כאלו ניסיתי: Bose QuietComfort Ultra Headphones

יוני 2022, מצעד הדגלים הראשון מאז מבצע שומר החומות. אני יושב בבית עם הדגם המוביל החדש של אוזניות ביטול הרעשים Over the Ear של סוני שזה עתה הוכרז, ומתלבט אם לשבת ולהאזין להן במשך שעות, חרף החשש שתתחיל אזעקה מתישהו ולא אשמע אותה. כמעט שנתיים חלפו מאז, והנה מגיעות אליי ה- QuietComfort Ultra Headphones, דגם הדגל של אוזניות ביטול הרעשים של Bose, המתחרות ראש בראש עם סוני באותה משבצת בדיוק. איכשהו, זה קורה בעיצומה של מלחמה נוראית עם אותו חשש מאזעקה שתתפוס אותי (או יותר נכון, שאני אפספס אותה) ברגע שאני שם את העולם סביבי על השתק. תמיד נדמה כאילו חייהם של סוקרי מוצרים בחו"ל נוחים יותר, אבל וואלה, זה מתחיל להיות מוגזם.

Bose QuietComfort Ultra Headphones (צילום: גד גניר)


עד 2019, ל-Bose היה דגם דגל אחד בקטלוג שלה, QuietComfort 35 II, דגם משובח שמשלב משקל קליל, זמן סוללה ארוך וכמובן, סימן ההיכר של החברה האמריקאית, ביטול רעשים הטוב מסוגו. בשלב הזה, יצרניות מתחרות החלו לסגור את הפער ממנה בכל הקשור לביטול רעשים וב-Bose החליטו שהדגם הבא חייב להתנער מהתדמית הסולידית של החברה. התוצאה היתה Noise Cancelling Headphones 700, אוזניות עם עיצוב יוקרתי ושונה לחלוטין מזה של הדגמים הקודמים, עם ביטול רעשים מצוין ושמע נהדר, אבל גם כבדות יותר ולא ניתנות לקיפול, שני חסרונות קשים לעיכול עבור משתמשים שנוהגים לעלות איתן למטוס. ב-Bose הפנימו את הביקורות וב-2021 הציגו את QuietComfort 45, דגם המשך ישיר ל-35, עם עיצוב זהה כמעט לחלוטין, קל כמוהו, ועם שיפורים בביטול הרעשים ובאיכות השיחה. 

Bose QuietComfort Ultra Headphones (צילום: גד גניר)

Bose QuietComfort Ultra Headphones (צילום: גד גניר)


ה-QuietComfort Ultra Headphones אמנם מחליפות רשמית את Noise Cancelling Headphones 700 אך ניכר שבבוז למדו מהעבר, והדגם החדש מגיע אמנם עם עיצוב שנראה כמו איזון בין QuietComfort 45 ל-Noise Cancelling Headphones 700, כלומר, יותר סולידי מ-Noise Cancelling Headphones 700, אבל גם עדכני יותר ויוקרתי יותר ביחס ל-QuietComfort 45. צירי הקיפול עושים כאן קאמבק מבורך מה שמאפשר לקפל אותן אחרי שימוש לממדים מצומצמים יותר מאלו של Noise Cancelling Headphones 700. מצד שני, בגזרת המשקל לא חל שינוי וכמו דגם הפרימיום הקודם, הן שוקלות 254 גרם, שזה לא המון, זה קל משמעותית מה-307 גרם של B&W PX7 S2, אבל זה קצת יותר מה-249 גרם של Sony WH-1000XM5, וכמובן יותר מה-240 גרם של QuietComfort 45. על הנייר זה אולי נשמע זניח אבל בשימוש ממושך כל גרם משפיע ויש מי שהמשקל מהווה עבורם פקטור קריטי בבחירת האוזניות. 


השליטה במדיה ב-QuietComfort Ultra Headphones מתבצעת באמצעות לחצן במסגרת של אוזניה ימין: לחיצה אחת עוצרות וממשיכה את הניגון, שתי לחיצות מדלגות לשיר הבא ושלוש מחזירות אתכם לשיר הקודם. השליטה על עוצמת השמע מתבצעת באמצעות פס מגע באותה אוזניה, שמגיב מעולה באופן מפתיע למגע. גוף האוזניות עשוי פלסטיק אך הזרועות שלהן עשויות אלומיניום. העור על כריות האוזניים והקשת הוא עור פרוטאין, כלומר, חומר דמוי עור שמורכב משילוב של אבקת פרוטאין ורזין שמזכיר מאוד בתחושה שלו עור אמיתי, רך ונעים למגע ולשימוש ממושך. מידת הלחץ שמפעילה הקשת על האוזניים סבירה, אך בעל ראש גדול יחסית כמוני נאלץ למתוח את הקשת עד סופה כדי לקבל התאמה נוחה של האוזניות. אוזניות Over the Ear לא מיועדות באופן כללי לפעילות ספורטיבית אבל יצרניות כן נוטות לספק עבורן מיגון' סמלי לפחות' למים. במקרה של Sony WH1000XM5 מדובר בתקן IPX4, ב-Bose לא טרחו לבדוק במעבדה את המיגון של QuietComfort Ultra Headphones כך שאין כאן תקן רשמי. זה לא אומר שהן יימסו בגשם, אבל עדיף לא לאתגר אותן בחשיפה מוגזמת למים.

Bose QuietComfort Ultra Headphones (צילום: גד גניר)


ב-Bose לא מנדבים יותר מדי מידע טכני על גודל הדרייברים של האוזניות, טווח התדרים או כל נתון טכני אחר שיצרניות אחרות כן מספקות. מה שכן ידוע זה שהאוזניות תומכות ב-Bluetooth 5.3, בפלטפורמת הסאונד של קוואלקום, Snapdragon Sound וכפועל יוצא מכך במקודדי האודיו האלחוטיים המתקדמים aptX Lossless ו-aptX Adaptive. זה אמנם לא ישנה משהו עבור מי שממילא צורך את המוזיקה שלו מספוטיפיי, אבל מי שמנוי למסלולי ה-Hi-Fi של שירותי סטרימינג כמו Deezer או Apple Music יוכל לקבל איכות משודרגת כאן. כך או כך, האוזניות נשמעות מעולה. אני לרוב פחות מתחבר לחתימת הסאונד של Bose בסדרת QuietComfort אבל למרבה השמחה, כאן הצליל דומה יותר לזה של Noise Cancelling Headphones 700: הצליל חם, פתוח, רחב, אבל גם מאוד מפורט ומדויק, עם באסים מצויינים גם בהאזנה ממקורות תוכן שלא עושים שימוש במקודדים המתקדמים שהאוזניות תומכות בהן. תפריט האקולייזר דל מאוד וכולל סה"כ ארבע הגדרות מוכנות מראש "חיזוק בס", "חיזוק טרבל", "צמצום בס" ו"צמצום טרבל", לצד האפשרות לייצר אקולייזר אישי לפי טעמכם. Bose הוסיפה כאן גם שמע מרחבי בפורמט משלה שבאופן מפתיע, בניגוד לבדר"כ, הותיר אותי מורשם אפילו בהאזנה למוזיקה. כשהוא מופעל, הצליל פתוח יותר ועוטף את המשתמש בצורה משכנעת שבהחלט משדרגת את החויה.

Bose QuietComfort Ultra Headphones (צילום: גד גניר)


ביטול רעשים באופן לא מפתיע, מדהים. כתבתי את הביקורת הזאת כשהן עליי, בין השאר כשהטלויזיה פועלת ברקע בעוצמת שמע ממוצעת, וקולות הדיבור שבקעו ממנה בקושי הצליחו לחדור מבעד לאוזניות. ניסיתי אותן גם בהמתנה מחוץ לחוג ההיפ-הופ של הילדה שלי. מוזיקה, צעקות בלתי פוסקות של ילדים ומדריכות והכל במבנה עם אקוסטיקה מזעזעת שכאילו נועדה להתעלל באוזניים אנושיות, כל זה הוחלש באופן שאיפשר לי להתרכז ולהשאר רגוע מאי פעם. תוסיפו לזה ניצחון מוחלט על רעשים בתדר נמוך (מכונת כביסה, מייבש, אוטובוס, רכבת) ותקבלו אוזניות שכרגיל אצל בוז, מצטיינות בלנתק אתכם מהעולם החיצוני. הניתוק הזה כה מוצלח, שכבר בדגמים קודמים התחלתי להרגיש לא בנוח ללכת איתן ברחוב. ב-QuietComfort Ultra שדרגה בוז את מצב השקיפות שנשמע כעת טבעי מאי פעם ומאפשר לכם להיות מודעים לרעש הסביבתי גם בלי להוריד את האוזניות מהראש. מה שכן חסר לי זו האפשרות לכבות את ביטול הרעשים מבלי לעבור למצב שקיפות במצבים בהם הסביבה שקטה ואני רוצה סתם לחסוך בסוללה.


למרות הבטחות גדולות על שמע צלול במיוחד בשיחות, QuietComfort Ultra Headphones רחוקות להרשים מהבחינה הזאת. הצד השני דיווח על איכות צליל נמוכה יחסית, בייחוד כשהאוזניות מנסות להתמודד עם רעשי רקע חזקים. הרעשים עצמם בקושי נשמעים, אבל הסאונד עצמו ברגעים האלו מאבד מאיכותו. זה לא שהן אינן שמישות אבל מי שבונה על לעשות בהן שימוש במשרד למוזיקה ושיחות, צריך לדעת שהן לא מצטיינות מהבחינה הזאת.


ל-QuietComfort Ultra Headphones חיישנים שמזהים כשאתם מסירים אותן מהראש ועוצרים את המוזיקה. זה אכן עובד, אבל לוקח להן כמעט 3 שניות עד שהמוזיקה נעצרת כך שאם אתם לא גאים בטעם המוזיקלי שלכם, רצוי להסתמך פחות על המנגנון הזה ולהנמיך את עוצמת השמע לפני שמורידים אותן. הן תומכות בהפעלה קולית של google assistant, וגם במולטי פוינט. דרך האפליקציה ניתן לתעדף לאיזה מהמכשירים שצימדתם איתם את האוזניות, הן יתחברו באופן אוטומטי.

Bose QuietComfort Ultra Headphones (צילום: גד גניר)


ב-Bose טוענים שהאוזניות אמורות לשרוד כ-24 שעות של האזנה רצופה. אצלי הן שרדו כ-20 שעות, עם ביטול רעשים ושמע מרחבי מופעל. זה פחות ממה שמציעות על הנייר אוזניות כמו Sony WH1000XM5 או B&W PX7 S2 אבל זה בהחלט יספיק לכם לטיסה ארוכה. הטעינה מתבצעת דרך שקע USB Type C. בנוסף, QuietComfort Ultra מציעות חיבור חוטי דרך שקע 2.5 מ"מ וכבל שבקצהו השני חיבור אוזניות 3.5 מ"מ סטנדרטי. בחלק מהאוזניות, כמו 1More SonoFlow החיבור החוטי מאפשר לעשות בהן שימוש גם כשהסוללה פרוקה לחלוטין אבל למרבה האכזבה כאן זה לא כך.


(+)
  • איכות צליל מצוינת
  • ביטול רעשים מופלא
  • תמיכה במקודדי אודיו מתקדמים
(-)
  • יקרות להחריד
  • יש רק מצב ביטול רעשים או מצב שקיפות. אין מצב ביניים.
  • לא ניתן להשתמש בהן עם כבל כשהסוללה פרוקה לחלוטין

אוזניות הפרימיום של Bose מגיעות עם מחיר פרימיום: ביבוא רשמי של ניופאן, מחירן של Bose QuietComfort Ultra Headphones עומד על 2199 ש"ח. אלו אוזניות משובחות, נוחות, מתקפלות לגודל קומפקטי, עם איכות צליל טובה יותר ממה שהכרתי עד כה מ-Bose וביטול רעשים מופלא. הוספת התמיכה במקודדי אודיו מתקדמים, הפעלה קולית של גוגל, מולטיפוינט ואפילו השמע המרחבי בהחלט מאפשרות ליצרנית האמריקאית ליישר קו מול המתחרות גם בתכונות מתקדמות, מעבר ליתרונות הקבועים שלה בביטול רעשים ובנוחות שימוש. הן לא מושלמות: הן לכל היותר בינוניות בשיחות, אין מצב ביניים בין ביטול רעשים מופעל למצב שקיפות, ולא ניתן לעשות בהן שימוש באופן חוטי כשהסוללה פרוקה אבל עם כל אלו הייתי יכול לחיות בשלום. מה שמפריע לי יותר זה שהאוזניות האלו, טובות ככל שיהיו, לא מצליחות להצדיק בעיני את הקפיצה האדירה במחיר, בטח כשהמתחרה הישירה מציעה חבילה דומה פחות או יותר, במחיר זול משמעותית.


4 תגובות

  1. כתבת יפה אבל טעות קטנה. לSony WH אין שום עמידות רשמית למים. גם לא IPX4. רק ל WF

    השבמחק
  2. לא כלכך הבנתי מהמאמר. הכוונה היא שבמצב ביטול רעשים הסאונד של המוזיקה לא נשמע טוב?

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. תודה על הסקירה! יש בה את כל מה שצריך לדעת. בעקבות הסקירה אני שוקל לרכוש אותן - האם לדעתך הן יעזרו לי עם רעשים של צפירות של מכוניות? או שמא עדיף יהיה לי ללכת על הסוני XM4 OVER EAR? אני עובד מהבית ולצערי גר סמוך לכביש שמדי פעם צופרים בו.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר