כזה ניסיתי: LG G3 Beat

ה-LG G3 היה אחד המכשירים שהכי חיכיתי לבדוק במהלך השנה האחרונה. מעבר למפרט טכני מכובד ביותר, הוא הציג את הגרסא העדכנית ביותר לממשק ש-LG בנתה סביב מערכת ההפעלה אנדרואיד, ובניגוד לחברות אחרות, נראה היה ש-LG באמת השיקה מכשיר שנראה ומרגיש שונה מאוד ממכשיר הדגל שלה משנה שעברה, ה-G2. בסופו של דבר, ה-G3 הצדיק חלק גדול מהציפיות שתליתי בו, אך כמכשיר דגל, הוא מציג גם מחיר שלא שווה בהכרח לכל נפש.

LG G3 Beat - מסך הבית (צילום: גד גניר)


בדיוק מהסיבה הזאת, השיקה LG את ה-G3 Beat, גרסא קטנה יותר, חלשה יותר ומוזלת של ה-G3. מדובר במכשירים שבקוויהם הכלליים נראים זהים, אך מתחת לפלסטיק מדובר במכשירים שונים לחלוטין. יחד עם זאת, LG בחרה להשאיר ב-G3 Beat מספר תכונות ממכשיר הדגל שלה, אך לזה נגיע מאוחר יותר. המפרט הטכני של ה-LG G3 בניגוד לאחיו הגדול והמרשים, הוא מפרט של מכשיר ביניים קלאסי לשנת 2014: ראשית, הוא בנוי סביב מעבד Snapdragon 400 של קוואלקום בעל ארבע ליבות במהירות של 1.2 גיגהרץ כל אחת. מדובר במעבד שפגשתי בעבר במכשירים כמו 
ה- HTC One Mini 2, ZTE Vec 4G, AsusZenfone 5 LTE ואחרים. LG בחרה להסתפק כאן בזכרון RAM בנפח צנוע יחסית, 1 גיגה בלבד, וגם נפח האחסון קטן יחסית, 8 גיגה. המפרט הזה מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסא 4.4.2, כשמעליה מולבש הממשק הייחודי של LG, זהה כמעט לחלוטין לזה של ה-G3.


LG G3 Beat. יכולתי לשים כאן תמונות של G3 ובכלל לא הייתם שמים לב להבדל (צילום: גד גניר)

אז איך הנתונים האלו נראים בפועל? ובכן, ביצועים הם בהחלט לא הצד החזק של ה-G3 Beat. ביומיים שלושה הראשונים לשימוש במכשיר, זה עוד היה נסבל, אך לאחר מכן זה נעשה מעיק. בעוד אני סלחן כלפי  גמגומים באנימציות ובמעבר בין דפי הבית, עם לאגים חריגים בפתיחת אפליקציות אני לא מסוגל להתמודד, וכאן אני מאשים לחלוטין את סוגיית זכרון ה-RAM המצומק. חלק מהאפליקציות נפתחו לאחר קפאון של שניה וחצי-שתי שניות, זמן שנמשך כמו נצח (אפילו בהשוואה למכשירים שהזכרתי קודם שנושאים את אותו מעבד). אחת התופעות היותר מרגיזות בהקשר הזה היא שכאשר יוצאים מאפליקציה ע"י לחיצה על פתור חזרה הביתה, לוקח ל-Launcher של LG פרק זמן של כמעט שתי שניות עד שהוא עולה ומציג את כל קיצורי הדרך לאפליקציות. להגנתה של LG ייאמר שהמכשיר הזה שומר כמעט על כל התכונות והאפשרויות של מכשיר הדגל, כולל ה-Knock Code (מערכת לפתיחת נעילה המזהה רצף של הקשות במיקומים שונים על המסך, מגניב), אך ללא מערכת ההתראות החכמות שדובר עליה רבות בהשקת ה-G3, ובינינו, היא לא הרשימה במיוחד, כך שאין פה באמת הפסד גדול.

LG G3 Beat (צילום: גד גניר)

אחד המאפיינים שבלטו במיוחד ב-LG G3 היה המסך האיכותי, ברזולוציית QuadHD. ב-G3 Beat נעשה שימוש במסך מרשים הרבה פחות: גודל המסך הוקטן מ-5.5 אינטש ל-5 אינטש בלבד, והרזולוציה קוצצה ב-75%, ועומדת על 1280 על 720 פיקסלים. לי אישית זה הספיק. גווני הצבע של המסך נראים מצוין, אם כי השחור לא מאוד עמוק. מלבד עניין זה, המסך נראה ומתפקד מצוין, ואפילו ניתן להשתמש במכשיר באור יום. חיצונית, ה-LG G3 Beat זהה לחלוטין ל-G3, למעט כמובן העובדה שמדובר במכשיר קטן יותר. לרוב אני מזלזל במכשירים בצבע זהב, אך ה-G3 Beat שקיבלתי נראה לא רע בכלל בצבע הזה, ובאופן כללי, נראה מצוין. LG ממשיכה למקם בסדרת המכשירים הזאת את כפתורי נעילת ופתיחת המסך, וכפתורי עצמת השמע, בגב המכשיר, ואם ב-G2 התלוננתי על כך, נראה שאני מתחיל להתרגל לעניין.

LG G3 Beat - גב המכשיר (צילום: גד גניר)

אין הפתעות בגזרת איכות ועצמת השמע בשימוש ב-G3 Beat בשיחות טלפון. הוא מספק עוצמה ואיכות שמע מספקים, אך לא מעבר לכך. רושם דומה משאירה הסוללה. קיבול של 2540mAh איפשר לי לצלוח עם המכשיר יום שלם ברוב המקרים, שזה מספיק, אבל לא יוצא דופן. מצד שני, מדובר בסוללה הניתנת להחלפה, כך שזה נותן לו כמה נקודות זכות בהיבט הזה.

מבט מקרוב על הרמקול - LG G3 Beat (צילום: גד גניר)

המצלמה של ה-G3 Beat כוללת את מערכת המיקוד עם הלייזר הזכורה לטוב מה-G3, ואכן המיקוד מתבצע בזריזות מרשימה. עם זאת, המצלמה עצמה היא מצלמה פשוטה יותר, ברזולוציה של 8 מגה פיקסל והתוצאות בהתאם: באור יום היא מתפקדת סביר, אך בתנאי תאורה פחות אידיאליים, ישנו גרעון רב. מעבר לכך, על מסך המכשיר התמונות נראות עוד סביר אך על מסך המחשב, בגדול, קל להבחין בעיבוד יתר ועיוותים.

מבט מקרוב על המצלמה, הפלאש ומערכת המיקוד, יחד עם הכפתורים בגב המכשיר (צילום: גד גניר)

ה-G3 Beat לא מצליח להרשים כמעט בשום תחום. יתרה מכך, נושא המהירות הכללית של המכשיר, ובעיקר הלאגים בכניסה וביציאה מאפליקציות, ממש מציקים בעת השימוש היומיומי בו. במה הוא כן מצטיין? במשהו מאוד ספציפי: בדמיון ל-G3, בעיקר מבחוץ ובממשק המשתמש. כאשר הושק בישראל באוקטובר, מחירו המומלץ לצרכן עמד על 1850 ש"ח. במחיר כזה ניתן היה למצוא לא מעט מכשירים המספקים חויית משתמש טובה בהרבה. קצת יותר מחודשיים עברו וכיום ניתן למצוא אותו ביבוא רשמי במחיר העומד של 1349 ש"ח, מחיר שנשמע זול, אך ניתן להגדירו רק כסביר בלבד ביחס לתמורה. לפיכך, על ה-G3 Beat אוכל להמליץ בעיקר לאנשים שהתלהבו מה-G3 אך לא מעוניינים לשלם למעלה מ-2000 ש"ח על מכשיר סלולרי.

LG G3 Beat (צילןם: גד גניר)

2 תגובות

  1. נראה שהחומרה של שני סמראטפונים שסקרת:
    LG G3 beat d722
    ASUS Zenfone 5 A500KL
    היא כמעט זהה (האם הם מיוצרים במקור ע"י יצרן אחד?). בכל זאת, בסקירתך את ה Zenfone 5 היית מרוצה מהביצועים שלו וכאן - לא. האם ההפרש הדרסטי הוא רק בגלל גודל זכרון ה RAM?

    השבמחק
  2. לדעתי ההפרש הדראסטי נובע משילוב של שני גורמים: כמו שציינת, ההבדל בנפח זכרון ה-RAM, והממשק של המפעילה שבאסוס מותאם ככל הנראה בצורה טובה יותר לחומרת המכשיר. זה מה שגורם למכשיר אחד לתפקד מצוין, ולשני לתפקד הרבה פחות טוב. למיטב ידיעתי הם לא מיוצרים ע"י יצרן אחד.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר