בזה צפיתי: האירוע של סמסונג ב- Unpacked 2014 :IFA

אל חשש, אני לא מתכנן לפתוח כאן קו חדש של ביקורות על תכנים שצפיתי בהם. פשוט רציתי לספר לכם על חויית הצפייה שלי באירוע המרכזי היום בתערוכת IFA בברלין, איך לא, ההשקה המדוברת של המכשירים החדשים של סמסונג. למרות התחרות העזה עם יצרניות אנדרואיד אחרות, האירועים שלה מושכים עדיין את רוב תשומת הלב בכנסים מסוג זה, ועם כל הכבוד ל-Sony Z3 (שדרוג מינורי של ה-Z2 שוודאי יתסכל את מי שקנה את מכשיר הדגל של סוני בחודש אפריל, וגילה שפחות מחצי שנה לאחר מכן הוכרז מחליפו) שהושק היום, סמסונג הצליחה להעמיד ליין באמת חדשני ומפתיע לטובה.


אז מה היה לנו שם? Galaxy Note 4, Galaxy Note Edge, Gear S ו-Gear VR. ה-Note 4 הוא שדרוג מרשים של ה-Note 3 הכולל מסגרת אלומיניום, ממשק חדש, שיפורים ב-S-Pen ועוד. ה-Edge מתאפיין במבנה הייחודי ביותר שנראה בעולם הסמארטפונים עד כה, לדעתי אפילו יותר מה-G-Flex הקעור של LG. ה-Gear S הוא השעון היפה ביותר לטעמי בכל סדרת שעוני ה-Gear שסמסונג השיקה עד כה, ומעבר לכך יש לו יכולות שלא נראו בשעונים קודמים. ה-Gear VR הוא ללא ספק האביזר המשלים הכי מגניב שראיתי אי פעם לטלפון, המאפשר חויית מציאות מדומה ניידת אמיתית.

אז איך אפשר לפשל בהשקה של מוצרים כה חדשניים ומלהיבים? תסמכו על סמסונג.
כבר ב"פרק הראשון" של אירוע ה-Unpacked שהוא למעשה אירוע ההשקה של ה-Samsung Galaxy S5 שהתקיים ב-MWC בחודש פברואר האחרון, ניתן היה לראות עד כמה סמסונג משתדלת להרים אירוע מושקע, מרשים ומלוטש כמו האירועים שאפל מרימה מדי שנה ופשוט לא מצליחה לעשות את זה באותו סטייל.


אירועים של אפל מתחילים תמיד במוזיקה. גם סמסונג מתחילה לאחרונה את האירועים שלה כך, רק שסמסונג מרימה הפקה, עם תזמורת וכשמביאים תזמורת, צריך לתת לה לנגן והרבה, וזה מייגע.

הפעם סמסונג החליטה להעלות אל הבמה, למשך רוב האירוע, לא פחות משלושה דוברים: רורי אוניל, מנהל שיווק ודיויד פארק, מנהל בכיר מסמסונג, ואת כוכבת האירוע, רייצ'ל ריילי, מגישת תכנית בנושא גאדג'טים שאינה קשורה לסמסונג. הדינמיקה בין שלושת הדוברים היתה מהמטופשות שנראו על במה כלשהי בהיסטוריה של הדינמיקות המטופשות: שני המנהלים מסמסונג מציגים בהתלהבות היבטים שונים במכשירים, ורייצ'ל מגיבה לכל דבר שהם אומרים. הניסיון של סמסונג להפוך את האירוע לפחות מעונב, הפך את האירוע למעיק בהתחלה, ולמביך בהמשך.



אני יכול לדמיין את הוגה הרעיון של להעלות את הרייצ'ל הזאת אל הבמה, מסביר לאנשי סמסונג מדוע זה רעיון כה גאוני: היא תיתן לכל האירוע זוית אישית, היא לא שייכת לסמסונג אז היא תהיה אמינה ואובייקטיבית (קריצה קריצה) ותשאל שאלות שחשוב למשתמשים הממוצעים לשאול, ומאחר והיא בלונדינית ואשה, היא תספק גם את האתנחתות הקומיות. בפועל, לאורך כל האירוע הורגש כאילו החלק השלישי בתפקיד שהגדרתי לה, היה התפקיד המרכזי. אמנם מדי פעם היא שאלה שאלות מנחות והעלתה ספקות שקל מאוד להפריך (וזה הגיוני ולגיטימי, לא ציפיתי שסמסונג יעלו על הבמה מישהו שישאל אותם שאלות שעלולות להביך אותם). ובכל זאת ברוב הזמן, הנוכחות שלה, עם הניסיון הנואש שלה לשאול שאלות שייראו אישיות, וההתנהגות הספונטנית המתוכננת כמו ההתפרצות לסלפי שצילם דיויד פארק, או ההתלהבות הצפויה מהקייס המכוסה באבני סברובסקי לנוט 4 (בכל זאת, היא אשה, ואלו אבני סברובסקי, איך היא לא תתלהב?), או ההתלהבות המוגזמת מחוויית ה-Gear VR, כל זה, היה קשה לצפייה.


המאמצים של סמסונג לשוות לאירוע הזה גם ניחוח יוקרתי כלשהו, באו לידי ביטוי בהעלאתו לבמה של דובר מחברת Mont Blanc, המייצרת עטי יוקרה (תודו שגם אתם לא שמעתם על החברה הזאת מעולם). במשך דקות ארוכות הוא סיפר על עטי היוקרה המדהימים שהתחילו לייצר ושמתאימים לשימוש עם ה-Note 4, דקות ארוכות בהן שקלתי להפסיק לצפות באירוע, ולהתעדכן דרך אתרים העושים לייב בלוגינג, שהם יסבלו, למה אני?

זהו את הטעות בתמונה הזאת, מתוך מצגת. רשמית. של סמסונג (צילום מסך: גד גניר)

בקיצור, אני מניח שהבנתם כבר, לא נהניתי. ובכל זאת, כפי שאמרתי, המכשירים שהוצגו שם אתמול היו באמת מלהיבים וחדשניים, וזה מה שחשוב באמת. האם אצפה ב-Unpacked 2015? סביר להניח שכן, מקווה שעד אז סמסונג תפיק את הלקחים, ותרים אירוע קצת יותר מכובד.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר