כזה ניסיתי: פאבלט Asus FonePad Note 6

נכון להיום, אסוס אינה שחקן משמעותי בשוק הסמארטפונים. עם זאת לא ניתן לטעון כי היא שחקנית חדשה בתחום הזה. כבר בשנת 2005 הציגה אסוס מספר טלפונים פשוטים, ולאחר מכן התמקדה בסמארטפונים המבוססים על מערכת ההפעלה ווינדוס מובייל, שקדמה ל- Windows Phone 7 ו-8 של ימינו. בשלב מסוים החליטו באסוס להתמקד בשוק המחשבים הניידים, הנטבוקים, והטאבלטים. כל אותה תקופה בחרו שם להשאיר על אש קטנה את כל נושא הטלפונים הסלולריים, ולמעט הבלחות קצרות כמו משפחת הפדפונים למיניהם, או אפילו טאבלט ה-FonePad שכלל יכולת חיוג (בניגוד לטאבלטים אחרים עם קישורית 3G שיכולים רק להתחבר לרשת לצורך שימוש באינטרנט סלולרי), אסוס השאירה את הבמה עבור יצרניות אחרות גדולות.

ביוני 2013 הציגה אסוס את ה-FonePad Note 6. היא מגדירה אותו כטאבלט 6 אינטש בעל קישורית סלולרית וטלפון. זוהי ההגדרה הארוכה והמסורבלת ביותר ששמעתי אי פעם ל"פאבלט". מצד שני, הגבולות האלו הולכים ומיטשטשים בימינו ומסך בגודל 4.3 אינטש שנחשב בימי ה-Galaxy S2 "עצום", נחשב כיום כמו גודל לגיטימי למכשירים שבשמם תוכלו למצוא את המלה Mini. מעבר לכך, הבחירה בשם הסדרה FonePad מבהיר כיצד אסוס מתייחסת למכשיר הזה. מבחינתה, למרות שמשולבת בו האפשרות לבצע שיחות טלפון, מדובר כאן בראש ובראשונה בטאבלט, כמו מכשירי ה-FonePad שקדמו לו, גם אם המסך שלו קטן יותר באינטש אחד מכל קודמיו.
אז אחרי שדשתי בכל מה שאפשר להבין מהשם הלא ידידותי של המכשיר הזה, ניתן לגשת לתכלס. נתחיל מהמסך: מדובר במסך LCD בטכנולוגיית Super IPS+  בגודל 6 אינטש וברזולוציית FHD (1920x1080). הנקודה היחידה שניתן להגיד לרעתו היא צבעים מעט חלביים, אך כנראה גם זה בגלל שהתרגלתי לצבעים הפסיכודליים של מסכי ה-Super AMOLED של סמסונג. פרט לכך מדובר במסך נהדר: הוא חד מאוד (רזולוציית FHD נראית מצוין ובהחלט מספיקה על מסך בגודל 6 אינטש), ומתפקד נהדר גם בחוץ באור יום.
Asus FonePad Note 6 (צילום: יח"צ)


מכשירי אנדרואיד עם מעבדי אינטל הם עדיין די נדירים בשוק, אך אלו שיצא לי כבר להתקל בהם עושים עבודה נהדרת. ה-FonePad note 6 מצויד במעבד כפול ליבה Atom Z2850, במהירות 2 גיגהרץ. בנוסף, הוא בעל זכרון RAM בנפח 2 גיגה, ונפח זכרון פנימי 16 או 32 גיגה לבחירתכם. את נפח האחסון ניתן להרחיב באמצעות כרטיס זכרון מסוג MicroSD. החומרה הזו מריצה את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסא 4.2.2, גרסא ותיקה יחסית שאני מקווה שתשודרג בעתיד הקרוב. ה-Asus FonePad Note 6 תפקד נהדר רוב הזמן. הוא הגיב מהר, אפליקציות עלו במהירות, ולא נתקלתי בלאגים משמעותיים. ביומו האחרון של המכשיר אצלי נתקלתי בבאג מרגיז עם אפליקציית Waze שגרם לה לקרוס בכל הפעלה. לא ברור לי מה הסיפור, אבל באותו יום ניווטתי עם Google Maps שבדיוק התעדכנה לגרסא חדשה, ונהניתי מהשימוש בה לא פחות מהשימוש ב-Waze.



אסוס התחילה את דרכה בעולם האנדרואיד עם מודיפיקציות קטנות מאוד לעיצוב של מערכת ההפעלה, ועם השנים החלה לשנות עוד ועוד תפריטים, להוסיף עוד אפליקציות ועדיין, היא שומרת על מראה נקי, קרוב לעיצוב האנדרואיד המקורי, ולמי שעובר ממכשיר אנדרואיד אחר קל מאוד למצוא את עצמו גם במכשיר הזה. השוני הגדול במכשיר הזה על פני טאבלטים מבוססי אנדרואיד אחרים של אסוס שבדקתי לאחרונה הוא אפליקציית הטלפון המובנית, ואיך לא, כל נושא עט החרט/סטיילוס המצורף, עם האפליקציה היעודית שלו. על אפליקציית הטלפון אין הרבה מה להרחיב: היא מסודרת, נוחה לשימוש ולא כוללת שום ייחוד שאין באפליקציות טלפון אחרות. העט הוא כבר נושא מעניין יותר. כל עוד העט ממוקם בחריץ בתוך הטלפון, תפעול המכשיר נעשה באמצעות אצבעות, כרגיל. כאשר אתם שולפים את העט ממקומו, מעבר לאפקט קולי מטופש, תופיע תוית קטנה וכחולה על המסך. אם תגררו את העט על התוית הזאת, תוכלו למתוח מעין רשת וירטואלית על המסך, בכל אפליקציה בה תהיו. על הרשת הזו תוכלו לצייר, לסמן ולעשות כל העולה על רוחכם באמצעות עשרות כלי ציור כמו עט, עפרון, מברשת אויר, מכחול, בשלל צבעים, גדלים ואפקטים שונים אחרים. ללא ספק, ה-Asus FonePad Note 6 אידיאלי עבורכם אם אתם נוהגים לשתף צילומי מסך של אפליקציות ודפי אינטרנט בהם נתקלתם, ורוצים לערוך אותם ולהוסיף בהם סימונים באופן ידני. הבת שלי אגב, בת כמעט 3, התלהבה מאוד מהאפשרות לצייר על המכשיר, או יותר נכון מהבית, עץ ושמיים שציירתי לה בכשרון רב.

צילום מסך, אני מחלק לעצמי ציונים באמצעות העט ב-Asus FonePad Note 6 (צילום: גד גניר)

מסך ה-6 אינטש של ה-FonePad Note 6 הוא גדול יחסית, אפילו בהשוואה לפאבלטים אחרים בשוק כדוגמת הנוט 3, או ה- LG G Pro (הראשון. השני מגיע כבר עם מסך 5.9 אינטש). גודל המסך הזה הופך את הגלישה בו באינטרנט לכיפית, ואת הצפייה בו בסרטים לתענוג. לא אגזים אם אומר ש-0.3 האינטשים לטובתו של ה-FonePad Note 6 הופכים את תפעולו באמצעות הסטיילוס לנוח אפילו יותר מה-Note 3. מצד שני, גודל המסך הזה גם אומר שמדובר במכשיר בעל מימדים נדיבים. אמנם לא מדובר ביצור עצום שכמעט ולא ניתן להכניס לכיס כמו ה-Sony xperia Z Ultra, אך עדיין יש לו נוכחות שלא ניתן להתעלם ממנה. פינות המכשיר מעוגלות, מה שאמור היה להפוך את האחיזה בו לנוחה, אך דפנות המכשיר מחודדות ולא נעימות למגע לאורך זמן. באופן כללי, לא נעים להגיד, ה-Asus FonePad Note 6 אינו מכשיר יפה במיוחד. הוא עשוי אמנם ברובו מפלסטיק איכותי בגימור מבריק שאינו רגיש מדי לטביעות אצבעות, אך הוא לא משדר יוקרה כלשהי. חיפוי הפלסטיק המכסה את חריץ הסים וכרטיס הזכרון נראה זול ומועד לפורענות בשימוש ארוך טווח. אפילו מסגרת הכרום מסביב למכשיר אינה משפרת את המצב והרושם הכללי המתקבל הוא לא של מכשיר מכוער, אבל בהחלט לא של מכשיר פרימיום.

מבט כללי  - Asus FonePad Note 6 (צילום: יח"צ)

בפוסט על ה-xperia Z Ultra סיפרתי לכם על התיאוריה שפיתחתי לגבי פאבלטים ומשך זמן הסוללה הארוך שלהם. ה-Asus FonePad Note 6 ממשיך את הקו של ה-xperia Z Ultra ולמעשה שומט לחלוטין את הקרקע מהתיאוריה שלי. ניתן לצלוח איתו יום עבודה שלם אך לא מעבר לכך. רוצים להשתמש במצבי החסכון המיוחדים שאסוס מציעה? התכוננו לעיכובים בקבלת הודעות וואטסאפ, בתמורה לעוד שעה-שעה וחצי בלחץ של שימוש במכשיר. הסוללה, בקיבול הנדיב של 3200mAh מובנית במכשיר ולא ניתנת להחלפה. גם בתחום הצילום, ה-FonePad לא מציג ביצועים יוצאי דופן. הוא מצויד במצלמת 8 מגה פיקסל, המסוגלת לצלם וידאו ברזולוציית 1080p, ומצלמה קדמית ברזולוציית 1.2 מגה פיקסל. גם כאן, לא מדובר בנפילה, אבל גם לא במצלמה שמתקרבת בביצועיה לביצועי המצלמות של טלפונים סלולריים אחרים, כולל המתחרה הגדול שלה מבית סמסונג.

אחד האלמנטים הבולטים ביותר בעיצובו של ה-Asus FonePad Note 6 הוא זוג הרמקולים הקדמיים בחלקו העליון והתחתון של המכשיר. הרמקולים האלו מציעים איכות שמע מצויינת וגם עוצמה מספקת. יחד עם המסך הגדול, חוויית הצפייה בסרטוני יוטיוב במכשיר הזה היא משהו שקשה להתחרות בו. גם את מבחן השיחה בנסיעה צלח הספיקר של הטלפון הזה בהצטיינות, ואפשר ניהול שיחה באופן רציף תוך כדי נהיגה.
תקריב על הרמקול התחתון של ה-Asus FonePad Note 6 (צילום: גד גניר)

קטגוריית הפאבלטים הפכה בשנים האחרונות לצפופה יותר ויותר. עם זאת, מעטות היצרניות אשר משלבות סטיילוס בפאבלטים שלהן, וזה אומר שהמתחרה האמיתי היחיד של ה-Asus FonePad Note 6 הוא ה-Samsung Galaxy Note 3. הפאבלט של אסוס מגיע להתמודדות הזאת עם מחיר שנע בין 2090 ל-2290 ש"ח, בערך 500 ש"ח פחות ממחירו של  Note 3 ביבוא מקביל, ובהפרש גדול יותר ביבוא רשמי. לזכותה של אסוס ניתן להגיד שההפרש במחיר גדול בהרבה מהפער בחויית השימוש. לכן, אם תסלחו לו על המגרעות שלו (שמתבטאות בעיקר בתחום העיצוב והמצלמה), תוכלו, כמו הבת שלי, להנות ממכשיר שכיף לצייר בו ולצפות בו בסרטים. 

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר