כאלו ניסיתי: Miracase MANC300

על מירקייס ודאי שמעתם, אבל כנראה מעולם לא ממש הייתם סגורים על מה הם מייצרים. כפי שמשתמע מהשם, מדובר בחברה שמייצרת בעיקר כיסויים לסמארטפונים, אבל את המותג שתפגשו בעיקר בחנויות לציוד לסלולריים, ניתן לראות בישראל גם על מטענים, תיקים, רמקולים, ואוזניות. היבואן בארץ, בנדא מגנטיק, משווק את מוצרי המותג כאלטרנטיבה זולה לאנשים שלא מתעניינים בדגמים החדשים של יצרניות כמו סוני ו-Bose, לא קוראים בלוגים של ביקורות מוצרים, לא מכירים מותגים כמו 1More או Edifier ובאופן כללי מעדיפים להכנס לחנות, לקנות אוזניות ולא להתעסק עם העניין הזה יותר מדי. לאחרונה נחתו אצלי Manc300, אוזניות On Ear של מירקייס שמגיעות בלי יותר מדי יומרות, עם מחיר אטרקטיבי ותאמינו או לא, הצליחו בחלק מהזמן להפתיע אותי לטובה.

Miracase MANC300 (צילום: גד גניר)


הן לא מפתיעות לטובה מבחוץ: ה-Manc300 מגיעות בשחור או בלבן. איכות ההרכבה בסה"כ סבירה, אבל העיצוב בנאלי מאוד והפלסטיקה משדרת משהו זול. האוזניות מתקפלות לתוך הקשת אך הקיבוע שלהן במצב פתוח מסתמך על בליטות קטנות מפלסטיק שמשמיעות "קנאק" מטריד בזמן הקיפול וסביר להניח שמתישהו ישחקו והקיבוע כבר לא יחזיק. הכריות רכות ונוחות עד כמה שאוזניות שיושבות על האוזן עצמה יכולות להיות (אישית, אני לא מחובבי On Ear), אם כי החומר דמוי העור שמכסה את הכריות כמו גם את הקשת לא באמת נושם ובשימוש לאורך זמן מזיעים איתן. בצד החיובי: הן לא כבדות, הקיפול לתוך הקשת מצמצם משמעותית את הנפח שהן תופסות, ולמרות המראה הפשוט, הן לא עושות רושם שישברו אם תזרקו אותו מקופלות לתוך התיק.


Miracase MANC300 (צילום: גד גניר)

Miracase MANC300 (צילום: גד גניר)



השליטה באוזניות מתבצעת באמצעות שלושה לחצנים בדופן האוזניה הימנית. הלחצנים גדולים ובצורות מאוד שונות ("+","-" ועיגול) וקל למצוא אותם במישוש. היבואן המקומי דאג שהחיוויים הקוליים באוזניות יהיו בשפה העברית וזה אכן נחמד וציוני כל עוד אתם דוברים את השפה העברית ומעדיפים אותה על פני שפות אחרות. מה עושה מי שלא מבין את השפה העברית? הולך לאולפן, כי MANC300 לא מציעות אפשרות להחליף את שפת החיוויים הקוליים שלהן. אין ל-MANC300 בכלל אפליקציית שליטה כך שגם אין מה לחכות לעדכוני קושחה, שליטה על אקולייזר או כל הגדרה אחרת של האוזניות. באופן מפתיע, הן כן תומכות במולטיפוינט, האפשרות לחבר אותן לשני מכשירי בלוטות' במקביל, משהו שלא רואים כל יום באוזניות ברמת המחיר הזאת.

Miracase MANC300 (צילום: גד גניר)



ל-MANC300 דרייברים בקוטר 40 מילימטר. טווח התדרים שלהן 20 הרץ עד 20 קילוהרץ, ולמרות שתקן ה-Bluetooth הוא העדכני ביותר נכון לכתיבת שורות אלו, 5.3, הן תומכות אך ורק במקודד האודיו האלחוטי הבסיסי ביותר, SBC. איך הן נשמעות? לא רע בכלל, ונהדר ביחס למה שהייתי מצפה מאוזניות ברמת המחיר הזאת. הכיתוב על האריזה מציין בכנות נוגעת ללב "Good sound and nice bass" וזה מאוד משקף את החוויה: רמת הפירוט טובה ביחס לאוזניות ברמת המחיר הזאת, הבאסים מפתיעים לטובה בעומק ובעוצמה שלהם וגם הצלילים בתדרים הגבוהים מדויקים למדי. לא הייתי ממליץ למשתמשי B&O, B&W או כל מותג יוקרה אחר לעבור לאוזניות האלו, אבל קהל היעד הטיפוסי לאוזניות האלו מקבל יופי של סאונד.


ביטול הרעשים סמלי. MANC300 בעיקר מחלישות רעשים בתדרים הנמוכים. זה אומר שתחושו הקלה מסוימת כשביטול הרעשים מופעל, כשרעשי מזגן, מאווררים של מחשבים בסביבה ורעשים מונוטונים אחרי אכן יוחלשו משמעותית, אבל קולות דיבור יחדרו באין מפריע דרך האוזניות. בכל הקשור לביצועים בשיחות טלפון, האוזניות האלו מספקות חויית שימוש טובה: איכות השמע לא רעה, רעשי הרקע נחסמים בצורה ראויה להערכה, ובסה"כ ניתן לקיים באמצעותן שיחה באופן תקין רוב הזמן.

Miracase MANC300 (צילום: גד גניר)


הסוללה, בקיבול של 400mAh אמורה לפי היצרן לתת לכם 35 שעות ניגון מוזיקה רצוף עם ביטול רעשים פועל (60 שעות כשהוא כבוי). בפועל הצלחתי לסחוט מהן זמן דומה, כ-32 שעות עם ביטול רעשים מופעל. זמן הטעינה המלא עומד על שעתיים. מה עושים אם מצאתם את עצמכם עם סוללה פרוקה לחלוטין? מחכים בסבלנות, כי אין כאן מנגנון טעינה מהירה, וגם אין חיבור 3.5 מ"מ או אפילו אפשרות לחבר אותן לטלפון באמצעות כבל USB C: הכבל המצורף באריזה הוא כבל USB A ל-USB C לטעינה בלבד, וגם כשניסיתי לחבר אותן לטלפון באמצעות כבל USB C בשני קצותיו, האוזניות בחרו פשוט לנצל את ההזדמנות ולהיטען מסוללת הטלפון במקום להעביר את האודיו דרכו. אופורטוניסטיות כאלו.


(+)

  • איכות סאונד טובה
  • ביצועים לא רעים בשיחות טלפון
  • מולטיפוינט
(-)
  • אין אפשרות להאזנה באמצעות כבל כשהסוללה נגמרת
  • נוטות לחמם את האוזניים
  • ביטול הרעשים לא מרשים


מחירן של Miracase MANC300 עומד על 199 ש"ח ביבוא רשמי של בנדא מגנטיק, סכום הוגן ביותר עבור התמורה שמקבלים כאן: הסאונד בהחלט טוב, הבאסים בהחלט נחמדים, אפשר לנהל איתן שיחות טלפון בצורה תקינה ואפילו לחבר אותן לשני מכשירים במקביל. רוצים ביטול רעשים טוב יותר, עיצוב מרשים יותר ופינוקים כמו אפליקציה ואפשרות חיבור חוטי? כנראה שתצטרכו לשלם קצת יותר.

1 תגובות

  1. מריח כמו מוצר מדבקה, כי באתר של Miracase, בעמודי המוצרים בכלל לא מופיעות אוזניות, רק קייסים לטלפונים ודברים דומים. אם אני מבין נכון (יכול להיות שאני טועה), עד ל-2021 כל מה שהופיע תחת המותג MIRACASE היה מוצר מדבקה, ולפני 3 שנים הם הקימו מפעל משלהם. אני מנחש שהם מייצרים בו קייסים וכו', אבל מוצרים אחרים עם השם שלהם הם עדיין מוצרי מדבקה. יכול להיות שאני טועה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר