שם הייתי: יום ההכרזות שלפני MWC 2017

הבוקר נפתח כנס MWC 2017 בברצלונה. באופן מסורתי, ההכרזות החשובות המזוהות עם הכנס, נערכות ביום-יומיים שלפניו, וכך היה גם השנה. אני השתתפתי בשלוש מסיבות העיתונאים החשובות ביותר שנערכו אתמול: של LG, וואווי וסמסונג.

הכניסה לאולם בו נערך האירוע של LG (צילום: גד גניר)

היצרנית שפתחה את יום ההשקות היתה LG. בשעה 12:00 החל האירוע, שבניגוד ליצרניות האחרות, התמקד במוצר אחד ויחיד. אחרי התקופה הקשה שעברה LG, היא תולה המון תקוות במכשיר הדגל החדש שלה, LG G6. אירוע ההכרזה נבנה כמעין תכנית אירוח (קצת מזכיר את אירוע ההכרזה של סמסונג, ל-Galaxy Note 4 לפני קצת יותר משנתיים) כאשר מנחת האירוע זימנה בזה אחר זה אורחים שישוחחו איתה על תכונות שונות במכשיר. אהיה כנה: זה היה מביך ומסורבל. עם זאת, צריך להפריד בין האירוע עצמו, למכשיר שהושק שם, מכשיר מרשים ומעניין לכל הדיעות.



LG G6 (צילום: גד גניר)

LG G6 (צילום: גד גניר)

במספרים המרכיבים את המפרט הטכני שלו, ה-G6 לא מציע הרבה יותר ממכשירי הפיקסל או ה-OnePlus 3T שכבר רצים בשוק מזה מספר חודשים: ערכת השבבים Snapdragon 821, זכרון 4 גיגה בלבד (כמו זה של המכשיר אותו הוא מחליף), ונפח אחסון של 32 או 64 גיגה, ניתנים להרחבה כמובן. עד כאן, שום דבר לא מרגש. מה כן מרגש? המסך והמעט מכשיר שיש סביבו. ה-G6 מצויד במסך בגודל של לא פחות מ-5.7 אינטש המציג רזולוציית 2K, ביחס גובה לרוחב ייחודי של 18:9, ומוקף במסגרת דקיקה, מה שהופך את גוף המכשיר לנוח יותר לאחיזה ולאחסון בכיס. LG אפילו קראה לזה בשם: "Full Vision" וטוענת שנטפליקס ואמאזון מצלמים לאחרונה תכניות בפורמט הזה. האם פורמט 18:9 יתפוס? ימים יגידו, בינתיים מדובר בהימור. המסך תומך ב-Dolby Vision ובתקן HDR 10 המשפרים באופן ניכר את איכות התמונה בצפייה בסרטים על המכשיר.

LG G6 בצבע שחור (צילום: גד גניר)

LG G6 (צילום: גד גניר)


ואם כבר מסך גדול, ה-G6 אמור להיות מכשיר שתענוג לשחק איתו במשחקים. LG G6 מגיע עם משחקים בשווי של 200 דולר. ההצהרה הזאת מעט מטעה: חלק מהמשחקים בכלל חינמיים. איך זה מסתדר? מנכ"ל החברה שפיתחה את Temple Run עלה בשלב מסוים על הבמה והסביר כי כל מי שיקנה G6, יקבל קרדיט לקניות בתוך הגרסה החדשה של המשחק, לשם הלך הכסף. ההטבה הוירטואלית הזאת מזכירה לי קצת את המבצעים בהם יכולתם לקבל סדרה יותר נדירה של פוגים,  אם רק הייתם פותחים חיסכון בבנק. עוד בתחום התוכנה, זה המכשיר הראשון מלבד מכשירי הפיקסל של גוגל שמשלב בתוכו את ה-Google Assistant. כמשתמש Nexus 6P זה מעט מעליב שמכשיר שעד לפני שנה השתייך לסדרה שנהנית ראשונה מכל שירות גוגל חדש שיוצא, נדחק עוד צעד אחד אחורה בתור. מצד שני, היום בדיוק גוגל הודיעה כי Google Assistant ייפתח לשימוש לכל המכשירים המריצים את אנדרואיד בגרסה 6 והלאה, כך שהיתרון הזה של ה-G6 החזיק מעמד בערך 24 שעות וזהו. במצלמה, כרגיל LG סיפרה על היתרון היחסי שיש לה בשוק: עדשה רחבה המאפשרת צילום על סף הפנורמי, וטענה כי זוית הצילום שלה רחבה יותר משדה הראייה של העין האנושית.



מבחוץ, מהמעט שיצא לי למשש, LG G6 הוא מכשיר ברמה גבוהה יותר מכל מכשיר אחר של החברה, בכל מה שקשור לאיכות החומרים וההרכבה שלו. חלקו האחורי והמסגרת עשויים מתכת, והוא אכן משדר יוקרה ש-LG עד כה התקשתה משום מה להעניק למכשיריה. כצפוי, LG ניצלה את הבמה כדי לקרוץ לסמסונג. היא אמנם לא ציינה את שמה של המתחרה מבית באופן מפורש, אבל הסבירה על החשיבות שהיא מייחסת לבטיחות השימוש במכשיריה, ועל הדרכים בהן המכשיר יודע להתמודד עם הצטברות חום. כצפוי, ה-G6 עמיד במים, אך זה בא על חשבון אחד הפיצ'רים שייחד את LG בשנים האחרונות: כבר לא ניתן להחליף את סוללת המכשיר והיא חלק מובנה בגופו. השילוב של סוללה בקיבול 3200mAh ומסך בגודל של 5.7 אינטש מדליק קצת נורות אדומות, ונותר רק לחכות שהמכשיר יגיע אליי לבדיקה. לשמחתי, לא אצטרך לחכות הרבה כי ישראל היא המדינה הראשונה (למעט השוק הביתי הקוריאני) שבה המכשיר יצא לחנויות, איפשהו במהלך בחודש אפריל.

שעתיים לאחר מכן הכריזה Huawei על ה-P10 וה-P10 Plus, אירוע שנתן דגש כמעט מוגזם לנושאי עיצוב ובחירת הצבעים של וואווי. המכשירים מגיעים במגוון צבעים: כסוף, שחור, זהב, ורוד, זהב, אך וואווי נתנה כבוד מיוחד לגרסאות בצבע ירוק וכחול של המכשירים, ולשם כך העלתה אל הבמה את מנהלת מכון Pantone, המייעץ ליצרניות בכל הקשור לבחירת צבעים וגוונים במוצריהן. באותה הזדמנות דובר גם על מסך המכשיר המוגן בזכוכית Gorilla Glass 5, וטכנולוגיית עיבוד חדשה לגוף המכשיר שאמורה למנוע שריטות על גבו ואף למנוע את הופעתן של טביעות אצבעות. הגימור הזה הוא פונקציה של צבע המכשיר. בחלק מהצבעים הוא קיים, ובחלק הצבעים מדובר בגימור מתכתי סטנדרטי שדווקא מאוד מבליט טביעות אצבעות ולכלוך. כך או כך, המכשיר בנוי היטב, והתחושה שמתקבלת ביד כאשר מחזיקים בו רחוקה מלהיות זולה. המקום הראשון בו התחילו לדבר על הבדלים בין הגרסאות השונות, ה-P10 וה-P10 Plus היה בתחום חשוב, עמידות במים: גרסת ה-Plus עמידה במים בעוד הגרסה רגילה לא.



ה-P10 מגיע עם מפרט טכני נאה הכולל את מעבד ה-Kirin 960, מעבד שנעשה בו כבר שימוש ב-Mate 9 האימתני שהושק לפני מספר חודשים. זכרון ה-RAM מגיע בנפח 4 גיגה, ונפח האחסון הפנימי נדיב יחסית, 64 גיגה. ה-Plus מציע קונפיגורציה אחת זהה של מעבד זכרון ואחסון, וקונפיגורציה נוספת הכוללת זכרון RAM בנפח 6 גיגה ואחסון בנפח 128 גיגה. המסך, בגודל 5.1 אינטש מציג רזולוציית 1920 על 1080 פיקסלים בגרסה הרגילה, ורזולוציית 2K בגרסת ה-Plus על מסך גדול יותר בגודל 5.5 אינטש.

Huawei P10 בצבע כחול וירוק (צילום: גד גניר)




מתוך המצגת שהסבירה על נפלאות הצבעים כחול וירוק (צילום: גד גניר)


ההבדלים בין הגרסאות השונות לא עוצרים כאן: שני המכשירים מגיעים עם מערך הצילום בעל שתי העדשות שפותח במשותף עם יצרנית המצלמות המפוארת Leica. השנה גם מצלמת הסלפי זכתה לטיפול של Leica ואמורה לספק תוצאות מרשימות בהרבה. דגם ה-Plus מציע מפתח צמצם מרשים מאוד של f/1.8 ומעניין לראות איך היא תתפקד בפועל.



אין ספק שההבדלים בין דגם ה-Plus לדגם הרגיל הם משמעותיים. ההבדל המשמעותי בעיני הוא נושא העמידות במים שחבל ש-Huawei לא מצאה לנכון לשלב ב-P10 הרגיל, וכך היא מציבה אותו בעמדת נחיתות מסוימות מול מכשירי הדגל של סמסונג ו-LG. למי שאינו מוכן, ובצדק, להתפשר על עמידות במים במכשיר דגל בשנת 2017, יכול לבחור בדגם ה-Plus, אם כי להערכתי הוא יגיע עם תג מחיר גבוה יותר מזה של גרסאות הבסיס של מכשירי הדגל של היצרניות האחרות.

בנוסף לשני המכשירים, חשפה וואווי שתי גרסאות לדור ההמשך של השעון החכם שלה, ה-Huawei Watch 2, ו-Huawei Watch 2 Calssic. גרסת הקלאסיק כוללת עיצוב מעט יוקרתי יותר, בעוד ה-Huawei Watch מציג עיצוב ספורטיבי, ואף כולל קישורית סלולרית כדי שתוכלו להשאיר את הסמארטפון שלכם בבית בעודכם יוצאים לריצה. שני השעונים מציעים עמידות למים בתקן IP68, עדיין הסטנדרט בתעשיה לשעונים כאלו, אם כי מדובר בסטנדרט מאכזב למדי: לא ניתן לצאת באמת עם השעון הספורטיבי לשחיה. פרק לכך, שני השעונים נראים מעולה ואני מחכה בקוצר רוח כבר לנסות אותם.








מסיבת העיתונאים של סמסונג נפתחה בסרטון המציג את בקרת האיכות הקפדנית שמבצעת החברה במכשיריה. בצעד די אמיץ מבחינתה היא דיברה על הפיל שבחדר, דיברה ודיברה עד שקצת נמאס. היתה שם התנצלות על כך שלא עמדה בסטנדרט שהעמידה לעצמה,  והבטחה שהדבר לא יחזור על עצמו בזכות גוף מיוחד בתוך סמסונג שהוקם כדי לבצע בדיקות איכות יסודיות.

משסיימה להתנצל, עברה סמסונג למנה העיקרית, שהיתה מורכבת משלושה חלקים: רשתות דור 5, טאבלטים ו-VR: רשתות דור חמישי נותנות את כל מה שנתנו רשתות דור רביעי ושלישי קודם לכן, רק בגדול יותר. רוחב פס גדול יותר משדרג את חויית הצפייה בסרטים ומאפשר הזרמה של רזולוציות גבוהות יותר, תמיכה במערכות בידור לרכב, ועוד. בשלב זה עלה לבמה נציג ורייזון, מפעילת הסלולר האמריקאית וסיפר על שיתוף הפעולה והפיילוט שעשו יחד עם סמסונג בבניית רשת הדור החמישי שלהם.

טאבלטים מסתבר, עדיין כאן, לפחות לפי סמסונג. היצרנית הקוריאנית ניצלה את העדרו הזמני של Galaxy S8 כדי לחשוף שני טאבלטים: Galaxy Tab S3, ו-Galaxy Book. הראשון, הטאב אס3 הוא טאבלט אנדרואיד מסדרת הפרימיום של החברה. כפי שהשמועות חשפו, הוא כולל עט S-Pen, ונמכר יחד איתו. בנוסף, חברה סמסונג לחברת העפרונות "סטדלר" כדי להציע מהדורה מיוחדת של ה-S-Pen בעיצוב של עפרונות החברה. בנוסף, נחשף שיתוף הפעולה של סמסונג עם חברת AKG, המתבטא בטאב אס 3 בארבעה רמקולים במסגרת המכשיר. למה צריך ארבעה רמקולים בטאבלט? כדי לתמוך בשינוי אוריינטציית המסך, או במילים אחרות, כאשר אתם משנים את זוית האחיזה בטאבלט מאורך לרוחב, גם השמע יתאים את עצמו לזוית הנכונה. בנוסף, חשפה סמסונג מקלדת המותאמת לטאבלט הזה, הנמכרת בנפרד.

Galaxy Tab S3 (צילום: גד גניר)

ה-Galaxy Book הוא יצור שונה לחלוטין, מחשב מבוסס Core i5 מהדור השביעי עם זכרון RAM בנפח 8 גיגה ואחסון בנפח עד 256 גיגה, ה-Galaxy Book מגיע בתצורה דומה לזו של מחשבי ה-Surface של מיקרוסופט: טאבלט עם כיסוי המשמש כמקלדת ומריץ את מערכת ההפעלה Windows 10. גם כאן ה-S-Pen נכלל בערכת המחשב, רק שכאן, הוא מגיע יחד עם המקלדת.






לקראת סיום האירוע חשפה סמסונג בקר שליטה, מעין ג'ויסטיק קטן אשר פועל במשולב עם ה-Gear VR, משקפי ה-VR של החברה.  הבקר אמור לתת מימד נוסף לחויית ה-VR, ולאפשר למשתמשים לבצע פעולות בתוך העולם הוירטואלי שבו הם נמצאים.

את הערב חתם ניסיון כושל של סמסונג לחקות את ה-"One more thing" של סטיב ג'ובס: חשיפת סרטון טיזר ל-Galaxy S8, שיוכרז ב-29.3. התנצלות, שני טאבלטים חביבים, רשתות דור 5, ג'ויסטיק ל-VR, והצצה חטופה לצללית של המכשיר הבא. מישהו בסמסונג צריך לשאול את עצמו אם אלו סיבות מספיק טובות להרים אירוע. אם תשאלו אותי, התשובה לשאלה הזאת היא לא.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר