כאלו יש לי: Superlux HD-330

אחד הדברים הראשונים שהבחנתי בהם כאשר התחלתי לעבוד ב-eBay היתה העובדה שלרוב האנשים יש אוזניות, אם לא על הראש, אז לפחות מונחות על השולחן. במקום עבודה כמו eBay, המקדש את רעיון האופן ספייס, אוזניות הן לא סתם חלק מהשולחן, הן מצרך הכרחי לצורך ניתוק מרעשי הסביבה.

עד לאותה תקופה, רוב האוזניות שלי היו אוזניות מסוג In-Ear,  או Earbuds (תצורה שלצערי הולכת ונעלמת, וחבל). מעולם לא התחברתי לאוזניות קשת. תמיד נראה לי חם ומציק ללכת עם אוזניות מסוג On-The-Ear
ואוזניות Over-The-Ear תמיד נראו לי מקצועיות מדי בשבילי, ודי זלזלתי באנשים שהולכים עם אוזניות מהסוג הזה ברחוב.




בדיוק שבוע אחרי שהגעתי לאיביי, גיליתי שאוזניות הבלוטות' שלי (מדגם Jabra BT620s) מתקרבות לסוף חייהן. השינויים בקצב המוזיקה נעשו תכופים יותר, וכך גם ניתוקים ובעיות קליטה. אז הזמנתי את ה-MW600 של סוני (עליהן אכתוב בעתיד). מהר מאוד הבנתי שלמרות העדרו של החוט המרגיז, החלק הבעייתי בחבילה הוא האוזניות עצמן, ולא מקלט הבלוטות'.

רוב הקניות שאני מבצע, ועליהן אני כותב כאן, נועדו לפתור בעיית נוחות. אוזניות InEar נורא קל לשלוף במהירות מהאוזן כשמישהו מדבר אלייך. מצד שני, למקם אותן בתוך האוזניים מחדש, זה כבר לא נוח, ולכן צריך לחשוב על פיתרון אחר- אוזניות קשת. השלב הבא הוא להחליט אם אני רוצה אוזניות On The Ear, או  Over The Ear. מראש, הנטייה שלי היתה ללכת על אוזניות Over The Ear, מאחר והן מקיפות את כל האוזן, ומאפשרות בידוד פאסיבי של רעשים מבחוץ. בנוסף היתה לי התלבטות בין אוזניות פתוחות לסגורות. אוזניות סגורות מספקות צליל "חם" יותר ובאסים עוצמתיים יותר, אך אוזניות פתוחות נותנות צליל מדויק ו"רחב" יותר, ואכן הנטייה שלי ללכת על הסוג האחרון.

במידה וזה מעניין אתכם,ל- Techquickie יש סרטון מצוין שמסביר טוב את ההבדלים בין אוזניות פתוחות וסגורות:





השלב האחרון לפני סקר שוק הוא קביעת תקציב. באופן כללי, אוזניות איכותיות של מותגים מוכרים הן עסק יקר. מעבר לכך, שמע באוזניות הוא לעיתים קרובות עניין מאוד סובייקטיבי, כך שאני עלול למצוא את עצמי עם אוזניות של מותג ידוע ומוערך, שעלו לי כמה מאות שקלים, אך בסופו של דבר לא אהיה מרוצה מהשמע שלהן. תופעה מבורכת של השנים האחרונות היא יוזמה של חנויות כמו באג וקרביץ להקים עמדות האזנה בסניפים שלהן: עמדות ההאזנה נראות כמו קולב חליפות גדול, עליו מונחות מספר אוזניות ממגוון האוזניות הנמכרות בחנות. מביקור בחנויות האלו עולה מסקנה בנאלית: אוזניות זולות של מותגים גדולים לא שוות ברוב המקרים את העלות שלהן, ואוזניות איכותיות יותר של אותן יצרניות פשוט עולות יותר מדי. החלטתי שאני לא מתכוון להתפרע ולכוון לתקציב של 200-250 ₪.


חזרתי לאינטרנט. נכנסתי לזאפ, לראות אם פספסתי אולי מותג מוכר שמציע אוזניות טובות במחיר סביר. זה היה השלב שבו נתקלתי פתאום במותג Behringer. הכרתי בעבר את המותג הזה וידעתי שהוא שייך לתחום הציוד המקצועי לתקליטנים, אז הנחתי שמדובר באוזניות איכותיות למדי. 


אל טווח המחירים אליו כיוונתי הצליחו להשתחל שני דגמים של Beringer: HPX2000 (אוזניות On The Ear פתוחות), ו-HPS3000 (אוזניות Over The Ear סגורות). אם נשארתם עד עכשיו, הרווחתם! הכירו את Head-Fi, מקור בלתי נדלה של מידע על אוזניות מכל הסוגים והמינים. הביקורות הראשונות שקראתי שם, בעיקר לגבי ה-HPX2000 היו חיוביות יחסית, אולם הנימה ששלטה בהן היתה נימת "ביחס לסכום שהן עולות, הן לא רעות", מה שהוריד לי מאוד את ההתלהבות מהן.

חזרתי לזאפ. עברתי שוב על רשימת המותגים, ואז הכרתי את סופרלוקס. למי שלא מעוניין להכנס לכאן ולקרוא הכל, אסכם בקצרה: סופרלוקס היא חברה שנוסדה לפני כ-30 שנה בסין, ומייצרת ציוד סאונד מקצועי. מעיון במחירים אותם מרשות לעצמן חנויות ישראליות בזאפ לדרוש על האוזניות האלו, הסקתי שכנראה מדובר במותג מכובד ששווה בדיקה נוספת למרות שלא שמעתי עליו קודם. 

התקדמתי הלאה, לתחנה הבאה, Head-Fi, ושם הטון היה חיובי בהרבה: כמעט כל הביקורות מהללות, והשורה התחתונה כמעט תמיד היתה שהן מספקות איכות שמע המתאימה לאוזניות יקרות מהן בהרבה יותר. עוד למדתי ב-Head-Fi עובדה מביכה לגבי סופרלוקס, כמעט כל האוזניות שהם מייצרים, מבחינה חיצונית, הן העתק של אוזניות של מותגים יוקרתיים. לדוגמא, ה-HD681, הן העתק של AKG K271, וה-HD-660 (הגרסא הסגורה של הדגם שיש ברשותי, ה-HD-330) הן העתק חיצוני של ה-Beyerdynamic DT770. למרות עובדה מטרידה זו, החלטתי להמשיך לתחנה הבאה-eBay. כאן הסתבר לי שהמחירים בהן נמכרות האוזניות האלו בארץ בחנויות המוצגות בזאפ הם לא פחות משערורייתיים: את ה-HD330 ניתן לקנות בארץ ב-4 חנויות, כשההצעה הזולה ביותר עומדת נכון לכתיבת שורות אלו על 463 ₪. באותו זמן באיביי, ניתן למצוא את אותו דגם בדיוק, במחיר של 54.99 דולר, או במילים אחרות, 200 ₪ (ו-64 אגורות למהדרין). בסביבות חודש ינואר כאשר נדרשתי ע"י חברי הצוות שלי באיביי לענות על השאלה מה אני מעוניין לקבל כמתנה ליום הולדתי, לא היססתי הרבה והעברתי להם את ה-Listing הספציפי הזה.

מבחינה חיצונית הן מרשימות: הן מכסות את כל האוזן בקלות, ונראות עמידות למדי. הן הגיעו בתוך מיכל פלסטיק גדול, כשהן ארוזות בתוך נייר פצפצים. בעודי מסיר את נייר הפצפצים, לא שמתי לב, אך אחד הברגים המחזק את האוזניות לקשת עף למטה (הוא היה רופף כנראה) ומספר פעמים לאחר שהנחתי והסרתי אותן מהראש שלי, לפתע צנחה אחת האוזניות מהקשת. כשחזרתי הביתה מצאתי בורג שהתאים למקום של הבורג החסר, ובעיות העמידות וההרכבה של האוזניות נפתרו בשלב זה. בעיה נוספת שנתקלתי בה הוא הכבל המסולסל. כשהוא מתוח, הוא ארוך מספיק כדי להתחבר ליציאת האוזניות בלפטופ שלי בעבודה, במידה ואני יושב צמוד לשולחן. כל תנועה מעבר לכך (כמו להסתובב אל היושבת לשמאלי) מחייבת אותי להסיר את האוזניות מהראש. החלק האחרון עליו אני רוצה לקטר הוא כריות האוזניות- הן עשויות מחומר דמוי עור שבהאזנה ממושכת (למעלה מ-45 דקות בערך) מתחילות לגרום לעור להזיע. מעבר לכך, החומר הזה אינו איכותי במיוחד וכיום, חצי שנה לאחר רכישתן, הכריות מתחילות להראות סימני שחיקה. למזלי, בגלל שמדובר כאמור באוזניות שהן העתק חיצוני של אוזניות אחרות, החלפים של שתיהן תואמים, ואני יכול לקנות כריות איכותיות יותר אף מאלו שקיבלתי עם ה-HD-330.



לאחר שסיימתי לקטר, אפשר לגשת למחמאות. אכן, איכות הסאונד שלהן מצוינת, ואם הייתי צריך לנחש את מחירן, כנראה שהייתי מגיע למחיר הקרוב יותר לאלו שדורשים עליהן בארץ ולא לאלו שדורשים עליהן המוכרים ב-eBay. הבסים שלהן הפתיעו במיוחד, ובשילוב עם העובדה שמדובר באוזניות פתוחות, איכות הסאונד היתה מצויינת, בכל קנה מידה ובטח בהתחשב במחיר הנמוך שלהן. לאחר תקרית הבורג, לא נתקלתי בבעיות הרכבה או עמידות, ולמעט עניין הכריות שיטופל בעתיד, מדובר באוזניות שניתן לנהוג בהן באגרסיביות.

מסקנות:
  • במחירים הנוכחיים בארץ- עדיף לקנות אותן בחו"ל.
  • אם השתכנעתם ממה שקראתם כאן, וקניתם אוזניות כאלו תתכוננו ללעג חסר בסיס עובדתי מצד רוכשי אוזניות של סנהייזר או AKG  ואפילו Beats האיומות!
  • עשו לעצמכם טובה, וקנו מאריך לכבל האוזניות
  • לא מזייפים אוזניות כאלו, לכן יותר בטוח לקנות אותן מאשר אוזניות סנהייזר, AKG או Beats.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר