כאלו ניסיתי: 1More Aero

זו משימה לא פשוטה להתבלט בשוק אוזניות ה-TWS, ועוד יותר מורכבת כשמדובר בטווחי מחירים נמוכים, שם המרחב לחדשנות והוספת פיצ'רים חדשים מצומצם אפילו יותר בשל הצורך לגלח כמה שניתן מהמחיר. ולמרות זאת, 1More מצאה דרך להשיק אוזניות שמביאות איתן תכונה מאוד מדוברת ולא שכיחה בטווח המחיר שלהן: צליל מרחבי (או תלת ממדי, או בלעז, Spatial Sound). מה זה בכלל ומה עוד מציעות 1More Aero?

1More Aero (צילום: גד גניר)



ה-1More Aero זהות חיצונית לדגם פופולארי אחר של היצרנית הסינית שבדקתי לפני שנה וחצי, ה-ComfoBuds Pro. אלו אוזניות עם "גבעולים" מחודדים וארוכים יחסית כאשר ההבדל הויזואלי המשמעותי ביותר הוא בקייס הטעינה שצורתו שונה לחלוטין. הדמיון בעיצוב הוא בשורות טובות למשתמשים: ה-ComfoBuds Pro היו אוזניות נוחות מאוד לשימוש, בקושי מורגשות כשהן בתוך האוזניים, קלות מאוד להכנסה ולשליפה, וכך בדיוק גם ה-Aero. השליטה באוזניות מתבצעת באמצעות מגע בגבעולים. קל לקלוע עם האצבעות למשטחי המגע המוארכים על הגבעולים והם מגיבים טוב ובמהירות מספקת למגע. מצד שני, הן לא יודעות לקלוט הקשה בודדת, רק שתי הקשות, שלוש (ניתן להגדיר אישית מה יבצעו) או לחיצה ממושכת וזה אומר שהשליטה בשמע דרך האוזניות מעט מוגבלת.




ל-1More Aero דרייברים בקוטר 10 מ"מ. ב-1More לא מספקים מידע על טווח התדרים שמייצרות האוזניות. מה שכן ידוע זה שהן תומכות במקודד האודיו האלחוטי AAC, וגם כאן מתגאים בעבודתו של לוקה ביגנארדי, מהנדס סאונד איטלקי זוכה 4 פרסי גראמי שחתום על הצליל של דגמי האוזניות של החברה. אמנם לא זכיתי בפרס גראמי (אפילו לא הייתי מועמד), אבל מצד שני גם איני מועסק ע"י 1More ויצא לי לנסות פה ושם כמה אוזניות כדי לקבוע שאיכות הצליל של Aero טובה אבל לא יוצאת מן הכלל ברמת המחיר הזאת: הצליל מפורט אבל מעט סגור ושטוח. יש באסים מדויקים, ויש נוכחות טובה של צלילים בטווח הבינוני והגבוה אבל בסופו של דבר הצליל לא השאיר אותי פעור פה. האפליקציה של 1More מאפשרת בחירה בין 12 אקולייזרים מוגדרים מראש או להתאים בעצמכם אקולייזר אישי. בנוסף, האוזניות מציעות מנגנון בשם Smart Loudness שמבצע פעולה מעניינת: הוא מתגבר באופן מלאכותי את טווחי הצליל כדי לשמר את עוצמת הבאסים והפירוט גם בעוצמות שמע נמוכות ובאופן מפתיע זה אכן מורגש. 


1More Aero (צילום: גד גניר)


1More Aero (צילום: גד גניר)


1More Aero (צילום: גד גניר)




החלק הנוצץ ביותר ברשימת התכונות של 1More Aero הוא התמיכה ב-Spatial Audio. המושג אינו ייחודי ל-1More וגם לא לאפל שהשיקה תמיכה בו באוזניות שלה בתחילת ספטמבר. הרעיון מאחורי Spatial Audio הוא ליצור תחושה אצל המאזין, שהשמע עוטף אותו, ובו זמנית מגיב לתנועות הראש של המשתמש. זה אומר שגם אם תסיטו את הראש לצדדים, האוריינטציה תשאר זהה והצלילים ימשיכו להשמע כאילו הם מגיעים מאותה נקודה בחלל. קחו לדוגמה סרט שיש בו סצינה עם מסוקים שחולפים מאחוריכם: באוזניות רגילות, השמע נשמע אותו דבר לאן שלא תפנו את הראש שלכם. לעומת זאת, אוזניות שתומכות ב-Spatial Sound, ידעו לתרגם את השמע באוזניות לתחושה כאילו המסוקים עדיין מגיעים מאותו כיוון, גם אם בכלל סובבתם הצידה את הראש. המשמעות בתיאוריה היא חויה יותר ריאליסטית וסוחפת. בפועל המנגנון לא מושלם ומגיב מעט באיטיות, אבל זה בהחלט משדרג את חויית הצפייה בסרטים, ומזכיר מעט את התחושה של צפייה בסרט בקולנוע. ב-Aero, האופציה לשמוע צליל מרחבי כבויה כברירת מחדל. התכונה הזאת מתאימה מן הסתם בעיקר למי שצופה בסרטים, אך חסרת משמעות למי שמעוניין לשמוע איתן מוזיקה או פודקאסטים, ולכן צריך לזכור להפעיל אותה לפני צפייה בסרט בחפיץ אליהן הן מחוברות, ולכבות את האפשרות הזאת כשעוברים לשמוע מוזיקה. מה יקרה אם לא תכבו? שום דבר דרמטי, פשוט תרגישו שהצליל מגיע מהכיוון הכללי של הסמארטפון שלכם, חויה מוזרה כשזה לא חלק מצפייה בסרט. 


התפקוד של Aero בשיחות טלפון לא רע: השמע בצד השני ברור ונקי מרעשי רקע גם באיזורים רועשים יחסית. לעיתים, כשהרעש מסביב היה חזק באופן קיצוני, נתקלתי בירידה באיכות הצליל, אם כי זה לא משהו שהפריע ממש לשיחה או מנע מהצד השני להבין אותי. ל-Aero מנגנון ביטול רעשים מפתיע ביעילותו. הוא מתמודד נהדר עם צלילים בתדרים נמוכים ומחליש משמעותית רעשים גם בתדרים אחרים אם כי לא מעלים אותם. אין כאן קריאת תיגר על מנגוני ביטול רעשים של אוזניות כמו Bose QuietComfort II או אפילו LinkBuds S של סוני, אבל מדובר באחד המנגנונים הטובים ביותר מסוגו, עם ביצועים שנדיר לפגוש ברמת המחיר הזאת. 


כמו כל זוג אוזניות True Wireless מודרני, הן יודעות לעצור את המוזיקה ברגע ששולפים לפחות אחת מהאוזן ולהמשיך אותה אוטומטית כשמחזירים אותן. כמו כן, הן יודעות לעבוד בנפרד זו מזו. מעבר לכך, באופן לא שכיח ברמת המחיר הזאת, 1More מאפשרים חיבור של האוזניות לשני מקורות במקביל (מולטיפוינט). אם אתם מאלו שמאמינים שזה יכול לשפר את הסאונד, 1More מציעה באפליקציה של האוזניות אפשרות "לשרוף" באופן מבוקר את הדרייברים, כלומר, להשמיע בהן צלילים לפרק זמן ממושך כדי להביא את הדרייברים למצב האופטימלי שלהם. מוכרח להודות שמעולם לא נתקלתי במצב שבו הפעולה הביאה לשדרוג מורגש באמת אבל כאמור, נחמד מצד 1More להציע את האפשרות.







האוזניות שרדו אצלי בממוצע כ-4.5 שעות של האזנה עם ביטול רעשים מופעל ועוצמת שמע ברמה של 80%. לטענת 1More, ה- Aero יודעות לתת כ-7 שעות של האזנה בעוצמה של 50% ללא ביטול רעשים. הקייס מספק כ-3 טעינות מלאות נוספות ויודע להיטען אלחוטית, עוד תכונה שמפתיע לפגוש באוזניות בטווח המחיר הזה.


(+)
  • שמע מרחבי, Smart Loudness
  • ביטול רעשים יעיל
  • מולטיפוינט

(-)
  • שמע מעט שטוח וסגור
  • השמע המרחבי מגיב בצורה מעט איטית
  • ירידה מסוימת באיכות הצליל בשיחות באיזורים רועשים במיוחד

ה-1More Aero מציעות סט תכונות מגוון באופן מפתיע ביחס לאוזניות שנמכרות בארץ ב-240 ש"ח בלבד: ביטול רעשים איכותי, שמע מרחבי, Smart Loudness, מולטיפוינט ואפילו טעינה אלחוטית. צליל מלוטש יותר בשיחות טלפון ובמוזיקה היה הופך אותן להפתעה מטורפת מבחינתי, אבל גם על מה שמקבלים כאן בסכום הזה קשה להתלונן.


1More Aero נשלחו לסקירה באדיבות חנות המותג הרשמית ב-Aliexpress


4 תגובות

  1. תודה על ביקורת מעולה נוספת.
    קניתי בהמלצתך בעבר את ComfoBuds Pro ומבסוט נורא. אז קניתי עוד כמה ליקיריי.
    שא ברכה,
    אביב

    השבמחק
  2. אפרופו, רק מאוחר יותר גיליתי שבשיחות טלפון אני שומע מצויין, אך הצד השני מתלונן על טיקטוקים ושמע כללי לא כל כך טוב. אביב

    השבמחק
  3. תודה על הביקורת!
    בלחיצה על הקישור מגיעים לדף מוצר עם עלות גבוהה משמעותית מ-240 ש"ח.

    השבמחק
  4. חברה מהאיכותיות והמשתלמות ביותר. בדגמים עדכניים (כמו ComfoBuds Mini) מוצעים 2 דרגות ביטול רעשים + שמיעה מהמיקרופונים הפנימיים, שהיא כמו הגברת קולות הסביבה לבעלי שמיעה חלשה...
    לא חסר הרבה שיוציאו דגם ייעודי להם, שיהיה זול פי 8 מממכשיר יעודי.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר