כזה ניסיתי: MSI Prestige 13 Evo A13M

המותג הטייוואני MSI מזוהה בשנים האחרונות בעיקר כמותג גיימינג. עם זאת, לצד מחשבי גיימינג אימתניים, החברה מחזיקה סדרות יוקרה של מחשבים ניידים. אחד המחשבים האלו, מהסדרה בעלת השם המחייב Prestige, הגיע אליי לבדיקה בשבועות האחרונים. האם ל-13 EVO A13M יש את מה שצריך כדי שייקחו אותו בחשבון כשמתלבטים בין סדרות יוקרה של יצרניות אחרות כמו Asus Zenbook S, Lenovo Yoga Slim, Dell XPS  ואחרות?

MSI Prestige 13 Evo A13M (צילום: גד גניר)


ה-Prestige 13 Evo A13M בהחלט נראה כמו מחשב יוקרתי: הוא דקיק (17.9 מ"מ בחלקו העבה ביותר) קל (990 גרם בלבד) וקטן (299 על 210 מ"מ) באופן שקשה להאמין שמדובר במחשב בעל מסך בגודל המאוד סטנדרטי של 13.3 אינטש. ה"סוד" כאן הוא צמצום למינימום של עובי מסגרות המסך, מה שאיפשר ל-MSI להקטין גם את גוף המחשב לממדים האלו. חיצונית, המחשב נראה מעולה: העיצוב מאופק באופן כללי אבל ניתן להבחין בנגיעות עיצוביות שנשאבו ממחשבי הגיימינג של החברה עם רמזים לעיצוב זוויתי שמשווה לו מראה אגרסיבי. המחשב עצמו מצופה אמנם פלסטיק אולם מדובר בפלסטיק איכותי ונאה בגימור מט שאינו סופח בקלות טביעות אצבעות. מעבר לכך, הפלסטיק מכסה שלדה עשויה סגסוגת מגנזיום ואלומיניום קלילה וחזקה שתורמת לעמידות של המחשב. ציר המסך נפתח עד לזוית של 180 מעלות. כאשר המחשב מונח על משטח קשיח, יחידת המסך מרימה מעט את חלקו האחורי של גוף המחשב. כמו ב-Zenbook 13 S של אסוס, לא מדובר בגחמה עיצובית סתמית כי אם בהכרח: כשגוף המחשב כה דקיק ופתח יניקת האויר של המאווררים שלו ממוקם בתחתית, יש צורך ליצור רווח מסוים בינו לבין משטח העבודה כדי שלא יתלהט באופן שיגרום לו לנזק. למרות המרווח, Prestige 13 Evo A13M נוטה להתחמם גם בפעילות סטנדרטית, והחום מורגש בחלקו התחתון, קצת במקלדת ובעיקר בגוף המחשב בחלק שמעל למקלדת בסמוך לפתח יציאת האויר. לא מדובר בהתחממות מוגזמת, אבל בדקתי לא מעט מחשבים שנטו להתחמם משמעותית פחות.


המחשב מגיע עם מעבד Core i7-1360P מהדור ה-13, העדכני ביותר של אינטל נכון לכתיבת שורות אלו. יש לו 12 ליבות, 4 ליבות ביצועים במהירות שעון מקסימלית של 5 גיגהרץ ועוד 8 ליבות יעילות לפעילות סטנדרטית במהירות 3.7 גיגהרץ. היחידה שהגיעה אליי לבדיקה כוללת זכרון RAM DDR5 בנפח נדיב של 32 גיגה ואחסון SSD בנפח מרווח מאוד של 2 טרה אבל ניתן להשיג אותו גם בגרסה עם 16 גיגה ו-1 טרה בהתאמה. המעבד, מסדרה P אמור לספק איזון בין רמת ביצועים גבוהה ויעילות אנרגטית. בכל הקשור לביצועים - המחשב בהחלט עושה עבודה מצויינת: כל עוד לא תנסו להריץ עליו משחקים, Prestige 13 Evo A13M הוא מחשב זריז מאוד שמתמודד בלי בעיה עם עריכת תמונות, סרטים, תוכנות אופיס, שימוש מרובה חלונות בדפדפנים וכו'. המחשב מגיע כשמותקנת עליו מראש תוכנת השליטה של היצרנית, MSI Center שמציעה שלל אפשרויות התאמה אישית (משך ההפעלה של תאורת המקשים, קיצורי דרך המקלדת ועוד) ועדכוני תוכנה. בגזרת הבשורות הטובות, MSI לא מתקינה כאן גרסת התנסות של האנטי וירוס של מקאפי על שלל התראותיה המלחיצות. בגזרת הבשורות הרעות היא כן מתקינה מראש גרסת התנסות של Norton 360 שמציקה לא פחות.


MSI Prestige 13 Evo A13M (צילום: גד גניר)

MSI Prestige 13 Evo A13M (צילום: גד גניר)

MSI Prestige 13 Evo A13M (צילום: גד גניר)

MSI Prestige 13 Evo A13M (צילום: גד גניר)



המסך של Prestige 13 Evo A13M  אמנם לא מרשים במיוחד, אבל הוא פרקטי: הרזולוציה היא 1920 על 1200 פיקסלים, הוא מצופה בגימור מט למניעת השתקפויות, הוא מואר בצורה מספקת והודות לפאנל IPS איכותי, זויות הצפייה רחבות במיוחד. מצד שני, ברמת המחיר הזאת פוגשים בימינו מסכים מפנקים יותר, עם פאנל OLED, רזולוציה גבוהה יותר, קצבי פריימים גבוהים יותר לתנועה חלקה יותר על המסך, וגם מסכי מגע. כל אלו הם כאמור פינוקים, חלקם אפילו עשויים להשפיע לפעמים לרעה על ביצועי הסוללה, אבל ברמת המחיר הזאת פינוקים הם חלק בלתי נפרד מהחבילה וכאן התחושה היא ש-MSI קצת חסכה עלינו.


MSI Prestige 13 Evo A13M (צילום: גד גניר)

MSI Prestige 13 Evo A13M (צילום: גד גניר)

MSI Prestige 13 Evo A13M (צילום: גד גניר)



למרות הממדים הזעירים של המחשב, הוא לארג' בחיבורים: בצד ימין חיבור USB Type A (סטנדרטי), שקע למנעול וקורא כרטיסים. בצד שמאל שקע אוזניות 3.5 מ"מ, שני חיבורי USB Type C, חיבור HDMI ושקע טעינה קנייני של MSI. לאור הממדים הכלליים הצנועים, לא מפתיע לגלות שהמקלדת של Prestige 13 Evo A13M צפופה מעט. מעבר לצפיפות, מומחי עיצוב המקלדת של MSI לקחו כמה החלטות תמוהות כמו למקם את לחצן ההפעלה בתור הכפתור השני מימין בשורת המקשים העליונה (לפניו משום מה שמו את "Delete"), את מקש ה-Control הימני הם חילקו לשניים כשהצד השמאלי שלו משמש כמקש הלוכסן, ומקשי PageUp ו-PageDown מוצמדים למקשי החצים ימין ושמאל. לשמחתי, האילוצים האלו לא הפריעו לי משך כל זמן השימוש במחשב. עומק הלחיצה שטחי למדי, אבל הפידבק דווקא טוב וההקלדה עצמה נעימה ומהנה. משטח העכבר לא ענק, אבל בגודל שמיש ומכובד ביחס לממדי המחשב. הוא מדויק ומגיב היטב למגע.


מצלמת הרשת של Prestige 13 Evo A13M לא רעה: היא מצלמת ברזולוציית 1080p, בקצב של 30 פריימים בשנייה. הטווח הדינמי שלה יכול היה להיות טוב יותר: בתנאי תאורה לא אידיאליים, חלק מהפרטים נבלעים באיזורים כהים, אבל באופן כללי היא עושה את העבודה. יש לה חיישני אינפרה אדום והיא עומדת בתקן Windows Hello לפתיחת מחשב באמצעות זיהוי פנים. בנוסף, יש לה תריס פרטיות מובנה. הרמקולים בהספק של 2 וואט כל אחד מספקים שמע מפתיע בעוצמתו, אבל נטול עומק, כצפוי במחשב כה קטן ודקיק.


MSI Prestige 13 Evo A13M (צילום: גד גניר)

MSI Prestige 13 Evo A13M (צילום: גד גניר)

MSI Prestige 13 Evo A13M (צילום: גד גניר)

MSI Prestige 13 Evo A13M (צילום: גד גניר)



הסוללה, בקיבול של 75Whr הספיקה לי בממוצע לכ-6.5 עד 7 שעות שימוש שזה יפה מאוד. המחשב יודע להיטען גם משקעי ה-USB Type C שלו וגם משקע הטעינה הקנייני של MSI, אך מסיבה לא ברורה ב-MSI בחרו לצרף למחשב מטען USB Type C, מה ש"מבזבז" שקע יקר ערך אחד מהסוג הזה מצד אחד, ומשאיר את המשתמשים עם שקע טעינה קנייני חסר שימוש מצד שני. מעבר לכך אם כבר מדברים על צדדים, היה יכול להיות נחמד מצד המהנדסים של MSI לשים שקע USB C אחד בדופן ימין של המחשב ושקע שני בצד שמאל כדי לאפשר למשתמשים להחליט בעצמם לאיזה צד לחבר את השנאי, במקום למקם את שניהם בצד שמאל.


(+)
  • ממדים קומפקטיים
  • מגוון חיבורים נאה
  • זמן סוללה ארוך
(-)
  • לא מפנק בגזרת המסך
  • נוטה להתחמם
  • מקלדת צפופה מעט

בגרסה שאני בדקתי, עם 2 טרה אחסון ו-32 גיגה RAM, ה- MSI Prestige 13 Evo A13M מגיע גם במחיר פרסטיג': 7877 ש"ח. אם תסתפקו (ובהחלט ניתן להסתפק) בגרסה עם אחסון 1 טרה ו-16 גיגה RAM, תוכלו לחתוך מהמחיר הזה כ-1300 ש"ח. הוא מציג שילוב מעולה בין ממדים קומפקטיים, משקל נמוך, ביצועים טובים וזמן סוללה מצוין. אם פינוקים שחסרים כאן כמו מסך מגע, פאנל AMOLED וקצב פריימים גבוה לא מטרידים אתכם, הוא בהחלט אופציה ראויה ולגיטימית בסגמנט הזה של מחשבי יוקרה.

2 תגובות

  1. ברוך השב! דאגתי. התגעגעתי. אביב

    השבמחק
  2. היי גד. הקוראים הנאמנים שלך שמחים מאוד שחזרת. הסקירות המעולות שלך הן מקום טוב לברוח אליו מהמציאות הלא פשוטה בה אנו מצויים. מאחל לכולנו ימים טובים יותר.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר