כזה ניסיתי: MSI Modern 14 C13M

כל מי שעוסק במלאכה, יספר לכם שמיתוג זה עניין רציני. לא בכל יום יצרנית משיקה סדרת מחשבים ניידים חדשה, וחלק בלתי נפרד מאיפיון הסדרה הוא מציאת שם הולם שישדר חדשנות, יוקרה, דינאמיות או אפילו ייחוד כלשהו. שם הוא חלק אינטגרלי בשיווק המחשב ובמקרה הזה צניעות היא אכן מילה גסה. הוא לא חייב להיות אפילו קוהרנטי:

"Ideapad", "Vivobook", "Inspiron", השוק מלא בדוגמאות לא רעות לשמות, אפילו בסדרות הבסיסיות של היצרניות השונות. איכשהו, אצל MSI התהליך החשוב הזה, כחלק מאיפיון סדרת רמת הכניסה של המחשבים הניידים של החברה, הסתיים לפני כמה שנים בשם האנמי "Modern". כן חבר'ה, שימו לב למחשב שלנו, הוא לא מעורר השראה, הוא לא מקום בו רעיונות נוצרים הוא… הוא… מודרני! 

MSI Modern 14 C13M (צילום: גד גניר)


אם זה היה בלוג ביקורת שיווק, הביקורת אודות MSI Modern 14 C13M היתה מסתיימת כאן. למזלה של MSI אני כאן כדי לספר לכם על חויית השימוש במחשב עצמו, ולמרות שמדובר בסדרה הזולה ביותר בקטלוג של MSI, הוא מצליח להפתיע פה ושם לטובה.


MSI Modern 14 C13M (צילום: גד גניר)



המפרט הטכני של MSI Modern 14 C13M שהגיע אליי כולל מעבד Core i7 - 1355U מהדור ה-13 של אינטל, זכרון RAM בנפח 16 גיגה DDR4 ואחסון SSD בנפח 512 גיגה. בגדול, זה מפרט הקלאסי למי שצריך מחשב לשימוש כללי בלי דרישות ספציפיות כמו גיימינג או עריכת סרטי וידאו ברזולוציה גבוהה: המעבד הוא מסדרת U של אינטל, מה שאומר שההספק שלו נמוך יחסית אבל הוא יספק חויית שימוש זריזה וחלקה במשימות יומיומיות של גלישה באינטרנט בדפדפן, עבודה על פאואר פוינט, וורד ואקסל, וגם עריכת תמונות בפוטושופ. המקום היחיד שבו נתקלתי באיטיות מסוימת היה בהדלקת המחשב: חלפו לא פחות מ-20 שניות מהרגע שלחצתי על כפתור ההפעלה ועד שהמחשב היה מוכן לעבודה. מעבדי U של אינטל, בשל ההספק הנמוך שלהם, מיועדים למחשבים דקיקים, שמגיעים לעיתים עם מערכת קירור ללא מאווררים. MSI Modern 14 C13M מגיע עם מאווררים שמייצרים רעש שקשה להתעלם ממנו. אמנם זה לא רעש קבוע, והוא גם לא מחריש אוזניים, המאווררים נכנסים לפעולה רק בפעילות אינטנסיבית (לרוב, כזאת שיזמתם בעצמכם, אבל לפעמים גם תוך כדי פעולה יומיומית שלכם כשלפתע מערכת ההפעלה מתקינה עדכון משמעותי), אבל לרעש הזה עדיין יש נוכחות מעיקה. פיזור החום של המחשב יעיל: לא היו מצבים בהם הוא היה חם מכדי שניתן יהיה לעבוד איתו על הברכיים, אם כי במצבים קיצוניים הרגשתי התחממות מסוימת בחלקה העליון של המקלדת.


MSI Modern 14 C13M (צילום: גד גניר)

MSI Modern 14 C13M (צילום: גד גניר)

MSI Modern 14 C13M (צילום: גד גניר)

MSI Modern 14 C13M (צילום: גד גניר)



המסך כאן הוא תעלומה בעיני. מפרט המחשב מציין באופן מעורפל שמדובר ב-"IPS Level". במילים אחרות זה לא פאנל IPS ממש, זה פאנל אחר כלשהו, נחות מ-IPS (כלומר TN או VA) שהיצרנית העדיפה להצניע את טיבו. באמת שניסיתי למצוא מידע אודות הפאנל של המסך הזה בכל דרך אפשרית ולא הצלחתי למצוא תשובה מוסמכת על סוג הפאנל הספציפי ש-MSI השתמשה בו כאן. ועדיין, ב-MSI טוענים שהוא מציע איכות שלא נופלת מזו של פאנלים מסוג IPS, ויודעים מה? יש אמת בפרסום: הצבעוניות הרבה יותר טובה מזו של פאנלים מסוג TN, זויות הצפייה אכן דומות לאלו של מסכי IPS, והדבר היחיד שאולי יכול איכשהו לעורר את החשד שלא מדובר בפאנל IPS הוא התחושה שהצבעים מעט דהויים, אם כי זה אופייני למסכים עם גימור מט. מעבר לכך, בהשוואה למחשב האישי שלי, בעל מסך IPS באופן רשמי, הצבעים במסך של Modern 14 C14m נראו טוב יותר. גודל המסך כפי שודאי הבנתם משם המחשב הוא 14 אינטש, והרזולוציה שלו סטנדרטית, 1920 על 1080 פיקסלים. למקרה שתהיתם לא, זה לא מסך מגע.


גימור המחשב לא עומד אפילו בציפיות הנמוכות שהשם "Modern" מייצר. מכסה המסך ואיזור המקלדת מצופים אמנם בגימור חלק עם מראה מתכתי, אבל צידי המחשב וחלקו התחתון עשויים פלסטיק זול למראה. הייתם מצפים שהשימוש הנרחב בפלסטיק לפחות יתורגם למשקל נמוך, אבל המחשב הזה שוקל כ-1.4 קילו, מעט יותר מהממוצע למחשב בגודל המסך הזה. אלו בהחלט לא סיבות לפסול את המחשב הזה וכבר ראיתי מחשבים אפילו פחות אטרקטיביים, אבל מיצרנית כמו MSI שכבר יצא לי להתנסות במחשבים אחרים שלה, הייתי מצפה לסטנדרט גבוה יותר גם בסדרה הבסיסית שלה.


MSI Modern 14 C13M (צילום: גד גניר)



MSI Modern 14 C13M (צילום: גד גניר)



המקלדת כאן מרווחת, נעימה להקלדה, ומסודרת בסה"כ בצורה הגיונית למעט אולי מקשי החיצים שנדחסו לשורה אחת, ולוקח זמן להתרגל להשתמש בהם. המקלדת עצמה מוארת, פינוק שאינו שכיח במחשבים ברמת המחיר הזאת. משטח העכבר בגודל אידיאלי אולם לחצניו רועשים מדי לטעמי. סט החיבורים נאה בסה"כ וכולל שני שקעי USB סטנדרטיים וחריץ לכרטיס זכרון MicroSD בצידו הימני, ושקע טעינה קנייני של MSI, שקע HDMI, שקע USB סטנדרטי נוסף, שקע USB Type C ושקע אוזניות 3.5 מ"מ.


ל-MSI Modern 14 C13M מצלמת רשת מאוד בסיסית: רזולוציה מקסימלית של 720p וקצב פריימים של 30 לשניה. ראיתי מצלמות שמסוגלות לייצר תוצאה סבירה גם עם נתוני פתיחה כאלו, אבל כאן זה לא ככה. התמונה מאוד לא מפורטת, ומלאת רעש דיגיטלי בתנאי תאורה שאינם אידיאליים. זו מצלמה סבירה לשיחות וידאו מזדמנות, אבל אם אתם מנהלים כאלו באופן קבוע, אולי תעדיפו מחשב עם מצלמה טובה יותר. למצלמה אין תריס פרטיות מובנה, לא אלקטרוני ולא פיזי. מעבר לכך, אין כאן אמצעי שחרור נעילה ביומטרי, לא זיהוי פנים ולא טביעת אצבע, כלומר, תצטרכו לפתוח בכל פעם את המחשב בהקשת הקוד שלכם.


MSI Modern 14 C13M (צילום: גד גניר)

MSI Modern 14 C13M (צילום: גד גניר)



שני הרמקולים של המחשב, בעוצמה של 2W כל אחד, מייצרים צליל מאוד פתוח ורחב, אבל בו זמנית הוא גם חלש ונטול עומק. הסוללה המובנית בקיבול 53Whr הספיקה לי בקושי ל-5 שעות שימוש רצופות וזאת למרות ההספק הנמוך של המעבד, מאכזב. הבשורות הטובות הן שניתן לטעון את המחשב גם דרך שקע הטעינה הקנייני של MSI או לחילופין, דרך שקע ה-USB Type C, כך שאם נתקעתם ללא מטען או הרחק מנקודת חשמל, סוללה ניידת תוכל להציל אתכם.


(+)
  • מסך איכותי עם זויות צפייה רחבות
  • מקלדת נוחה לשימוש ומוארת
  • ביצועים טובים, רוב הזמן
(-)
  • זמן סוללה מאכזב
  • גימור זול ופשוט
  • קצת איטי בהדלקה

מחירו של MSI Modern 14 C13M עומד כיום על 3971 ש"ח. זה מחיר לא רע בכלל עבור מפרט טכני שכזה, אבל בכל מה שקשור לפינוקים, המחשב הזה קמצן מאוד: במחיר הזה כבר אפשר למצוא מסכי OLED, קוראי טביעות אצבעות, עיצוב אטרקטיבי יותר, אפילו תריס פרטיות למצלמה. על כל אלו הייתי מוחל יותר בקלות אם המחשב הזה היה מושלם מכל בחינה אחרת והוא לא. הוא כן מפתיע לטובה עם מקלדת נוחה, עם ביצועים טובים רוב הזמן ומסך איכותי, אבל ממחשב מודרני הייתי מצפה להידלק מהר יותר ולהחזיק זמן רב יותר ללא טעינה.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר