כזה ניסיתי: SteelSeries Aerox 9 Wireless

גם אם זה לא נראה ככה למי שאינו מהתחום, עכברי גיימינג אינם רק גרסאות מצועצעות של עכברים קונבנציונלים, בתוספת תאורה פסיכודלית. מדובר בקטגוריה עם ניואנסים ספציפיים, ויצרניות עכברי הגיימינג השונות מעצבות את העכברים תוך כדי התאמה לז'אנרים שונים של משחקים. אחד הז'אנרים האלו הוא עכברי MMO/MOBA (ראשי תיבות של massively multiplayer online ו-multiplayer online battle arena), עכברים המותאמים לשחקנים במשחקי רשת מרובי משתתפים כדוגמת Black Desert, פורטנייט, League of Legends ואחרים. מה שמאפיין את העכברים האלו הוא ריבוי קיצוני של לחצנים, ו-Aerox 9 Wireless, בכיר העכברים בקטלוג של SteelSeries שהגיע אליי לבדיקה עונה במדויק על ההגדרה הזאת, אבל מביא איתו עוד כמה הפתעות מעניינות.

SteelSeries Aerox 9 Wireless (צילום: גד גניר)



הייחוד של Aerox 9 Wireless לפי SteelSeries על פני עכברים אחרים בסגמנט שלו הוא שמדובר בעכבר קל במיוחד. עכברי MMO/MOBA, בשל העובדה שהם מעוטרים בכפתורים ובאפשרויות לפירוק פיזי והתאמה אישית, הם גם לרוב כבדים. במקרה של Aerox 9 Wireless נעשתה כאן מלאכת עיצוב קפדנית על מנת לאפשר לו להיות קליל ככל האפשר, ואכן הוא שוקל רק 89 גרם, מהעכברים הקלים ביותר בשוק.


מה כל כך טוב בעכבר קל? הוא לא רק מאפשר תזוזה מהירה, הוא מונע התעייפות של שרירי היד. קל לפתור זאת בזלזול ולתהות מה כבר עושה הבדל של כמה גרמים אבל כשמשתמשים בעכבר לצרכים תחרותיים, כל גרם פחות יכול לעשות את ההבדל.  לא חייבים אגב להיות גיימרים כדי להנות מהתחושה של עכבר קליל. במהלך הזמן שהעכבר שהה אצלי עשיתי בו שימוש משולב, גם לעבודה. אף אחד שעובד על אקסל ומחבר שאילתות SQL לא זקוק מן הסתם לתוספת הזריזות שמקנה עכבר קליל, אבל ההבדל במשקל מורגש היטב בתחושה עצמה ובעיקר בשימוש ממושך שמעייף הרבה פחות.


SteelSeries Aerox 9 Wireless (צילום: גד גניר)

SteelSeries Aerox 9 Wireless (צילום: גד גניר)



איך SteelSeries הצליחה להגיע למשקל הזה? היא דיללה את העכבר: חלקו העליון והתחתונים עשויים ברובם מרשת פלסטיק שחושפת את קרביו של העכבר. למבנה הזה יש עוד יתרון מלבד המשקל, הוא מאפשר זרימה של אוויר מתחת לכף היד ונעים יותר בשימוש אינטנסיבי. מה יקרה אם תזיעו בכף היד למרות המבנה המאוורר? כלום. החלק הפנימי של העכבר ממוגן בציפוי בתקן IP54 למים ואבק כך שאין חשש שייגרם נזק לרכיביו הפנימיים. כיאה לעכבר גיימינג, SteelSeries שילבה בו גם תאורה צבעונית הניתנת להתאמה אישית במגוון אפקטים וצבעים, ואף להגדיר כל אחד מהם בנפרד בשלושה אזורי תאורה שונים בגוף העכבר.


הרעיון בעכברי MMO/MOBA הוא לצמצם את השימוש במקלדת ולהעביר כמה שיותר פעולות אל העכבר עצמו. באמצעות תוכנת השליטה של SteelSeries תוכלו להגדיר פרופילים שונים עבור כל משחק ולהגדיר כל אחד ממגוון הלחצנים על העכבר לבצע פעולה ספציפית באותו משחק. כמה לחצנים נדחסו לתוך גופו של Aerox 9 Wireless? לא פחות מ-18: פאנל בצידו השמאלי מאכלס כ-12 לחצנים בצפיפות, בנוסף לשני הלחצנים הראשיים, לחצן נוסף ביניהם והגלגלת שאינה רק לחיצה כי אם ניתנת להטיה לשני הכיוונים. האתגר בעכברי MMO/MOBA הוא ליצור בידול פיזי מספק בין הלחצנים על פאנל הכפתורים, כדי שניתן יהיה לנווט ביניהם במישוש מהיר בזמן המשחק מבלי להתאמץ יותר מדי כדי לאתר את הכפתור הספציפי שמבצע את הפעולה הספציפית שאתם זקוקים לה, בשביל זה קניתם עכבר כזה והאצלתם עליו סמכויות מהמקלדת. במקרה של Aerox 9 Wireless הבידול הזה לא מספק לטעמי. הכפתורים מסודרים בצפיפות בשלוש שורות שבכל אחת מהן ארבעה כפתורים. השורה העליונה ממוקמת אמנם בגובה מעט נמוך יותר מהשתיים התחתונות אבל ההבדל בין הלחצנים זניח והיה לי קשה לפעמים לאתר את הכפתור הרצוי בלהט המשחק. בנוסף, Aerox 9 Wireless לא מאפשר שום אופציה להתאמה אישית פיזית. קיימים בשוק עכברים המאפשרים החלפה של פאנל הצד עם פריסה ומספר שונה של לחצנים, SteelSeries בעצמה מחזיקה סדרת עכברים שניתן להחליף בה חלקים המשמשים כמשקולות, אבל אבל דווקא כאן אין אפשרויות כאלו, כאשר הסיבה לכך היא ככל הנראה הרצון לצמצם ככל האפשר את המשקל שלו.


SteelSeries Aerox 9 Wireless (צילום: גד גניר)

SteelSeries Aerox 9 Wireless (צילום: גד גניר)



המפרט הטכני של Aerox 9 Wireless מציג נתונים שהולמים בהחלט עכבר גיימינג ברמת המחיר הזאת: רגישות מקסימלית של 18,000 CPI, מהירות מרבית של 400 IPS, ותאוצה מקסימלית של 40G. מהירות התגובה המקסימלית היא 1MS. את כל אלו ניתן להתאים אישית דרך תוכנת השליטה SteelSeries GG, כמו גם לשלוט על תזמון כיבוי העכבר בזמן מנוחה, עמעום התאורה ועוד. 


SteelSeries Aerox 9 Wireless (צילום: גד גניר)

SteelSeries Aerox 9 Wireless (צילום: גד גניר)

SteelSeries Aerox 9 Wireless (צילום: גד גניר)



ל-Aerox 9 Wireless שני מצבי פעולה אלחוטיים: בתדר 2.4 גיגהרץ באמצעות דונגל של SteelSeries, וחיבור בלוטות'. באופן הזה תוכלו לעשות שימוש בעכבר בשני מחשבים שונים ולעבור ביניהם בהזזת מפסק בלבד, שימושי במיוחד עבור מי שמחזיק במקביל מחשב עבודה ומחשב פרטי לגיימינג. בנוסף, ניתן גם לחבר אותו למחשב באמצעות כבל הטעינה. כבל הטעינה מרגיז באופן מיוחד, או יותר נכון תכנון הפתח בעכבר אליו הוא מתחבר. הפתח הזה פשוט צר מדי לכל כבל אחר והדרך היחידה לטעון את העכבר היא באמצעות הכבל המקורי, ואם תאבדו אותו או שינזק איכשהו, תאלצו לרכוש כבל מקורי אחר במקומו. לטובת משתמשי המחשבים הנייחים, צירפה SteelSeries לאריזה גם מתאם עם שקעי USB C משני צידיו, מה שמאפשר למקם את הדונגל על השולחן (במקום בחלקו האחורי של המחשב), ובכך לשפר את הקליטה שלו.  זמן הפעולה של העכבר עם תאורה מופעלת עומד על 160 שעות בחיבור 2.4 גיגהרץ, נתון יפה מאוד ביחס לעכבר גיימינג מסוגו.


(+)
  • עכבר קליל מאוד
  • מגוון לחצנים הניתנים לתכנות
  • מתחבר בבלוטות' או באמצעות דונגל 2.4 גיגהרץ

(-)
  • הלחצנים בפאנל בצד צפופים מאוד
  • אין אפשרויות פיזיות להתאמה אישית
  • הגומחה בתוכה חיבור הטעינה מאפשרת לחבר אל העכבר רק את הכבל המקורי 

מחירו של SteelSeries Aerox 9 Wireless ביבוא רשמי של ביקונקט, נכון לכתיבת שורות אלו, עומד על 682 ש"ח. המחיר הזה קונה לכם עכבר גיימינג שמשלב בין התאמה ל-MMO/MOBA ומשקל נמוך מאוד, שילוב מאוד לא שכיח בשוק. הוא לא מושלם, אבל הוא בהחלט מספק חויה מעולה בגיימינג ומפנק גם את מי שעושה גם מדי פעם הפסקות כדי לעבוד.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר