כאלו ניסיתי: QuietOn3

הדרך הטובה ביותר לתאר את שוק אוזניות השינה נכון לסוף 2022 היא "מנומנם". זו אמנם בדיחת אבא אבל היא משקפת את המציאות: לפני ארבע שנים הקונספט פרץ לתודעה עם השקת הדור הראשון של Bose SleepBuds, אבל מאז התחום נשלט בעיקר ע"י יצרניות פחות מוכרות שמשיקות דגמים חדשים דרך אתרי מימון המונים. אחת מהן היא QuietOn, חברה פינית שהוקמה ע"י שני יוצאי נוקיה שבשנת 2015, בראשית ימי אוזניות ה-True Wireless כבר חשבו על אוזניות כאלו עם מנגנון ביטול רעשים אקטיבי. הדגם הראשון של החברה, זכה למימון של 1.3 מיליון דולר ו-15,000 יחידות ממנו נמכרו. ההצלחה דרבנה את החברה להשיק מוצר מסוג חדש בשנת 2019, אוזניות שינה, שמטרתן היחידה היא לחסום רעשי רקע כדי לאפשר לכם שינה ללא הפרעות. הדגם החדש ביותר של החברה, QuietOn3 שהגיע אליי לבדיקה לפני מספר שבועות משרת את אותה מטרה, רק בגודל קטן יותר ועם זמן סוללה ארוך יותר.

QuietOn3 (צילום: גד גניר)



נקודת הפתיחה של אוזניות שינה בעייתית: מדובר באביזר שאמור לטפל במפגע הרעש שמפריע לאנשים להרדם, אבל מייצר גורם מפריע אחר, עצם זר בתוך האוזניים. לכן, יצרניות משקיעות מאמצים רבים כדי להקטין את האוזניות האלו ככל האפשר. הדרך היחידה להבטיח שמי שממילא קשה לו להרדם יסכים להחדיר אוזניות לתוך האוזניים לפני השינה היא שהאוזניות יהיו כמה שפחות מורגשות במשקל ובגודל. QuietOn3 שוקלות רק 1.8 גרם כל אחת, וקטנות מאוד לא רק ביחס לאוזניות True Wirelss אחרות כי אם גם ביחס לאוזניות שינה אחרות. בניגוד ל-SleepBuds של Bose ויתרו כאן אפילו על סנפירי הייצוב כדי לצמצם ככל האפשר את הנוכחות שלהן בתוך האוזניים שלכם. כדי להשתמש בהן תצטרכו קודם כל, כמו באטמי אוזניים, למעוך באצבעותיכם את מתאמי הספוג ואז להחדיר אותן פנימה אל תוך האוזן. בשלב הזה המתאמים יתנפחו מחדש ויחסמו פיזית רעשים מבחוץ. התחושה לא שונה מהותית מהתחושה עם אטמי אוזניים והמשקל הנוסף של גוף האוזניות זניח.


הצד השלילי של הויתור על סנפירי הייצוב הוא בעובדה שבבוקר אתם עשויים למצוא את עצמכם מחפשים את QuietOn3 בין הסדינים, משהו שקרה לי אישית רק פעם אחת אמנם, אבל עדיין היה מדובר בחויה מרגיזה. ועדיין, אם הבחירה היא בין אוזניות שלא תשכחו שהן שם אבל תפוסות בתוכה חזק, לבין אוזניות שינה שבקושי מורגשות ופעם בכמה זמן עשויות להיפלט מהאוזניים במהלך הלילה, אני חושב שאני מעדיף את האפשרות השניה.


בניגוד לאוזניות שינה אחרות, ההתמודדות עם הרעשים הסביבתיים לא מתבצעת באמצעות מיסוך כי אם באמצעות ביטול רעשים של ממש. ביטול הרעשים של QuietOn3 לא מאיים על מנגנוני ביטול הרעשים של Bose ו-Sony, והוא גם לא אמור לעשות זאת. ב-QuietOn תיעדפו ככל הנראה ממדים קומפקטיים על פני מנגנון ביטול רעשים אימתני מתוך ההבנה שאנשים בכל זאת הולכים לישון באיזורים שקטים יחסית ולא נדרשים ליכולות של אוזניות ביטול רעשים סטנדרטיות. אתם לא תקבלו דממה מוחלטת, אבל השילוב בין האטימה הפאסיבית לביטול הרעשים האקטיבי עובד יפה ומנטרל בעיקר רעשים בתדר נמוך: תנועת רכבים מחוץ לבית, רעשים של מכשירי חשמל גדולים ברחבי הבית כמו מדיח כלים או מייבש כביסה. אחד מזיהומי הרעש שב-QuietOn מכוונים אליהם הוא נחירות, וגם אותם האוזניות מצמצמות באופן משמעותי. רוצים לקבל קנה מידה? הפעילו את סרטון הנחירות הזה ביוטיוב דרך הטלפון שלכם והניחו אותו לידכם. אצלי, QuietOn3 העלימה לחלוטין את רעשי הנחירות עד לעוצמת שמע של 30%, והחלישה אותם באופן ניכר גם בעוצמות גבוהות יותר. 


QuietOn3 (צילום: גד גניר)


QuietOn3 (צילום: גד גניר)




ל-QuietOn3 אין אפליקציה והן לא מתחברות בשום צורה לטלפון שלכם, למקרה שחששתם מקרינת בלוטות'. גם אין עליהן לחצנים או משטחי מגע כי אין בהם באמת צורך. תוהים אם הן בכלל עובדות? ב-QuietOn3 הוסיפו חיווי על כך שהן אכן פועלות בדמות נקישה שנשמעת כאשר מצמידים את קייס הטעינה אל האוזניות. פרט לכך אין שום דבר להתעסק איתו או להגדיר. כנהוג בז'אנר, הן לא יודעות להשמיע מוזיקה ומאחר שהן מבטלות רעשים באופן אקטיבי אז אין מן הסתם גלריית רעשי מיסוך. משהו שחסר לי ומאוד אהבתי בזמנו ב-Bose SleepBuds הוא שעון מעורר מובנה שמשמיע צלצול רק למי שמשתמש באוזניות אבל מדובר באופרציה שדורשת אפליקציה וחומרה שלא קיימות כאן.


QuietOn3 (צילום: גד גניר)


QuietOn3 (צילום: גד גניר)




הסוללות של QuietOn מספיקות ל-28 שעות של שימוש, כשקייס הטעינה מספק שלוש טעינות מלאות נוספות. זה המון וזה אומר שתצטרכו לטעון אותן יחד עם קייס הטעינה בערך פעם בשבוע. מאחר שאין כאמור אפליקציה שתציג את אחוזי הסוללה הנותרים, קייס הטעינה מצויד בנורות חיווי על מצב הטעינה של הסוללות ושל הקייס. טעינה אלחוטית, למקרה שתהיתם, אין כאן.


(+)
  • בקושי מורגשות בתוך האוזניים
  • ביטול רעשים אפקטיבי נגד נחירות
  • זמן סוללה ארוך מאוד

(-)
  • יקרות מאוד
  • ביטול הרעשים לא חוסם את כל סוגי הרעשים
  • חסר לי שעון מעורר מובנה

את QuietOn3 תוכלו לרכוש באתר היבואנית הרשמית, מדיקום טק, בסכום מדיר שינה של 980 ש"ח. את ההבטחה הוא מקיים: הוא בהחלט מפחית משמעותית רעשי רקע ומעוצב באופן שבאמת כמעט ולא מורגש באוזן ואם אין לכם בעיה עם אטמים, לא תהיה לכם בעיה עם האוזניות האלו. מעבר לכך, מדובר במוצר שאינו מתחכם בשום צורה: אין בו פיצ'רים מיותרים, אין צורך בהתעסקויות עם אפליקציות ובהגדרות מיוחדות, רק לדחוף לאוזניים ולהנות מהשקט. ועדיין, בסכום כזה הייתי מצפה לקבל קצת יותר, בעיקר ביטול רעשים אפילו יותר יעיל, ולמצוא בכל זאת דרך לשלב פונקציה של שעון מעורר.

10 תגובות

  1. אז מה ההבדל בעצם בינן לאטמי אזניים?

    השבמחק
  2. איכות שינה ששווה את במחיר.

    השבמחק
  3. יש להם הנחה גדולה עכשיו

    השבמחק
  4. לקח לי יומיים להתרגל לאוזניה באוזן
    אך בסוף התרגלתי, לא מרגיש אות האוזנייה, מה שכן משפר בהחלט את איכות השינה,

    השבמחק
  5. ממש ממליץ, ישנתי 7 שעות רצופות ללא הפרעות ובלי רעשים.
    ממליץ מאוד.

    השבמחק
  6. וואי, הם באמת נראות מאוד קטנות

    השבמחק
  7. אוזניות קטנות ,ממליצה לא מרגישה בכלל את האוזניות והמדינה פנטסטית. ממליצה בחום.

    השבמחק
  8. רכשתי מבלי הרבה תיקוות וזאת מכיוון שלשינה טובה אין מחיר...הופתעתי זה באמת עובד

    השבמחק
  9. זה עוזר נגד רעשי נחירות ורעשי רקע?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר