כזה ניסיתי: BLU Studio Energy

אחת ההכרזות שהכי משכו את תשומת ליבי ב-CES 2015 היתה של ה-BLU Studio Energy, טלפון עם מפרט צנוע למדי עם נתון אחד ויחיד שהופך אותו למסקרן במיוחד: סוללה של לא פחות מ-5000 מילי אמפר. אם טרם יצא לכם להכיר, BLU היא יצרנית טלפונים סלולריים אמריקאית (משרדי החברה ממוקמים במיאמי) המייצרת את מכשיריה בסין, ומוכרת אותם בעיקר בדרום אמריקה. בשנה שעברה החלה החברה למכור את מכשיריה גם בישראל, ובימים האחרונים גם ה-Energy עשה עלייה.

BLU Studio Energy (צילום: גד גניר)


אז מה יש לו חוץ מסוללה עצומה? אל תפתחו ציפיות גבוהות מדי: שני חריצי סים, מעבד בעל ארבע ליבות במהירות 1.3 גיגהרץ כל אחת, זכרון RAM בנפח של 1 גיגה (נתון שעוד הצליח להרשים מישהו אי שם בתחילת 2013) ונפח אחסון של 8 גיגה. החומרה הבינונית הזאת מריצה את אנדרואיד בגרסא 4.4.2, עליה מולבש ממשק מקורי של BLU. חויית השימוש במכשיר מפתיעה לטובה ביחס למפרט הצנוע. המכשיר עובד לא רע, ורוב האפליקציות נפתחות בו כשנייה עד שנייה וחצי לאחר הלחיצה. זה לא מדהים, זה לא מהיר בטירוף, אבל זה עושה את העבודה ולא מרגיש איטי במיוחד. אם אני צריך להשוות אותו למכשיר אחר עם מפרט דומה, אז אני יכול להגיד שהוא מזכיר מאוד בביצועיו את ה-Amoi A920 שבדקתי כאן לפני מספר חודשים. זה אולי לא יספק חובבי משחקים ואפליקציות כבדות, אבל בשביל הדברים הבסיסיים, שיחות טלפון, ניווט (עובד כאן בלי בעיות) רשתות חברתיות, וואטסאפ וכו' זה מספיק בהחלט. 


BLU Studio Energy (צילום: גד גניר)

הממשק המקורי ש-BLU שילבה במכשיר הזה כולל וילון התראות המאפשר החלפה בין מסך התראות למסך פקדים השולטים על קישוריות והגדרות שונות במכשיר. בנוסף, המסך הזה כולל גם חיווי על מצב הזכרון במכשיר (בדר"כ ניצול הזכרון עומד על 80-85%) ואפשרות לסגור אפליקציות פועלות ולשחרר קצת זכרון, פעולה שרבים אומרים שלא באמת מסייעת לשיפור מהירות המכשיר. עוד תוספת קטנה שלא נהוג לראות במכשירים ברמה הזאת היא האפשרות להקיש על המסך הכבוי כדי להדליק אותו, בדומה ל-One M8 של HTC, וה-G3 וה-G2 של LG.


וילון ההתראות המשוכלל של ה-BLU Studio Energy (צילום: גד גניר)


כלפי חוץ, ה-Blu Studio Energy רחוק מלסובב עיניים. משקל של 180 גרם (הודות לסוללה האימתנית) מציב אותו גבוה ברשימת המכשירים הכבדים שיצא לי לבדוק, וקצת קשה לשכוח ממנו כשהוא בכיס המכנסיים. BLU לא השקיעה יותר מדי בעיצוב המכשיר הזה, ובצבע האפור בו הוא הגיע אליי הוא נראה רציני ומשעמם למדי. בחלקו התחתון של המסך נמצאים שלושה כפתורי מגע, ולשמחתי בניגוד למכשירים סיניים רבים שבדקתי, אין כאן את סוגיית הפידבק שנעלם כשעוברים למצב רטט (תופעה שנתקלתי בה במכשירי Doogee). את מסך ה-5 אינטש של ה-Blu Studio Energy ניתן להגדיר כמספק. הוא מציג רזולוציה של 1280 על 720 פיקסלים, רזולוציית HD המספקת תמונה חדה עם צבעים נאים. המסך בהיר דיו כדי לאפשר שימוש סביר באור יום, אם כי ישנם מכשירים המצטיינים בסוגיה זו יותר ממנו.


BLU Studio Energy (צילום: גד גניר)


ה-BLU מצויד במצלמת 8 מגה פיקסל שלא הותירה בי רושם יוצא דופן. לא לוקח לה זמן רב להתמקד, אולם התמונות עצמן רחוקות מלהרשים. רבות מהתמונות לא יצאו חדות במיוחד והצבעים לא ממש מלהיבים. כטלפון לעומת זאת, הוא עושה עבודה לא רעה בכלל. השמע באפרכסת מצוין הן מבחינת איכות והן מבחינת עוצמה, וגם הרמקול שלו בהחלט מספק. כצפוי, השמע באזניות לא מתבלט לטובה, אך גם לא גרוע באופן מיוחד.

מצלמת ה-8 מגה פיקסל של ה-BLU Studio Energy (צילום: גד גניר)


קיבול ממוצע של סוללה בטלפון סלולרי מודרני נע נכון להיום בטווח שבין 2400ל-3000 מיליאמפר. ה-Energy מגיע עם סוללה בקיבול של 5000 מיליאמפר (לא ניתנת לפירוק מהמכשיר), קיבול שלא רואים כמותו בכל יום ואמור לאפשר לו זמן שימוש ממושך באופן מיוחד. ב-BLU בטוחים כל כך בעוצמתה של הסוללה הענקית, שאפילו צירפו למכשיר מתאם המאפשר לטעון באמצעותו מכשירים סלולריים אחרים באמצעות כבל USB. בפועל, בשימוש סטנדרטי במכשיר, הוא הצליח להחזיק אצלי מעמד בממוצע יומיים בין טעינה לטעינה. יחסית למכשירים מודרניים זה המון, אם כי לאור המפרט הצנוע, ציפיתי לקבל מהסוללה הזאת זמן שימוש ארוך יותר.

הסוללה המובנית ב-BLU Studio Energy (צילום: גד גניר)


מחירו בארץ של ה-BLU Studio Energy עומד כיום על 1099 ש"ח. טווח המחיר הזה הופך לאחרונה לצפוף יותר ויותר, וניתן למצוא במחירים דומים מכשירים מלהיבים לא פחות. קשה לי למצוא תחום שבו המכשיר הזה מתבלט או מצטיין, אך גם לא ניתן להגדיר אותו כמכשיר גרוע.  מעבר לכך, הסוללה הענקית נותנת למכשיר הזה ערך מוסף שאף מכשיר אחר ברמת המחירים הזאת (וגם ברמות מחירים גבוהות יותר) לא יכול להציע נכון להיום.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר