כאלו יש לי: Sony MW600

אחת הרכישות הראשונות שביצעתי באיביי , כמה מפתיע, היתה אוזניות בלוטות' (Jabra BT620s, למי שמתעניין). באותה תקופה עדיין הסתובבתי עם טלפון מדגם נוקיה N73, שזה עתה קיבל עדכון למערכת ההפעלה (הנוראית) שלו, שהוסיף לו תמיכה ב-A2DP, פרופיל שמע סטריאו בבלוטות'. בגדול, אלו היו אוזניות מצויינות, נוחות וקלות על האוזניים, ואיכות השמע בהן היתה מפתיעה לטובה, ביחס לעובדה שמדובר באחד הדגמים הראשונים בשוק של מוצר מסוג זה. יחד עם זאת, הן לא היו אמינות במיוחד: בחיבור ל-N73 (וגם בחיבור למתאם בלוטות' שעליו כתבתי כאן) נתקלתי בניתוקים ובשינויי קצב, כך שלעיתים המוזיקה נשמעה דרך האוזניות מהירה מדי או איטית מדי, עד שהתייצבה לאחר כמה שניות. שנה לאחר הקנייה של האוזניות, כאשר התייאשתי סופית מה-N73, וקניתי אייפון, הפסקתי להשתמש באוזניות האלו מאחר והאייפון הראשון עדיין לא תמך בפרופיל A2DP (דבר שהשתנה הודות לפאצ' שהתקנתי על המכשיר מאוחר יותר).

השנים חלפו, ואיתן גם מקורות השמע אותם ניסיתי לשמוע באמצעות האוזניות. חיברתי אותן ל-iPhone 3GS, סמסונג גלאקסי אס1, 2, ולעוד כמה מכשירים ששכחתי בדרך. בכל פעם התוצאה היתה זהה, ההפרעות ושינויי הקצב היו שם, והפכו את ההאזנה בהן למייאשת. כאשר הגעתי לאיביי, זו היתה הפעם הראשונה שבה ניסיתי לחבר אותן ל-HTC One X. בשלב הזה זה נראה היה כאילו הן הגיעו לסוף דרכן. הניתוקים הפכו להיות תכופים הרבה יותר ופשוט לא ניתן היה להאזין בהן בצורה סבירה למוזיקה. ואז התחילו החיפושים אחר אוזניות מחליפות. החיפושים לא נמשכו הרבה זמן, והובילו די במהירות אל Sony MW600


קצת קשה לי לקרוא להן אוזניות. החלק העיקרי כאן הוא למעשה מקלט בלוטות', מכוסה בכפתורים, שיש לו כניסת 3.5 מ"מ. בתוך האריזה מגיעות גם אוזניות In-Ear של סוני, עם כבל קצרצר (סוני לא תכננה שתשתמשו באוזניות האלו באופן חוטי קונבנציונלי, ובצדק), ומטען קיר, עם חיבור MicroUSB (יחי הסטנדרט!).

את האוזניות קניתי מסוחרebay  בהונג קונג. קיבלתי אותן למרבה ההפתעה בתוך טיפה פחות משבועיים. הזמנתי אותן בצבע לבן (הן מגיעות גם בצבע שחור), והן עלו לי 40 דולר כולל משלוח. כיום אם תרצו לקנות אותן, ההצעה הנמוכה ביותר עומדת על 45 דולר, ואם אתם מעוניינים לקנות אוזניות מהסוג הזה, אני ממליץ בחום למהר כי מדובר בדגם ההולך ומוחלף ע"י דגמים חדשים יותר, יקרים הרבה הרבה יותר, ולהערכתי הוא בקרוב יעלם.

מיד בהתחלה ניתן היה להבחין בהבדל בינן לבין הג'אברה. כל תופעות קטיעות המוזיקה, שינויי המהירות הספונטניים וכל תופעה אחרת נעלמה. פשוט שומעים, ושומעים טוב. אפילו אוזניות ה-In-Ear המצורפות מספקות איכות שמע מצויינת, נוחות וקלות, ואין צורך להחליף אותן באוזניות אחרות. פיצ'ר קטן ושימושי מאוד שה-MW600 כוללות הוא מקלט רדיו FM מובנה. למה צריך אותו? כי כל טלפון סלולרי שיש בו רדיו, ידרוש מכם לחבר אוזניות חוטיות שישמשו כאנטנה. ומה לגבי אוזניות בלוטות'? שאלה טובה, שסוני נותנים לה כאן אחלה של מענה.


כפי שכתבתי כאן, השתמשתי בהן בעבודה למשך תקופה קצרה ואז החלטתי לחזור לאוזניות חוטיות קונבנציונליות במשרד. זה לא אומר שהפסקתי להשתמש בהן לחלוטין. הן מלוות אותי לכל הליכה לקניות, או אימון, מקומות שבהם נוח מאוד לוותר על החוט. אחד היתרונות הגדולים ביותר של אוזניות מהסוג הזה הוא האפשרות לשלוט גם בווליום, וגם בהעברת השירים קדימה או אחורה, מבלי לגעת במכשיר שאליו הן מוצמדות. מצד שני, הביצוע כאן לא מדהים, לפחות לא ברמה הארגונומית. בהליכה רגועה אין שום בעיה ואפשר להצמיד את המקלט לצווארון בלי הרבה דאגות. בריצה, המצב שונה. הקליפס הממוקם בחלקו האחורי לא תופס את הבגד חזק מספיק, ומספר פעמים במהלך ריצה ראיתי לחרדתי את המקלט מתחיל להתעופף באויר. בשלב מסוים החלטתי לחבר אותו לאוזניות ספורט (גם של סוני, אבל גרועות, אני תוהה אם הן שוות שאכתוב עליהן בכלל) עם חוט רגיל, ככה שאחזיק את המקלט ביד. זה התברר כרעיון לא מדהים, מאחר וכפי שאמרתי קודם, המקלט מכוסה בכפתורים ואין ממש איפה לאחוז בו בצורה נוחה. בנוסף, סוני שילבה כאן גימיק די מטופש: פס מגע דק שתפקידו להגביר ולהנמיך את הווליום. זה לא עובד. זה גרוע, אני מוצא את עצמי מלא פעמים מעביר את האצבע על גימיק האידיוטי הזה ולא מצליח לשנות את הווליום. מצד שני, אמרנו מגע- ברגע שאני מחזיק את המקלט ביד, לפעמים הווליום מתחיל להשתנות בלי כוונה. אגב, כשאני מחזיק את המקלט ביד, אני כנראה חוסם את קליטת הבלוטות' ככה שניתוקים וקטיעות בשמע, ברוכות השבות (לא באמת). ולמרות כל הפיסקה האחרונה, אי אפשר לזקוף זאת לרעתן של האוזניות האלו מאחר והן לא נועדו לשימוש ספורטיבי ולכן מכובדי המושבעים, אבקש שתתעלמו מהתלונות האחרונות שלי.


הצרה הגדולה עם השימוש שבחרתי לעשות ב-MW600, היא שייתכן ואני שוחק אותן יותר בצורה הזאת. כאשר השתמשתי בהן יחד עם ה-One X נתקלתי בבעיות קשות של אובדן היכולת לשלוט בטלפון דרכן פתאום באמצע הריצה וחשדתי שהעובדה שאני מחזיק את המקלט בידי היא לא בריאה למכשיר אלקטרוני עדין ורגיש ללחות. בכל מקרה, בשימוש עם הגלאקסי אס 4, לא נתקלתי בבעיות האלו שוב, מקסימום בקיטועים של השמע, וגם אלו מגיעים לעיתים רחוקות.

ואם שרדתם עד כאן, מגיע לכם סיכום קצר: ה-MW600 הן אוזניות בלוטות' מצוינות, עם מחיר אטרקטיבי למדי. במידה ואתם מחפשים אוזניות בלוטות' לפעילות ספורטיבית, נסו לחפש אוזניות אחרות. אם הצלחתי לשכנע אתכם שמדובר באחלה של אוזניות, עכשיו זה הזמן לקנות אותן, לפני שייעלמו מהמלאי ולא יחזרו. הדגם המחליף שלהן, עולה בערך פי 2, והיתרון הבולט שלו על אלו הוא היכולת לעשות Pair לטלפון באמצעות NFC, משהו שלדעתי לא מצדיק את פער המחירים.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר