כזה ניסיתי: LG G3

אגלה לכם סוד קטן על כל מי שעוסק בביקורות מוצרים: אנחנו בני אדם. יש לנו רגשות, ואנחנו נוטים לפעמים להתרגש ממוצרים שרק שמענו עליהם לראשונה (ולפעמים גם לפסול אותם), אפילו מבלי להתנסות בהם במציאות. מאחר ואנחנו חיים בישראל, ומאחר והבלוג הזה הוא עדיין לא Engadget, לוקח זמן מרגע שהמכשירים מוכרזים בחו"ל, ועד שהם מגיעים אליי לבדיקה. אז נכון, את ה- LG G3 יצא לי למשש לפני קצת יותר משבועיים במסגרת מפגש מיוחד לכתבים ובלוגרים, אבל קשה היה להתרשם ממנו לעומק מההתנסות בת החצי שעה הזאת. לכן, בפרק הזמן שחלף מרגע ההכרזה (ואולי לפני זה מאז שהחלו השמועות על המכשיר הזה), הספקתי לקרוא עליו המון, ולגבש לגביו דיעה מוצקה (ומאוד חיובית, יש להוסיף).
LG G3 (צילום: גד גניר)

ואז קיבלתי אותו סוף סוף, באיחור מורט עצבים של יום אחד. בדר"כ אני משתדל לשמור על פאסון, ולא לספר לאף אחד איזה מכשיר אמור להגיע אליי ומתי. ברוב המקרים זה לא מצליח וכך זה היה גם עם ה-G3. סיפרתי לאשתי, לאנשים בעבודה, לאמא שלי, למי לא, על כך שאני עומד לקבל לבדיקה את ה-LG G3, המכשיר שריירתי עליו תקופה כה ארוכה. אין דבר מביך יותר מלהסביר לאותם אנשים שממש הקשיבו לי והתעניינו במה שסיפרתי להם, על כך שהמכשיר טרם הגיע. מצד שני, כאשר הגיע יום למחרת, החלטתי שטקס הפתיחה שלו לא יתבצע במקום העבודה, כי אם בבית, באוירה רגועה ושלווה.


חיצונית, ה-LG G3 נראה טוב יותר מקודמו. מקדימה זה בעיקר מסך, בלי כפתורים ועם מסגרת דקיקה מאוד. מאחור LG בחרה אמנם בכיסוי סוללה מפלסטיק, אך בגימור של אלומיניום מוברש. זה נראה טוב, אך עדיין מרגיש כמו פלסטיק. בנוסף, LG שיפרה ב-G3 את נוחות השימוש בכפתורים האחוריים, ובניגוד לחויה שלי עם ה-G2, הפעם היה לי קל יותר להתרגל במהירות ולזהות את הכפתורים וללחוץ עליהם, גם בלי לסובב את המכשיר. אחת מנקודות הביקורת העיקריות שהיו לי על ה-G2 היתה עיצוב הממשק שלו. ב-G3 נתנו דגש לעניין זה, ואכן, ישנו שיפור משמעותי: את המתגים התלת מימדיים הקיטשיים החליף עיצוב שטוח לחלוטין, הפונטים נראים טוב יותר והכל נראה מלוטש ונקי. זה עדיין לא נראה טוב כמו ב-Sense של ה-HTC One M8, אך זה בהחלט נקי ומסודר יותר מה-Touchwiz בגלקסי אס 5 של סמסונג
LG G3 (צילום: גד גניר)

LG G3, מבט על גב המכשיר, פלסטיק בגימור אלומיניום מוברש (צילום: גד גניר)

LG צימצמה באופן ניכר את כמות האפליקציות המובנות הקיימות במכשיר. לא עוד מגירת אפליקציות עמוסה בעשרות אפליקציות שאינכם צריכים. כעת, בנוסף לאפליקציות הארגוניות הרגילות (חייגן, לוח שנה, אנשי קשר דוא"ל ועוד), תמצאו רק שלט רחוק, אפליקציית משימות, אפליקציית פתקים (וגם את אפליקציית Quick Memo המאפשרת לכם לכתוב על צילום מסך), אפליקציית SmartWorld (חנות אפליקציות של LG), ולא הרבה מעבר לכך. לא תמצאו כאן אפליקציות חיצוניות ש-LG התקינה מראש ואין לכם צורך בהן, כפי שחברות אחרות עושות, ועל כך בהחלט מגיעות לה מחמאות. כמעט ושכחתי, גם LG בחרה לחנך את משתמשיה ולשלב אפליקציית כושר (LG Health) במכשיר, המאפשרת תיעוד ומעקב אחר האימונים שלכם, בדיוק כפי שעשו סמסונג ו-HTC.
ממשק ה-LG G3 (צילום: גד גניר)

יצרניות אנדרואיד משלבות בצורות שונות את האפשרות לעבוד על המכשיר על מספר אפליקציות במקביל. בעוד בסמסונג ניתן לעבוד על מסך מפוצל, ב-LG ניתן להפעיל אפליקציות בתוך חלון מוקטן. בניגוד לפתרון של סמסונג, כאן ניתן להפעיל באופן הזה רק מספר מסוים של אפליקציות, מתוך אלו המובנות במכשיר, כך שאם אתם רוצים לבדוק עדכונים בפייסבוק, ובמקביל להתכתב ב-Whatsapp, תאלצו לשכוח מהחלון המוקטן, ולעשות זאת באופן שבו אתם עושים זאת בכל מכשיר אנדרואיד אחר. והכל זאת, הדבר שימושי כאשר אתם רוצים לבדוק משהו בלוח השנה, או לחשב משהו במחשבון, בעודכם נמצאים באפליקציה אחרת ולא מעוניינים לצאת ממנה.
אפליקציות בחלון מוקטן, LG G3 (צילום: גד גניר)

אחד החידושים שתודרכתי לגביהם במפגש ההיכרות עם ה-G3 היה מערכת ההתראות החדשה של המכשיר, המציגה על מסך הבית התראות ייחודיות, המציעה עצות, לדוגמא: הפעלת מצב חסכון בסוללה כשרמתה יורדת מתחת ל-30 אחוז, הצעות כיצד לנהוג לגבי מזג האויר הצפוי מחר, ועוד. במשך הזמן בו השתמשתי במכשיר, לא נתקלתי ב"ועוד". למעט הדוגמאות שנתתי, לא נתקלתי בשום התראה אחרת, וכך מצאתי את עצמי עם מערכת המנסחת באופן ססגוני את מזג האויר הצפוי, ותזכורת שהסוללה עומדת להסתיים, נחמד, אבל לא משהו מהפכני. כבר שמעתי על אנשים שקיבלו התראות מעניינות ומגוונות יותר, בכל אופן, אצלי זה לא קרה.

מגוון ההתראות שקיבלתי במערכת ההתראות הייחודית של ה-LG G3 (צילום: גד גניר)

איך שלא תתבוננו על זה, מרכיב עיקרי וחשוב בחויית השימוש בסמארטפון, הוא המסך שלו. ה-LG G3 מצויד במסך האיכותי ביותר שיצא לי להכיר. שאדבר במספרים? אין בעיה. מסך בגודל 5.5 אינטש, בטכנולוגיית True- HD IPS+, ברזולוציה של 1440 על 2560 פיקסלים (רזולוציית Quad-HD, או במילים אחרות, פי 2 מ-FullHD או פי 4 מ-HD רגיל) המציגה 534 פיקסלים בכל אינטש במסך. דילגתם על המספרים? לא נורא, הם רק מציינים שהמסך הזה נראה מעולה, חד ומציג צבעים חיים, אבל לא מוגזמים. העניין היחיד שהפריע לי היתה נטייתו של חיישן התאורה להנמיך את תאורת המסך באופן משמעותי כאשר מצב התאורה הוא אוטומטי. מי זקוק לרזולוציה גבוהה כל כך במסך הטלפון? כנראה שאף אחד, בינתיים. נכון להיום, הרזולוציה הזאת בעיקר מכבידה על כושר העיבוד של הטלפון, על משך זמן פעולת הסוללה שלו ומייקרת את מחיר המכשיר. מצד שני, אתם לא קונים טלפון כזה כדי להחליף אותו בעוד חצי שנה (ואם כן, וואו!), ואני מניח שבחודשים הקרובים נראה יותר תכנים ויותר תמיכה של אפליקציות בשימוש ברזולוציה כזאת (למרות שלא נתקלתי בבעיות או באפליקציות שהוצגו לא כשורה). כדי להסביר לסובבים אותי מה זה אומר מסך Quad HD, השתמשתי בסרטוני ההדגמה עוצרי הנשימה המגיעים עם המכשיר. רוב התגובות נעו בין "זה מדהים! ל-"זה מרגיש תלת מימד!", ולאחר מכן כבר לא נדרשתי להסביר מה כל כך טוב במסך כזה.
מגירת האפליקציות, LG G3 (צילום: גד גניר)

ה-LG G3 מגיע בשתי תצורות עיקריות, הנבדלות בנפח הזכרון המובנה לאחסון ובנפח זכרון ה-RAM. אני קיבלתי גרסא הכוללת 16 גיגה נפח זכרון אחסון (מתוכם חצי כבר תפוס!), ו-2 גיגה זכרון RAM, כאשר הגרסא החזקה יותר כוללת 32 גיגה נפח אחסון, ו-3 גיגה זכרון RAM. פרט לכך, המעבד נשאר זהה: Snapdragon 801 בעל ארבע ליבות במהירות של 2.5 גיגהרץ. גרסת האנדרואיד אותה מריץ ה-G3 היא גרסא 4.4.2. חייב להודות, ההתרשמות שלי היא שה-G3 הוא לא מהמכשירים הזריזים שיצא לי להכיר. נתקלתי לא מעט בלאגים, וקפיאות בעיקר בכניסה לאפליקציות. נוצרו מצבים שכניסה לאפליקציית פייסבוק לוותה בהמתנה של 2 שניות, נצח במונחים של ספינת דגל של יצרנית גדולה. אני לא יודע איך המצב בגרסא החזקה יותר, עם ה-3 גיגה RAM, אך גם עם 2 גיגה, המכשיר הזה אמור לתפקד מהר יותר לטעמי. להגיד לכם שלא ניתן להשתמש בו? רחוק מזה, החויה עדיין חלקה וזורמת, מזכירה מאוד את ה-G2, אבל עדיין, זה קצת פחות ממה שציפיתי ממכשיר בסדר גודל כזה.

חויית הצילום ה-LG G3 נוחה מאוד ומבטאת בצורה טובה מאוד את הניסיון שלה לפשט את תהליך השימוש במכשיר. מסך הצילום לא כולל יותר מדי פקדים, וגם לא תמצאו כאן עשרות מצבי צילום מוגדרים מראש שממילא לא תשתמשו בהם. כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על המסך בנקודה בה תרצו להתמקד, לצלם, וזהו. חיישן הלייזר ש-LG הוסיפה למצלמה בהחלט תורם למהירות המיקוד, והתמונות נראות מעולה. חובבי צילומי סלפי? LG שילבה כאן מנגנון זיהוי פנים במצלמה הקדמית, ופיצ'ר מגניב – זיהוי כף היד: כדי לצלם, עליכם להראות למצלמה את כף היד שלכם ולסגור אותה. הפעולה הזאת מפעילה טיימר שלאחר מספר שניות מצלם אתכם. הפיצ'ר הזה חוסך את הלחיצה על המכשיר עצמו, ואת הטשטוש בתמונה הנלווה לכך.
מצלמה, פלאש כפול, חיישן לייזר וכפתורים אחוריים (צילום: גד גניר)

כטלפון, ה-LG G3 מספק את הסחורה. הספיקר חזק (אך הפתח שלו פונה לאחור ונחסם בתושבת הטלפון ברכב שלי), וגם השמע באפרכסת חזק ואיכותי למדי. LG בחרה שלא לכלול בערכת המכשיר אוזניות, ובקופסא שלו תמצאו רק מטען וכבל סנכרון.

ה-G2 צויד בסוללה אימתנית שאיפשרה לו להחזיק יום וחצי של שימוש רגיל. הבעיה היחידה שלי איתה היתה שהיא לא ניתנת לפירוק מהמכשיר. ב-G3 ניתן לפרק את הסוללה (וגם להרחיב את נפח זכרון האחסון באמצעות כרטיס זכרון), יתרון מבין היצרניות הגדולות רק סמסונג הקפידה עליו עד כה. הסוללה עצמה, בקיבול של 3000mAh איפשרה לי להשתמש במכשיר במשך יום שלם בלי לטעון אותו, ואף להגיע לסוף היום עם כ-15-20 אחוז סוללה. זה אמנם פחות מרשים מה-G2 אך זה עדיין מצוין, במיוחד בהתחשב בכך שמדובר במכשיר עם מסך ברזולוציה כפולה, ומעבד חזק יותר. מעבר לכך, בניגוד ל-G2, תוכלו לרכוש סוללה נוספת ולהחליף ביניהן, במידה ואתם עושים שימוש אינטנסיבי במיוחד בטלפון.


אז הדיעה החיובית שגיבשתי על ה-G3  לפני שקיבלתי אותו לבדיקה נותרה בעינה פחות או יותר. ה-G2 היה (ועדיין) מכשיר נהדר, וה-G3 הולך צעד אחד קדימה, ומראה ש-LG אכן התייחסה לביקורות על ה-G2 וטיפלה בכל הדברים הקטנים שהיתה צריכה לטפל בהם, בראש ובראשונה בעניין הסוללה וכרטיס הזכרון, אך גם בעיצוב הממשק. ובכל זאת, לא נשארתי פעור פה, בעיקר בגלל סוגיית המהירות, שלדעתי תיפתר בעדכוני גרסא עתידיים. ההתלבטות העיקרית העומדת בפני כל מי שרוכש היום מכשיר אנדרואיד High-End היא בין ה-G3, ה-Galaxy S5, ה-Z2 של סוני (אותו טרם בדקתי) וה-One M8. אם לפני שקיבלתי את ה-G3 הייתי בטוח שהוא מנצח אותם בנוקאאוט, אז היום אני יודע שאם יש כאן ניצחון, אז הוא בנקודות בודדות בלבד. 

וילון ההתראות, LG G3 (צילום: גד גניר)

3 תגובות

  1. ומה לגבי העובדה שהוא מתחמם?

    השבמחק
  2. כל טלפון מתחמם

    השבמחק
  3. עם כל הסיפורים על המצלמה ועל המבזק הכפול- המצלמה רגילה לחלוטין וכשמתחיל להחשיך התוצאה גרועה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר