כאלו ניסיתי: TCL NXTWEAR S

לצד טלויזיות, סמארטפונים, מזגנים ומכונות כביסה, TCL הסינית החלה לרתום בשנים האחרונות את נסיונה בייצור מסכים לטובת מוצר מסוג חדש: משקפיים חכמים לצפייה בסרטים. המטרה העיקרית שלהם פשוטה - לספק חויה של צפייה במסך ענק כשאתם בדרכים, או לחילופין, בבית ואין לכם מסך ענק. ה-NXTWEAR S אינם הדגם הראשון של החברה בקטגוריה, אבל הם הראשונים להגיע לישראל, ביבוא רשמי של באג. 

TCL NXTWEAR S (צילום: גד גניר)



עקרון העבודה של TCL NXTWEAR S די פשוט: המסגרת העליונה של המשקפיים מאכלסת שני פאנלים של סוני בטכנולוגיית OLED וברזולוציית 1080p, שמקרינים תמונה על מנסרות הממוקמות מול עיני המשתמש. התכנים מגיעים מהסמארטפון שלכם שמחובר אל המשקפיים ע"י כבל. המשקפיים מצוידים ברמקולים מובנים, דומים לאלו של Bose Frames, שאמורים להשלים את חויית הצפייה.


איך החויה בפועל? מפתיעה לטובה אבל יש המון המון כוכביות. בואו נתחיל מלפני הקנייה: למרות שהחיבור הפיזי של המשקפיים הוא USB Type C, ישנה רשימה מאוד ספציפית של דגמי סמארטפונים, מחשבים ניידים וטאבלטים שתומכים רשמית במשקפיים. הרשימה כוללת מכשירים של שלל יצרניות כמו סמסונג, Oppo, אסוס, וגם יצרניות שהיו יותר רלוונטיות לשוק הישראלי לפני מספר שנים כמו Huawei, LG ו-HTC. אפל נמצאת ברשימה רק עם טאבלטים מהשנים האחרונות הכוללים שקע USB C ולשיאומי, יצרנית לא קטנה בכלל יש ברשימה רק נציגות אחת, Black Shark 2, סמארטפון גיימינג נישתי למדי. העדרו של דגם כזה או אחר מהרשימה לא אומר בהכרח שהוא לא נתמך בפועל, אך אפליקציית השליטה במשקפיים והחויות שהיא מציעה למשתמשים מעבר לשיקוף מסך הסמארטפון, לא יהיו זמינות עבורם. ניסיתי את המשקפיים עם מחשב נייד ועם סמארטפון אנדרואיד של מופיעים ברשימה וקיבלתי שיקוף תמונה תקין לחלוטין. מצד שני, לא קיבלתי שמע דרך הרמקולים של NXTWEAR S, והוא עדיין המשיך להשמע רק מהמכשיר המחובר. עקרונית, כדי לצפות בוידאו דרך המשקפיים, על שקע ה-USB Type C של המכשיר לתמוך בתקן DisplayPort. המכשיר שלכם אינו תומך בתקן הזה? תצטרכו לרכוש מתאם חיצוני שמאפשר למכשירים ללא תמיכה כזאת להוציא אות וידאו שמותאם למשקפיים. קחו רק בחשבון שהמתאם עולה 499 ש"ח, והוא לא מאפשר צפייה בסרטים מאפליקציות סטרימינג כמו נטפליקס, דיסני פלוס ואחרות.


TCL NXTWEAR S (צילום: גד גניר)

TCL NXTWEAR S (צילום: גד גניר)

TCL NXTWEAR S (צילום: גד גניר)



ב-TCL הבינו שמשקפיים מהסוג הזה יכולים לקום וליפול על ענייני עיצוב. הם צריכים להיות לא רק נוחים כי אם גם קומפקטיים, ולהראות דומים ככל האפשר למשקפיים קונבנציונליים. כלפי חוץ, אין סיכוי שמישהו יתבלבל ויחשוב שאלו משקפיים רגילים, ולא רק בגלל הכבל המשתלשל מהן מאחורי האוזן: NXTWEAR S, למרות כל מאמצי המזעור והעיצוב החיצוני המושקע, פשוט נראים מגושמים יותר ממשקפיים סטנדרטיים. גם למי שלובש אותם יהיה קשה לשכוח שלא מדובר במשקפיים רגילים. NXTWEAR S אמנם קלים ביחס במונחי קטגוריה המאוד ייחודית הזאת, 89 גרם בלבד, אבל ביחס למשהו שמרכיבים על האוזניים ונשען על האף, המשקל בכל זאת מורגש היטב, לפחות בתחושה הסובייקטיבית שלי. עוד סוגיה היא הכבל: בצד החיובי, הוא מתחבר באופן מגנטי למשקפיים ולא באמצעות חיבור פיזי רגיל שעלול להישחק. בצד השלילי: הכבל שם. אחרי שנים של שימוש באוזניות בלוטות', מוזרה לי פתאום הנוכחות של כבל, עבה יחסית, שמתחבר למשקפיים שלי. מרכיבים משקפי ראייה? תשמחו לשמוע ש-TCL חשבה גם עליכם: לערכת המכשיר מצורפת מסגרת משקפיים שמתחברת ל-NXTWEAR S מבפנים וניתן לרכוש עבורה עדשות מותאמות עם המספר שלכם.


לפני שאתייחס לאיכות התמונה, חשוב לי להדגיש: NXTWEAR S אינם מנתקים אתכם מהסביבה. למעשה, אפילו התמונה המוקרנת שקופה במידה מסוימת. גם מסביב לתמונה, ניתן להמשיך לראות מה קורה וזה עשוי בהתחלה להסיח את תשומת הלב שלכם, אבל מתרגלים לזה די מהר. הכיסוי החיצוני שנותן להם את המראה של משקפי שמש חוסם חלק מהאור אבל אם אתם מעוניינים בחויה שדומה לאולם קולנוע, אתם תצטרכו להשתמש בהם בחדר חשוך. התחושה עצמה יכולה להיות מעייפת בהתחלה. זה לא רק מסך 130 אינטש, זה מסך 130 אינטש שרודף אחריכם: אם בצפייה בקולנוע או בטלויזיה, אתם יכולים מדי פעם פשוט להסיט את המבט, או את כל הראש הצידה, כאן המסך נשאר מול העיניים שלכם עד שתורידו את המשקפיים. 


אז איך זה נראה? משמעותית טוב יותר מכל פתרון אחר מבוסס משקפיים לצפייה בסרטים שיצא לי לנסות. מאחר שלא משתמשים כאן במסך הסמארטפון אלא בשני פאנלים נפרדים שכל אחד מהם ברזולוציית FullHD, אין חיתוך של התמונה או ירידה ברזולוציה ואין ירידה בפירוט. מקבלים תמונה ברורה, חדה עם ניגודיות טובה וצבעוניות נאה. העניין היחיד שפחות התלהבתי ממנו היה קצב רענון התמונה שמוגבל ל-60 פריימים לשניה, אבל שנים צפינו ככה בסרטים ולא מדובר בדיל ברייקר של ממש. 


אופן השליטה במה שאתם רואים דרך המשקפיים משתנה בהתאם למכשיר אליו מחברים את NXTWEAR S. כאשר מחברים אותם לסמארטפון של סמסונג, דרך המשקפיים תראו את ממשק DEX של החברה הקוריאנית, המיועד לעבודה עם המכשיר שלכם בחויה שמזכירה מחשב, כאשר מסך הסמארטפון משמש כמשטח מגע. כשחיברתי אל המשקפיים את ה-Huawei Mate 20 Pro הקשיש שלי קיבלתי שיקוף של מסך הסמארטפון על המשקפיים, ויכולתי לשלוט בו ישירות פשוט ע"י השפלת המבט מתחת למשקפיים. על המשקפיים עצמם ישנה גלגלת בצד אחד לשליטה בעוצמת הווליום (עובד רק בצפייה דרך האפליקציה) ועוד לחצן קפיצי בצד השני ששולט על עוצמת התאורה.


TCL NXTWEAR S (צילום: גד גניר)



האפליקציה של NXTWEAR S הותירה אותי די אדיש. יש בה סיורים וירטואליים במגוון נופים שכביכול אמורים להעניק חויה סוחפת ולגרום לכם להרגיש כאילו אתם שם. אז המשקפיים אכן מגיבים לתנועות הראש שלכם, אבל הרזולוציה של ההדמיות האלו נמוכה למדי, וגם קשה להיסחף פנימה אל החויה כשממש מתחת למסך הענק שאתם צופים בו, רואים כל הזמן את המציאות נמשכת כרגיל. זה עוד החלק הברור באפליקציה. היא גם מציעה לכם לצפות ביצירות אמנות תלת ממדיות שבניגוד לסיורים הוירטואלים לא מגיבות לתנועות הראש שלכם, וכך גם כמה משחקים וירטואליים שלא ברור איך אמורים לשלוט בהם או מה עושים בהם בדיוק. 


ל-NXTWEAR S רמקולים מובנים בתוך מוטות המשקפיים. הם מפיקים סאונד לא רע, אם כי מעט דיאטטי בבאסים. דרך האפליקציה ניתן להפעיל את מצב לחישה שאמור לצמצם את זליגת הסאונד מסביבכם, אבל הוא לא באמת מצליח לעשות זאת באופן הרמטי. מעבר לעניין האיכות, לא ברורה לי ההתעקשות ב-TCL לנסות לדחוס רמקולים לתוך NXTWEAR S: זה מוצר שכל מהותו היא צפייה אישית, אז למה שהסביבה תרצה לשמוע שאריות סאונד פושר מהמשקפיים שלי? אז נכון שהמשקפיים תופסות את שקע ה-USB C של המכשיר, אבל תמיד אפשר לחבר אליו אוזניות בלוטות' ולקבל ברוב המקרים שמע טוב יותר.


(+)
  • איכות תמונה טובה מאוד
  • מספקים חויה אמינה של מסך ענק
  • גם בעלי משקפי ראייה יכולים להשתמש בהם

(-)
  • נתמכות ברשימה ספציפית של מכשירים
  • עיצוב מגושם
  • החויות הנוספות שמציעה האפליקציה צולעות למדי


רשת באג, היבואנית הרשמית, מוכרת את NXTWEAR S ב-1599 ש"ח. את המטרה העיקרית שלשמה נוצרו, הם בחלט מבצעים: המשקפיים האלו מספקים את החוויה של צפייה במסך ענק היכן שאין כזה, ובאיכות טובה. הבעיה שבדרך לשם צריך להיות בעליו של מכשיר מתוך רשימה אקסלוסיבית למדי, להתרגל למשקל שלהם על האף, להתעלם מהכבל ועוד מגוון כוכביות אחרות שחשוב להכיר לפני הקנייה עצמה. באג מציעה לבוא להתנסות ב-NXTWEAR S בחלק מסניפיה, ואני בהחלט מפציר בכם לנצל את ההזדמנות לפני שאתם קונים כאלו. בסופו של דבר, גם אם החוויות הייחודיות שהמשקפיים מציעים צולעות למדי, הם בהחלט ישדרגו את הצפייה בסרטים בטיסה הבאה שלכם.

2 תגובות

  1. "שהמשקפיים תופסות את"...
    המשקפיים תופסים, בזכר.

    השבמחק
  2. לחוויה אמיתית כדאי לנסות את ה- PSVR 2 החדשים של סוני, פשוט חוויה מדהימה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר