כאלו ניסיתי: Sennheiser Momentum Sport earbuds

לפני שנתיים בדיוק עשתה סנהייזר את הניסיון הראשון שלה להיכנס לשוק אוזניות הספורט בתצורת TWS. התוצאה Sennheiser Sport True Wireless: חומרת אודיו איכותית, עיצוב מרובע של דגמי הביניים של החברה עם שדרוגים לחיזוק היציבות שלהם באוזניים, וקיצוצים בפינוקים כמו זיהוי הוצאה מהאוזניים וביטול רעשים. בשבוע הבא יגיע לחנויות דגם ההמשך, Momentum Sport earbuds, ללא הפשרות שאפיינו את הדגם הקודם, עם עיצוב חדש ואפילו יכולת מדידת דופק וחום גוף.

Sennheiser Momentum Sport Earbuds (צילום: גד גניר)


זו אמנם הפעם הראשונה שסנהייזר מוציאה לשוק אוזניות ספורט מסדרת היוקרה שלה, מומנטום, אולם הן שונות מאוד במראה שלהן משאר האוזניות בסדרה. הן אמנם לא זעירות אבל הן יותר אוירודינמיות, העיצוב שלהן יותר מעוגל, ופחות בולט מחוץ לאוזניים. הן עושות שימוש בסנפירי ייצוב כדי לקבע אותן בתוך האוזן והאוזניות מגיעות  עם ארבעה סטים בגדלים שונים (אחד מהם ללא סנפיר כלל), בנוסף לשלושה סטים של ראשי סיליקון, גם הם בגדלים שונים. רכבתי איתן על אופניים ביום חם והעיצוב, כמו גם הסנפירים הוכיחו את עצמם: האוזניות לא מציקות בתוך האוזניים גם בפעילות אינטנסיבית. ניסיתי כבר אוזניות קלילות יותר אם כי המשקל שלהן לא ממש הפריע, והן היו מאובטחות היטב בתוך האוזניים במשך כל הפעילות. המיגון שלהן למים הוא בתקן IP55, מה שאומר שהן ישרדו כל סוג של התזת מים, אבל לא טבילה מלאה בתוכם. חלקן החיצוני של האוזניות משמש גם כמשטחי מגע לשליטה בפעולת האוזניות. כרגיל אצל סנהייזר, השליטה באופן הזה פועלת היטב אם כי צריך לדייק בהקשה בדיוק במרכז משטח המגע אחרת ההקשה לא נקלטת. לחילופין, האוזניות תומכות גם בהקשה על האזור, על העור עצמו לפני האוזן וזה עובד באופן מפתיע לטובה. אם ברירת המחדל של הגדרת ההקשות אינה לטעמכם, כמו תמיד אצל סנהייזר, תוכלו לשנות את התפקוד של כל סוג הקשה, כפולה, משולשת או לחיצה ממושכת, בכל אוזניה בנפרד.

Sennheiser Momentum Sport Earbuds (צילום: גד גניר)

Sennheiser Momentum Sport Earbuds (צילום: גד גניר)


ל-Sennheiser Momentum Sport earbuds עיצוב חצי פתוח, שמאפשר חדירת אויר וקולות רקע במידה מסוימת דרך האוזניות, בחירה לגיטימית, גם אם לא שכיחה במיוחד באוזניות ספורט. זה לא אומר שכל הרעשים חודרים כמו ב-LinkBuds של סוני או באוזניות הולכת עצם, אבל התחושה שונה מאוד משימוש באוזניות סגורות לחלוטין. משום שפגיעה באיטום הפיזי משמעותה כמעט תמיד פגיעה בבאסים, סנהייזר בחרה עבור אוזניות הספורט החדשות בחרה בדרייברים גדולים יחסית בקוטר 10 מ"מ. הן תומכות בבלוטות' 5.3 ובמקודדי האודיו SBC, AAC וגם ב-aptX וב-aptX Adaptive המתקדמים יותר. איך הן נשמעות? נהדר. צליל פתוח ונקי, מדויק מאוד עם פירוט עשיר ונפח יפה. גם אם Momentum 4 TWS, הדור החדש ביותר של דגם הדגל של החברה נשמעות טוב יותר, ה-Momentum Sport earbuds מציעות את איכות האודיו הטובה ביותר שיצא לי לפגוש באוזניות ספורט. גם בשיחות הן עושות עבודה טובה, אם כי לא מצטיינות: איכות הסאונד כרגיל מעולה, אבל הצד השני דיווח על רחש בלתי פוסק, כנראה תוצר לוואי של העיצוב החצי פתוח. זה לא שאי אפשר לקיים שיחות עם האוזניות האלו, אבל הן לא מצטיינות בסעיף הספציפי הזה בשיחות בחוץ.


איך ביטול הרעשים מסתדר עם עיצוב שנועד לאפשר חדירת צלילים מבחוץ? לא רע בכלל. ביטול הרעשים משמעותי, והוא עושה זאת בלי תחושת ה"בועה" שמאפיינת אוזניות עם ביטול רעשים אקטיבי חזק. הוא חוסם חלק ניכר מהרעשים המונוטוניים וגם כאלו שאינם מונוטוניים בסביבה, אם כי לא תקבלו שקט מוחלט באיזורים רועשים: אתם תשמעו כשאנשים ידברו אליכם, אבל עדיין מדובר בביטול רעשים יעיל למדי כשמדובר ברעשים בתדרים נמוכים, ביטול רעשים שמאפשר להתרכז ומוריד מהעומס על האוזניים. האוזניות כוללות מצב ביטול רעשי רוח שפועל מעולה מההתנסות שלי, ברכיבה במהירות בשטחים פתוחים מול משבי רוח חזקים. מצב השקיפות נועד למי שרוצה לשמוע את הסביבה טוב יותר ממה שהעיצוב החצי פתוח מאפשר, ומגביר בצורה משמעותית את רעשי הרקע (כמו גם את רעשי הרוח), שימושי בעיקר להליכות בעיר כשרוצים להיות מודעים למה שקורה מסביב.

Sennheiser Momentum Sport Earbuds (צילום: גד גניר)

Sennheiser Momentum Sport Earbuds (צילום: גד גניר)


סנהייזר לא הסתפקה בשינויי עיצוב וחומרת אודיו. היא שילבה ב-Sennheiser Momentum Sport earbuds מד דופק ומד חום גוף וניתן לראות את נתוני המדידות שלהם בזמן אמת באפליקציה של סנהייזר. למרות החיישנים, סנהייזר לא נכנסת עדיין לעולם ניטור פעילויות ספורטיביות. האפליקציה שלה לא מאפשרת מעקב אחרי ההליכות/ריצות/רכיבות שלכם, ובמקום להמציא את הגלגל מחדש ולהלחם בחברות שכבר עושות זאת שנים, סנהייזר טוענת שאפשר לחבר את Momentum Sport earbuds לאפליקציות ספורט הפופולריות של גרמין, אפל, פלוטון, סטראבה, פולאר ואחרות. חייב להודות שלא הבנתי איך לחבר אותן לאפליקציה של גרמין וגם לא לזו של אפל, אבל לאפליקציה של פולאר הן התחברו בקלות, וקיבלתי דרכה סיכום של הפעילות תוך שימוש בחיישנים של האוזניות. מדידת הדופק דרך האוזן היתה מדויקת להפליא, והיתה קרובה מאוד בערכיה לאלו של שעון גרמין פניקס 6 שברשותי. כמו הדופק, האפליקציה גם סיפקה מעקב אחר טמפרטורת הגוף שלי בכל שלב האימון והציגה נתונים בהחלט מתקבלים על הדעת ביחס למאמץ שהשקעתי, ללא סטיות מוזרות או טעויות.




Sennheiser Momentum Sport earbuds יודעות לעצור את המוזיקה כשמוציאים אותן מהאוזניים, ולהמשיך אותן כשמחזירים אותן לתוכן. הן יודעות להתחבר לשני מכשירים במקביל, ולעבוד גם בנפרד, כל אחת לחוד. מה בכל זאת חסר לי? תמיכה בהפעלה קולית של גוגל אסיסטנט, או אפילו מנגנון לעצירת המוזיקה כשמתחילים לדבר כמו באוזניות של סוני.

Sennheiser Momentum Sport Earbuds (צילום: גד גניר)


הסוללה של Momentum Sport earbuds, תספיק לכם לכ-5.5 שעות של שימוש רצוף וסה"כ 24 שעות יחד עם הקייס. זה לא המון, אבל זה עדיין אמור להספיק לרוב המשתמשים. הקייס יודע להיטען דרך שקע USB Type C או באמצעות טעינה אלחוטית. קייס הטעינה אגב עמיד גם הוא בהתזות מים (תקן IP54), והמבנה שלו לא שגרתי: חלקו העליון מצופה גומי עד לחלקו התחתון. אין למכסה ציר קיפול כמו בקייסים סטנדרטיים, הוא מוחזק שם ע"י הגומי שנמשך עד לחלק התחתון של הקייס. אני מניח שהמבנה הזה עמיד יותר לנפילות, אבל צריך קצת זמן כדי להתרגל לתחושה המעט רופפת הזאת.


(+)

  • איכות צליל מעולה
  • נוחות ויציבות בתוך האוזן
  • מדידה מדויקת של חום גוף ודופק

(-)

  • יקרות מאוד
  • אין הפעלה קולית של גוגל אסיסטנט
  • אין עצירה של הנגינה באמצעות דיבור


בניגוד לדגם הקודם, וכיאה לסדרת מומנטום, סנהייזר לא התפשרה כמעט על כלום ב- Momentum Sport earbuds, וזה בהחלט בא לידי ביטוי במחיר: במכירה המוקדמת מחירן עומד על 1495 ש"ח, ויעלה לאחר מכן ל-1595 ש"ח, פי 3 מהדגם הקודם. הייתי נותן להן ציון מושלם אם היתה דרך לעצור את המוזיקה באמצעות דיבור, או להפעיל באמצעות קריאה קולית את גוגל אסיסטנט, אבל גם בלי הדברים הקטנים האלו, מדובר באוזניות ספורט משובחות, למי שמוכן להוציא סכום כזה על אוזניות: הן נוחות ויציבות באוזניים, מספקות סאונד מעולה, ואפילו מדידת החום והדופק שלהן עובדת היטב.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר