כאלו ניסיתי: JBL Tour Pro 2

שוק אוזניות ה-TWS רק חיכה לטלטלה הזאת: אחרי שהבריאו מרוב מחלות הילדות כמו יציבות חיבור וזמן סוללה קצר, ונואשו מלפתור את הבעיה האקולוגית שסוג האוזניות הזה מייצר, האוזניות שאין ביניהן כבל מקשר עומדות בפני השלב הבא באבולוציה, להצמיח על עצמן מסך מגע. אפל אמנם הגישה פטנט לתצורה כזאת לפני קצת יותר מחודש, אבל את הבכורה קטפה כבר JBL, כאשר הציגה כבר באוגוסט את Tour Pro 2, אוזניות ה-TWS הראשונות עם מסך מגע על הקייס שלהן. הן הגיעו לארץ לפני מספר שבועות וניסיתי לברר אם הן אכן משנות את כל מה שידעתי עד כה על האוזניות.

JBL Tour Pro 2 (צילום: גד גניר)



ובכן, הן לא, אבל זה קצת מורכב: השאלה המתבקשת היא למה צריך מסך מגע על אוזניות כאשר יש לכולנו מסך מגע אחר כבר בכיס, ולחלקנו אף מסך מגע נוסף על פרק היד? זו שאלה מצוינת ואני שמח שהעליתי אותה כי ההתנסות שלי עם JBL Tour Pro 2 לא מספקת תשובה חד משמעית לשאלה הזאת. כדי להבין מדוע צריך מסך מגע על האוזניות, צריך להסביר קודם מה אפשר לעשות איתו.




הדבר הראשון והברור מאליו הוא שליטה בסיסית על המוזיקה המתנגנת: עצירה והפעלה של המוזיקה ודילוג קדימה ואחורה בין רצועות. מה עוד? שליטה על עוצמת השמע, מעבר בין מצבי שמע (ביטול רעשים/שקיפות), בחירה באקולייזר מועדף ומעבר בין מצבי שמע תלת ממדי (Spatial Sound). בנוסף, יש כאן פונקציית "פנס" שפשוט הופכת את המסך ללבן בוהק כדי לסייע לכם לגשש את דרככם בחושך, גישה מהירה לפונקציית חיפוש האוזניות, בחירה בתמונת רקע מועדפת למסך, שליטה על עוצמת הבהירות שלו והפעלת טיימר. בגזרת הדברים שלא ברור לי מדוע מצאו את דרכם למסך הזה ניתן למצוא שליטה על עוצמת השמע העצמי בשיחות, שליטה על הפעלה ועצירה אוטומטית של הניגון והשליטה על הצגה או אי הצגה של התראות מהטלפון על המסך. בחלקו העליון של המסך שורת סטטוס שמציגה אם האוזניות מחוברות באותו רגע בבלוטות' למכשיר כלשהו, מצב הסוללה של כל אוזניה בנפרד ושל הקייס, ואת השעה. ההתראות המוצגות על המסך הן באנגלית בלבד, הקייס לא יודע להתמודד עם עברית ופשוט לא טורח להציג הודעות כאלו. בנוסף, למקרה שתהיתם, הוא לא מציג מידע על השירים שמתנגנים או מאפשר ניווט בתוך ספריית המוזיקה שלכם. עד כאן מה הוא יכול, אובייקטיבית לעשות. השאלה הבאה היא איך הוא עושה את הדברים האלו.


JBL Tour Pro 2 (צילום: גד גניר)

JBL Tour Pro 2 (צילום: גד גניר)

JBL Tour Pro 2 (צילום: גד גניר)

JBL Tour Pro 2 (צילום: גד גניר)

JBL Tour Pro 2 (צילום: גד גניר)



המסך עצמו זעיר. יש סביבו מסגרת שחורה מכובדת, אבל בסופו של דבר מדובר במלבן קטנטן (גודל אלכסון של 1.45 אינץ') שלא משאיר יותר מדי מקום לתמרון. הממשק מבוסס על ווידג'טים שמדפדפים ביניהם. המסך בהיר, הרזולוציה לא נמוכה מדי ובסה"כ הוא קריא. מה שמפריע לי זו התגובה האיטית למגע: בערך חצי שנייה עוברת בין הרגע שבו החלקתם את האצבע על המסך ועד שהמסך מגיב לזה. זה נשמע קנטרני אבל מדובר בנצח במונחי ממשקים מודרניים. תוסיפו את זה למספר לא זניח של מקרים בהם ניסיתי ללחוץ על פקד בווידג'ט והלחיצה פורשה בכלל כדפדוף לווידג'ט אחר ותקבלו חוויה שעדיין דורשת ליטוש.


אז נניח שהכל היה מושלם, למה זה טוב? כשהאוזניות הגיעו אליי, הייתי משוכנע שהחוויה הזאת של מסך מגע על הקייס כפי שהיא ב-JBL Tour Pro 2 היא בשורה למשתמשים מאוד ספציפיים: משתמשים עם התנגדות אידיאולוגית להתקנת אפליקציות שליטה על הסמארטפון שלהם, משתמשים שרוצים לחבר את האוזניות למחשב שלהם ומעוניינים בגישה לקצת יותר מהפעולות הבסיסיות ביותר ומשתמשים שלא יצליחו ללמוד לעולם את מחוות המגע לשליטה על האוזניות. שבועיים לתוך ההתנסות באוזניות דעתי נותרה בגדול דומה, אבל אני מוכרח להודות שלעיתים היכולת לשלוט על המוזיקה באופן הזה היתה אכן האופציה הנוחה והמזמינה ביותר. במקרים מסוימים זה הזכיר לי את החודשים הראשונים עם שעון חכם, כאשר המסך הנוסף, הקטן והמוגבל, משמש כמעין מסנן שמונע ממני להשאב לתוך אפליקציות אחרות בסמארטפון אחרי שרק רציתי לדלג שיר קדימה.







אז בואו נדבר על מה שיש מסביב למסך, האוזניות עצמן: העיצוב שלהן מעט מצועצע, אבל פרקטי. הן שטוחות יחסית ולא בולטות מדי מחוץ לאוזניים. הן נכנסות לתוך האוזניים בקלות ולא דורשות תמרונים מורכבים כדי להשיג אטימה טובה בתוכן. הן קלילות, נוחות ולא מציקות בתוך האוזן גם בשימוש ממושך, ויושבות בה ביציבות למרות העדרם של סנפירי ייצוב. התגובה שלהן למגע מהירה מאוד ומדויקת ואף ניתן לבחור באופן אישי מה תעשה הקשה אחת או שתיים בכל אוזן בנפרד. 


איך הן נשמעות? מצוין: Tour Pro 2 מצוידות בדרייברים בקוטר 10 מ"מ, המייצרים צליל בטווח תדרים שבין 20 הרץ ל-20 קילוהרץ. האוזניות תומכות ב-Bluetooth 5.3, הקן החדש ביותר של הקישורית נכון לכתיבת שורות אלו. מקודדי האודיו האלחוטי בהן תומכות האוזניות הם SBC ו-AAC בלבד, בניגוד לרוב האוזניות ברמת המחיר הזאת שתומכות במקודדים מתקדמים יותר כדוגמת aptX ו-LHDC. זה לא מאוד מפריע אגב. הסאונד, גם אם לא מושלם, עדיין מהנה מאוד ומדגיש, כרגיל אצל JBL בעיקר את הבאסים והצלילים בתדר הגבוה. מה שמתקבל זה צליל קופצני עם פירוט טעון שיפור, אבל כאמור, כיפי מאוד. 


ה-Tour Pro 2 מעולות בשיחות טלפון. לא פחות משישה מיקרופונים מספקים צליל נקי, מדויק ומאפשרים התמודדות נאה עם רעשים מבחוץ. בשיחה בחוץ, מול משב רוח בינוני, הצד השני דיווח על שמע מאוד איכותי, כאשר משבי הרוח נשמעים בקושי ואינם מפריעים לשיחה. לאוזניות גם שמע עצמי שמשפר את חויית השיחה שכאמור ניתן לשלוט בעוצמה שלו דרך הקייס. ששת המיקרופונים של האוזניות לא רק תורמים לאיכות השיחה, כי אם גם לביטול רעשים מהטובים בשוק, כשהן מצליחות להעלים חלק ניכר אפילו מרחשי הדיבר בסביבתכם.


האוזניו יודעות לתפקד כל אחת בנפרד באופן עצמאי, ויודעו גם להפסיק את המוזיקה אוטומטית כאשר שולפים אותן מהאוזניים, אבל זה אחד המקומות היחידים בהן האוזניות האלו מפשלות: לא תמיד המוזיקה אכן עוצרת, וגם כשהיא עוצרת זה קורה רק אחרי 3 שניות ארוכות. המוזיקה אגב לא ממשיכה ברגע שאתם מחזירים אותן לאוזניים למרות שזה משהו שכן אמור לקרות. כמו באוזניות אחרות, ניתן לבצע התאמה ידנית של האקולייזר, לבחור מבין הקיימים, או להתאים אותו אישית באמצעות מעין מבחן שמיעה באפליקציה. גם את ביטול הרעשים ניתן להתאים באופן אישי כדי להמנע מתחושת בועה. אגב בועה: Tour Pro 2 מציעות מצב ניתוק מהסביבה שניתן להפעילו דרך קייס האוזניות או דרך האפליקציה. מה שהמצב הזה עושה הוא לנתק את חיבור הבלוטות' של האוזניות מהסמארטפון באופן יזום באופן מתוזמן, ולהפעיל את ביטול רעשים שלהן, מתאים במיוחד לזמנים שאתם רוצים להתרכז ולהמנע מהפרעות מהסביבה. עוד פינוקים: האוזניות תומכות בשמע מרחבי, תומכות בחיבור במקביל לשני מכשירים (מולטיפוינט) ויודעות להפעיל את גוגל אסיסטנט ע"י הקריאה "היי גוגל", תכונה נדירה יחסית באוזניות מהסוג הזה.


JBL Tour Pro 2 (צילום: גד גניר)



חיי הסוללה של Tour Pro 2 מפתיעים לטובה: לפי JBL הן אמורות לשרוד כ-10 שעות  של האזנה עם ביטול רעשים כבוי. עם ביטול רעשים מופעל, הצלחתי לסחוט מהן קצת פחות מ-8 שעות, נתון שאני לא מצליח להיזכר באוזניות אחרות שמשתוות אליו. קייס הטעינה השמנמן מצויד בסוללה שמספקת כמעט שלוש טעינות מלאות נוספות, ואם מצאתם את עצמכם עם סוללות פרוקות לחלוטין, רבע שעה של טעינה תיתן לכם כ-4 שעות של מוזיקה. האוזניות נטענות דרך חיבור USB C בחלק התחתון של הקייס ויודעות להיטען גם באופן אלחוטי.


(+)
  • זמן סוללה ארוך במיוחד
  • ביטול רעשים יעיל מאוד
  • ביצועים מעולים בשיחות טלפון

(-)
  • המוזיקה לא נפסקת תמיד כששולפים אותן מהאוזניים
  • הסאונד לא מושלם
  • יש עדיין מה לשפר וללטש בקונספט של מסך מגע על הקייס

באג, היבואנית הרשמית של JBL בישראל מציעה את Tour Pro 2 ב-799 ש"ח. זה לא זול, וזה לא מפתיע. יש בהחלט מה ללטש בקונספט של אוזניות עם מסך מגע, הן ברמת החומרה והן ברמת עיצוב חויית המשתמש, אבל גם מה שיש כרגע זו התחלה מצויינת. הבשורות הטובות הן שזה לא בא על חשבון דברים אחרים באוזניות: הסאונד מצוין גם אם לא מושלם, הן מעולות בשיחות טלפון, ביטול הרעשים מאוד יעיל, יש להן המון אפשרויות מתקדמות ואפילו הסוללה מספקת זמן שימוש ללא תחרות.

1 תגובות

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר