כזה ניסיתי: Samsung Galaxy S24 Ultra

העובדה ששוק הסמארטפונים נמצא בהאטה ידועה כבר מספר שנים. בשנת 2023 מכירות הסמארטפונים בעולם ירדו ב-3.2% ביחס לשנה שעברה כשסמסונג לבדה רשמה ירידה של 13.6 אחוז במכירות לעומת שנת 2022. אם זה לא הספיק, באותה הזדמנות ספגה היצרנית הקוריאנית מכה תדמיתית כשלאחר 12 שנה ברציפות בראש רשימת המכירות, איבדה את הבכורה לאפל, ומכרה פחות סמארטפונים מהיצרנית האמריקאית, כך לפי מכון המחקר IDC

Samsung Galaxy S24 Ultra (צילום: גד גניר)


בסדרת Galaxy S24 מקווה סמסונג לבלום את המגמה הזאת, ומנסה משהו חדש. על גלי הבאזז של הבינה המלאכותית בשנה האחרונה, ממתגת סמסונג את מכשיריה החדשים בסדרה כסמארטפוני ה-AI הראשונים. בדקתי את Galaxy S24 Ultra, הגרסה החזקה ביותר בסדרת מכשירי הדגל של סמסונג כדי להבין מה זה בעצם אומר.


בניגוד לשני מכשירי הסדרה הבסיסיים יותר שנמכרים בישראל עם ערכת השבבים של סמסונג, Exynos 2400, ה-Galaxy S24 אולטרה מגיע עם ערכת השבבים החזקה ביותר של קוואלקום, Snapdragon 8 Gen 3. כמו בדגמים משנים קודמות, מדובר בגרסה מיוחדת שהותאמה במיוחד למכשירי סמסונג כאשר ליבת הביצועים, החזקה ביותר מבין 8 הליבות של ערכת השבבים, פועלת במהירות שעון מעט גבוהה יותר מזו של ערכת השבבים הזאת במכשירים של יצרניות אחרות (1.39 גיגהרץ בגרסה של סמסונג לעומת 1.3 גיגהרץ בגרסה הרגילה). למכשיר 12 גיגה זכרון RAM, ואחסון בשלוש אפשרויות נפח לבחירתכם: 256 גיגה, 512 גיגה או 1 טרה, ללא אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס זכרון, כרגיל. ההבדל בערכת השבבים בא לידי ביטוי בעיקר במבחני ביצועים אבל בשימוש בפועל לא באמת מורגש. זה לא משנה את העובדה שמדובר במכשיר מהיר מאוד, למרות התוספות והשינויים של סמסונג על מערכת ההפעלה אנדרואיד.


אז ערכת שבבים חדשה זה נחמד אבל הבשורות האמיתיות ש-Galaxy S24 Ultra מביא עמו הן בתוכנה: הוא מריץ את מערכת ההפעלה Android 14, הגרסה העדכנית ביותר, כשמעליה הממשק של סמסונג One UI בגרסה 6.1. לפני שאגיע לכל התופינים של ה-AI, סמסונג מיישרת ב-S24 קו עם המדיניות של גוגל עצמה ומכשירי הפיקסל שלה, ומבטיחה לא פחות מ-7 שנים של עדכוני גרסה משמעותיים ועדכוני אבטחה. במילים אחרות זה אומר שעדכון הגרסה האחרון שתקבלו למכשיר הזה יהיה אנדרואיד 21, אי שם באיזור 2030, אם הוא ישרוד עד אז. זה יתרון משמעותי ביחס ליצרניות מכשירי אנדרואיד אחרות שבמקרה הטוב מתחייבות לחצי מזה, ובמקרה הפחות טוב מספקות עדכון גרסה משמעותי אחד או שניים לכל היותר.


לחצן הפעלת יכולות ה-AI (צילום: גד גניר)



בנובמבר האחרון חשפה סמסונג את גאוס (Gauss), מודל בינה מלאכותית משלה שיודע לייצר תמונות וטקסטים. המודל הזה עומד בבסיס כל היכולות המיוחדות שמביאה איתה One UI 6.1.  הגישה אל כל התכונות הללו היא באמצעות לחצן ייחודי שמופיע באפליקציות של סמסונג ובמקלדת שלה. באפליקציית הפתקים של סמסונג מקבלים אפשרויות עריכה אוטומטית מגוונות יותר, אבל בזכות השילוב של היכולות האלו במקלדת של סמסונג, ניתן להעזר בגאוס גם באפליקציות כתיבה אחרות כמו גוגל Keep או Docs. 


החלק שהכי הרשים אותי הוא האופן שבו הוא מסכם טקסטים לראשי פרקים. ניכר שגאוס ממש מצליח להבין את הטקסט אם כי גם כאן הוא לא כל יכול: יש מגבלת אורך לטקסט שהוא יכול לקרוא ולסכם, באיזור ה-750 מילה. מעבר לכך, גם במסגרת המגבלה הזאת, ככל שאורך הטקסט קצר יותר, איכות הסיכום היתה טובה יותר. זה נכון לגבי היכולת ליצור ראשי פרקים של ישיבות ועריכה אוטומטית של הטקסט: ככל שהטקסט היה קצר יותר, ככה זה עבד יותר טוב. גאוס יודע גם לתקן שגיאות בטקסט בעצמו, כולל תיקוני הגהה של זכר ונקבה, ועושה זאת בצורה מדויקת. כעיקרון הבינה המלאכותית של סמסונג אמורה גם לספק שירותי תרגום: של טקסטים וגם תרגום סימולטני בשיחות טלפון, אבל נכון לעכשיו גאוס עדיין לא תומך באפשרויות האלו בשפה העברית.


Samsung Galaxy S24 Ultra (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy S24 Ultra (צילום: גד גניר)



בגלריה, ניתן תיאורטית לבצע עריכה של אובייקטים בתוך תמונה: מסמנים את האובייקט הרלוונטי עם האצבע, וגאוס יודע ללטש את איזור הבחירה כך שיקיף בדיוק רק את האובייקט שסומן. לאחר מכן, ניתן להזיז את האובייקט או למחוק אותו. אני חייב להודות שהציפיות שלי היו כנראה מוגזמות. גאוס כאמור חותך בצורה מדוייקת את האובייקטים, אך כשהוא שותל אותם במיקום החדש או בתמונה אחרת, הוא לא מוסיף להם את ההצללה המקורית או מתאים את התאורה לסצינה החדשה והתוצאה לא כל כך אמינה. אפשרות המחיקה עבדה לי בדר"כ בסדר, למעט מקרה שבו ניסיתי למחוק מכונית חונה בתל אביב כדי להדגים לכם כיצד ה-AI עוזר לכם למצוא חניה אך לא הצלחתי: בכל פעם הבינה המלאכותית החליפה לי את הרכב שמחקתי ברכב אחר שמעולם לא היה שם ונוצר ע"י המכשיר במקום להשאיר את מקום החניה ריק. אני בספק אם הבינה המלאכותית של סמסונג מתקדמת מספיק כדי להבין שאין דבר כזה חניה פנויה בתל אביב, אבל בכל אופן זה היה משעשע. 


התמונה המקורית

כאן הזזתי את אחד הפנקייקים על הצלחת

וכאן ניסיתי להדביק אותו על תמונה אחרת

התמונה המקורית

כאן שיחקתי עם המיקום של אחד השקעים

התמונה המקורית

ניסיתי להזיז רכב אחד והבינה המלאכותית הוסיפה לי אחד אחר במקומו

זה לא עבד גם עם הרכב השני



תכונה דומה לזו שמציעה גוגל במכשירי הפיקסל שלה היא טפט בהתאמה אישית לפי תיאור. בתיאוריה זה נשמע מפוצץ, אך התיאור מגיע בתבניות קבועות שניתן לשנות בהן שניים או שלושה פרמטרים, ואין אפשרות ליצור תמונה בתיאור מלא, אבל זה עדיין חמוד. בנוסף, סמסונג מציעה כאן את Circle to Search, חיפוש מהיר באמצעות גוגל: לוחצים על תחתית המסך ואז ניתן לסמן ניתן לסמן עם האצבע את האיזור שרציתם לחפש מידע עליו בגוגל. זה יכול להיות טקסט או תמונה, או חלק מהם, תלוי מה סימנתם.




ל-Galaxy S24 Ultra מסך LTPO AMOLED בגודל 6.8 אינץ', ברזולוציית 1440 על 3120 פיקסלים, עם קצב פריימים של 120 הרץ. הבהירות המקסימלית של המסך עומדת כעת על 2600 nits (בהשוואה ל-1750 nits בלבד ב-S23 Ultra) וזה בהחלט משפר את חויית השימוש במכשיר תחת שמש. המסך מציג צבעוניות מרשימה כיאה למסך AMOLED, אבל איכשהו השנה משהו בכיול הצבעים השתבש וכעת מצב Vivid מציג צבעים מעט פחות חיים ממה שהתרגלתי במכשירי סמסונג. עדכון גרסה שיצא בימים האחרונים אמור לטענת סמסונג לטפל בסוגיה אולם הוא לא הגיע אליי עד לסיום הביקורת. הבשורות הטובות הן שסמסונג נפרדה סופית, גם במכשירי האולטרה שלה מקימורים בשוליים, וכעת המסך של S24 Ultra שטוח לחלוטין. למכשיר מסגרת טיטניום (בדומה לזו של iPhone 15 Pro), וחזית וגב המכשיר מכוסים בזכוכית Gorilla Glass Armor, זכוכית מיוחדת שפותחה ע"י קורנינג, יצרנית הזכוכיות עבור מכשירי סמסונג ואמורה להיות החזקה ביותר בשוק נכון לרגע זה. בכשרוני הצלחתי להפיל את המכשיר לרצפה בעודי עומד ואני יכול בהחלט לדווח לכם שהמכשיר שרד את הנפילה ללא סדקים או שריטות. 

Samsung Galaxy S24 Ultra (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy S24 Ultra (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy S24 Ultra (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy S24 Ultra (צילום: גד גניר)


ה- S- Pen, השריד שנותר מסדרת Galaxy Note ועבר ב-2021 למכשירי ה-Galaxy S Ultra עדיין כאן ועושה פחות או יותר את אותם דברים שתמיד עשה. הוא אקטיבי, כלומר, הוא מקושר בבלוטות' לטלפון ויש לו סוללה פנימית וחיישני תנועה. זה מאפשר לו לתמוך בזיהוי תנועות באויר גם בלי קרבה או מגע למסך עצמו, כמו גם הפעלת המצלמה מרחוק בלחיצה על הלחצן על העט. ניתן לכתוב איתו על המסך גם כשזה נעול וכבוי, והוא כרגיל מזהה כתב יד, גם בעברית.


Samsung Galaxy S24 Ultra (צילום: גד גניר)



מערך הצילום הראשי של Galaxy S24 Ultra כולל ארבע מצלמות (העיגול השחור החמישי מאכלס בתוכו חיישן לייזר): מצלמה ראשית ברזולוציית 200 מגה פיקסל עם צמצם f/1.7 וייצוב תמונה אופטי, מצלמת זום כפול 5 ברזולוציית 50 מגה פיקסל עם צמצם f/3.4 וייצוב תמונה אופטי, מצלמת זום כפול 3 ברזולוציית 10 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4 וייצוב תמונה אופטי, ומצלמה עם עדשה רחבה ברזולוציית 12 מגה פיקסל וצמצם f/2.2.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)




כרגיל אצל סמסונג, מדובר בטלפון עם יכולות צילום משובחות. כפי שמלמדים הנתונים על הנייר, סמסונג מתמקדת ביכולות הצילום בזום, ו-Galaxy S24 Ultra בהחלט לא מאכזב מהבחינה הזאת. הצילומים בשימוש במצלמות הללו, כמו גם בשימוש בזום דיגיטלי עד כפול 10 נראים מעולה, עם פירוט טוב ואפילו מיתון מסוים של הצבעוניות בתמונה באופן שהופך אותן למעט יותר ריאליסטיות. פחות התלהבתי מהביצועים של מצב הלילה שנוטה להדגיש באופן מוגזם את התאורה בתמונה כך שהתוצאה מעט לא טבעית ומוארת מדי. הבשורות הטובות הן שבניגוד למכשירים אחרים, מצב הלילה לא מופעל אוטומטית, ובמצב רגיל, צילומי הלילה יוצאים נהדר, עם גווני צבע נאים, פירוט יפה ואיזון טוב יותר של התאורה.

Samsung Galaxy S24 Ultra (צילום: גד גניר)


קיבולת הסוללה נשארה כפי שהיתה בדגם של שנה שעברה, 5000mAh. הודות לניהול נכון יותר של צריכת החשמל של המכשיר, הצלחתי לקבל ממנה קרוב ל-13 שעות מסך בין טעינה לטעינה, בין המכשירים עם זמן המסך הארוך ביותר שיצא לי לנסות אי פעם. הספק הטעינה המקסימלי נותר כשהיה, 45 וואט, מה שמאפשר לטעון 65 אחוז מקיבולת הסוללה כאשר היא פרוקה, בתוך כחצי שעה. המכשיר תומך גם בטעינה אלחוטית בהספק של 15 וואט, וטעינה הפוכה (טעינה של מכשירים אחרים או אביזרים על גב המכשיר), בהספק של 4.5 וואט. מטען אגב, כרגיל, לא מצורף לאריזה. הרמקולים הסטריאופוניים (אחד בתחתית המכשיר והשני בתוך האפרכסת), מספקים צליל בעוצמה חזקה באיכות טובה ואפילו עם מעט עומק ובאסים והשמע באפרכסת חזק בצורה יוצאת דופן.


(+)
  • יכולות AI, יודע לסכם טקסטים, לתקן טעויות, ולערוך תמונות
  • עדכוני תוכנה ל-7 שנים
  • זמן סוללה ארוך מאוד
(+)
  • יש עדיין מה ללטש ב-AI, בפרט בעריכת תמונות
  • יכולות התרגום עדיין לא זמינות בעברית
  • המסך במצב Vivid לא כל כך Vivid

ההימור של סמסונג על AI עושה רושם מצוין. במהלך השנים היא ניסתה ללא הרף למצוא נישה שתאפשר ליצור נאמנות למותג שלה מעבר לחומרת המכשיר באמצעות גימיקים ושירותים נלווים: בפורטפוליו שלה יש שירותי מוזיקה, פקודות קוליות, מעקב בריאות, חנות אפליקציות משלה ומה לא. הרוב לא עבד לה, אבל השילוב של ה-AI כאן הוא ההתאמה התוכנתית הטובה ביותר שסמסונג עשתה לטעמי אי פעם, שבאמת מייצרת ערך מוסף למשתמשים. זה לא מושלם, יש עדיין מה לעבוד על היכולות בעיבודי תמונה, ודוברי השפה העברית עדיין מקופחים בכל הקשור ליכולות תרגום, אבל מה שיש כאן עובד טוב רוב הזמן ומשולב בצורה נכונה בממשק המכשיר. מעבר לכך, המכשיר עצמו, הברזל, עדיין מעולה, עם הבטחה לעדכוני תוכנה ל-7 השנים הבאות, וזמן סוללה ארוך בצורה יוצאת דופן. מחירו של Galaxy S24 Ultra ביבוא רשמי מתחיל מ-5049 ש"ח לגרסה עם האחסון בנפח 256 גיגה. זו אמנם עלייה של 150 ש"ח ביחס למחיר ההשקה של הדגם של שנה שעברה, אבל אם אתם מחפשים לעצמכם הצדקה להוציא סכום כזה על סמארטפון, תמיד תוכלו להיזכר שהמתחרה העיקרי שלו, iPhone 15 Pro Max, עולה כ-1000 ש"ח יותר.


6 תגובות

  1. "ללא אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס זיכרון, כרגיל" - וזו בעיה. אני מקווה שהאיחוד האירופאי יאלץ אותם להחזיר את האפשרות.

    השבמחק
  2. שכחת להזכיר, שבסביבות 2025, סמסונג תהפוך חלק משירותי ה-AI (אלה שרצים בענן ולא מקומית) לשירותים בתשלום (מינוי). זה חשוב להזכיר שסמסונג מנסה להפוך את הלקוחות שלה לפרות חולבות אפילו יותר משהם כבר..

    השבמחק
  3. ישנה טעות בתיאור ליבת הביצועים החזקה במכשיר, היא פועלת במהירות שעון של 3.39GHz ולא 1.39 כמו שכתוב.

    השבמחק
  4. כאשר מדברים על מפרט המצלמות, מספר הפיקסלים זה אולי הנתון הרביעי בחשיבותו. היה ראוי לפרט על גודל החיישנים (או ליתר דיוק שטח החיישנים), ועל גודל הפיקסלים. כמו כן היה ראוי לפרט לגבי רוחב העדשות (במיוחד לגבי העדשה הרחבה).

    השבמחק
  5. כמו כן היה ראוי לדבר יותר על השיפור מ-S23 Ultra, זו הרי אחת השאלות הכי מעניינות במכשיר דגל - במה חידשו ביחס למכשיר הדגל מהשנה שעברה. למשל כתבת על כך שהסוללה מחזיקה כמעט 13 שעות. כאשר סיקרת את ה-S23 Ultra, כמה הסוללה החזיקה אז? ואיך המצלמות של ה-S24 לעומת המצלמות של S23? כן כתבת על החידוש העיקרי, ה-AI, אבל סמסונג אמרה שהוא יגיע גם למכשירים קודמים, אז היה ראוי להתייחס גם לעניין זה.

    השבמחק
  6. מה עדיף, זה או המתקפל של סאמסונג?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר