל של שניהם זהה, וכיפית מאוד להאזנה.



(+)
  • סאונד איכותי ומדויק
  • עיצוב נאה עם אפשרויות מגוונות להתאמה אישית
  • תמיכה מלאה באלכסה

(-)
  • אין תמיכה ב-Chromecast ו-Youtube Music אינה ברשימת שירותי הזרמת המוזיקה שבהם תומך הרמקול
  • אף אפשרות להתאמה אישית לא מגיעה בתוך האריזה, הכל בתוספת תשלום
  • המחיר לא תחרותי מספיק

מחירו של Defunc HOME Small ביבוא רשמי של ביקונקט עומד על 959 ש"ח. Defunc HOME Large יעלה לכם 1390 ש"ח. במחירים כאלו קשה מאוד להפוך לאלטרנטיבה נגישה יותר לסונוס, כשרמקול ה-One של האחרונה עולה כ-60 ש"ח פחות מ-HOME Small. במקרה של HOME Large קשה להצביע על מתחרה ישיר בקטלוג של סונוס, אבל גם כאן לא מדובר בדיוק במחיר שובר שוק. ועדיין, מקבלים תמורה יפה בשביל המחיר הזה תרתי משמע: הרמקולים של Defunc יפים וניתן לשנות אותם כך שיהיו יפים יותר (אמנם בתוספת תשלום, אבל עדיין), והחלק הכי יפה הוא שזה לא בא על חשבון איכות הסאונד שלהם

1 תגובות

  1. כשקונים רמקול בודד 1390 ש"ח זה משדר סטראו או מונו - בכלל אי חיבור ליוטיוב באפליקציה פסול

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר