כזאת ניסיתי: Jlab Epic Keyboard

Jlab האמריקאית מוכרת לרובנו בעיקר כיצרנית אודיו המתמקדת באוזניות ומיקרופונים. לאחרונה, הבינו בחברה שיש כסף לא רק באוזניים של המשתמשים כי אם גם באצבעותיהם והחליטו לנסות את מזלם בפנייה אל קהל הולך וגדל של עובדים היברידיים שרוכשים עכברים ומקלדות לשימוש משולב בבית ובעבודה, עם קולקציה חדשה של שלושה דגמי עכברים ושלושה דגמי מקלדות. ה-Epic Keyboard, בכירת המקלדות בקטלוג המקלדות של Llab נחתה בישראל בסוף מרץ האחרון ואני ניסיתי אותה בשבועות האחרונים.

Jlab Epic Keyboard (צילום: גד גניר)



Epic Keyboard היא מקלדת אלחוטית מלאה אך דקיקה עם פרופיל מקשים נמוך. המעצבים של Jlab הלכו על עיצוב מינימליסטי מודרני, והתוצאה, למרות שאף אחד שם לא יודה בכך, מזכירה קצת את מקלדות סדרת MX Keys הפופולארית של Logitech. בסיס המקלדת עשוי מתכת, המקשים מרובעים עם גומות בתוכן, ההגבהה בחלקה התחתון מעוצבת בצורה זהה לחלוטין ואפילו שילוב הצבעים דומה. השוני בעיצוב בא לידי ביטוי בחלק העליון של המקלדת עם פס עבה ושקוע בגימור מבריק שרץ מעל שורת המקשים העליונה ובצידו הימני ממוקמת חוגה מסתובבת לשליטה על עוצמת השמע. חוגה כזאת אינה פטנט ייחודי של Jlab אבל זה לא משנה את העובדה שמדובר בתוספת מאוד שימושית ונוחה שמאפשרת גישה מהירה לשינוי עוצמת השמע, עדיף ללא ספק על שני מקשים בשורת מקשי ה-Function.


מי צריך מקלדות עם פרופיל מקשים נמוך? מי שמעוניין בניידות. מקלדות מסוגה של Epic Keyboard הן כאלו שתרצו לקחת איתכם בבוקר למשרד ובערב לחזור איתן הביתה, וקל יותר לדחוף לתוך תיק הגב מקלדת דקיקה. בהתאם לכך לא רק המקשים שטוחים למדי, גם עומק הלחיצה נמוך והחויה דומה מאוד למקלדת של מחשב נייד. סידור המקשים הגיוני ונוח, המקשים עצמם מרווחים, וגם מספקים פידבק לא רע בהקשה. המקשים מגיעים עם כיתובים המותאמים הן למשתמשי PC והן למשתמשי מק, ואפילו מוארים, משהו שלא רואים בדר"כ במקלדות ברמת המחיר הזאת. לקח לי שניות להתרגל אליה, כמעט ולא סבלתי משגיאות הקלדה איתה, ובסה"כ חויית ההקלדה עצמה לא רעה בכלל. עיקר הביקורת שלי אליה קשורה לאיכות ההרכבה והחומרים: המקשים התכסו מהר מאוד בשמנוניות (אל תסתכלו עליי ככה, אני מקפיד על הגיינת ידיים), אבל חמור מכך, לאחד מספר שבועות של שימוש, חלק מהמקשים "מצייצים" מדי פעם. זה לא חריקות של ממש וזה בא לידי ביטוי בעיקר כשמקלידים באגרסיביות, אבל זה בהחלט פחות שקט ממה שזה היה בימים הראשונים ועשוי לעצבן שותפים לאופן ספייס. עוד סוגיה מרגיזה: ההגבהה בחלק התחתון של המקלדת קבועה: יש רק זויות אחת שבה ניתן להציב את Epic Keyboard ואם אתם מעוניינים בזוית אחרת תצטרכו לאלתר באמצעות הנחה של חפץ כלשהו מתחתיה באופן ששובר את המראה האלגנטי שלה. 


Jlab Epic Keyboard (צילום: גד גניר)

Jlab Epic Keyboard (צילום: גד גניר)

Jlab Epic Keyboard (צילום: גד גניר)



ה-Epic Keyboard יודעת להתחבר לשלושה מכשירים שונים: באמצעות מתאם אלחוטי בתדר 2.4 קילוהרץ למכשיר אחד או בבלוטות' לשני מכשירים אחרים, כשהמעבר בין המכשירים פשוט וקל ומתבצע בלחיצת כפתור. שימו לב, שבניגוד למקלדות של לוג'יטק, החיבורים כאן קבועים ולא מתחלפים בינם לבין עצמם, כלומר, לא ניתן לוותר על החיבור באמצעות המתאם ולהתחבר לשלושה מכשירי בלוטות' שונים. משהו קטן וחמוד שלוג'יטק יכולה לקחת בחזרה במסגרת חילופי השראה: בתוך ההגבהה בתחתית המקלדת, שילבה Jlab פתח קטן בתוכו ניתן לאחסן את המתאם האלחוטי כשאינו בשימוש, נניח כשאתם הולכים עם המקלדת בתיק ממקום למקום. זה נשמע כמו משהו מתבקש, אבל משום מה לפעמים יצרניות לא טורחות לחשוב על זה.


Jlab Epic Keyboard (צילום: גד גניר)

Jlab Epic Keyboard (צילום: גד גניר)

Jlab Epic Keyboard (צילום: גד גניר)



אפליקציית השליטה במקלדת ספרטנית משהו: האפליקציה עצמה מוצגת ברזולוציה נמוכה ומאפשרת בעיקר תכנות מחדש של מקשים: 12 מקשי ה-Function ועוד שישה (שלושה מתוכם על חשבון מקשי ה-Insert, Home וה-End), סה"כ 18. אין כאן אמנם הגדרות קיצורי דרך מותאמים מראש לתוכנות ספציפיות, אבל ניתן להגדיר ידנית שלושה פרופילים שונים. החוגה אגב, אינה ניתנת לתכנות והיא יודעת רק לשלוט על עוצמת השמע.


ל-Epic Keyboard סוללה פנימית נטענת בקיבול של 2000mAh שאמורה להחזיק לחצי שנה בין טעינה לטעינה. הטעינה מתבצעת דרך שקע USB C הממוקם בדופן הקדמית שלה באופן שמאפשר להמשיך לעבוד איתה בצורה נוחה גם כשהיא בטעינה.


(+)
  • עיצוב נאה
  • חוגת שליטה על עוצמת השמע, שקע אחסון מובנה למתאם האלחוטי
  • אפשרות חיבור לשלושה מכשירים אחרים
(-)
  • מקשים שמנציחים שמנוניות מאצבעות
  • אין אפשרות לשנות את זוית השימוש במקלדת, "ציוצים" בהקשה אגרסיבית
  • אפליקציית השליטה בסיסית

Jlab הרגילה את השוק לראות בה יצרנית המספקת מוצרים איכותיים למדי במחירים תחרותיים. ה-Epic Keyboard, למרות היותה הדגם היקר ביותר בקטלוג של היצרנית, לא משנה את התפיסה הזאת: ביבוא רשמי של ביקונקט היא תעלה לכם 299 ש"ח, הפרש של כמה עשרות ש"ח מהמתחרה העיקרית, Logitech MX Keys. יש ל-Jlab עוד מה להשתפשף, בעיקר באיכות החומרים, ההרכבה ונדרשים ליטושים באפליקציה, אבל המקלדת עצמה נראית מכובדת ונאה על השולחן, ומספקת חויית הקלדה נוחה, כמו גם יכולות התחברות מגוונות ואפילו כמה פינוקים קטנים.

1 תגובות

  1. קצת מוזר לא לציין אם מדובר במקלדת מכנית (ואז באיזה מקשים מדובר) או לא. כמו כן, האימרה שפרופיל המקשים הנמוך מתאים כאשר רוצים לקחת כל יום את המקלדת לעבודה ובחזרה, גם מוזרה לאור העובדה שזו מקלדת ברוחב מלא, וזה הרבה יותר משמעותי לעניין העברת המקלדת בתיק מאשר גובה המקשים.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר