כאלו ניסיתי: Jabra Elite 5

מיצרנית שמשיקה פחות או יותר דגם חדש אחד של אוזניות מדי שנה, הפכה ג'אברה בשנה וחצי האחרונות למעין מקבילה של שיאומי בקטגוריית אוזניות ה-True Wireless: מאז אוגוסט היא השיקה לא פחות מ-6 דגמי דגמי אוזניות עם הבדלים מינוריים זה מזה במגוון טווחי מחירים. הדגם האחרון שהושק, Elite 5, הוא דגם ביניים, מעין אלטרנטיבה מוזלת לדגם הבכיר, Elite 7 Pro.

Jabra Elite 5 (צילום: גד גניר)



צריך עין מאוד חדה כדי להבין בהבדלים ויזואליים בין הדגמים השונים. תחת ידיי ואוזניי חלפו רוב הדגמים בסדרה, ועדיין, אתקשה לזהות דגם ספציפי במבט ראשון, שני וגם שלישי. אני מוכרח להודות שדגמי השנים הקודמות כמו Elite 75t ו-Elite 85t נראו מרשימים יותר, אבל ברמה הפרקטית יש בכל הסדרה החדשה שיפור, בעיקר בארגונומיה: Elite 5 כמו אחיו לסדרה לא עושה שימוש בסנפירי ייצוב, ופשוט משתלב בתוך מבנה האוזן. ה"צוואר" הארוך שעליו יושב ראש הסיליקון (יש 3 גדלים באריזה) נכנס בצורה נוחה לתוך האוזן וכל המבנה הזה מספק אטימה פאסיבית מעולה ויושב שם ביציבות בלי חשש שינשור למטה. ג'אברה כהרגלה נשארת נאמנה ללחצנים פיזיים פרקטיים ולא עוברת למשטחי מגע שלא תמיד מגיבים כראוי.  ניתן לערוך את ברירת המחדל שג'אברה הגדירה עבור הפעולות שיבצעו הקשה אחת, שתיים, שלוש או לחיצה ממושכת בכל צד, אבל שליטה בעוצמת השמע אינה אחת הפעולות האלו וחבל. העובדה שיש לג'אברה בקטלוג דגמים שממותגים לפעילות ספורטיבית לא מונעים מ-Elite 5 להיות גם אופציה טובה לאוזניות לאימונים, בעיקר בזכות הארגונומיה, אבל גם בזכות תקן עמידות במים IP55 שמשמעותו היא שהן לא ינזקו כתוצאה מזיעה או גשם, ואפילו ישרדו התזות מים בלחץ נמוך.




ל-Elite 5 דרייברים בקוטר 6 מ"מ המייצרים צליל בטווח שבין 20 ל-20000 הרץ. הן תומכות בבלוטות 5.2 ובמקודדי האודיו האלחוטי SBC, AAC וגם aptX של קוואלקום. השמע טוב, אם כי לא מושלם:  הבאסים טובים, הצלילים הגבוהים מדויקים, אך במת הצליל מעט צרה וישנן אוזניות בטווח המחיר הזה עם פירוט מעט מרשים יותר. רוב המשתמשים כנראה יהנו מהסאונד שלהן שניתן לשינוי והתאמה דרך האפליקציה, אבל אם אתם רגישים במיוחד לאיכות הסאונד שלכם, ישנן בשוק אוזניות עדיפות מהבחינה הזאת ברמת המחיר הזאת.




איפה הן כן מתבלטות לטובה? כרגיל אצל ג'אברה, בשיחות טלפון. מערך של שישה מיקרופונים קולט את קול המשתמש בצורה נקייה וצלולה, מסיר רעשי רקע ומאפשר להן להציג ביצועים מעולים מהבחינה הזאת, רמה אחת מעל דגמי אוזניות מקבילים באותה רמת מחיר. הן אפילו מצליחות להעלים את ההד שמתלווה לשיחות  בתוך חדר, אתגר שגם אוזניות יקרות יותר נופלות בו פעמים רבות. 


Jabra Elite 5 (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 5 (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 5 (צילום: גד גניר)



מנגנון ביטול הרעשים של ג'אברה הוא מנגנון היברידי שעושה שימוש במיקרופונים הפונים החוצה מהאוזן ופנימה לתוכה כדי לבטל רעשים באופן אפקטיבי. עד כאן דברי היצרנית. בפועל, ביטול הרעשים אמנם לא רע, אבל גם לא יוצא דופן ביחס לאוזניות ברמת המחיר הזאת. יחד עם זאת, הודות לאטימה פאסיבית מעולה, מקבלים כאן תחושת ניתוק טובה מהסביבה בסה"כ.


בכל הקשור לתכונות מתקדמות, בכנות, אני קצת מתקשה למצוא משהו שג'אברה לא סימנה עליו V באוזניות האלו: כמובן שהן יודעות לעצור את המוזיקה כשמוציאים אותן מהאוזניים, וגם לעבוד בנפרד זו מזו. מעבר לכך, הן תומכות ב-Google Fast Pair לצימוד מהיר למכשירי אנדרואיד, ואף יודעות להגיב לקריאה Hey Google, יכולת מאוד נדירה בשוק. אפילו מולטיפוינט יש כאן, מה שאומר שתוכלו להיות מחוברים איתן למחשב ולסמארטפון במקביל. כל אלו מצטרפים לדברים הרגילים שג'אברה כוללת באפליקציה שלה: התאמה אישית של ביטול הרעשים, שישה אקולייזרים מוכנים מראש ואפשרות להתאים לעצמכם אחד באופן אישי, והפעלת ספוטיפיי בלחיצת כפתור. מה שחסר זו האפשרות לבצע בדיקת שמיעה להתאמת הצליל באופן אישי למשתמש, לא משהו שלא ניתן לוותר עליו.


Jabra Elite 5 (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 5 (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 5 (צילום: גד גניר)



ה-Elite 5 שרדו לי כ-6 שעות האזנה עם ביטול רעשים מופעל, נתון יפה מאוד. ללא ביטול רעשים ניתן לסחוט מהן עד כ-9 שעות, וקייס הטעינה מסוגל לספק כ-3 טעינות מלאות נוספות. במידה ונפרקו לחלוטין, טעינה של 10 דקות תספיק לכם לכשעה של שימוש. ג'אברה אפילו דחפה לקייס יכולת טעינה אלחוטית.


(+)
  • נוחות ויציבות באוזן
  • ביצועים מעולים בשיחות טלפון
  • מגוון תכונות מתקדמות ולא שכיחות: מולטיפוינט, הפעלת גוגל אסיסטנט באמצעות הקריאה "היי גוגל"

(-)
  • איכות הסאונד לא רעה אבל יש טובות מהן בטווח המחיר הזה מהבחינה הזאת
  • אין שליטה על הווליום מהאוזניות עצמן
  • ביטול רעשים ברמה ממוצעת בלבד

מחירן של ג'אברה Elite 5 ביבוא רשמי של ביקונקט עומד על 455 ש"ח, כ-125 ש"ח פחות מהדגם היקר ביותר בקטלוג של ג'אברה נכון להיום, ה-Elite 7 Pro, וללא הבדל ניכר לטעמי שמצדיק את פער המחירים בין הדגמים. הדגם הזה לטעמי הוא הרכישה הכי משתלמת, וזו שנותנת את התמורה הטובה ביותר לכסף שלכם בקטלוג המגוון של ג'אברה: איכות הצליל אמנם לא תרגש אניני סאונד, והעדר יכולת השליטה על עוצמת השמע זה אכן חיסרון, אבל מול הביצועים המעולים בשיחות טלפון, הארגונומיה המצוינת, הסוללה החזקה ושלל התכונות המתקדמות זה בהחלט מתגמד.

1 תגובות

  1. היי, תודה רבה על הסקירה. אילו אוזניות ישנן בעלות איכות סאונד עדיפה במחיר הזה? תודה!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר