כזה ניסיתי: Shark Detect Pro IW3613

אין ויכוח על כך ששואבים אלחוטיים שינו בעשור האחרון את חייהן של מיליוני משפחות, דחקו את המטאטא והיעה אל ארון השירות והפכו את החיים לנוחים יותר. לצד הנוחות, השואבים האלו דורשים פעולות תחזוקה, ואחת המטלות השנואות היא ריקון מיכל האיסוף. בשואבים רובוטיים, תחנות עגינה שמרוקנות בעצמן את מיכל האיסוף הקטן אל תוך מיכל גדול בתוכן, הן כבר עניין שכיח, אבל בשואבים אלחוטיים עדיין מדובר בחידוש אקזוטי. ה- Detect Pro IW3613 החדש של שארק, מגיע אמנם עם שם דגם מוכר מדי, אך גם עם מערכת ריקון אבק, גזרה דקיקה וקלילה, שלל חיישנים ועזרים לזיהוי רמת הלכלוך של איזור השאיבה ואפילו מערכת בישום.

Shark Detect Pro IW3613 (צילום: גד גניר)



ה-Detect Pro שונה מאוד ויזואלית ממה שהתרגלתי לראות משארק. עד כה, אחד מסימני ההיכר של השואבים של החברה היתה העובדה שהם כבדים. עקרונית ניתן לעשות איתם את כל האקרובטיקה שאפשר לעשות עם השואבים של דייסון, Dreame ואחרים כמו להשמיד קורי עכביש על התקרה או לצוד יתושים, אבל זה היה פחות נוח. Detect Pro שייך לליין חדש של השארק שהחליטה לטפל בסוגיה הזאת: גוף השואב דקיק ביחס לשואבים הקודמים, המנוע מוזער, מיכל האיסוף הוקטן (מי צריך מיכל גדול אם ממילא השואב מרוקן אותו בעצמו אחרי כל פעולת שאיבה?), אפילו ראש השאיבה כולל רק מברשת אחת ולא שתיים, הכל כדי להפוך את פעולת השאיבה לנוחה ונעימה יותר. 


Shark Detect Pro IW3613 (צילום: גד גניר)



Shark Detect Pro IW3613 (צילום: גד גניר)



ואכן, Detect Pro קל לתמרון ולתנועה ברחבי הבית יותר מכל שואב אחר של שארק שיצא לי להתנסות בו אפילו יותר מהדייסון הביתי. אם את השואבים הקודמים של שארק הייתי מעדיף להסיע ברחבי הבית בדרך לשאיבה, הרי שאת Detect Pro אפשר להרים בלי יותר מדי מאמץ. הבשורות הטובות הן שלמרות הצרת ההיקפים והמשקל, איכות הבניה והחומרים נותרו מעולים והשואב בנוי לעילא ולעילא. כרגיל אצל שארק, למוט המאריך יש מפרק מתקפל שמאפשר לשאוב איתו בצורה נוחה יותר מתחת לספות ושולחנות. הדבר היחיד שקצת מקלקל את החגיגה הוא המנגנון שנועל את ראש השאיבה במאונך ביחס למוט. בשואבים קודמים של שארק המנגנון הזה איפשר להעמיד את השואב במקומו כשהוא מכופף לשניים. כאן, המנגנון הזה נועד כדי למנוע מראש השאיבה לגעת ברצפה כשהוא בתחנת העגינה. הבעיה עם המנגנון הזה היא שבתמרון עם השואב בבית, לעיתים נוצרה זוית של 90 מעלות בין ראש השאיבה למוט ואז הוא נתפס במצב הזה עד שדחפתי אותו חזרה למקומו.


Shark Detect Pro IW3613 (צילום: גד גניר)

Shark Detect Pro IW3613 (צילום: גד גניר)



לטענת שארק, הדיאטה לא פגעה בעוצמת השאיבה. היצרנית אמנם לא מספקת נתונים מספריים, אבל הביצועים שלו בפועל היו מרשימים מאוד, גם על משטחים קשים וגם על רצפות, וברוב המקרים הספיק מעבר אחד כדי להתמודד עם אבק, חול, תלתלי אבק ופירורי מזון ולהשאיר את המשטח נקי. כאמור, בניגוד לדגמים קודמים, ראש השאיבה העיקרי כבר לא כולל שתי מברשות מסתובבות כי אם רק אחת, המיועדת לשני סוגי המשטחים, והיא עושה עבודה טובה לא פחות מהראש בעל המברשות הכפולות. שארק שילבה בראש השאיבה הזה מנגנון תאורה חכם שיודע לשנות את עוצמת התאורה בהתאם לתאורה הסביבתית, אבל לא רק: הוא גם יודע לשנות את עוצמת התאורה בהתאם למיקום ראש השאיבה כך שכשאתם שואבים נניח מתחת לסף של ארון מטבח, כל עוצמת התאורה מרוכזת בצד שצמוד לסף. יש לי כמה בעיות עם הלוגיקה של מהנדסי שארק כאן: ראשית, המנגנון הזה מגביר את התאורה באיזורים חשוכים ומנמיך אותה באיזורים מוארים. בפועל היה עדיף שזה יעבוד בדיוק להיפך: באיזורים מוארים, אלומת האור של השואב זניחה בעוצמתה ובקושי מבליטה לכלוך על הרצפה וככה מפספסת את היעוד שלה. מצד שני, באיזורים חשוכים מספיקה גם עוצמת תאורה חלשה כדי ליצור אלומת אור על הרצפה שתסייע לאתר חלקיקים ופירורים. מה לגבי הפינות? למעט האפקט המרשים והכאילו חכם של העברת עוצמת התאורה מצד לצד, כשחושבים על זה, מי צריך את זה בכלל? בשארק טוענים שזה נועד לחסוך בסוללה, אבל מדובר בסופו של דבר בתאורת לד חסכונית גם ככה שספק אם יש לה השפעה משמעותית על זמן הסוללה.


Shark Detect Pro IW3613 (צילום: גד גניר)



החיישנים לא שם רק כדי לתמוך בתאורה: הם מסייעים לשואב לבחור אוטומטית בעוצמת השאיבה ובמהירות הסיבוב המברשות המתאימות לרמת הלכלוך של המשטח ולמיקום השאיבה, וזה אכן עובד מצוין: השואב הגביר את עוצמת השאיבה באיזורים מלוכלכים יותר, על שטיחים ובניקוי פינות, וחזר לעוצמה סטנדרטית באיזורים שכבר ניקיתי בהם או שהיו נקיים יחסית מלכתחילה. ל-Detect Pro גם חיווי בצורת טבעת בחלקו העליון שמחליפה את צבעיה בהתאם למצב הניקיון של המשטח אותו שואבים, אם כי אצלי לפחות הוא לא ממש סייע בפעולת השאיבה ורוב הזמן הציג שהשטח נקי גם כשלא היה כך. סט האביזרים שמגיע עם השואב מינימליסטי מאוד: מלבד ראש השאיבה המשולב לרצפות ושטיחים, השואב מגיע עם מבררשת רב תכליתית, ראש צר לשאיבת מסילות ופינות, וראש שאיבה לספות שאינו ממונע.


הסוללה של Shark Detect Pro מספקת ביצועים סטנדרטיים: בתנאי מעבדה (שאיבה במצב Eco, ללא מברשת ממונעת) ניתן להגיע איתה ל-60 דקות. בפועל, במצב אוטומטי בשימוש יומיומי היא שרדה לי כ-40 דקות בממוצע, ובשימוש בעוצמה החזקה ביותר קיבלתי מהשואב כ-9 דקות של פעילות. מדובר בנתונים ממוצעים לקטגוריה ואין כאן בשורה או אכזבה כלשהי. זקוקים ליותר מזה? הסוללה נשלפת וניתן להחליפה בקלות, אם כי קחו בחשבון שהיא נטענת רק דרך השואב ורק על תחנת העגינה כך שלהחזיק שתי סוללות טעונות דורש הערכות לוגיסטית מסויימת.


Shark Detect Pro IW3613 (צילום: גד גניר)



בסיום השאיבה, מניחים את השואב בתחנת העגינה ובתוך שניות ספורות מתחיל תהליך הריקון: דלת תא האיסוף בשואב עצמו נפתחת ותכולתו נשאבת אל תוך מיכל פנימי בתחנת העגינה. בימים הראשונים לבדיקה היה מדובר באטרקציה בבית: הדגמתי לכל בת משפחה בנפרד איך כל הלכלוך שנדבק אל המסנן הפנימי נשאב בתוך שבריר שניה והתא נותר נקי בלי מגע יד אדם וכולן הוקסמו כמוני. זה לא רק העובדה שזה חוסך מאמץ. יצרניות משקיעות במסנני HEPA מתקדמים כדי למנוע חזרת אבק לאויר החדר, אבל בכל פעם שאתם מרוקנים את מיכל האיסוף בשואב שלכם אל הפח, זה בדיוק מה שקורה. מעבר לכך, אמנם פעולת הריקון לא משאירה את תא האיסוף בשואב נקי ב-100%, אך העובדה שהפעולה מתבצעת לאחר כל שימוש בשואב מאפשרת לשואב לשמור על עוצמת שאיבה אופטימלית בכל ניקוי. פעולת הריקון מייצרת רעש נסבל אבל עדיין חזק. אם אתם מעוניינים לשאוב ולדחות את פעולת הריקון למועד אחר, שארק הוסיפה לחצן שמנטרל את ההפעלה האוטומטית של פעולת הריקון.


Shark Detect Pro IW3613 (צילום: יח"צ)



עוד נקודה לזכותה של שארק: במקום להשתמש בשקית איסוף פנימית, מהסוג שמתבלה ויש צורך להחליף מדי פעם, בתחנת העגינה של Detect Pro יש מיכל פלסטיק שנשלף וקל יותר לרוקן אותו. תכולת המיכל עומדת על 1.3 ליטר שזה המון, ובשימוש ממוצע יכולים לעבור שבועות עד שתצטרכו לרוקן אותו. על מנת למסך ריחות לא נעימים שעלולים להיווצר בפעולת ריקון השואב, שארק שילבה כאן את מערכת הבישום שלה מה-Shark Stratos שמשחררת לאויר ריח מרענן. המחסנית אמנם מתכלית ואם אתם מעוניינים בהמשך בישום האויר בבית תצטרכו לרכוש חדשות מפעם לפעם, אבל לא חייבים לעשות בה שימוש והשואב יעבוד כרגיל גם אם היא תיגמר.


(+)
  • מנגנון ריקון האבק לתחנת עגינה עושה את החיים קלים ונקיים יותר
  • שואב קליל ונוח לתמרון
  • עוצמת שאיבה חזקה
(-)
  • תאורה חלשה
  • חיווי מצב הניקיון מזייף
  • ראש השאיבה נוטה להיתקע במצב מאונך מפעם לפעם

מחירו של Shark Detect Pro IW3613 עם תחנת העגינה ביבוא רשמי של שריג עומד על 2890 ש"ח אם כי בחנויות ניתן להשיגו באיזור ה-2400 ש"ח. תחנת העגינה היא בהחלט לא גימיק ומצדיקה את המחיר הגבוה של השואב, בייחוד עבור מי שרגיש במיוחד לאבק. מלבד תחנת העגינה מדובר בשואב מצוין, שאמנם יש מה ללטש בו, אבל בסה"כ הוא יעיל מאוד בשאיבה, וקל ונוח לשימוש.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר