כאלו ניסיתי: 1More PistonBuds Pro Q30

בדצמבר האחרון הציגה 1More הסינית את PistonBuds Pro Q30, התוספת האחרונה לקטלוג אוזניות ה-TWS שלה, ודור ההמשך של PistonBuds Pro אותן בדקתי לפני כמעט שנתיים. מדובר אמנם באחד הדגמים הזולים של היצרנית, אבל הוא מגיע עם הבטחות גדולות באשר לאיכות הצליל וביטול הרעשים.

1More PistonBuds Pro Q30 (צילום: גד גניר)




ב-1More טרם התגבשו על שפה עיצובית אחידה לאוזניות שלהם כמו אפל, ג'אברה או אפילו סמסונג. מצד שני, כשיורים לכל הכיוונים, לפעמים פוגעים והעיצוב של PistonBuds Pro Q30 נראה טוב וייחודי: אלו אוזניות עם גבעולים בצורת גלילים צרים שחורים, עם ראש מוזהב (עם קצת דמיון אפשר לראות כאן משהו שמזכיר סוללות דורסל קטנות). הגבעולים האלו מחוברים לגוף כדורי עם מתאם סיליקון בעל ראש אליפטי. על האוזניים שלי העיצוב הזה עובד: קל להכניס אותן לאוזניים, קל להוציא אותן, הן לא שוקלות הרבה ובקושי מורגשות כשהן שם. אמנם לא הייתי יוצא איתן לפעילות ספורטיבית אך הן לא פחות מאובטחות בתוך האוזן בהשוואה נניח ל-AirPods Pro. האיטום שלהן למים הוא בתקן IPX5, כלומר, הן ישרדו התזות מים אקראיות וגשם. איכות החומרים וההרכבה מצויינת והן בהחלט לא נראות כמו אוזניות במחיר שבו הן נמכרות. השליטה בהן מתבצעת באמצעות הקשות על הגבעולים, אולם כל העסק הזה לא עובד מי יודע מה: פעמים רבות מדי האוזניות לא קלטו את ההקשות שלי, אין חיווי כלשהו שההקשות אכן נקלטו וגם התגובה להקשות איטית יחסית. אני לא בטוח שמדובר בבעיית חומרה, זה נראה כמו טעות עיצובית: האיזור להקשות הוא השטח באורך חצי ס"מ בין הראש המוזהב של האוזניה לללוגו החברה. למרות שיש שם בליטה קטנה, קל מאוד לפספס אותו ולהקיש מחוץ לאיזור הזה.


1More PistonBuds Pro Q30 (צילום: גד גניר)

1More PistonBuds Pro Q30 (צילום: גד גניר)

1More PistonBuds Pro Q30 (צילום: גד גניר)



קראתי הרבה תיאורים שיווקיים טכניים של חפיצים, אבל היצירתיות של החבר'ה ב-1More בתיאור הדרייברים של PistonBuds Pro Q30 יוצאת דופן, בטח לאוזניות ברמת המחיר הזאת: מדובר בדרייברים דינאמיים שהחברה קוראת להם "DLC", ראשי תיבות של Diamond-Like Carbon. ההסבר המדעי שלהם לשם הזה הוא שהמבנה המולקולרי של הפחמן ממנו עשויים הדרייברים דומה לזה של יהלום ובכך הוא מצליח לייצר צליל מדויק ומפורט. האוזניות תומכות ב-Bluetooth 5.3, ובמקודדי האודיו SBC הבסיסי ו-AAC (אך לא במקודדים יותר מתקדמים כמו aptX ו-LDAC). ההתרשמות הראשונית שלי מהצליל של האוזניות האלו היתה צוננת למדי, בטח ביחס למה שהייתי מצפה מדרייברים מפחמן דמוי יהלום למרות שלא ידעתי על קיומו של דבר כזה עד שקראתי את הרשום על האריזה. התעסקות קלה עם האקולייזרים באפליקציה שינתה משמעותית את החויה: בבחירה בהגדרת "Deep" קיבלתי איזון כמעט מושלם בין טווחי התדרים עם באסים נקיים ומדויקים וביצועים טובים מאוד גם בטווח המיד ובטווחים הגבוהים, וצליל שלא פוגשים כל יום באוזניות ברמת המחיר הזאת. PistonBuds Pro Q30 מציעות תמיכה גם בשמע מרחבי (Spatial Sound), אם כי לא הצלחתי להבחין בהבדל כלשהו באופי הצליל כשהאפשרות כשהאפשרות היתה מופעלת באפליקציה.


ביטול רעשים של PistonBuds Pro Q30 גם מפתיע לטובה: למהנדסי סוני ו-Bose אין מה לחשוש, עדיין יש ל-1More מה לשפר, אבל מנגנון ביטול הרעשים האקטיבי של האוזניות שלה, שעל הנייר יודע לסנן רעש בעוצמה של 42 דציבלים, התמודד יפה מאוד עם רעשים בתדר נמוך, והחליש באופן משמעותי קולות דיבור וצלילים גבוהים. הביצועים של האוזניות האלו בשיחות מספקים, ביחס למה שהייתם מצפים מאוזניות ברמת המחיר הזאת: איכות הצליל טעונה שיפור, הצד השני דיווח על קול מתכתי משהו אבל בהחלט ניתן היה לנהל שיחה ככה. שלושה מיקרופונים בכל אוזניה מבטלים רעשי רקע בשיחות באופן יעיל למדי, אם כי ברגעים מסוימים, במקרים קיצוניים של רעש סביבתי, הדבר השפיע לרעה אף יותר על איכות הצליל.


1More PistonBuds Pro Q30 (צילום: גד גניר)

1More PistonBuds Pro Q30 (צילום: גד גניר)

1More PistonBuds Pro Q30 (צילום: גד גניר)



בכל הקשור לתכונות מתקדמות, נראה שב-1More הצליחו להמנע מפשרות כבדות מדי: PistonBuds Pro Q30 יודעות לעצור את המוזיקה כשאתם מוציאים אותן מהאוזניים ולהמשיך אותה כשאתם מכניסים אותן חזרה, יש להן "מצב גיימינג" שמצמצם את ההשהייה של הסאונד ביחס לוידאו ל-0.08 שניות ואפילו תמיכה במולטי פוינט, חיבור לשני מכשירים במקביל. האפשרות האחרונה אמנם קבורה בתפריט האפשרויות הניסיוניות, אבל בדקתי וזה עובד. בנוסף, האפליקציה מציעה גם גלריית צלילי מיסוך של גשם, גלים, מדורה ועוד למי שמעוניין בניתוק מהסביבה בלי מוזיקה, וכמו בכל האוזניות האחרות של החברה גם אפשרות ל"שריפת דרייברים", תהליך ארוך ומייגע שיעילותו מוטלת בספק אבל למי שמעוניין בזה, יש את זה כאן. האפליקציה מציעה 12 סטים של אקולייזרים מוכנים מראש וגם אפשרות ליצור אקולייזר מותאם אישית באופן ידני. כל האפשרויות האלו עטופות באפליקציה שנראית מיושנת ולא אסתטית במיוחד, אבל לפחות היא מסודרת בצורה הגיונית וקלה להתמצאות.






ב-1More מספקים נתון פושר יחסית לזמן הסוללה של PistonBuds Pro Q30: כ-7.5 שעות כשביטול הרעשים כבוי. בפועל, עם ביטול רעשים מופעל ועצמת שמע חזקה יותר ככל הנראה ממה שנעשה בה שימוש במעבדות של 1More, הצלחתי לסחוט מהן כמעט 6 שעות. זה לא רע, אבל זה גם לא מרשים בצורה יוצאת דופן.


(+)
  • לא יקרות
  • סאונד טוב
  • נוחות באוזניים
(-)
  • אפליקציה לא אטרקטיבית
  • ממשק המגע לא תמיד מזהה את ההקשות
  • אפקט השמע המרחבי לא מורגש

מחירן של PistonBuds Pro Q30 בחנות המותג הרשמית של 1More בעליאקספרס עומד על 162 ש"ח, כולל דמי משלוח. למרות שלא ממש מרגישים את הסאונד המרחבי, שהאפליקציה לא אטרקטיבית וממשק השליטה בעייתי, יש פה עדיין אוזניות מאוד משתלמות שמציעות סאונד טוב, ביטול רעשים מפתיע לטובה, עיצוב נוח לשימוש וסט של תכונות מתקדמות שבדר"כ לא רואים בטווח המחיר הזה.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר