כאלו ניסיתי: CMF Buds

בנובמבר האחרון כתבתי כאן על CMF Buds Pro, אוזניות ה-TWS הזולות של מותג המשנה המוזל של הסטארטאפ הלונדוני Nothing. עכשיו מגיע תורו של דגם מוזל אפילו יותר שמגרד מלמטה את רף ה-200 ש"ח, ה-CMF Buds.

CMF Buds (צילום: גד גניר)


עיצובית, ההבדל העיקרי בין CMF Buds Pro ל-Buds בא לידי ביטוי בקייס: ב-Ear (1) וב-Ear (2) של Nothing יצרו שקע עגול בקייס שמעודד משתמשים לשחק איתו כמעין תחליף לקוביית פידג'ט. ב-Buds Pro ויתרו על העניין וב-Buds חזרו לזה בגדול: מכסה הקייס המרובע והמעוגל מתהדר בחוגה מסתובבת בערך בקוטר של שנקל  עם שני חורים בהיקפה. מטרתה הפרקטית היא כנראה לשמש כנקודת עיגון לשרוך נשיאה לקייס, אולם שרוך כזה לא מצורף לאריזה, מה שמשאיר אתכם עם חוגה שמסתובבת סתם בלי שום תכלית למעט אולי לספק מרגוע לעצבים הרופפים דרך האצבעות שלכם. פתיחת הקייס מגלה את זוג האוזניות שנראות זהות לדגם ה-Pro, ואלו בשורות משמחות: זה עיצוב מוצלח מאוד, עם "גבעולים", שנוח וקל להכניס לתוך האוזניים, הן בקושי מורגשות בתוך האוזניים הודות למשקל נמוך ותפוסות היטב בתוכן. רמת המיגון למים היא IP54 (האוזניות בלבד, לקייס אין עמידות למים) מה שאומר שהן ישרדו התזות מים אגרסיביות אבל לא טבילות של ממש. השליטה בפעולות האוזניות מתבצעת באמצעות משטחי מגע זעירים אך יעילים על הגבעולים. כדי למנוע לחיצות אקראיות ויתרו כאן על מחוות הקשה אחת, אבל יש כאן זיהוי של שתיים או שלוש הקשות, וגם הקשה ולחיצה ארוכה ושתי הקשות ולחיצה ארוכה, כשכל אלו ניתנים להתאמה אישית דרך האפליקציה, לכל אוזניה בנפרד. השליטה באמצעות מגע מפתיעה לטובה וזה לא מובן מאליו, אוזניות טובות בהרבה מפשלות בנקודה הזאת ו-CMF Buds מציעות שליטה נוחה מאוד עם תגובה מהירה ומדויקת. 


CMF Buds (צילום: גד גניר)



היצרנית לא מספקת מידע על קוטר הדרייברים של CMF Buds או על טווח התדרים, ומציינת רק שמדובר בדרייברים דינאמיים. בנוסף, האוזניות תומכות ב-Bluetooth 5.3 ובמקודדי האודיו האלחוטיים SBC ו-AAC. זה יהיה מרחיק לכת להגדיר את האוזניות האלו כסנסציה מבחינת איכות סאונד, אבל הן נשמעות נהדר: סאונד צלול, נקי, פתוח ורחב, עם באסים מהנים ולא מוגזמים ודיוק נאה בטווח התדרים הגבוה. באופן לא מפתיע, בטווחי המיד הביצועים פחות מרשימים אבל הפירוט ביחס לאוזניות בטווח המחיר הזה בהחלט מספק.







בשיחות הן מספקות את הסחורה ומעבר לכך. ישנו אמנם הד מתכתי קל בחלק מהזמן שמצטרף לקול שלכם, ביטול רעשי הרקע בשיחות נכנס לפעולה רק ברמות רעש גבוהות יחסית, וגם אז יש ירידה באיכות השמע, אבל בסופו של דבר, ביחס למחירן, חויית השיחה מצויינת ומתאפיינת באיכות טובה בסה"כ, ללא הפרעות שמקשות על ניהול שיחה תקין. מה זה אומר בתכלס? שוחחתי עם מישהו על גג בניין בן 4 קומות באיזור תעשיה סואן וחשוף לרוחות, והשיחה לגמרי זרמה, בלי תלונות.


לטענת CMF, האוזניות יודעות לבטל רעשים בעוצמה של עד 45 דציבל. יצא לי לנסות אוזניות נוספות שנוקבות במספר הזה וגם במספרים נמוכים יותר, והן עשו עבודה טובה יותר מה-Buds. זה לא שביטול הרעשים לא קיים. פעולתו מורגשת, הוא פשוט עדין מדי רוב הזמן. מעבר לכך, יש למנגנון נטייה להכנס לפעולה ולהפסיק לפעול באופן אקראי משהו. מצאתי את עצמי עושה שימוש באוזניות וחווה העלמויות וחזרות פתאומיות של רעשי הסביבה. משהו באופן שהאוזניות האלו מבטלות רעשים לא עובד בצורה אופטימלית, אם כי זה לא מפריע ברמה שפוסלת אותן לשימוש.


CMF Buds (צילום: גד גניר)

CMF Buds (צילום: גד גניר)



לאוזניות היכולת לפעול בנפרד זו מזו, הן מזהות במהירות כשמוציאים אותן מהאוזניים ומפסיקות את המוזיקה, ואפילו יודעות להתחבר לשני מכשירים במקביל (מולטיפוינט), הן תומכות בהצמדה מהירה למכשירי אנדרואיד, אבל לא בהפעלה קולית של Google Assistant, אם כי זה גם לא משהו שפוגשים בדר"כ באוזניות ברמת המחיר הזאת. הסוללות של CMF Buds שרדו אצלי כ-6 שעות של האזנה למוזיקה עם מנגנון ביטול רעשים פועל כאשר הקייס סיפק עוד שתי טעינות מלאות. האוזניות לא נטענות באופן אלחוטי.


(+)

  • סאונד איכותי ומהנה
  • שליטה נוחה ממשטחי המגע על הגבעולים
  • נוחות באוזניים
(-)
  • ביטול הרעשים חלש ולא עקבי בפעולתו
  • אין אפשרות לקרוא בקול לגוגל אסיסטנט

מחירן של CMF Buds ברשת באג היבואנית הרשמית עומד על 199 ש"ח, מחיר מצוין לאוזניות שנראות טוב ובנויות טוב, נוחות באוזניים, עם איכות צליל מפתיעה לטובה במוזיקה ובשיחות. מנגנון ביטול רעשים אסרטיבי יותר ועקבי יותר בפעילותו היה בהחלט מוסיף, אבל גם ככה מדובר בתמורה מצוינת למחיר שלהן.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר