כזה ניסיתי: Ugreen Nexode 300W

הימים הם ימי תחילת העשור הנוכחי, הקורונה מתחילה להראות כמו משבר גלובלי, ובאפל עובדים על סדרת מכשירי iPhone 12. לא יהיה הרפתקני לנחש שמתוך ההנחה שמגפה מדבקת וקטלנית לא תיטיב עם הכלכלה העולמית, חיפשו אצל היצרנית האמריקאית כל דרך לקושש עוד כמה דולרים על כל אייפון שיימכר, והגיעו לפיתרון קסום: לשלוף את המטען מהאריזה ולצבוע את ההחלטה בהסבר אקולוגי על צמצום גדלי האריזות והאפשרות להוביל יותר אייפונים בכל מכולה. כולם שמחו: האפליסטים ששמחו להגן על ההחלטה ולדעת שהם שומרים על העולם, סמסונג שלעגה בקמפיין לאפל על הוצאת המטען מהאריזה ומספר חודשים לאחר מכן נהגה בדיוק כמוה, וגם יצרניות המטענים הסיניות שבן לילה גדל להן השוק במאות אחוזים.

Ugreen Nexode 300W (צילום: גד גניר)

בלי קשר, בנקודת הזמן הזאת, שוק המטענים היה בעיצומה של קפיצת מדרגה טכנולוגית עם הופעתם של מטעני ה-GaN הראשונים, מטענים שעושים שימוש במוליך למחצה בשם גאליום ניטריד. החלפת הסיליקון בגאליום ניטריד ברכיבים הפנימיים של המטענים איפשר לתכנן ולייצר מטענים קטנים יותר, עם הספקי טעינה גבוהים יותר, שאינם נוטים להתחמם. בתוך זמן קצר החלו להופיע בשוק לא רק מטענים קטנים ומהירים לאייפון, כי אם מטענים קומפקטיים למחשבים ניידים ומטענים עם הספק שמאפשר להם טעינה מהירה של כמה מכשירים במקביל. לפני מספר שבועות נחת על שולחני Ugreen Nexode 300W, הדגם החזק ביותר של היצרנית הסינית, שמסוגל לעשות דברים שעד לפני זמן לא רב נשמעו דמיוניים, אך גם עולה בהתאם.


כפי שחדי העין שביניכם וודאי כבר ניחשו, הספק הטעינה של Ugreen Nexode 300W הוא 300 וואט. למטען לא פחות מחמישה שקעים: 4 שקעי USB Type C ושקע אחד USB Type A, שמחלקים ביניהם את הספק הטעינה הזה באופן לא שויוני: השקע העליון ביותר מסוגל להגיע להספק מקסימלי של 140W, השני והשלישי מתחתיו מגיעים להספק מקסימלי של 100W, הרביעי מגיע להספק מקסימלי של 45 וואט, ושקע ה-USB Type A יטען חפיצים רעבתנים פחות שיסתפקו גם ב-22.5W. 



Ugreen Nexode 300W (צילום: גד גניר)

Ugreen Nexode 300W (צילום: גד גניר)


כאמור, הערכים כאן הם ערכים מקסימליים, אבל עדיין מדובר במפלצת במונחי מטענים. Ugreen Nexode 300W מסוגל לטעון במקביל שלושה מחשבים בהספקים של 140W, 100W ו-60W, או במילים אחרות: שלושה מחשבי Macbook Pro במקביל ובעוצמה המקסימלית שהם דורשים, כשאחד מהם אפילו יכול להיות הדגם הרעבתן ביותר, Macbook Pro 16. לחילופין, אם אתם רוצים להשתמש בכל היציאות של המטען, ההספק הכולל של Ugreen Nexode 300W יאפשר לכם לטעון את אותו Macbook Pro 16, Macbook Pro נוסף קטן יותר, Macbook Air, סמארטפון ואוזניות, וכולם יקבלו הספק טעינה נאה. נכון, עקרונית, מפצל חשמל שתחברו אליו חמישה מטענים מקוריים של החפיצים שלכם יעשה בסופו של דבר את אותה העבודה בסכום הרבה יותר נמוך, אבל זה יהיה מבולגן הרבה יותר.


שני מחשבים, טאבלט, אוזניות ושעון חכם נטענים בו זמנית (צילום: גד גניר)



כל זה מתאפשר בזכות שני מעבדי GaNFast שפועלים זה לצד זה בתוך המטען ומיוצרים בטכנולוגיה של יצרנית מוליכים למחצה בשם Navitas, טכנולוגיה שיצרניות כמו דל, לנובו, שיאומי, אופו, סמסונג ואחרות עושות בה שימוש במטענים המקוריים שלהן. המטען אמנם לא תומך כצפוי בכל תקני הטעינה המהירה הקנייניים היחודיים של כל יצרנית ויצרנית סמארטפונים, אך כן מספק טעינה מהירה למכשירי iPhone ו-Galaxy, ותומך בתקן הטעינה הסטנדרטי PD 3.1 שתיאורטית אמור לאפשר טעינה בהספק של 240W. המטען שומר על טמפרטורה נמוכה, גם בטעינה ממושכת בהספק גבוה, ומווסת בצורה חכמה את ההספק כדי למנוע נזק לחיי הסוללה של המכשירים המחוברים אליו. ב-Ugreen יודעים לספר שהמטען מוגן בפני קפיצות מתח, עליות טמפרטורה, מכות ברק, קצרים והפרעות בזרם החשמל.


Ugreen Nexode 300W (צילום: גד גניר)



המטען הזה מתחבר באמצעות כבל חשמל באורך 2 מטר לקיר. הוא אינו ענק, אבל הוא שמנמן וכבד (0.83 ק"ג) ולא הייתי רוצה להיסחב איתו מדי יום בתיק. הוא מיועד להשאר על השולחן במשרד או בבית. Ugreen יצרנית ששמה דגש על איכות חומרים והרכבה, ו-Ugreen Nexode 300W בהחלט בנוי לתפארת. גופו אמנם לא עשוי מתכת, אך הוא מצופה פלסטיק שלא אוסף טביעות אצבעות, כל חלקיו תפוסים היטב במקומם, ואין כאן רעשי פלסטיק או משהו רופף. בתחתית שתי רפידות גומי שמונעות ממנו לזוז כשהוא מוצב על השולחן, שתיהן מודבקות היטב ואינן עושות רושם שיתנתקו מהמטען בקרוב. הוא מגיע עם כבל אחד באורך מטר וחצי שתומך בהספק טעינה מקסימלי של 240W, ואת שאר הכבלים תצטרכו לרכוש מכספכם. במחיר ש-Ugreen Nexode 300W עולה, הייתי מצפה לקבל קצת יותר מזה באריזה.


(+)
  • הספק עצום לטעינה מהירה של כמה מכשירים במקביל
  • איכות בניה טובה
  • כמות חיבורים גדולה
(-)
  • יקר להחריד
  • באריזה כלול רק כבל USB C אחד
  • כבד ושמנמן

ואכן, מדובר בפינוק יקר: Ugreen Nexode 300W יעלה לכם 875 ש"ח לפני מע"מ (ובשימוש בקוד קופון בתוך דף המוצר עצמו) בחנות הרשמית של המותג בעליאקספרס. הפינוק הזה עושה סדר בשולחן, חוסך לכם שקעי חשמל ושימוש במפצלים, ומרכז את כל צרכי הטעינה שלכם במקום אחד. אני מתקשה לראות יותר מדי משתמשים ביתיים שהתועלת הזאת מצדיקה הוצאה של סכום כזה, אבל לחדרי ישיבות במשרדים, וחדרי עבודה של מבקרי חפיצים, מדובר בהחלט במוצר שעושה את החיים נוחים יותר.


2 תגובות

  1. מעולה כתמיד לקרוא אותך
    אביב

    השבמחק
  2. גד, הביקורות שלך מעולות. אני עוקב בשקידה אחר הבלוג. יישר כוח.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר