כזה ניסיתי: Lenovo Yoga Pro 7 Gen 8 (14" AMD)

קטלוג המחשבים הניידים של לנובו אמנם נשלט ברובו ע"י כאלו המתבססים על מעבדי אינטל, אבל משובצים בו גם בודדים שמגיעים עם מעבד AMD. ה-Yoga 7 Pro Gen 8 (14" AMD) משתייך לקבוצה האחרונה ומציע לצד המעבד המסקרן, כרטיס מסך שרירי ועוד כמה פינוקים חביבים.

Lenovo Yoga Pro 7 Gen 8 (14" AMD) (צילום: גד גניר)


מעבד ה-AMD ש-Yoga Pro 7 מתבסס עליו בתצורה שהגיעה אליי הוא ה-Ryzen 7 7840HS המיוצר בארכטיקטורת Zen 4, העדכנית ביותר של AMD נכון לכתיבת שורות אלו וכולל 8 ליבות עיבוד שמסוגלות להגיע למהירות שעון של עד 3.8 גיגהרץ במצב רגיל, או 5.1 גיגהרץ במצב Boost (אם כי זהו נתון נומינלי בלבד שלא מייצג דפוס שימוש מעשי). אם אתם זקוקים לקונטקסט במונחי אינטל, הרי שהמעבד הזה מקביל על הנייר למעבדי Core i7 מהדור ה-13, מסדרה H, כלומר, מדובר במעבד מהחזקים שניתן לפגוש במחשב נייד מהסוג הזה. זכרון ה-RAM של Yoga Pro 7, בטכנולוגיית LPDDR5, הגיע ביחידה שבדקתי בנפח נאה של 32 גיגה, והאחסון בנפח 1 טרה. בנוסף, לנובו שילבה כאן גם כרטיס גרפי RTX4050 של Nvidia עם זכרון מובנה של 6GB. זה מפרט מכובד מאוד שלמעט גיימינג אינטנסיבי של משחקים תובעניים מהשנים האחרונות, מאפשר לעשות עם המחשב פחות או יותר מה שתרצו: עבודה יומיומית עם קבצי Excel מוצפי נוסחאות כבדות ושאר תוכנות אופיס, גלישה בדפדפן בלי לסגור לשוניות, לעולם, צפייה בסרטים ב-4K, ועריכה של סרטים בצורה נוחה וזריזה יחסית. הוא עושה את רוב הדברים האלו בלי להכנס ל"קריזות" של התחממות והפעלה עוצמתית של המאווררים וכמעט ולא נוצרו מצבים ששמעתי אותם נכנסים לפעולה, גם בעבודה מאומצת. למי שצריך קצת יותר מזה, לנובו מציעה אפשרות מובנית להמהרה (Overclocking) של הכרטיס הגרפי, אפשרות שעובדת אך ורק כשהמחשב מחובר למקור כוח, ותורמת בעיקר לקיצור זמנים בעריכת וידאו.

Lenovo Yoga Pro 7 Gen 8 (14" AMD) (צילום: גד גניר)


לנובו ציידה את Yoga Pro 7 במסך מגע בגודל 14.5 אינטש, עם פאנל IPS ברזולוציית 3072 על 1920 פיקסלים (או במילים אחרות 3K). המסך מציע כיסוי של 100 אחוז מהגוונים של תקן sRGB, ותקן P3 ותומך בקצב רענון של 120 הרץ, נתון שמתקרב למה שמציעים מחשבי גיימינג. בהירות המסך מגיע ל-400 nits שזה יפה אם כי לא יוצא דופן. מעט מאכזב שלנובו בחרה, במחשב ברמת המחיר הזה, בפאנל IPS ולא AMOLED, אם כי למרות שהצבעוניות כאן פחות תוססת, עדיין מדובר במסך מצוין.

Lenovo Yoga Pro 7 Gen 8 (14" AMD) (צילום: גד גניר)

Lenovo Yoga Pro 7 Gen 8 (14" AMD) (צילום: גד גניר)

Lenovo Yoga Pro 7 Gen 8 (14" AMD) (צילום: גד גניר)


המסך מוקף במסגרת דקיקה מה שמאפשר להנות מממדים כללים צנועים יחסית למחשב עם מסך בגודל כזה. שלדת המחשב עשויה אלומיניום והוא לא מתעקם כשמחזיקים אותו ביד אחת מהקצה. הוא מגיע בצבע אפור כהה כמו היחידה שבדקתי או ירקרק ונראה מעולה ורציני, וזהה כמעט לחלוטין למחשבים אחרים מהסדרה מהשנים האחרונות. הגימור מתמודד היטב עם טביעות אצבעות ולא דורש ניגוב תכוף, לא בגוף המחשב ולא במשטח העכבר. באשר לסט החיבורים, בצד ימין יש שקע אוזניות ושקע USB A אחד, ובצד שמאל שקע HDMI ושני שקעי USB C, סט לא רע אבל הייתי שמח אם היו ממקמים שקע USB C אחד בכל צד (במקום שניים באותו צד כפי שזה כאן) כדי לאפשר גמישות בחיבור למטען. כמו כן, לא היו מזיקים חיבור USB A נוסף וגם אולי קורא כרטיסים.


המקלדת היא גולת הכותרת לטעמי של המחשב הזה. עומק הלחיצה של המקשים עומד על 1.5 מילימטר. זו אמנם לא המקלדת המכאנית של MSI Titan GT77 HX, אבל מדובר בעומק לחיצה גדול יחסית, וחויית ההקלדה מאוד נעימה ומהנה. גם סידור המקשים הגיוני ולגיטימי, ולמעט מקשי החצים בצד ימין (בפרט החצים למעלה ולמטה שנדחסו לגודל של מקש בודד), זו ללא ספק אחת המקלדות הנוחות שיצא לי לנסות במחשב נייד. גם משטח העכבר נוח לשימוש, מרווח ומדויק, והתלונה היחידה שיש לי לגביו היא שלחצני העכבר מעט רועשים, אם כי פגשתי כבר מחשבים יותר רועשים מהבחינה הזאת.

Lenovo Yoga Pro 7 Gen 8 (14" AMD) (צילום: גד גניר)


מצלמת הרשת של Yoga Pro 7 רחוקה מלהלהיב. זוהי אמנם במצלמת 1080p אך ביצועיה בתנאי תאורה שאינם אופטימליים, מאכזבים: בתאורת חדר סטנדרטית קיבלתי תמונה דהויה עם גוונים מאוד אנמיים, וקצב רענון מאוד נמוך. המצלמה מצויידת בתריס פרטיות אלקטרוני שנשלט ע"י מפסק בדופן ימין של המחשב. הקונספט של מפסק פרטיות אלקטרוני מעט לא ברור לי: זה אמנם מרגיש יותר יוקרתי מוילון מכאני שמזיזים פיזית, אבל זה עוד משהו לחשוש שניתן יהיה שישתלטו עליו מרחוק כך שזה קצת מפספס את הרעיון לטעמי, אבל שיהיה. המצלמה מצויידת בחיישן אינפרה אדום, מה שמאפשר זיהוי פנים מאובטח של Windows Hello, אבל זה לא נגמר בזה: כמו במחשבים אחרים של לנובו מהדרג הזה, המחשב יודע לזהות אם אתם בסביבה גם כשהמסך כבוי, ולהשתחרר מנעילה לבד כשאתם מתיישבים מולו, בלי הצורך אפילו לגעת במששטח העכבר. באותו אופן הוא גם יודע להינעל בעצמו אם אתם קמים מהעמדה. זה פינוק חמוד אבל קחו בחשבון שהשימוש הקבוע שלו במצלמה מקצר משמעותית את זמן הסוללה של המחשב כך זו תכונה רלוונטית בעיקר למי שעובד עם המחשב בעמדת עבודה קבועה.  למחשב ארבעה רמקולים שתומכים ב-Dolby Atmos והעוצמה המירבית שלהם לא רעה, אבל איכות הצליל שלהם לא יוצאת דופן: הוא נטול עומק ובעוצמה המירבית ישנם עיוותים.


הקלף החזק של AMD בשנים האחרונות מול אינטל קשור ליעילות בצריכת החשמל, וכך זה גם כאן: Yoga Pro 7 שרד לי בממוצע כ-7 שעות בין טעינות בשימוש סטנדרטי, שזה המון ביחס למחשב עם מעבד כזה וכרטיס מסך כזה. הוא מגיע עם שנאי בהספק של 100W שמאפשר להוציא מהמעבד וכרטיס המסך את העוצמה המקסימילית שלהם כשהמחשב מחובר לחשמל. אם אתם לא זקוקים לכל העוצמה הזאת ונתקעתם בחוץ ללא מטען, הוא יסכים גם להתפשר על מטען 65W, אולם מהירות הטעינה תהיה מן הסתם איטית יותר.

(+)

  • מפרט טכני חזק מאוד עם ביצועים מעולים
  • זמן סוללה ארוך
  • מקלדת נוחה מאוד לשימוש
(-)
  • מחשבים ברמת המחיר הזאת מגיעים עם מסך AMOLED
  • מצלמת רשת מאכזבת
  • רמקולים בינוניים באיכותם

מחירו של Yoga 7 Pro Gen 8 (14" AMD) עומד על 6999 ש"ח לגרסה עם 16 גיגה זכרון, לא זול אבל מחיר סביר למפרט טכני ברמה הזאת. הייתי מצפה במחיר הזה לקבל מצלמה טובה יותר, ואולי גם מסך AMOLED, אבל מכל בחינה אחרת המחשב הזה בהחלט מפנק, עם ביצועים מעולים, ממדים קומפקטיים ביחס למחשב 14.5 אינטש, מקלדת כיפית וזמן סוללה ארוך במיוחד.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר